| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
New tourism trend : travelling with pets or pet sitting at a pet hotel?
Nadja Mlakar, Saša Zupan Korže, 2022, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Animals have been an important part of human life for ages. Nowadays, some people even treat pets as life-companions, which accompany them even on vacations. The main purpose of this article is a) to identify issues that owners deal with while planning a trip or when travelling with their pets and b) to present the attitudes of Slovenian pet owners regarding pet hotels. The research was conducted in Slovenia in 2019 and 2020, using a combination of qualitative and quantitative research methods. The findings show that Slovene pet owners rather travel with their pets than put them in pet hotels, particularly when going on vacation by car and travelling on short trips through Slovenia or in neighbouring countries. Regarding pet hotels, pet owners are mostly concerned about professional care for their pets and less about the price of the service. The study gives important information to tourist accommodation providers and pet hotel providers on how to adapt their services to their ‘pet guest’ and satisfy the pet owners.
Ključne besede: tourism, human-animal bond, pets in tourism, travelling with pets, pet hotels
Objavljeno v DKUM: 17.01.2024; Ogledov: 335; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (19,75 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Kakovostna nastanitev : temelj celovite kakovosti doživetja destinacije
Saša Zupan Korže, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Turistične nastanitve (TN) spadajo med temeljne infrastrukturne elemente sekundarne ponudbe v turistični destinaciji (TD). Na njihov fizični izgled, obseg storitev in kakovost vplivajo geografske, socialne, gradbene in ekonomske posebnosti geografskega območja oziroma TD, v katerem se nahajajo. Zaradi navedenih razlik je razumevanje njihove kakovosti težko poenotiti, še težje pa postaviti turistovo doživetje destinacije na isti imenovalec. Namen prispevka je predstaviti, kako lahko razumemo kakovost TN in kako jo presojamo. Izhajamo iz splošnih razsežnosti kakovosti v turizmu in kakovostne TD, ki jih prenesemo v sektor TN, ter iz posebnih standardov kakovosti, oblikovanih izključno za TN. Za boljše razumevanje TN najprej predstavimo njihovo heterogenost in nekatere razvojne smernice v tem podsektorju turizma, ki sooblikujejo njihov razvoj (npr. nove oblike TN, vpliv tehnologije na doživetje v TN, trend trajnostnega poslovanja). Študija potrjuje, da kakovostni standardi TN predstavljajo pomembno trženjsko orodje ne le za posamezno TN, temveč tudi za TD, ki s pomočjo kakovosti TN promovira kakovost destinacije kot celote.
Ključne besede: turistične nastanitve, turistično doživetje, kakovost storitev, destinacije, standardi kakovosti
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 361; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Sobivanje gostov in njihovih živali v turističnih nastanitvah statistične pomurske regije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Helena Zemljič, 2023, diplomsko delo

Opis: Živali že od nekdaj bogatijo življenje ljudi. Odnos ljudi do živali je odvisen od vsakega posameznika in se razlikuje po tem, katera žival biva z njimi, katero uporabljajo za hrano, katero za zabavo in katera je primerna za potovanje in bivanje z njimi na počitnicah. V nalogi smo predstavili odnos ljudi do živali skozi zgodovino, s poudarkom na današnji čas, hišne ljubljence in potovanje z njimi ter njihovo sobivanje z lastniki v turističnih nastanitvah. Raziskali smo turistične nastanitve v statistični pomurski regiji, ki omogočajo bivanje hišnih živali skupaj s svojimi lastniki. Ugotovili smo, kateri tipi turističnih nastanitev v statistični pomurski regiji se najpogosteje odločajo za ponudbo sobivanja hišnih ljubljencev z njihovimi lastniki, in kakšni so razlogi za njihovo odločitev, kakšne so prednosti in slabosti tovrstne ponudbe ter kakšna pravila postavijo turistične nastanitve za primer, če je gost pri njih poleg osebe tudi njegov hišni ljubljenec.
Ključne besede: Hišni ljubljenci, turistične nastanitve, bivanje hišnih ljubljencev v TN, statistična pomurska regija, gostoljubje
Objavljeno v DKUM: 17.05.2023; Ogledov: 536; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (1004,29 KB)

4.
Hoteli za pse kot rešitev za lastnike v času dopustovanja: študija primera hotelov za pse v Sloveniji
Marina Majerič, 2022, magistrsko delo

Opis: Sprememba vloge živali skozi zgodovino je botrovala k močni navezi človeka in hišnega ljubljenca. Živali se je vključevalo v vse več človeških dejavnosti, vključno s potovanji. Potovanje ljudi z živalmi je hkrati prispevalo k premiku vloge živali v turizmu. Močna vez z ljubljenci za večino lastnikov ob ločitvi predstavlja težavo. Pogosto jih vzamejo s seboj, a vedno to ni mogoče in puščanje pri domačih ne pride vedno v poštev. V takšnem primeru se po pomoč obrnejo k varstvu v hotelih za hišne živali. Med hišnimi ljubljenci po številu in priljubljenosti še posebej izstopajo psi. V magistrski nalogi se osredotočimo na hotele za pse, ki lastnike rešujejo z oskrbo njihovega psa v času njihove odsotnosti. Ugotavljamo, ali lahko povezujemo dejavnost hotelov za pse s turizmom njihovih lastnikov. V empiričnem delu smo raziskovali, kakšna je ponudba slovenskih hotelov za pse in s kakšnimi težavami se srečujejo lastniki psov in upravljalci hotelov za pse pri oddaji psov v hotel. Ugotovili smo, da ponudba večine hotelov za pse v osnovi zajema varstvo z nočitvijo, gibanje in prehrano. Nekateri v osnovi ponujajo več storitev, ki so vključene v ceno, medtem ko drugi to dodatno zaračunavajo. Ključna je ugotovitev raziskave, da se lastniki psov za varstvo svojih hišnih ljubljencev v hotelu za pse odločajo predvsem zaradi dopustovanja, kar so pokazali rezultati tako kvalitativne raziskave, izvedene pri upravljavcih hotelov za pse, kot tudi rezultati kvantitativne raziskave med lastniki psov. S tem smo obdržali postavljeno hipotezo. Med bojaznimi lastnikov za oddajo psa v varstvo v hotel so sodelujoči izpostavili strah pred zavrnitvijo v varstvo, pobeg ali poškodbe ljubljenca ali celo smrt. Upravljalcem hotelov za pse pri njihovem delu predstavljata največji izziv delo s psi in njihovimi lastniki.
Ključne besede: hišni ljubljenec, pes, hotel za pse, dopust, turizem
Objavljeno v DKUM: 13.02.2023; Ogledov: 748; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

5.
Posledice Covid-19 na delo in gostoljubnost hotelskega osebja v Termah Čatež, d. d. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Kaja Budič, 2021, diplomsko delo

Opis: Ustavitev javnega življenja zaradi pandemije Covid-19 je močno prizadela celoten turistični sektor, še posebej sektor hotelirstva. V novo nastali situaciji je moralo osebje, ki dela v neposrednem stiku z gosti, prednostno poskrbeti za lastno varnost, za varnost gostov ter obenem ohranjati gostoljubnost do njih. Zaščitni ukrepi so postavili gostinsko osebje pred pomemben izziv: kako ob upoštevanju fizične razdalje, nošenju obraznih mask in drugih zaščitnih ukrepih izkazovati gostoljubja do gostov, ki predstavlja ključni dejavnik za zagotavljanje zadovoljstvo gostov. V empiričnem delu naloge smo raziskovali, kako so varnostni in zaščitni ukrepi v času pandemije Covid-19 spremenili delo in izražanje gostoljubnosti osebja do hotelskih gostov v izbranih hotelih Term Čatež, d. d. Rezultati raziskave so pokazali, da so varnostni in higienski ukrepi za preprečevanje širjenje okužbe otežili delo osebja, ki vstopa v neposreden stik z gosti in spremenili način izražanja gostoljubnosti do njih. Razkuževanje in zaščitna sredstva za zajezitev okužbe so povzročili določene neprijetne situacije, ki zahtevajo od hotelskega osebja kot tudi od gostov povečano potrpežljivost. Zaradi povečanih konfliktov in preobremenjenosti hotelskega osebja se je pritisk na gostoljubnost je v času pandemije znatno povečal, vendar se kljub neprijaznim delovnim pogojem osebje v hotelih Term Čatež, d. d. prizadeva ohranjati vrednoto gostoljubja in jo izražati hotelskim gostom.
Ključne besede: hotelirstvo, hotelsko osebje, gostoljubnost, pandemija Covid-19, varnostni in higienski ukrepi
Objavljeno v DKUM: 27.12.2021; Ogledov: 1072; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

6.
Razvoj festivala: Preučitev obstoječega koncepta programa festivala MENT Ljubljana : preučitev obstoječega koncepta programa festivala MENT Ljubljana
Mojca Borko, 2021, diplomsko delo

Opis: V drugem desetletju 21. stoletja so glasbeni festivali doživeli velik vzpon. Vedno bolj postajajo zanimivi in priljubljeni predstavitveni festivali, ki so namenjeni ne le zabavi obiskovalcev, temveč tudi predstavitvi glasbenikov. Med sledenje sodi festival MENT Ljubljana, ki ga raziskujemo v diplomskem delu. Zanima nas njegov razvoj in oblikovanje programske zasnove. V teoretičnem delu naloge predstavimo osnove managementa prireditev s poudarkom na postopku načrtovanja, festivale kot podzvrst prireditev, pri katerih se osredotočimo na glasbene festivale. Prav tako predstavimo teoretična spoznanja o oblikovanju programskega načrta festivalov, s pomočjo katerega dobimo vpogled v potek celotnega procesa načrtovanja. V empiričnem delu raziskave najprej predstavimo razvoj festivala MENT, od leta 2015 do sedme izvedbe v letu 2021. V nadaljevanju raziskave smo na podlagi odgovorov treh skupin intervjuvancev (organizatorjev, nastopajočih in obiskovalcev), ki so nam predstavili njihova stališča glede ustreznosti obstoječega koncepta programa festivala MENT Ljubljana, oblikovali predloge za morebitno nadgradnjo koncepta bodočih festivalov MENT. Rezultati so pokazali, da je festival odlično organiziran, vendar se pojavi možnost po dodatnem preoblikovanju. Ugotovili smo, da si predvsem obiskovalci želijo razbremeniti festival na način podaljšanja festivala za en dan, vendar z enakim številom nastopajočih kot leta 2020 ali manjše prekrivanje glasbenikov in prostorov pridobiti tako, da se iz drugega in tretjega dne uvrsti več manjših novih skupin na prvi dan. Festival iz leta v leto postaja vse bolj popularen ne samo med glasbeniki, temveč tudi obiskovalci. Obiskovalcem predstavlja oddaljenost lokacij manjšo pomanjkljivost, zato bi lahko predlagali tudi manjše število koncertnih prostorov in tako še bolj približali festival publiki.
Ključne besede: glasbeni festivali, predstavitveni festivali, razvoj, program, MENT Ljubljana
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 770; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1023,18 KB)

7.
Trendi sodobnega turizma: potovanje s hišnimi ljubljenci ali varstvo v hotelu za živali?
Nadja Mlakar, 2021, magistrsko delo

Opis: Živali imajo že od nekdaj pomembno vlogo v življenju ljudi. Človek jih izrablja na različne načine in z njimi tudi tvori različne odnose, ki se nenehno spreminjajo. Ljudje imajo različen odnos do tega, katera žival lahko biva z njim, katero bo uporabil kot hrano ali za zabavo in katera je primerna za spremstvo na potovanju. S pomočjo obstoječe literature v nalogi predstavimo odnos ljudi do živali skozi zgodovino, s poudarkom na današnji dobi ter njihovo vlogo v turizmu. Ugotovimo, da nekatere vrste živali že same po sebi predstavljajo turistično atrakcijo in v turizmu pogosto prihaja do njihovega izkoriščanja, nepotrebnega mučenja, poškodb in celo smrti. Osredotočimo se na hišne ljubljence, ki pogosto potujejo skupaj s svojimi lastniki. V nalogi smo preverili, s kakšnimi težavami se soočajo lastniki hišnih ljubljencev v primeru potovanj z njimi v slovenskem prostoru. Naloga nudi vpogled v dojemanje potovanj s hišnimi ljubljenci in mnenja o storitvah hotelov za hišne živali na območju Slovenije.
Ključne besede: turizem, živali v turizmu, hišni ljubljenci, potovanja, hotel za živali
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 1504; Prenosov: 274
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

8.
Razvoj uspješnog periodičnog događanja: studija slučaja Adventa u Zagrebu
Fran Pokasić, 2020, diplomsko delo

Opis: Događanja su jedan od ključnih pokretača razvoja turizma na destinaciji. Također, Advent ili Božićni sajam, zadnjih se godina prikazuje kao vrsta događanja, koja predstavlja sve veći značaj za turističku destinaciju. Advent u Zagrebu, posebno je uspješno događanje, što dokazuje činjenica da je tri puta zaredom dobio nagradu za najbolji Božićni sajam u Europi. U teorijskom dijelu završnog rada pojašnjene su tematike: značenje događanja za turizam, povijest događanja, vrsta događanja, Advent ili Božićni sajam kao događanje i faktor koji utječu na uspješnost događanja. Na temelju teorijskih spoznaja, oblikovali smo empirijski dio istraživanja. Na početku empirijskog dijela rada, predstavili smo povijesni prikaz razvoja Adventa u Zagrebu te smo se najviše usredotočili na posljednjih deset godina. Zatim smo proveli intervjue s predstavnicom Turističke zajednice grada Zagreba i organizatorima manjih događanja u sklopu Adventa u Zagrebu. Pomoću navedenih intervjua, otkrili smo koji su faktori utjecali na uspjeh Adventa u Zagrebu. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da se Advent u Zagrebu svake godine razvija sadržajno i prostorno te da se neprestano podiže kvaliteta događanja. Također, kao neki od glavnih faktora uspješnosti Adventa u Zagrebu, naglašeni su: izgradnja branda, snažna promocija, bogat i kvalitetan sadržaj, unikatnost, suradnja i potpora partnera, dobra organizacija i kreativna ideja.
Ključne besede: događanja, Advent, razvoj, Zagreb, faktori uspješnosti
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 828; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (983,61 KB)

9.
Idejna zasnova glampinga v Kamenškem
Nika Kramžar, 2020, diplomsko delo

Opis: Glamping predstavlja inovativno turistično nastanitev, ki združuje naravno okolje z luksuzom in udobjem. Privablja goste, ki si želijo miru, tišine in umika od vsakdanjega življenja. Glamping nastanitve se pojavljajo v različnih oblikah po celem svetu in ponujajo širok spekter storitev. S svojo ponudbo združuje najboljše stvari kampiranja in najboljše stvari hotelirstva. V empiričnem delu naloge smo raziskali, kako trg turističnih nastanitev, trendi in lokalno okolje podpirajo širitev glampinga. Hkrati smo raziskali, katero idejno zasnovo glampinga bi bilo smiselno umestiti v Kamenškem, posavski regiji. Raziskava je pokazala, da tako trendi kot trg turističnih nastanitev podpirajo ustanavljanje glampinga; še posebej, če je ta povezan s trajnostnim turizmom in zelenimi rešitvami. Intervjuvane osebe so povedale, da v Sevnici primanjkuje nastanitvenih obratov višjega nivoja. Ugotovili smo, da lokalno okolje vidi glamping kot primerno in dobrodošlo nastanitev v Sevnici. S pomočjo različnih idej, ki so jih podali lokalni turistični akterji, in z analizo obstoječih glampingov v Sloveniji smo oblikovali idejno zasnovo glampinga v Kamenškem, ki temelji na lokalni zgodbi, se drži trajnostnih načel in se povezuje z lokalnim okoljem.
Ključne besede: turistične nastanitve, glamping, Občina Sevnica, idejna zasnova
Objavljeno v DKUM: 20.11.2020; Ogledov: 1141; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

10.
Izboljšanje velneške ponudbe v Grand hotelu Donat Superior Rogaška Slatina
Tadeja Medved, 2019, diplomsko delo

Opis: Centri dobrega počutja v hotelu že vrsto let ostajajo vpeti v okvire velneške ponudbe. Vsak velneški center ima svoje posebnosti in prednosti. Prav zaradi tega je pomembno, da je nabor velneških storitev posameznega centra raznolik in kakovosten. V nalogi smo raziskali, kako so gostje zadovoljni z obstoječo velneško ponudbo in naborom velneških storitev izbranega centra dobrega počutja, Grand hotela Donat Superior v Rogaški Slatini. Prav tako nas je zanimalo, kaj bi pri velneški ponudbi gostje želeli, da se izboljša in katere velneške storitve želijo koristiti v prihodnje. Raziskava je bila izvedena na podlagi 50 anketirancev, ki so bili gostje obravnavanega hotela in uporabniki storitev njegovega centra dobrega počutja. Raziskava je pokazala, da so gostje z velneško ponudbo in naborom velneških storitev hotelskega velnes centra v veliki večini zadovoljni. Podali pa so nekatere predloge, kako bi lahko hotelski velneški center ponudbo še izboljšal. Na podlagi njihovih predlogov in najnovejših velneških trendov smo v zaključku naloge podali predlog izboljšav.
Ključne besede: Velnes, Zdravstveni turizem, Velneška ponudba, Center dobrega počutja
Objavljeno v DKUM: 10.10.2019; Ogledov: 1642; Prenosov: 405
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici