| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
ŽENSKE V DELIH NEMŠKO GOVOREČIH AVTORIC; NA PRIMERU NOVELE SIMULTANO AVTORICE INGEBORG BACHMANN IN SUPERŽENSKA AVTORICE HERE LIND
Katja Kocbek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Ob koncu druge svetovne vojne se je začela sprememba družbe, ki je najbolj vplivala na emancipacijo zadnjih 50 let. Demokratizacija družbe je podpirala predvsem enakopravnost spolov. Nova samozavest biti odločilno udeležen pri izgradnji novega naroda in gospodarska neodvisnost žensk je pospešila tudi naraščajoči vpliv na literaturo. Če pogledamo seznam nemško govorečih avtoric v prilogi, ugotovimo, da se vedno več žensk odločit za pisanje. Včasih je bila to čista domena moških in le redke ženske, ki so predstavljale izjemo, so si drznile uveljavljati se kot pisateljice. Danes si najbolj priznanih literarnih nagrad ne moremo več predstavljati brez pisateljic. Z Ingeborg Bachmann, eno najuspešnejših avstrijskih pisateljic, in Hero Lind, uspešno nemško pisateljico današnjega časa, sem izbrala dve ženski, ki sta močni, uspešni ter emancipirani, ki pa jima kljub temu v življenju ni bilo lahko in sta se morali boriti za svoj položaj in uspeh. In taki so tudi njuni ženski liki. To so ženske, ki se morajo obdržati v svetu, ki ga prevladujejo moški, in to jim uspeva. Nadja, ženski lik iz pripovedi Simultan, je uspešna v svojem poklicu simultane prevajalke. Poklicno je uspela v vsem, kar si je zastavila za cilj. Le odnosi med njo in njenimi moškimi niso taki, kot si je predstavljala, da bodo. To niso enakopravna partnerstva, znajde se v vlogi žrtve. V ljubezni ne najde sreče, zato nikoli ni srečna. Njen poklic, čeprav je v njem uspešna, ji ne nudi zadovoljstva, ki ga potrebuje v življenju. Nadja se v svoji predstavi o ljubezni oddalji od sreče, v zvezi z moškim ni osvobojena in srečna, temveč zelo osamljena ter ujeta v svojem čustvovanju. Kljub mnogim sredstvom za komuniciranje med Nadjo in moškimi nikoli ne pride do pravega pogovora. Po razočaranju se Nadja znajde med življenjem in smrtjo. Na koncu ima možnost, da pogleda vase, globoko v notranjost, kjer poteka uničenje ženstvene identitete. Nadja ugotovi, da ni treba, da je v življenju vse idealno. Sprejme dejstvo, da v ljubezni ne najde sreče, in se vrne k svojemu delu, ki jo izpolnjuje. In morda bo imela v prihodnosti možnost, da se bo dokazala kot ženska. Na drugi strani je Frančiška, junakinja iz Das Superweib. Na začetku romana je tipična gospodinja, ki doma pazi otroke in čaka uspešnega moža. V svoji vlogi ženske in matere ni srečna. Ko se loči od moža, ji z ramen pade breme, in končno zaživi. Temu pa se pridruži še nenadejani uspeh, ki ga doživi kot avtorica romana. Moški jo še vedno poskušajo podučevati in kontrolirati, vendar ona tega več ne dopušča. Izkušnja iz njenega zakona jo je izučila in tokrat ne bo naredila iste napake. Mož ji kaj tako velikega ni prisodil, zato je toliko bolj osupnjen, ko se njegova nekdanja žena uspe uveljaviti kot pisateljica. Oba ženska lika sta v svojih poklicih uspešna in v celoti izpolnjena. Le v ljubezenskih zvezah z moškimi imata težave. Moški ju imajo še vedno za šibkejši spol, ki ga je treba zaščititi, podučevati in kontrolirati. Še vedno se morata boriti za enakopravnost v svoji zvezi z moškim. Eni uspe in je srečna, druga pa sprejme dejstvo, da njeno življenje ni idealno, se ne bori proti temu, temveč se ponovno, z vso vnemo vrže v poklicno življenje in upa, da bo v prihodnosti imela možnost tudi v zasebnem življenju najti svojo srečo.
Keywords: švicarska književnost; ženska literatura; ženski liki; novela; roman;Ingeborg Bachmann; Simultano; Hera Lind; Superženska
Published: 03.06.2009; Views: 2553; Downloads: 176
.pdf Full text (659,33 KB)

2.
ANALIZA ŽENSKIH AKCIJSKIH JUNAKINJ IN BOJEVNIC V FILMIH, TELEVIZIJSKIH SERIJAH IN RAČUNALNIŠKIH IGRAH
Viktorija Gošnak, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga obravnava ženske bojevnice in akcijske junakinje filmov, televizijskih serij in računalniških iger, njihov prikaz in dvojnost sporočila upodobitve. Označene so za feministične vzore, hkrati pa veljajo za uresničitev spolnih fantazij in so upodobljene v skladu s stereotipi glede videza in potrjujejo moško dominanco. S tem ne prinašajo pozitivnega feminističnega sporočila, ampak delujejo v interesu trga in družbe.
Keywords: bojevnice, filmi, računalniške igre, tv serije, ženski akcijski liki, Tomb Raider, Xena, La Femme Nikita
Published: 08.12.2010; Views: 7581; Downloads: 128
.pdf Full text (2,39 MB)

3.
Premik od tradicionalne ženske vloge v likih Robin Hobb v The Farseer trilogiji in The Tawny Man trilogiji
Goran Katavić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Premik od tradicionalne ženske vloge v likih Robin Hobb v The Farseer trilogiji in The Tawny Man trilogiji obravnavamo vloge žensk v fantastični literaturi ter kako so avtorji, kot je Robin Hobb, pričeli dvomiti v te vloge. Cilj je bil prikazati, kako je Hobbova v svojih knjigah spremenila vloge ženskih likov iz tradicionalnih v moderne in samostojne. Na kratko smo opisali fantastično literaturo kot žanr ter vpliv drugega feminističnega gibanja na spremembo ženskih vlog v fikciji. Da bi prikazali, kako so se ženske vloge spremenile, smo analizirali pet ženskih vlog iz zgoraj omenjenih trilogij ter navedli njihovo pomembnost za samo zgodbo. S pomočjo izvlečkov iz knjig smo uspešno prikazali, da je Hobbova dodelila ženskam vloge, ki presegajo tradicionalne vloge.
Keywords: fantastična literatura, feminizem, vloga žensk, Robin Hobb, ženski liki
Published: 09.09.2011; Views: 2325; Downloads: 104
.pdf Full text (1,64 MB)

4.
Ženski literarni liki v pripovedni prozi Milene Mohorič
Nina Prešern, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil predstaviti življenje in delo slovenske pisateljice Milene Mohorič, analizirati ženske literarne like v pisateljičini pripovedni prozi in opisati, kakšne družbene vloge opravljajo. V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno, komparativno in zgodovinsko metodo, metodo analize in sinteze ter metodo generalizacije in specializacije. Analiza je pokazala, da se v pripovedni prozi Milene Mohorič pojavljajo naslednji ženski literarni liki: dekleta, matere, zakonske žene, ljubice, učiteljice, umetnice, služkinje, interniranke, ženske v partizanski bolnišnici in emancipiranke. Ti literarni liki odražajo realni družbeni položaj in vlogo slovenskih žensk v javni in zasebni sferi v tridesetih in štiridestih letih 20. stoletja.
Keywords: Milena Mohorič, ženski literarni liki, žensko vprašanje, književnost med obema vojnama.
Published: 10.01.2012; Views: 2225; Downloads: 228
.pdf Full text (1,04 MB)

5.
ZNAČILNOSTI ŽENSKE ZGODBE V PRIPOVEDNI PROZI CIRILA KOSMAČA
Maja Zver, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Značilnosti ženske zgodbe v pripovedni prozi Cirila Kosmača so bili predmet obravnave ženska v vlogi pripovedovalke zgodb in ženski liki, ki so prevzemali različne značaje, se pojavljali v različnih vlogah in so oblikovali številne zanimive ženske zgodbe in usode v danih življenjskih situacijah. Cirila Kosmača so v svojem pripovednem delu zanimali nenavadni vaški značaji, vaški posebneži t.i. norčki oziroma »otroci božji«. V njegovih novelah so se v takšni vlogi pojavili tudi nekateri ženski liki, s katerimi je želel pokazati na netolerantnost vaške skupnosti in cerkve do žensk, ki so imele nezakonske otroke, na njihovo duševno stisko in brezpravnost v takratni družbi. Z nekaterimi ženskimi liki je izražal svoje hrepenenje po mladosti, spet z drugimi je opozoril na vojno nasilje nad ženskami. Njegov smisel za humorno »risanje« ženskih značajev je prišel do izraza pri oblikovanju vaških klepetulj, obrekljivk, »bab«, »čeč« in »poguznic«, ki jih v njegovih delih ni malo. Posebno povezovalno vlogo pa je v pripovednih delih dodelil liku svoje mame Nance, h kateri se je s svojimi spomini nenehno vračal in po pripovedovanju katere je nastala njegova novela Tantadruj. Vlogo pripovedovalke pa je v noveli Očka Orel in romanu Pomladni dan prevzela tudi teta Ana.
Keywords: Ciril Kosmač, ženski liki, ženski karakter, ženska zgodba, ženska v vlogi pripovedovalke zgodb.
Published: 26.03.2012; Views: 2308; Downloads: 176
.pdf Full text (479,55 KB)

6.
VPLIV ARHETIPOV NA RAZVOJ PROTAGONISTOV V HESSEJEVIH ROMANIH DEMIAN, NARCIS IN ZLATOUST TER STEPNI VOLK
Peter Greif, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje osebnostni razvoj protagonistov v romanih Demian, Narcis in Zlatoust ter Stepni volk, in sicer z vidika teorije razvoja osebnosti Carla Gustava Junga. Osebnostni razvoj Jung imenuje proces individuacije, ki temelji na polarnih nasprotjih zavestno – nezavedno, dan – noč, moško – žensko. Ob tem nastajajo konflikti, ki jih protagonisti obravnavanih romanov rešujejo s pomočjo pretežno ženskih arhetipov, ti pa so produkt kolektivnega nezavednega. Delo spremlja proces individuacije protagonistov in analizira arhetipe, ki vplivajo na potek njihovega razvoja: anima in velika mati sta najizrazitejša ženska arhetipa, najizrazitejši moški arhetip pa je modri starec.
Keywords: Hermann Hesse, proces individuacije, C. G. Jung, ženski liki, arhetipi, Demian, Stepni volk, Narcis in Zlatoust
Published: 18.12.2014; Views: 817; Downloads: 140
.pdf Full text (859,23 KB)

7.
ANALIZA ŽENSKIH LIKOV V ROMANIH UČITELJICA KLAVIRJA, LJUBIMKI IN NASLADA ELFRIEDE JELINEK
Anka Vidmar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga skozi perspektivo marksistične in feministične literarne teorije analizira ženske like v treh romanih avstrijske pisateljice Elfriede Jelinek. V teoretičnem delu so predstavljene politične in kulturne razmere v Avstriji in njihov vpliv na sodobno avstrijsko književnost ter književnost avstrijskih pisateljic. Osnova analize književnih likov v Ljubimkah, Učiteljici klavirja in Nasladi so marksizem, feminizem in psihoanaliza. Naloga je zgrajena tako, da obravnava štiri dejavnike, in sicer imena, poklice, okolje in odnose ženskih književnih likov, pri čemer je predvsem v družbenem okolju in odnosih opazen močan vpliv patriarhata. V tem smislu je diplomska naloga, kakor tudi književnost Elfriede Jelinek, politična. Namen pisateljice je razbliniti blišč kapitalizma in osvetliti razloge ženske podrejenosti v patriarhatu, to pa ji uspeva s prikazom nasilja, vulgarnosti in s pretiravanji.
Keywords: Elfriede Jelinek, patriarhat, marksizem, feminizem, psihoanaliza, Ljubimki, Učiteljica klavirja, Naslada, ženski književni liki, kapitalizem, sodobna avstrijska književnost, avstrijske pisateljice, politika.
Published: 07.03.2014; Views: 2059; Downloads: 274
.pdf Full text (1,37 MB)

8.
LEPOSLOVNE OBJAVE MARIJANE KOKALJ ŽELJEZNOV V REVIJI ŽENSKI SVET (1923-1941)
Lucija Hvalič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja literarno ustvarjanje Marijane Kokalj Željeznov v reviji Ženski svet (1923–1941). Avtorica je v reviji sodelovala od l. 1925 do l. 1935. Analizirali smo objavljene pesmi in prozne tekste ter se osredotočili na vlogo ženskih lirskih subjektov oz. likov v leposlovnih objavah. Zanimala nas je predvsem tradicionalna in naprednejša vloga ženske v omenjenih leposlovnih objavah, kjer smo izhajali iz razprave in modela Urške Perenič iz Slavistične revije (2007). V uvodnem delu smo zato predstavili program revije, saj nas je zanimalo, kako se avtoričino napisano leposlovje sklada s programskimi usmeritvami revije, nato pa smo prešli k analizi vseh posameznih leposlovnih objav. Na koncu je avtorica uvrščena v širši kontekst medvojne kratke proze.
Keywords: Marijana Kokalj Željeznov, Ženski svet, ženski lirski subjekt, ženski liki
Published: 27.05.2014; Views: 512; Downloads: 78
.pdf Full text (1,86 MB)

9.
SEKS IN ŽENSKE V DELIH CHARLESA BUKOWSKEGA IN HENRYJA MILLERJA
Dijana Žabkar, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Seks in ženske v delih Charlesa Bukowskega in Henryja Millerja prikazuje področje ameriške proze v času začetka prebujanja seksualne revolucije, ki je povzročila tudi željo po svobodi izražanja v literarnih delih. Namen diplomskega dela je bil raziskati izbrana dela obeh avtorjev, v katerih se odražajo avtobiografski vidiki erotike in razmerij s številnimi ženskami. Analizo sem podprla s temeljnimi koncepti seksualnosti, erotike in spolnih praks. S pomočjo preučevanja življenj obeh avtorjev in obravnave izbranih del sem odprla tudi vprašanje o žanrski uvrščenosti romanov, ki so bili pogosto označeni za erotične, obscene in pornografske. Kljub številnim obtožbam se je izkazalo, da romanom omenjene oznake pripadajo le delno, zgolj zaradi pristnega slikanja resničnosti, katere del sta bila tudi avtorja. Temeljita motivno-tematska analiza del obeh avtorjev je pokazala stvarno prikazovanje vsakdanjega življenja, ki je bilo v nasprotju s takratnimi načeli družbe. Izkazalo se je, da so osebne izkušnje avtorjev močno vplivale na izoblikovanje nazorov do spolnosti, ki so se odražali v njunih delih. Prav tako so ženski liki v izbranih delih predstavljali resnične osebe iz življenj obeh avtorjev, v odnosu do moških likov pa so bili prikazani inferiorno.
Keywords: Charles Bukowski, Henry Miller, seks, erotika, ženski liki, cenzura.
Published: 24.08.2016; Views: 900; Downloads: 75
.pdf Full text (721,81 KB)

10.
Majcnova kratka proza v kontekstu moderne in njene slogovne značilnosti
Jožica Čeh Steger, 2006, original scientific article

Abstract: Prispevek se ukvarja z Majcnovo kratko prozo do leta 1923, katere osrednji del je nastal v času pisateljevih študentskih let na Dunaju, to je v letih od 1908 do 1913. Analiza Majcnove kratke proze je postavljena v kontekst Ivana Cankarja in dunajske moderne. Lik otroške ženske, nasprotje med spoloma, tema umetnika in ženske, stilizirani opisi deklet, smrti ter literarnih prostorov povezujejo Majcnovo kratko prozo s Petrom Altenbergom ter motivno-tematskimi in stilnimi prvinami secesije.
Keywords: slovenska književnost, proza, kratka proza, erotika, velemestna erotika, meščanska proza, ženski liki, moderna, slog
Published: 10.07.2015; Views: 478; Downloads: 31
.pdf Full text (175,39 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica