| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza uporabe vodika kot alternativnega goriva v prometu : magistrsko delo
Sebastijan Trstenjak, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi impresivnih lastnosti, kot je okoljska sprejemljivost, zaradi velikega potenciala pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in visoke kalorične vrednosti, vodik velja za alternativno gorivo prihodnosti. Trenutno se v smislu uporabe vodika v avtomobilskem sektorju preučuje uporaba skozi gorivne celice in koncepti H2ICE oz. sozgorevanje vodika z dizelskim gorivom, ki lahko zmanjšata onesnaževanje s strani tega sektorja. Namen je, da bi proizvodnja vodika temeljila na obnovljivih virih energije, da bi se zmanjšalo onesnaževanje, ki nastaja z uporabo neobnovljivih virov, v smislu proizvodnje pa obstajajo procesi, kjer se lahko kot surovina za proizvodnjo vodika uporabijo tudi odpadki. Sofisticirane metode shranjevanja vodika vključujejo uporabo kompleksnih hidridov in ogljikovih nanocevk, vendar so vse te tehnologije še v fazi razvoja in so potrebne znatne naložbe, da bi bile komercialno donosne in dostopne. V tej nalogi bo predstavljena splošna ideja vodikove ekonomije, procesi proizvodnje, skladiščenja in transporta vodika ter možnosti njegove uporabe v avtomobilskem sektorju. V tem smislu bo z uporabo programskega paketa BOOST analizirana potencialna uporaba vodika H2ICE s konceptom dvojnega sozgorevanja z dizelskim gorivom kot fosilnim gorivom. Namen je potrditi primarno hipotezo, da uporaba vodika v takšnem konceptu ne vpliva na poslabšanje procesov v motorju z notranjim zgorevanjem in prispeva k zmanjšanju kontaminacije nastalih izpušnih plinov.
Ključne besede: vodik kot gorivo prihodnosti, avtomobilski sektor, gorivne celice, koncept dvojnega zgorevanja, programski paket BOOST
Objavljeno v DKUM: 20.04.2022; Ogledov: 464; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

2.
Model oskrbe: revitalizacija obrežij reke Vltave na območjih Holešovice in Karlin v Pragi : magistrsko delo
Kaja Likar, 2021, magistrsko delo

Opis: Svet, v katerem živimo danes, je v krizi. Dnevno nas spremljajo apokaliptične katastrofe, napoved za prihodnost pa ni nič bolj svetla. Za preživetje bodo potrebne velike prilagoditve in spremembe. Poiskati je treba rešitev za planet, na katerega vplivamo s svojimi dejanji v sedanjosti, za prihodnost. Svet 21. stoletja je zagotovo svet mest. V urbanih območjih naj bi živela več kot polovica prebivalcev Zemlje. Kapitalistična akumulacija pušča viden odtis tudi na strukturi in delovanju mest. Spremembe v družbi in individualizacija imajo vpliv v mestih, oslabile so skupnost in občutek vključenosti ter posledično povzročile globoko vrzel med javnim in zasebnim. Mesto je postalo povsem privatizirano, potrebna je ponovna vključitev človeka v aktivno in živahno družbo. To pomeni, da morajo mesta ponovno postati prostor sobivanja, dogajanja, odprtih možnosti, zabave, dela, bivanja, proizvodnje ter drugih dejavnosti, ki omogočajo vitalnost in odpornost. V magistrskem delu je podan predlog urbanistične zasnove za regeneracijo mesta s konceptom samooskrbe. Zasnovane so arhitekturne rešitve ključnih posameznih stavb in prostorskih elementov, ki naj jo omogočajo. Predlog obsega povezavo mestne tržnice, inkubatorja za ponovno rabo materialov, prostorskih enot za razvoj znanja in prakse o agrikulturi (laboratoriji, učilnice, semenska banka) ter območja urbanega kmetijstva. Zasnova vseh stavb in prostorskih elementov je modularna, kar nudi fleksibilnost ter možnost prilagajanja glede na dejanske potrebe obsega in programa. Predlagana gradnja je v največji možni meri iz recikliranih materialov in predvidena za tako imenovano naredi si sam arhitekturo in urbanizem. Predlagane rešitve se lahko implementirajo na različnih lokacijah. Za testni primer je implementacija prilagojena glede na urbanistični plan in značilnosti specifične lokacije za regeneracijo nabrežja reke Vltave na območjih Holešovice in Karlín v Pragi.
Ključne besede: mesto prihodnosti, urbana regeneracija, urbano kmetijstvo, ponovna uporaba, naredi si sam arhitektura in urbanizem
Objavljeno v DKUM: 08.10.2021; Ogledov: 542; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (88,10 MB)

3.
Sistemski predlogi za pospešeno prodajo električnih vozil v sloveniji
Gregor Duh, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo se podrobneje posvetili električnemu avtomobilu in njegovemu delovanju. Na kratko smo opisali zgodovino nastanka električnih vozil (v nadaljevanju EV), kako so nastala ter napredovala skozi desetletja, kdo so bili njihovi inovatorji, njihov zaton ter kasneje ponovni prodor na tržišče. V nadaljevanju smo se podrobneje posvetili avtomobilskim baterijam, saj vplivajo na prodajo zaradi njihovega vpliva na okolje, ter sami Norveški, saj je vodilna proizvajalka EV. Zanimalo nas je, kakšne ukrepe ima država, da je temu tako, kakšni so njihovi načrti za prihodnost ter kakšne ukrepe imajo proizvajalci EV. Nato smo preverili, kako je s proizvodnjo EV v Sloveniji, kakšne so politike in strategije, kakšna je slovenska zakonodaja, subvencije in omejitve, kako se tržijo slovenski avtomobilski proizvajalci, ko pride do prodaje EV ter kakšne akcijske načrte ima za prihodnost Slovenija. Nato smo primerjali prodajno statistiko obeh držav in na njeni podlagi ter podlagi predhodnih poglavij podali sistemske predloga za pospešitev prodaje EV v Sloveniji. V nadaljevanju zaključnega dela pa smo se dotaknili še napovedi za prihodnost, kakšne so špekulacije za razvoj tehnologije v prihodnosti, kaj se nam obeta v sledečih letih. Namreč tehnologija EV je nedvomno tehnologija prihodnosti.
Ključne besede: električni avtomobil, domet, baterija, prodajna statistika, tehnologija v prihodnosti
Objavljeno v DKUM: 23.10.2020; Ogledov: 631; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

4.
PRODAJALNE PRIHODNOSTI
Davorin Vrentuša, 2019, diplomsko delo

Opis: Na trgu je ogromno novosti in idej, kaj vse bo v prodajalnah v prihodnosti. Tehnologija se vse hitreje razvija in kupci postajajo vse zahtevnejši. V svojem diplomskem projektu sem opredelil marketinške poti in vsebino, povezano z njimi. Poiskal sem zanimive članke na spletu, ki so opisovali novosti v prodajalnah. Vse več trgovin je opremljenih z vse več tehnologije. Nakupi danes potekajo v fizičnih trgovinah in po spletu. Spletna prodaja in dostava na dom sta danes nekaj vsakodnevnega in bosta verjetno še kar nekaj časa eden pomembnejših načinov prodaje v prihodnje. Zaradi vse večje spletne prodaje so podjeta vse bolj osredotočena, da ponudijo kupcem nekaj več, kot jim ponujajo spletne prodajalne. Kupci morajo v klasični prodajalni dobiti doživetje, ki ga potrošniki ne občutijo, medtem ko brskajo po spletu in se odločajo za nakup. Odjemalci se zaradi pametnih telefonov odločajo za nakup veliko hitreje, zato je pomembno, da so podjetja čim bolj inovativna pri svojem načinu povezovanja s kupci.
Ključne besede: marketinške poti, trgovina, spletna prodaja, prodajalne prihodnosti, tehnologija
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 705; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

5.
Pomen informacijske pismenost za informacijsko družbo
Alenka Medvešek, 2018, magistrsko delo

Opis: Učinkovita uporaba informacij in znanj v današnjem času predstavlja temelj za vseživljenjsko učenje in igra pomembno vlogo pri osebnem ter poklicnem razvoju. Izobraževanje, za uporabo informacij in razvijanje informacijske pismenosti, postaja vse bolj izstopajoča potreba v sodobnem življenju. Informacijska pismenost je proces, ki se v bistvu nikoli ne konča, saj se mora posameznik prilagajati razvoju informacijske družbe, če želimo biti učinkoviti in uspešni v njej. Informacijska pismenost zajema poznavanje informacijske tehnologije, njeno razumevanje in uporabo ter pridobivanje informacij. Pri informacijski pismenosti gre za zbirko različnih vrst znanj potrebnih za delo z različnimi tipi informacij in tehnologijami. V prvem delu magistrskega dela smo prikazali pomen informacijske pismenosti za informacijsko družbo. Prvem smo predstavili informacijsko družbo, pomen poznavanja informacijskih tehnologij in našteli glavne prednosti in slabosti informacijske komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT). Opredelili smo učinke in posledice uporabe IKT v informacijsi družbi. V tretjem poglavju smo podrobneje opredelili pojem informacijska pismenost. V nadaljevanju smo predstavili raziskavo na področju informacijske pismenosti, kjer nas je zanimalo, kako se bomo v prihodnosti soočali s to tematiko, ter katere veščine bo potrebno osvojiti v prihodnosti. V drugem delu magistrskega dela, ki temelji na empirični raziskavi, smo proučevali informacijsko pismenost med mlajšo in starejšo populacijo.
Ključne besede: informacijska družba, vrste pismenosti, trendi, soočenje prihodnosti in veščin, IKT znanje sodobnih družb, uporaba kompetenc.
Objavljeno v DKUM: 06.07.2018; Ogledov: 1625; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (3,27 MB)

6.
Koncept vpeljave in pomembnost mikro podjetja znotraj industrije 4.0
Grega Sever, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen koncept vpeljave in pomembnost mikro podjetja znotraj Industrije 4.0. V ospredje je postavljena odvisnost srednje velikega in mikro podjetja. Predstavljen je način poteka poslov med podjetjema in pomembnost le-teh za delovanje obeh podjetij. Problem, ki se pojavi, je premajhno posvečanje pozornosti mikro podjetjem znotraj industrije, zato sem v magistrskem delu hotel pokazal, kako pomembno je lahko mikro podjetje. S prihodom Industrije 4.0 pa bi ta pomembnost postala še izrazitejša, zato je predstavljen koncept, kako bi se mikro podjetje povezalo z večjim podjetjem pod okriljem Industrije 4.0. Predstavljenih je nekaj novosti, ki bi jih bilo potrebno uvesti v mikro podjetje, njihove prednosti ter okvirna cena posodobitev. Predstavljene so konkurenčne prednosti podjetja in dejstva, zakaj je mikro podjetje pomemben člen v gospodarstvu in industriji.
Ključne besede: Industrija 4.0, digitalizacija, robotizacija, avtomatizacija, tovarne prihodnosti, proizvodni proces, mikro podjetje.
Objavljeno v DKUM: 03.10.2017; Ogledov: 779; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

7.
KONCEPT ŽIVLJENJA V PRIHODNOSTI: ŽIVLJENJE POD KUPOLO
Blerim Lutolli, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen tega diplomskega projekta je nuditi pregled možnih načinov bivanja v prihodnosti ob upoštevanju podnebnih sprememb, onesnaževanja, hrupa itd. Če razmislimo o širokem naboru arhitekturnih priložnosti, bi lahko bil najboljša rešitev za lokacije z neugodnimi mikroklimatskimi razmerami- v tem primeru Celje- koncept kupole nad mestom. To idejo moramo še razviti in le res nujna potreba po tovrstni tehnologiji bi spodbudila nadaljnji razvoj konceptov. Najverjetneje bo vodila do razvoja novih tipologij in konceptov bivanja, ki so nujni za človeštvo.
Ključne besede: kupola, Celje, življenje v prihodnosti, onesnaževanje, podnebne spremembe, trajnost
Objavljeno v DKUM: 30.08.2016; Ogledov: 1207; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (69,90 MB)

8.
METODA SCENARIJA IN NJENA UPORABNOST V IZBRANEM PODJETJU
Daša Lešnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Podjetja se dandanes srečujejo z vse večjimi ovirami pri strateškem planiranju in razvoju. Na te ovire se podjetja ne morejo primerno pripraviti, saj se ne zavedajo, da bodo nanje naletela. Prav zato v delu diplomskega seminarja opisujemo metodo scenarija kot pripomoček za načrtovanje prihodnosti podjetja in njeno uporabnost v izbranem podjetju. Z metodo scenarija lahko podjetje ugotovi, kaj ga čaka v prihodnosti, in se na to ustrezno pripravi. Z njo lahko podjetje tudi ugotovi, ali je sploh smiselno načrtovati razvoj v taki smeri, kot si je na začetku zamislilo. Podjetje, ki smo si ga izbrali za proučevanje v delu diplomskega seminarja je podjetje Medex, d. o. o. V delu diplomskega seminarja smo ugotovili, da je metoda scenarija zelo uporabna za strateško načrtovanje in razvoj podjetja. Podjetju ponudi vpogled v možno sliko prihodnosti in mu omogoči, da se nanjo pripravi. V delu diplomskega seminarja smo metodo scenarija za podjetje uporabili ob predpostavki, da to vstopa na nov, še ne raziskan trg.
Ključne besede: metoda scenarija, vstop na nov trg, kitajski trg, načrtovanje prihodnosti.
Objavljeno v DKUM: 20.10.2015; Ogledov: 1400; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

9.
Nove tehnologije in šola bodočnosti
Ivan Gerlič, 2009, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: The era of advanced technology claims a different individual. The individual that would undisturbed function in the era of digitalization and would better perceive and protect our environment with the help of accomplishments and benefits of advanced information and communication technology (ICT). There is no better time for learning and concretization of these values as in school. Nowadays pupils, the pupils of digital era, are more and more experienced in the usage of contemporary media and networks. That is why they require the modification of conditions and teachers' role in the school. Will new information and multimedia or hypermedia support for classrooms and new didactical ideas improve learning results, and stimulate innovation and greater pleasure towards learning and knowledge? All these questions will be answered in our contribution.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, tradicionalna šola, šola prihodnosti, učenje na daljavo, računalniška učilnica, multimedijska učilnica, izobraževalna omrežja
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1464; Prenosov: 68
URL Povezava na celotno besedilo

10.
VLOGA ORGANIZACIJSKE KULTURE V SODOBNIH PODJETJIH
Marko Ereš, 2012, diplomsko delo

Opis: Organizacijska kultura je temeljen element doseganja strategij. Management podjetja mora prepoznati organizacijsko kulturo in jo znati tudi ohranjati. Zato je pomembno, da se kulturo vrednoti. Na podlagi tega lahko management izvaja ukrepe za ohranjanje kulture ali pa jo zaradi ne-doseganja strategij tudi spremeni. Korenita sprememba kulture nastane takrat, kadar management ugotovi, da kultura v podjetju sploh ne obstaja. Tako srečamo tri elemente upravljanja z organizacijsko kulturo: ohranjanje, spreminjanje in oblikovanje kulture. Definiranje tipologije organizacijske kulture podjetja je zelo kompleksno. To pa zaradi tega, ker podjetje dejansko nima smo enega tipa kulture, ampak več tipov. Postavi se tudi vprašanje, ali ima podjetje samo eno kulturo ali več. Gotov lahko trdimo, da ima dovolj veliko podjetje, več subkultur, ki se med seboj prepletajo in tvorijo močno organizacijsko kulturo. Pomembno je spoznanje, da organizacijska kultura izraža vrednote managementa oziroma ustanoviteljev podjetja. Kultura v podjetju nastane, kadar ima posameznik določeno idejo. Ustanovitelj s predstavitvijo ideje pridobi eno ali več oseb, ki se strinjajo z idejo in jo tudi sprejmejo. Tako imajo skupno vizijo in ustanovijo podjetje, ki začne delovati v smeri njihovega interesa. S časom podjetje zaposli nove ljudi. Skupine v podjetju na podlagi reševanja problemov oblikujejo rešitve, ki jih uporabljajo tudi v prihodnosti. Tako se s začne oblikovati organizacijska kultura. Management podjetja, se mora zavedati, da je organizacijska kultura pomemben dejavnik pri doseganju visoke konkurenčnosti podjetja v svoji panogi. Tako mora oblikovati okolje, ki bo zaposlenega spodbujalo. Ljudje v podjetju pa postanejo inovativni in prevzemajo večjo odgovornosti. Zato lahko management doseže močno organizacijsko kulturo z različnimi prijemi. Management oblikuje dejavnike kulture, ki pri ljudeh sprožijo zadovoljstvo. Z ustvarjanjem dejavnikov, ki jih zaposleni sprejmejo kot pozitivne, pa tudi oblikuje temelje za inovativno okolje.
Ključne besede: Organizacijska kultura, management organizacije, inovacije, tipologija organizacijske kulture, ohranjanje in spreminjanje organizacijske kulture, kultura prihodnosti.
Objavljeno v DKUM: 11.12.2012; Ogledov: 1795; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici