| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 32
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Postavljanje standardov pri matematiki
Nives Janžekovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga temelji na vprašanju, ali je mogoče ovrednotiti nivoje standardov znanj matematike na različnih stopnjah in smereh izobraževanja. V nalogi smo primerjali zahtevnosti nalog, ki se pišejo na posameznih zunanjih preverjanjih: na nacionalnem preverjanju znanja v zadnjem razredu osnovne šole, na poklicni maturi in na splošni maturi. Najpomembnejša ugotovitev naloge je dejstvo, da je možno stabilno ter zanesljivo razvrstiti naloge z različnih ravni. Na podlagi podatkov iz let 2017, 2018 in 2019 ugotovimo tudi, da je v teh letih težavnost poklicne mature umeščena približno na sredino med težavnost nacionalnega preverjanja znanja in težavnost splošne mature.
Ključne besede: postavljanje standardov, težavnost nalog, nacionalno preverjanje znanja, poklicna matura, splošna matura
Objavljeno: 03.08.2021; Ogledov: 101; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (966,08 KB)

2.
Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu
Tea Horvat, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu smo želeli pridobiti informacije o učinkovitosti i-učbenika pri uresničevanju izobraževalnih ciljev matematike v 9. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se seznanili z IKT in e-gradivi ter nekaterimi dostopnimi evalvacijami e-gradiv. Posebej so nas zanimali: osnovnošolska matematika skozi e-vsebine in e-storitve ter njeno poučevanje in učenje s pomočjo i-učbenikov in apletov. V empiričnem delu smo podrobno opisali pedagoški eksperiment, v katerega so bili vključeni učenci treh oddelkov 9. razreda ene od osnovnih šol v Mariboru. Kontrolna skupina (en oddelek) je bila poučevana s klasičnim tiskanim učbenikom, eksperimentalna skupina (dva oddelka) pa z i-učbenikom. V i-učbeniku smo za namene našega poučevanja preučili temo Razmerje in podobnost, izbrali IKT učno okolje ter določili načine zbiranja in analiziranja podatkov. Zanimal nas je vpliv i-učbenika na boljše oz. slabše učence in razvoj proporcionalnega sklepanja učencev. Ugotovili smo, da so učenci eksperimentalne skupine v finalnem preizkusu znanja dosegli nekoliko višji rezultat kot učenci kontrolne skupine. I-učbenik je pri obravnavi učne teme Razmerje in podobnost pozitivno vplival na učence, slabše od povprečja (z ocenama 1 in 2) in boljše od povprečja (z ocenama 4 in 5). Na proporcionalno sklepanje pa je uporaba i-učbenika le delno vplivala.
Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, e-gradiva, delitev e-učbenikov, i-učbenik, aplet, evalvacija i-učbenika, matematika, razmerje in podobnost, proporcionalno sklepanje
Objavljeno: 05.11.2019; Ogledov: 476; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

3.
Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: algebrski izrazi v 8.razredu
Tadeja Gašparič, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: algebrski izrazi v 8. razredu je razdeljena na dva dela, teoretični in eksperimentalni del. V teoretičnem delu smo se najprej osredotočili na informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT), nato pa na načine poučevanja s to tehnologijo. V nadaljevanju sledi pregled tipov znanja, s pomočjo katerih se glede na raven doseženega znanja opišejo dosežki učencev, ki so učencem in učiteljem kot povratna informacija o doseganju posameznih učnih ciljev. Temu sledi literatura o poučevanju algebre v osnovni šoli ter vsebine, ki se nanašajo na izraze s spremenljivkami. Za konec teoretičnega dela pa še sledi pregled nekaterih evalvacij i–učbenika. V eksperimentalnem delu smo s pomočjo pedagoškega eksperimenta izvedli raziskavo o učinkovitosti poučevanja z uporabo i-učbenika za matematiko Matematika 8 s portala https://eucbeniki.sio.si/. Evalvacijo i-učbenika smo izvedli na vsebini izrazi s spremenljivkami, ki pa je ni še nihče evalviral, obenem pa se vsebina zaradi algebrskih konceptov zdi manj primerna za vizualizacijo, ki je ena najmočnejših orodij digitalnih virov. V ta namen smo izdelali načrt pedagoškega eksperimenta, s pomočjo katerega smo primerjali učne dosežke učencev pri klasičnem poučevanju s tiskanim učbenikom in poučevanju z i-učbenikom. Obe skupini sem poučevala sama. Zanimalo nas je, kateri način poučevanja bo prinesel boljše učne rezultate. Rezultati so pokazali, da je bila eksperimentalna skupina nekoliko boljša kot kontrolna, kljub temu pa razlika ni bila statistično značilna. Zraven pedagoškega eksperimenta smo štirje študentje izvedli še kratko anketo o poučevanju matematike z uporabo IKT. Izvedli smo jo tako, da smo k inicialnemu preizkusu znanja dodali kratko anketo za obe skupini, pri finalnem preizkusu znanja pa smo anketo dodali samo pri eksperimentalni skupini. Rezultati ankete so pokazali, da se učenci najlažje učijo matematiko tako, da si naredijo zapiske ali pa si berejo na glas. Prav tako je večina učencev menila, da bi jim uporaba računalnika pri učenju matematike pomagala (tudi pri domačih nalogah), kar se je pri končni anketi tudi potrdilo. Zahtevnost nalog pri reševanju med pedagoškim eksperimentom je eksperimentalna skupina ocenila kot ustrezno.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), i-učbenik, izrazi s spremenljivko, pedagoški eksperiment, poučevanje algebre, teorije poučevanja z uporabo IKT, tipi znanj
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 469; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

4.
Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: trikotnik v 7. razredu
Nejc Podplatnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Učitelji matematike se vsakodnevno srečujejo z željo po boljšem uspehu in znanju učencev. V sodobnem svetu se ta želja mnogokrat prekriva s pridobivanjem informacij. Uspešno pridobivanje informacij pa omogoča sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Tehnološki dosežki so tako na najrazličnejše načine vstopili v vzgojno-izobraževalni sistem. Uporaba računalnikov, diaprojektorjev, tabličnih računalnikov in podobnega je v različnih sodobno opremljenih šolah del vsakdana. V naši raziskavi smo zato želeli preveriti uporabnost ene izmed sodobnih tehnoloških orodij po imenu interaktivni učbenik. Tak učbenik nam omogoča interakcijo med učencem in učbenikom ter daje učencu povratno informacijo o napredku. Hkrati smo želeli s tem preveriti, ali različni učni stili učencev i-učbenik različno dojemajo oziroma ali vsem učnim stilom pomaga enako dobro do višjih kognitivnih spoznanj. Za namene našega pedagoškega eksperimenta smo učence poučevali v dveh skupinah, in sicer v kontrolni in eksperimentalni skupini. Eksperimentalna skupina je uporabljala tehnologijo i-učbenika, medtem ko je kontrolna skupina uporabljala tradicionalni učbenik. Skupini sta bili po vseh statističnih analizah enakovredni in rezultati so pokazali, da med njima pri finalnem testu ni prišlo do statistično pomembnih razlik. Ugotovili pa smo, da so bili ob uporabi i-učbenika statistično pomembno boljši učenci, ki so se opredelili kot učenci, ki jim je bližje vizualni učni stil.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni stili, interaktivnost, e-učbenik, i-učbenik, aplet, trikotnik, geometrija, pedagoški eksperiment
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 466; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

5.
Uporaba i-učbenika pri poučevanju vsebine kvadratna funkcija
Slavica Zafošnik, 2018, magistrsko delo

Opis: V svetu, kjer nas že skoraj na vsakem koraku spremljajo mobilni telefoni, tablice in prenosni računalniki ter seveda internet (le-ta je dandanes dostopen skorajda vsakomur), so informacije postale lahko dosegljive. Na spletnih straneh je moč najti veliko uporabnih in nazornih interaktivnih vsebin, ki jih učitelji vključujejo v učni proces, učno vsebino bolje ponazorijo in s tem učencem omogočijo lažje razumevanje zahtevnejših vsebin. Učenci se teh vsebin poslužujejo predvsem v času samostojnega učenja, npr. pri reševanju domačih nalog. Magistrsko delo z naslovom Uporaba i-učbenika pri poučevanju vsebine kvadratna funkcija je bilo sestavljeno z namenom, raziskati uspešnost usvajanja znanja vsebine (Kvadratna funkcija) s pomočjo interaktivnega učbenika (v nadaljevanju i-učbenika) Vega 2. Ključni namen izvedbe pedagoškega eksperimenta je bil preveriti prednosti poučevanja z elektronskimi gradivi, in potrditi hipotezo, da poučevanje z i-učbenikom doprinese h kvalitetnejšemu znanju. V teoretičnem delu na kratko opisujem splošno strukturo i-učbenikov. Nadalje je predstavljeno teoretično ozadje izbrane vsebine pričujočega magistrskega dela (definicija in lastnosti kvadratne funkcije, različne oblike enačbe funkcije, predstavljeni so prehodi med posameznimi oblikami enačb, risanje grafa funkcije in pomen diskriminante), ob koncu pa sta predstavljeni kurikularna podlaga ter metodična pot podajanja vsebine. V empiričnem delu so podani rezultati pedagoškega eksperimenta, katerega eksperimentalni faktor je bila kombinirana metoda poučevanja z uporabo i-učbenika. Eksperiment je zajel kontrolno in eksperimentalno skupino dijakov, obe v velikosti povprečnega srednješolskega razreda, in je trajal od 1. marca do 4. aprila 2016. Na začetku eksperimenta je bil izveden standardiziran inicialni preizkus znanja (Nacionalno preverjanje znanja, 4. junij 2007) in ob koncu še finalni preizkus znanja, ki je bil sestavljen za pridobitev rezultatov uspešnosti eksperimenta.Rezultati magistrskega dela ponazarjajo, da je bil izvedeni pedagoški eksperiment neuspešen, ker nisem popolnoma sledila navodilom v programu, ampak sem svoje delo bazirala na osnovi učnih listov, ki sem si jih predhodno pripravila po i-učbeniku. Iz rezultatov finalnega testa pa ni bilo moč razbrati učinka poučevanja z i-učbenikom.
Ključne besede: i-učbenik, apleti, kvadratna funkcija, teme, oblike enačbe kvadratne funkcije
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 484; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

6.
The Hosoya-Wiener polynomial of weighted trees
Blaž Zmazek, Janez Žerovnik, 2007, izvirni znanstveni članek

Opis: Formulas for the Wiener number and the Hosoya-Wiener polynomial of edge and vertex weighted graphs are given in terms of edge and path contributions. For a rooted tree, the Hosoya-Wiener polynomial is expressed as a sum of vertex contributions. Finally, a recursive formula for computing the Hosoya-Wiener polynomial of a weighted tree is given.
Ključne besede: mathematics, graph theory, Hosoya-Wiener polynomial, weighted tree, vertex weighted graphs
Objavljeno: 05.07.2017; Ogledov: 586; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (182,69 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Computing the weighted Wiener and Szeged number on weighted cactus graphs in linear time
Blaž Zmazek, Janez Žerovnik, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: Cactus is a graph in which every edge lies on at most one cycle. Linear algorithms for computing the weighted Wiener and Szeged numbers on weighted cactus graphs are given. Graphs with weighted vertices and edges correspond to molecular graphs with heteroatoms.
Ključne besede: mathematics, graph theory, Wiener number, Szeged number, weighted cactus, linear algorithm
Objavljeno: 05.07.2017; Ogledov: 366; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (130,41 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Weak k-reconstruction of Cartesian products
Wilfried Imrich, Blaž Zmazek, Janez Žerovnik, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: By Ulam's conjecture every finite graph ▫$G$▫ can be reconstructed from its deck of vertex deleted subgraphs. The conjecture is still open, but many special cases have been settled. In particular, one can reconstruct Cartesian products. We consider the case of ▫$k$▫-vertex deleted subgraphs of Cartesian products and prove that one can decide whether a graph ▫$H$▫ is a ▫$k$▫-vertex deleted subgraph of a Cartesian product ▫$G$▫ with at least ▫$k+1$▫ prime factors on at least ▫$k+1$▫ vertices each, and that ▫$H$▫ uniquely determines ▫$G$▫. This extends previous works of the authors and Sims. This paper also contains a counterexample to a conjecture of MacAvaney.
Ključne besede: mathematics, graph theory, reconstruction problem, Cartesian product, composite graphs
Objavljeno: 31.03.2017; Ogledov: 835; Prenosov: 295
.pdf Celotno besedilo (197,33 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Recognizing weighted directed Cartesian graph bundles
Blaž Zmazek, Janez Žerovnik, 2000, izvirni znanstveni članek

Opis: In this paper we show that methods for recognizing Cartesian graph bundles can be generalized to weighted digraphs. The main result is an algorithm which lists the sets of degenerate arcs for all representations of digraph as a weighted directed Cartesian graph bundle over simple base digraphs not containing transitive tournament on three vertices. Two main notions are used.The first one is the new relation ▫$\vec{\delta}^\ast$▫ defined among the arcs of a digraph as a weighted directed analogue of the well-known relation ▫$\delta^\ast$▫. The second one is the concept of half-convex subgraphs. A subgraph ▫$H$▫ is half-convex in ▫$G$▫ if any vertex ▫$x \in G \setminus H$▫ has at most one predecessor and at most one successor
Ključne besede: mathematics, graph theory, graph bundles, Cartesian graph product, weighted digraphs, half-convexity
Objavljeno: 31.03.2017; Ogledov: 611; Prenosov: 288
.pdf Celotno besedilo (240,86 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Median and quasi-median direct products of graphs
Boštjan Brešar, Pranava Jha, Sandi Klavžar, Blaž Zmazek, 2005, izvirni znanstveni članek

Opis: Median graphs are characterized among direct products of graphs on at least three vertices. Beside some trivial cases, it is shown that one component of ▫$G \times P_3$▫ is median if and only if ▫$G$▫ is a tree in that the distance between any two vertices of degree at least 3 is even. In addition, some partial results considering median graphs of the form ▫$G \times K_2$▫ are proved, and it is shown that the only nonbipartite quasi-median direct product is ▫$K_3 \times K_3$▫.
Ključne besede: mathematics, graph theory, median graph, direct product, quasi-median graph, isometric embeddings, convexity
Objavljeno: 31.03.2017; Ogledov: 577; Prenosov: 247
.pdf Celotno besedilo (174,14 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici