1. Trajnost in transparentnost oskrbnih verigTonka Supej, 2024, diplomsko delo Opis: Tudi za najpreprostejšim izdelkom najdemo vrsto posrednikov, ki nam omogočijo nakup izdelka v najbližji trgovini. Oskrbne verige so bolj prisotne v našem vsakdanu, kot se zavedamo. Seveda je učinkovitost oskrbnih verig in njenih členov izjemno pomembna, ampak se dandanes povečuje tudi pomembnost trajnosti in transparentnosti oskrbnih verig. V diplomskem delu bomo raziskovali pomen transparentnosti verig in povezavo med transparentnostjo in trajnostjo.
Združeni narodi opišejo trajnost kot »zadovoljevanje potreb sedanjosti brez ogrožanja prihodnjih generacij, da zadovoljujejo njihove potrebe.« (Patterson, 2022)
Transparentnost je bistvenega pomena za ustvarjanje trajnostne in prožne dobavne verige ter za splošno učinkovito korporativno upravljanje. (McGarth, L., Marshall, & Rehme, 2021)
V upravljanju današnjih oskrbnih verig je potrebno vplesti oba omenjena pojma. Pojma sta namreč med seboj precej povezana. Brez transparentnosti kakšnega koli procesa ne moremo govoriti o trajnosti. Če oskrbne verige ali kdorkoli v verigi ni trajnostno naravnan, pa v veliki verjetnosti ne bo transparenten o svojem poslovanju. Ključne besede: oskrbne verige, trajnost, transparentnost, globalne oskrbne verige, tehnologija. Objavljeno v DKUM: 23.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32
Celotno besedilo (2,47 MB) |
2. Umetna inteligenca v oglaševanjuNika Antolinc, 2024, diplomsko delo Opis: Umetna inteligenca (UI) postaja ključno orodje v sodobnem oglaševanju, saj omogoča podjetjem, da na bolj učinkovit način ciljajo na svoje občinstvo, prilagajajo oglase posameznim uporabnikom ter optimizirajo celotne oglaševalske kampanje. S pomočjo naprednih tehnologij, kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in generativni modeli, podjetja lažje razumejo in se odzivajo na hitro spreminjajoče se potrebe potrošnikov. Tako se lahko hitreje in bolj prilagojeno odzivajo na izzive digitalnega okolja, kar povečuje njihovo konkurenčnost.
Diplomska naloga raziskuje, kako umetna inteligenca spreminja in nadgrajuje oglaševalske prakse. Poudarek je na tem, kako UI omogoča podjetjem, da dosežejo višjo stopnjo angažiranosti potrošnikov in izboljšajo učinkovitost svojih oglaševalskih strategij. Poleg tega naloga obravnava tudi izzive, povezane z uporabo umetne inteligence, kot so varnost podatkov in pristranskost algoritmov. Ti izzivi lahko pomembno vplivajo na zanesljivost, etičnost in splošno uspešnost oglaševalskih praks, zato je razumevanje teh vidikov ključno za uspešno implementacijo UI v oglaševanje.
Naloga tako ponuja celovit vpogled v potenciale umetne inteligence za preoblikovanje sodobnega oglaševanja, hkrati pa opozarja na pomembne omejitve in etične izzive, ki jih je treba upoštevati pri njeni uporabi. Ključne besede: umetna inteligenca, oglaševanje, personalizacija, analiza, generiranje, optimizacija Objavljeno v DKUM: 21.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 34
Celotno besedilo (985,28 KB) |
3. Vpliv hitre mode na potrošniško vedenje in okoljeŽiga Bizjak, 2024, diplomsko delo Opis: Globalizacija je drastično razširila modno industrijo in povečala željo po oblačilih, ki sledijo najnovejšim trendom. Blagovne znamke izkoriščajo modne trende za oblikovanje hitro rastoče industrije hitre mode, ki je znana po hitri proizvodnji in nizkih cenah oblačil. Vendar pa ta sistem prinaša številne negativne okoljske posledice, vključno z onesnaževanjem voda, prisotnostjo mikroplastike in uporabe škodljivih kemikalij. V modni industriji se pogosto pojavljajo etični problemi, ki so povezani z izkoriščanjem delovne sile in nehumanimi delovnimi pogoji v nerazvitih državah.
Diplomsko delo se osredotoča na proučevanje vpliva hitre mode na nakupovalno vedenje potrošnikov ter na okoljske posledice, ki jih povzroča ta industrija. V empiričnem delu smo izvedli anketo, s katero smo raziskovali stopnjo ozaveščenosti o hitri modi med potrošniki in njihovo pripravljenost na preusmeritev k nakupu trajnostnih oblačil. Ključne besede: Hitra moda, modna industrija, okolje, potrošniško vedenje Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 25
Celotno besedilo (2,81 MB) |
4. Uporaba vplivnostnega marketinga v spletni trgoviniTjaša Mumel Ošep, 2024, diplomsko delo Opis: Vplivnostni marketing je danes ključna marketinška strategija, ki podjetjem omogoča, da ostanejo konkurenčna v dinamičnem tržnem okolju. V preteklosti so vlogo vplivnežev pogosto igrali zvezdniki in javne osebnosti, vendar se je z razvojem družbenih omrežij ta vloga razširila na širši krog tistih, ki imajo pristne povezave s svojimi sledilci. Skozi čas se je vplivnostni marketing konstantno prilagajal potrošniškim navadam in ravno zaradi tega lahko danes ponazarja enega najbolj učinkovitih načinov za gradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje.
V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo raziskali zgodovino vplivnostnega marketinga, opredelili ključne pojme ter analizirali njegovo vlogo v današnjem poslovanju. V tem delu smo hkrati definirali različna družbena omrežja in preučili način delovanja vplivnostnega marketinga na teh platformah. V drugem, praktičnem delu, smo na podlagi teoretičnih izhodišč analizirali rabo vplivnostnega marketinga na primeru podjetja AMR d.o.o. Ključne besede: marketing, vplivnostni marketing, oblike vplivnostnega marketinga, družbena omrežja, vplivnež, vplivnost Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (2,07 MB) |
5. Nabavni proces v podjetju Kompani d. o. o.Jaka Knez, 2024, diplomsko delo Opis: Nabava je proces, ki vodi do identifikacije potrebe po materialih, izdelkih in storitvah. Vsebuje določanje zahtev, iskanje bodočih ponudnikov/dobaviteljev, ocenjevanje ponudnikov in izbiro najboljših, pogajanja in sklepanje pogodb, naročanje, spremljanje dostave, prevzem in pregled blaga, skladiščenje in distribucijo ter nenazadnje plačilo dobaviteljem. Vključuje identifikacijo potreb iz proizvodnih načrtov ali povpraševanja kupcev, oceno dobaviteljev glede cene, kakovosti, zanesljivosti in finančne stabilnosti, čemur sledijo pogajanja, ki določajo pogoje poslovanja. Blago se ob prevzemu pregleda glede skladnosti s specifikacijami, njihova neskladja pa se odpravijo z reklamacijami. Celoten proces vključuje tudi oceno uspešnosti dobavitelja in analizo nabavnih aktivnosti, da opazimo izboljšave in tako optimiziramo prihodnje nabave. Nabavni proces se šteje za zelo pomembnega in je učinkovit za zmanjšanje stroškov, izboljšanje kakovosti in zanesljivosti dobavne verige ter povečanje konkurenčnosti podjetij.
V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo opredelili nabavo, njeno vlogo in pomen ter cilje in naloge. Nato smo raziskali, kako se povezuje z ostalimi funkcijami v podjetju, opredelili vse faze nabavnega procesa ter predstavili še, kako se rokuje z zalogami. V praktičnem delu smo nato s pomočjo teorije na primeru podjetja Kompani d.o.o. analizirali, kako pri njih poteka nabava. Ključne besede: Nabava, nabavni proces, naročila, zaloge, življenjski cikel nabave. Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,55 MB) |
6. Etični vidiki uporabe umetne inteligence v digitalnem marketinguMaša Škorjanc, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava etične vidike uporabe umetne inteligence v digitalnem marketingu, ki dandanes postaja nepogrešljivo orodje za avtomatizacijo marketinških procesov, personalizacijo vsebin in učinkovito ciljanje potrošnikov. Čeprav umetna inteligenca omogoča številne koristi, kot so optimizacija marketinških kampanj in izboljšanje uporabniške izkušnje, prinaša tudi številna etična vprašanja povezana s transparentnostjo algoritmov, varovanjem osebnih podatkov in pristranskostjo v obravnavi potrošnikov.
V teoretičnem delu naloge so obravnavani koncepti digitalnega marketinga in umetne inteligence, njene ključne tehnologije in njihova uporaba v digitalnem marketingu. Empirična raziskava je pokazala, da je med potrošniki prisotna zmerna stopnja ozaveščenosti o uporabi umetne inteligence v digitalnem marketingu, hkrati jih velika večina pripisuje velik pomen etičnemu delovanju podjetij in varovanju osebnih podatkov. Prav tako je za večino potrošnikov pomembno, da vedo, kadar umetna inteligenca vpliva na vsebine, ki jih prejemajo. Rezultati kažejo na potrebo po odgovorni uporabi umetne inteligence in večji transparentnosti podjetij, saj je zaupanje potrošnikov ključno za dolgoročni uspeh podjetij. Ključne besede: Umetna inteligenca, digitalni marketing, etični vidiki, avtomatizacija marketinga. Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
Celotno besedilo (2,82 MB) |
7. Vplivni dejavniki nakupa v prodajalni CommaNina Smonkar, 2024, diplomsko delo Opis: Prodajalne z oblačili se danes soočajo z različnimi izzivi in priložnostmi, ki so posledica hitro spreminjajočega se tržnega okolja, tehnološkega napredka in spreminjajočih se potrošniških navad. Diplomska naloga z naslovom Vplivni dejavniki nakupa v prodajalni Comma se osredotoča na preučevanje ključnih dejavnikov, ki vplivajo na nakupne odločitve potrošnikov v prodajalni z oblačili Comma. Glavni cilj raziskave je identificirati in analizirati elemente prodajnega okolja ter podati konkretna priporočila za izboljšanje nakupne izkušnje in povečanje prodaje v prodajani. Teoretični del naloge obravnava osnovne koncepte in teorije s področja potrošniškega vedenja ter specifične dejavnike, ki so pomembni pri nakupu oblačil. Med temi dejavniki so izpostavljeni urejenost blaga, kakovost izdelkov, cena, blagovna znamka, vizualna predstavitev izdelkov, promocije, vpliv prodajnega osebja ter fizično okolje prodajalne. Empirični del raziskave temelji na anketiranju strank prodajalne Comma. Rezultati analize podatkov kažejo, da so najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na nakupne odločitve v tej prodajalni urejenost baga, kakovost oblačil, prijaznost in strokovnost prodajnega osebja ter dobra ponudba artiklov. Prav tako so pomembno vlogo igrali modni trendi. Ključne besede: vedenje porabnikov, vplivni dejavniki, nakupno vedenje, oblačila, prodajalna Comma Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 30
Celotno besedilo (1,46 MB) |
8. Primerjava prodaje v fizični prodajalni s spletno prodajoMaja Žnidarič, 2024, diplomsko delo Opis: Dandanes se vsak dan srečujemo s takšnimi in drugačnimi nakupi. Četudi se tega ne zavedamo, se plačila in izmenjava dobrin dogaja vsak dan. Sledimo lahko trendom, beremo reklame, iščemo popuste in smo venomer vpeti v nakupovalno mrzlico. Če slišimo besedo prodajalna, večina ljudi pomisli na blagovnico ali najbližjo trgovino. Ampak pojem prodajalne se je sčasoma razširil tudi na splet.
Spletni mediji so zelo koristni za potrošnike, ki v virtualnem svetu lahko takoj in brez časovnih in prostorskih ovir prebirajo vsebine. Spletni mediji zaradi enostavne uporabe, hitrosti in dosega hitro spreminjajo javni diskurz v družbi ter določajo trende in agende na področjih, ki segajo od okolja in politike do tehnologije in različnih poslovnih panog (Bhat & Jaffer, 2020, str. 1557). Kot avtorja omenjata, je splet spremenil način poslovanja in delovanja raznih panog. Enako se je zgodilo tudi na področju prodaje. Trenutno živimo v času, ko obstajata tako osebna prodaja v fizičnih trgovinah kot prodaja na spletu. Načina prodaje sta si podobna in hkrati različna.
Kaur in Kaur (2018) o spletnem nakupovanju pravita naslednje: »Če natipkate eno besedo, se na zaslonu pojavi na tisoče produktov, ki jih lahko izberete. Ni se vam treba prebijati čez dolgo cesto in se prebijati skozi gnečo, da bi dobili par čudovitih čevljev. Samo kliknite na tipkovnico, naredite izbiro in blago bo dostavljeno kar na kraju samem. Spletno nakupovanje je postalo vse bolj običajna sestavina življenja v 21. stoletju.«
Ne glede na platformo ponudniki želijo izdelke ali storitve prodati, odjemalci pa jih želijo kupiti. Zanimajo nas podobnosti in razlike med prodajo v fizičnih prodajalnah in spletno prodajo. Oba načina prodaje se bosta v času spreminjala, dopolnjevala in ustvarjala trende. Zanimivo bo videti, kako bo izgledalo nakupovanje čez 30 let. Ključne besede: osebna prodaja, spletna prodaja, trendi, spletna omrežja, obnašanje odjemalcev Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12
Celotno besedilo (1,15 MB) |
9. Uporaba družbenih omrežij pri nakupnem odločanjuNeja Zavec, 2024, diplomsko delo Opis: V današnjem sodobnem življenju imajo družbena omrežja pomembno vlogo pri povezovanju stikov med posamezniki. Potrošnik je deležen vpliva družbenih omrežij pri njegovem nakupnem odločanju za izdelek ali storitve. Kadar je v fazi odločanja gre skozi proces nakupnega odločanja, kjer je deležen vpliva različnih dejavnikov. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju kako uporaba družbenih omrežij pripomore pri nakupnem odločanju potrošnika.
V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, ali se uporabniki hitreje odločijo za nakup po priporočilu vplivneža, koliko uporabnikov uporablja družbena omrežja za iskanje informacij pred nakupom, ali imajo zaupanje v podane ocene za izdelek ali storitev in koliko uporabnikov je bilo že deležnih pasti pri nakupu. Ključne besede: Družbena omrežja, vpliv družbenih omrežij, nakupno odločanje, proces nakupnega odločanja, potrošnik. Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 85; Prenosov: 54
Celotno besedilo (1,05 MB) |
10. Pospeševanje prodaje s pomočjo družbenih omrežijAlina Kajba, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo preučuje vpliv družbenih omrežij na pospeševanje prodaje, s poudarkom na vlogi kakovostne vsebine, aktivnega sodelovanja z uporabniki ter promocijskih strategij. Analizirani so teoretični vidiki uporabe družbenih omrežij v marketinške namene in empirične raziskave, ki vključujejo intervjuje z dvema podjetjema: Your Soul Time in Deklica.si. Rezultati raziskave potrjujejo, da kakovostna vsebina pozitivno vpliva na angažiranost uporabnikov, kar posledično vpliva na prodajo. Aktivno sodelovanje z uporabniki pripomore k večjemu zaupanju in lojalnosti, medtem ko promocijske kampanje izkazujejo mešane učinke, odvisne od specifičnih strategij. Delo poudarja pomen strateškega pristopa pri uporabi družbenih omrežij in nakazuje potrebo po prilagoditvi strategij glede na ciljno publiko in vrsto promocij. Ključne besede: družbena omrežja, pospeševanje prodaje, ciljna publika, vplivneži, plačljiva oglaševalska orodja Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 120; Prenosov: 41
Celotno besedilo (1,29 MB) |