| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza uporabe vodika kot alternativnega goriva v prometu
Sebastijan Trstenjak, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi impresivnih lastnosti, kot je okoljska sprejemljivost, zaradi velikega potenciala pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in visoke kalorične vrednosti, vodik velja za alternativno gorivo prihodnosti. Trenutno se v smislu uporabe vodika v avtomobilskem sektorju preučuje uporaba skozi gorivne celice in koncepti H2ICE oz. sozgorevanje vodika z dizelskim gorivom, ki lahko zmanjšata onesnaževanje s strani tega sektorja. Namen je, da bi proizvodnja vodika temeljila na obnovljivih virih energije, da bi se zmanjšalo onesnaževanje, ki nastaja z uporabo neobnovljivih virov, v smislu proizvodnje pa obstajajo procesi, kjer se lahko kot surovina za proizvodnjo vodika uporabijo tudi odpadki. Sofisticirane metode shranjevanja vodika vključujejo uporabo kompleksnih hidridov in ogljikovih nanocevk, vendar so vse te tehnologije še v fazi razvoja in so potrebne znatne naložbe, da bi bile komercialno donosne in dostopne. V tej nalogi bo predstavljena splošna ideja vodikove ekonomije, procesi proizvodnje, skladiščenja in transporta vodika ter možnosti njegove uporabe v avtomobilskem sektorju. V tem smislu bo z uporabo programskega paketa BOOST analizirana potencialna uporaba vodika H2ICE s konceptom dvojnega sozgorevanja z dizelskim gorivom kot fosilnim gorivom. Namen je potrditi primarno hipotezo, da uporaba vodika v takšnem konceptu ne vpliva na poslabšanje procesov v motorju z notranjim zgorevanjem in prispeva k zmanjšanju kontaminacije nastalih izpušnih plinov.
Ključne besede: vodik kot gorivo prihodnosti, avtomobilski sektor, gorivne celice, koncept dvojnega zgorevanja, programski paket BOOST
Objavljeno v DKUM: 20.04.2022; Ogledov: 79; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

2.
Napredno konstruiranje bata visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem : magistrsko delo
Uroš Marčič, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana topološka optimizacija bata visokozmogljivega motorja z notranjim zgorevanjem. Gre za pogonski agregat, ki je bil uporabljen v pogonskem sklopu dirkalnika Formula Student. Prikazan je celoten potek od izračuna obremenitev, ki delujejo na bat med obratovanjem motorja, CAD modeliranja, trdnostne analize pa vse do končnega modela, ki smo ga dobili pri topološki optimizaciji. V sklopu razvoja pogonskega sklopa dirkalnika Formula Student je bil izdelan 1D simulacijski model s programom AVL Boost, na osnovi katerega dobimo tudi podatke o največjem zgorevalnem tlaku v valju, kar je eden ključnih podatkov pri izračunu obremenitev, ki delujejo na bat. Izhajali smo iz geometrije obstoječega bata. Na osnovi obremenitev, ki smo jih dobili z analitičnim izračunom, smo naredili trdnostno analizo bata v programu Abaqus, ki je potrebna za nadaljnje delo v programu CAESS ProTOp, kjer je bila izvedena topološka optimizacija bata. Narejeni sta bili dve različni optimizaciji ob upoštevanju nekoliko drugače postavljenih robnih pogojev. Rezultati obeh različic so predstavljeni in opisani na koncu magistrskega dela.
Ključne besede: bat, optimizacija topologije, AVL Boost, CAESS ProTOp, motor z notranjim zgorevanjem
Objavljeno v DKUM: 14.10.2020; Ogledov: 465; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (7,09 MB)

3.
Analiza vpliva vbrizga vode na zmogljivost in nox izpuste pri delni in polni obremenitvi 1.6 l tcrdi motorja : diplomsko delo
Anže Šisernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno strožjih ekoloških predpisov se pri motorjih z notranjim zgorevanjem iščejo rešitve za zmanjšanje izpustov. Pri dizelskih motorjih največji problem predstavljajo izpusti Dušikovih oksidov, ki jih je v primerjavi z bencinskimi motorji veliko več. V diplomskem delu je opisan sistem zmanjševanja dušikovih oksidov z vbrizgom vode. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti ali vbrizg vode zmanjša izpuste, ter pri tem pozitivno vpliva na zmogljivost motorja. V diplomski nalogi so predstavljene primerjave rezultatov različnih razmerji vode in dizelskega goriva z referenčnim modelom 1.6l dizelskega motorja brez vbrizga vode. Rezultati so pridobljeni z numeričnimi simulacijami 1D termodinamskega modela motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga je za ta namen posredovalo podjetje AVL. Za simulacije je uporabljen komercialni program AVL BOOSTTM.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, dušikovi oksidi, vbrizg vode, zmanjševanje emisij, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2020; Ogledov: 297; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
Uporaba bioetanola v dizelskem motorju
Marko Rožič, 2017, diplomsko delo

Opis: Zaradi zmanjšanja izpustov škodljivih emisij v okolje in strogih ekoloških predpisov se v motorjih z notranjim zgorevanjem vedno bolj uporabljajo alternativna pogonska goriva. V diplomskem delu je predstavljena njihova proizvodnja in uporaba, bolj podrobno pa je kot pogonsko gorivo predstavljen bioetanol. Glavni cilj diplomskega dela je ugotoviti, kako uporaba različnih mešanic bioetanola in dizelskega goriva vpliva na karakteristike izbranega dizelskega motorja, ter potrditi oziroma ovreči domnevanja, da je uporaba bioetanola okoljsko in ekonomsko bolj sprejemljiva kot uporaba čistega dizelskega goriva. V diplomskem delu so primerjane karakteristike motorja ob uporabi čistega dizelskega goriva, pridobljene s pomočjo eksperimentalnih meritev, ter rezultati numeričnih simulacij za različne mešanice dizelskega goriva in bioetanola. V ta namen je bil s pomočjo programa AVL BOOST izdelan računalniški model testiranega motorja.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, bioetanol, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST
Objavljeno v DKUM: 07.12.2017; Ogledov: 1010; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

5.
Optimizacija delovanja motorja dirkalnika za prvenstvo formula driver
Nejc Mlakar, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje optimizacijo sesalnega sistema motorja dirkalnika z namenom povečanja moči motorja. Cilj optimizacije je bil testirati vpliv različnih dolžin vstopnih cevi na masni tok zraka in tlačno valovanje v sesalnem kolektorju ter posledično na karakteristike moči in navora. V 1-D programu AVL BOOST je bil narejen numerični model motorja, na katerem so bile testirane vstopne cevi šestih različnih dolžin. Dobljeni rezultati numerične analize so bili primerjani s podatki motorja proizvajalca.
Ključne besede: Optimizacija, AVL BOOST, sesalni kolektor, karakteristike motorja
Objavljeno v DKUM: 22.09.2017; Ogledov: 607; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

6.
Eliminacija turbo luknje pri motorju z notranjim zgorevanjem
Tadej Ilovšek, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu, je prikazana ideja, kako eliminirati turbo luknjo v motorju z notranjim zgorevanjem. V nalogi je opisano delovanje turbokompresorja, njegove komponente ter njihova vloga obstoječe izvedbe za zmanjšanje turbo luknje in opis programa AVL BOOST. Predstavljen je sistem za eliminacijo turbo luknje in model motorja z notranjim zgorevanjem, kamor bo sistem integriran in testiran. Na podlagi simulacij je izbran model, ki ima najbolj ugoden potek karakteristik, ki so spremljane. Izvedena primerjava karakteristik klasičnega in modificiranega motorja, kaže na učinkovitost predstavljene eliminacije turbo luknje.
Ključne besede: turbokompresor, turbo luknja, eleimnacija turbo luknje, AVL boost
Objavljeno v DKUM: 06.09.2017; Ogledov: 915; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

7.
Opis kogeneracije s prenosnimi pojavi
Miran Vogrinc, 2016, diplomsko delo

Opis: Kogeneracija je sočasno pridobivanje toplotne in električne ali mehanske energije iz enega vira goriva, pri katerem je izkoristek goriva 70–90 %. Primarni namen kogeneracije je pridobivanje električne ali mehanske energije, sekundarni pa izkoristek odpadne toplote. Glavni viri odpadne toplote v motorju z notranjim zgorevanjem so izpušni plini in odvedena toplota z motornim oljem ter hladilom. V diplomskem delu smo se osredotočili na agregat z rekuperacijo odvečne toplote za ogrevanje stanovanjskih enot. Poudarek je na prenosniku toplote izpušnih plinov ter preučevanje vpliva goriva na velikost toplotnega prenosnika izpušnih plinov. V ta namen je bilo narejenih s pomočjo programskega paketa AVL BOOST več modelov motorja z notranjim zgorevanjem, pri katerih so se uporabila različna goriva. Iz BOOST-ovih modelov se je odčital toplotni tok izpušnih plinov ter se jih uporabil v preračunu potrebne površine toplotnega prenosnika za posamezno gorivo.
Ključne besede: kogeneracija, prenos toplote v motorjih z notranjim zgorevanjem, prenosniki toplote, BOOST.
Objavljeno v DKUM: 07.09.2016; Ogledov: 913; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

8.
Potapljaška svetilka
Kristijan Korez, 2016, diplomsko delo

Opis: Delo opisuje razvoj, izdelavo in testiranje potapljaške svetilke. Ker se sam ukvarjam s potapljanjem, je bila ideja razviti svetilko, ki bi omogočala česar svetilke, ki so trenutno dostopne na tržišču, še ne omogočajo. Cilj je bil izdelati svetilko, ki bi bila večstransko uporabna in namenjena predvsem profesionalni rabi. Zastavljene zahteve so bile ekstremno velika svetilnost, odpornost na velike tlake, izvedba kot celota ali kot ločen akumulator od svetilnega dela. V delu je opisano načrtovanje mehanskega in elektronskega dela prototipa potapljaške svetilke ter krmiljenje njene svetilnosti. Podrobneje je predstavljena tudi analiza stabilnosti regulacijske zanke in njena implementacija. V zadnji fazi so izvedena tudi praktična testiranja prototipa glede na zastavljene zahteve.
Ključne besede: odpornost na velike tlake, LED, svetilnost, baterijsko napajanje, boost, krmiljenje
Objavljeno v DKUM: 22.04.2016; Ogledov: 955; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (3,48 MB)

9.
Uporaba vodika v motorjih s prisilnim vžigom
Semir Avdić, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen vodik kot možno alternativno gorivo in možnost njegove uporabe v motorjih z notranjim zgorevanjem. Numerična simulacija je opravljena s programskim paketom AVL Boost, uporabljen pa je model Hondinega motorja D16Z6. Model je uporabljen tako za izračune z bencinom kot z vodikom, rezultati pa so uporabljeni za primerjavo moči, navora in izkoristka pri obeh režimih. Primerjava kaže, da je uporaba vodika v motorjih z notranjim zgorevanjem mogoča, vendar je potrebno prej odpraviti nekatere tehnične omejitve.
Ključne besede: motorji z notranjim zgorevanjem, prisilni vžig, alternativna goriva, vodik, numerična simulacija, AVL BOOST
Objavljeno v DKUM: 15.02.2016; Ogledov: 1299; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

10.
SWITCHED CAPACITOR-BOOST CONVERTER FOR THERMOELECTRIC SYSTEM
Leon Maruša, 2015, magistrsko delo

Opis: The purpose of this work was to develop and test the switched capacitors-boost converter (SC-BC), which can be used for stepping up voltage by a factor of at least ten driving energy harvesting applications. Extensive mathematical modelling of SC-BC was done for obtaining its nonlinear model and equations of multiple static characteristics. Simulations of SC-BC and its simplified models were done within a PSIM environment. The choice was made for closed-loop to use the combination of a PI controller and sliding mode control due to the robustness requirements and excellent closed-loop dynamics. Control was implemented on digital signal processor TMS320F28335 within a MATLAB/SIMULINK environment. Lastly the open and closed-loop experiments were done on a real SC-BC prototype.
Ključne besede: switched capacitors, boost converter, sliding mode control, energy harvesting, mathematical modelling
Objavljeno v DKUM: 14.10.2015; Ogledov: 1540; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (5,47 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici