1. Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti z glino v drugem starostnem obdobjuEla Wolf, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti z glino v drugem starostnem obdobju smo skozi izvajanje tematskega sklopa raziskovali možnosti načrtovanja in izvajanja likovnih dejavnosti na področju kiparstva, specifično pri delu z glino.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili teoretična izhodišča, vezana na praktični del naloge. Poglobili smo se v likovno področje – kiparstvo, kjer predelujemo likovno tehniko modeliranje z glino. Prav tako smo predstavili kiparske tehnike in materiale, glino z didaktičnega vidika, vidike uporabe gline ter značilnosti otrokovega razvoja oziroma likovne značilnosti. V teoretičnem delu smo skozi tematski sklop otroke spodbudili za ustvarjalno izdelovanje/modeliranje izdelkov iz gline. Ugotavljali smo, kaj narediti, da bo naš izdelek samostojno stal, izdelovali smo različne površine (hrapave, gladke) ter ugotavljali, kako izdelati različne komponente za različne stvari. Ugotovitve smo analizirali ter opazke zapisali. Ključne besede: predšolska vzgoja, kiparstvo, likovne dejavnosti, glina. Objavljeno v DKUM: 05.09.2024; Ogledov: 35; Prenosov: 4 Celotno besedilo (6,84 MB) |
2. Možnosti ilustriranja na podlagi avtorske pravljice pri likovnem izražanju v predšolskem obdobju : diplomsko deloSara Bokal, 2024, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Možnosti ilustriranja na podlagi avtorske pravljice pri likovnem izražanju v predšolskem obdobju je predstaviti različne možnosti za načrtovanje likovnih dejavnosti, ki vključujejo ilustriranje. Dejavnosti, predstavljene v diplomskem delu, služijo kot idejno izhodišče za strokovne delavce v vrtcih, natančneje za načrtovanje manj pogosto uporabljenih likovnih motivov. Likovne dejavnosti so načrtovane v sklopu področij risanja, slikanja, osnov odtiskovanja, kiparjenja in oblikovanja prostora, pri čemer je vsako področje zastopano s posamezno likovno tehniko.
Praktični del diplomskega dela vsebuje pet primerov izvedenih likovnih dejavnosti z motivi iz avtorske pravljice; predstavljene so pripadajoče evalvacije. V okviru izvajanja in analiziranja dejavnosti smo ugotovili, da avtorska pravljica lahko predstavlja kakovostno sredstvo za motivacijo in motiv likovnih dejavnosti. Tovrstne dejavnosti so bile za otroke nove, privlačne in so spodbujale njihovo ustvarjalnost. Dejavnosti so bile izvedene v Vrtcu Trbovlje – v enoti na PE Alojza Hohkrauta, OŠ Trbovlje, v homogenem oddelku štiriindvajsetih otrok, starih od pet do šest let. Ključne besede: ilustriranje, likovno izražanje, likovni motiv, predšolsko obdobje Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 200; Prenosov: 34 Celotno besedilo (2,53 MB) |
3. Primerne dejavnosti mešanja barv pri likovnem izražanju predšolskih otrok : diplomska deloManja Miklič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Primerne dejavnosti mešanja barv pri likovnem izražanju
predšolskih otrok smo predstavili šest dejavnosti za postopno navajanje otrok na mešanj
barv. Dejavnosti smo izvedli z otroki, starimi 5–6 let. Pri dejavnostih smo svetlili in temnili
osnovne barve, mešali osnovne in komplementarne barve, mešali črno in belo ter
osnovne barve s črno in belo.
V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otroka med petim in šestim letom starosti in
likovne tehnike ter podrobneje slikarske tehnike. Predstavili smo tudi, na kateri format
naj otroci slikajo in kako naj bodo čim bolj kakovostno opremljeni likovni kotički, učilnice
in delavnice. Predstavili pa smo tudi ustrezne oblike dela in likovno področje v
kurikulumu.
V empiričnem delu smo predstavili primerne dejavnost mešanja barv. Pri dejavnosti smo
odkrivali, v kakšnih paletah naj otroci mešajo barve, kakšen naj bo format glede na motiv
in obliko dela. Ugotovili smo, da je bolje, da imajo palete prekate oz. da namesto palet
uporabimo dovolj velike lončke. Zaželeno pa je, da že na začetku dejavnosti otrokom
ponudimo količinsko precej več svetle barve v razmerju s temnejšo. Najpomembneje pa
je, da so tempera barve kakovostne. Ključne besede: predšolski otrok, likovne dejavnosti, slikanje, likovna didaktika, mešanje
barv Objavljeno v DKUM: 03.10.2023; Ogledov: 451; Prenosov: 46 Celotno besedilo (2,19 MB) |
4. Promet kot likovni motiv pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju : diplomska deloMaja Krenker, 2023, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Promet kot likovni motiv pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju je predstaviti nekoliko drugačne in sveže ideje za likovne dejavnosti v vrtcu na temo promet ter z njimi prispevati k izboljšanju likovnovzgojne prakse v vrtcih. Likovne dejavnosti zajemajo naslednjih šest področij likovne vzgoje: risanje, slikanje, kiparstvo, osnove odtiskovanja, oblikovanje prostora in estetsko vrednotenje. Za vsako likovno področje smo izbrali tisto likovno tehniko, za katero menimo, da je najprimernejša za upodobitev izbranega motiva.
V praktičnem delu smo izvedli šest likovnih dejavnosti s poudarkom na likovnih motivih na vseživljenjsko pomembno tematiko – promet – ter jih evalvirali. Ugotovili smo, da otroke k likovni dejavnosti bolj kot običajni pritegnejo redki in nevsakdanji motivi, ki v njih vzpodbudijo željo po ustvarjalnem izražanju.
Pri diplomskem delu smo uporabili deskriptivno, neeksperimentalno in komparativno metodo pedagoškega raziskovanja ter metode kvalitativne metodologije. Likovne dejavnosti smo izvajali v vrtcu Dravograd – enoti Šentjanž, natančneje v heterogeni skupini štiriindvajsetih otrok, starih od štiri do šest let. Ključne besede: likovni motiv, likovna dejavnost, predšolsko obdobje, likovna področja, likovne tehnike Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 618; Prenosov: 174 Celotno besedilo (3,85 MB) |
5. Pompejansko omizje Marija Preglja v likovnih delih predšolskih otrok : diplomsko deloNuša Vrbek, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo analizirali likovna dela predšolskih otrok. Otroke, stare med 5 in 6 let, smo spodbujali k reprodukciji umetniškega dela Marija Preglja Pompejansko omizje. Pri tem smo ugotavljali, kako in v kolikšni meri so otroci brez napotkov in ob pomoči vzgojiteljice upodobili likovno delo. Po izvajanju dejavnosti smo izvedli analizo, kjer nas je zanimalo, kako so se otroci lotili upodabljanja likovnega dela, ali so sledili razvojnim značilnostim glede na svojo starost, ali so pri upodabljanju dodali kakšne izmišljene elemente, ali so upoštevali likovno sintakso pri reprodukciji. V empiričnem delu smo naredili podrobno analizo in jo opisno predstavili s pomočjo tabel. Večina otrok v raziskavi je reproducirala umetniško delo tako, kot so ga videli, nekaj pa jih je ob preslikavanju dodalo svoje izmišljene elemente. Ključne besede: likovna didaktika, likovno formalna analiza umetnine, predšolski otrok, umetniško delo Objavljeno v DKUM: 05.09.2022; Ogledov: 674; Prenosov: 57 Celotno besedilo (4,96 MB) |
6. GRAFIKA V 1. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE : diplomsko deloMaja Košenina, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Grafika v 1. razredu osnovne šole je sestavljeno iz
teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opisali posamezna likovna področja s poudarkom na grafiki, se osredotočili na tehnike, ki jih likovno področje grafike ponuja in vse skupaj povezali z likovnim motivom in likovnim ritmom. V praktičnem delu smo načrtovali pet likovnih dejavnosti, ki smo jih dokumentirali in analizirali. Otroci so prek dejavnosti spoznali nekatere grafične tehnike in razvijali svojo likovno ustvarjalnost na njim nov in zanimiv način. V proces izvajanja je bilo vključenih 22 otrok starih med 6 in 7 let. Ob pisanju diplomske naloge smo si zadali štiri raziskovalna
vprašanja, s pomočjo katerih smo ugotovili, da so vse grafične tehnike, ki smo jih obravnavali v sklopu diplomske naloge, bile primerne. Največ zanimanja in pozornosti pri otrocih sta privabili tehniki monotipije in tiska s pečatniki. Otroci so nas zelo presenetili pri uporabi pripomočkov in materialov, s katerimi so se večinoma srečali prvič, saj so bili z njimi zelo spretni. Ob ustvarjanju smo spodbujali predvsem lastno domišljijo otrok, večjih spodbud ni bilo potrebnih. Ključne besede: Likovna področja, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok. Objavljeno v DKUM: 02.09.2022; Ogledov: 788; Prenosov: 105 Celotno besedilo (7,75 MB) |
7. Primerni motivi za likovno izražanje otrok v starosti 2-4 leta na temo pomladInes Jurčič, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Primerni motivi za likovno izražanje otrok starih 2-4 leta na temo pomlad smo predstavili nekaj drugačnih, novih idej za likovno dejavnost v vrtcih na temo pomlad. Obdelali smo štiri likovna področja in sicer: risanje, slikanje, odtiskovanje (grafika) in kiparstvo. Znotraj njih smo uporabili različne likovne tehnike, primerne za likovno delo v predšolskem obdobju. Dejavnosti smo izvajali z otroki v vrtcu, starimi 2-4 leta.
V teoretičnem delu diplomskega dela smo pojasnili naravo likovnih motivov in likovnih tem v okviru predšolske likovne didaktike, značilnosti načrtovanja likovnih dejavnosti v vrtcu, podali značilnosti razvoja likovnega izražanja v predšolskem obdobju pri različnih starostih in navedli načela predšolske likovne didaktike. Predstavili smo še likovna področja in likovne tehnike s poudarkom na primernih tehnikah ter opozorili na najpogostejše napake na področju likovnih dejavnosti.
V praktičnem delu smo izvajali osem nastopov iz področja didaktike likovne vzgoje na temo pomlad. Risali smo koreninice rastlin na papirnate kozarčke in svoje odseve, ki smo jih opazovali v lužah. Na stare dežnike smo slikali z rokami, sami smo si zmešali tudi barvo iz blata in vode ter z njo slikali na risalne liste. V glino smo s prsti naredili polževo sled in valjali deževnike, ki smo jih opazovali v naravi. Z vatiranimi palčkami smo odtiskovali regratove lučke ter odtiskovali muhe iz zmečkanega papirja. Ugotovili smo, da drugačni, bolj abstraktni motivi otroke bolj pritegnejo in povečajo otrokovo zanimanje za dejavnost. Ugotovili smo tudi, da je v vsakem tematskem sklopu ogromno možnosti za izbiro likovnih motivov in da je možno, ne glede na tematiko, ki se v vrtcu obravnava, izvesti kvalitetno likovno dejavnost. Ključne besede: likovni motiv, likovna tehnika, likovna dejavnost, predšolska vzgoja, otroci Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 896; Prenosov: 160 Celotno besedilo (1,99 MB) |
8. Primerjava umetniškega dela in likovnih del predšolskih otrok z vidika likovno-formalne analize : diplomsko deloNastja Božak, 2021, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu smo se ukvarjali z analizo likovnih del predšolskih otrok. V vrtcu smo jih spodbudili k reprodukciji umetniškega dela Gojmirja Antona Kosa Tihožitje s kozarcem. Ustvarjali so s pomočjo palet, s čimer se predhodno še niso srečali. Po slikanju smo vsa dela podrobno pregledali, zastavili merila in nato v skladu z njimi analizirali pridobljena dela. Ugotavljali smo, ali otroci sledijo likovnim zakonitostim in v kolikšni meri, če jih nanje predhodno ne opozorimo. Prav tako smo ugotavljali, ali otroci pri reproduciranju dodajajo lastne zamisli in ali sledijo svojim razvojnim značilnostim. Podatke smo zbrali v tabeli in jih opisno analizirali, razčlenili. Ključne besede: reprodukcija, zlati rez, ritem, ravnotežje, barvna paleta Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 716; Prenosov: 57 Celotno besedilo (5,72 MB) |
9. Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcevTeja Zelenik, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela, v katerem so predstavljena likovna področja in opisane likovne tehnike posameznih področij, ki jih lahko uporabljamo v vrtcu. V teoretični del smo vključili tudi likovno izražanje otrok v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce in se posebej osredotočili na področje umetnosti, kamor spadajo likovne dejavnosti. Seznanili smo se tudi z neprimernimi likovnimi tehnikami in posledično tudi neprimernimi likovnimi materiali in orodji. Predstavili pa smo tudi vrtec Ptuj, ki je bil pomemben dejavnik naše raziskave.
V empiričnem delu smo pa predstavili rezultate raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov. Na njih so odgovorile vzgojiteljice vrtca Ptuj. Z raziskavo smo želeli dobiti vpogled v realno stanje na področju usmerjenih likovnih dejavnosti Vrtca Ptuj in vzgojiteljicam posredovati morebitne pomanjkljivosti za izboljšanje prakse. Ugotovili smo, da vzgojiteljice vključujejo v svoje delo vsa področja likovnih dejavnosti, vendar sta najpogosteje vključeni področji slikanje in risanje.
Namen diplomske naloge je ugotoviti, katera likovna področja vzgojiteljice najpogosteje vključujejo v svoje dejavnosti in katere likovne tehnike uporabljajo pri tem. Ob tem smo želeli raziskati, ali imajo dovolj potrebnih orodij in materialov za izvedbo želenih dejavnosti na likovnem področju. Ključne besede: likovna področja, likovne tehnike, vrtec Ptuj, likovno izražanje, neprimerne likovne tehnike Objavljeno v DKUM: 26.11.2020; Ogledov: 1185; Prenosov: 215 Celotno besedilo (590,01 KB) |
10. Eksperimenta! 2011 - 2017; analiza trienala sodobne umetnosti za mladePolona Drobnič, 2020, magistrsko delo Opis: Eksperimenta! je umetnostni trienale za mlade, ki od leta 2011 poteka v Talinu v Estoniji. Na trienalu sodelujejo mladi od štirinajstega do devetnajstega oziroma enaindvajsetega leta starosti iz različnih držav Evrope in sveta. Zanimalo nas je, na kakšen način so mentorji izbirali sodelujoče in na kakšen način so delali z njimi, kdo so bili sodelujoči na trienalih Eksperimenta!, katere tehnike in vsebine so se pojavljale in kako pogosto. V magistrskem delu so predstavljene sodobna likovna pedagogika, odnos med umetnostnim in izobraževalnim sistemom, psihološke značilnosti mladostništva ter zgodovina umetnostnih dogodkov za odrasle in mlade. Pregledani so katalogi dogodka Eksperimenta! iz let 2011, 2014 in 2017, pridobljeni podatki o strukturi sodelujočih in načinih izbiranja sodelujočih, tehnikah in vsebinah umetniških del ter podatki interpretirani. Ključne besede: Eksperimenta, trienale, mladi, sodobna umetnost, razstava Objavljeno v DKUM: 28.07.2020; Ogledov: 1070; Prenosov: 38 Celotno besedilo (3,41 MB) |