1. Linguistic Landscape am Beispiel des touristischen Ortes Moravske Toplice : DiplomarbeitMateja Zadravec, 2023, diplomsko delo Opis: In der vorliegenden Diplomarbeit wird der touristischer Ort Moravske Toplice anhand Linguistic Landscape analysiert. Linguistic Landscape ist eine Forschung in verschiedenen Gebieten wie Geografie, Anthropologie und Linguistik. Dieses relativ neue Phänomen analysiert den Sprachgebrauch in dem öffentlichen Raum, sei es auf Werbetafeln, kommerziellen oder anderen Schildern. Alle Fotos der Schilder, die aufgenommen werden, werden einzeln analysiert und in spezifische Kategorien geteilt. Dieses Thema wurde ausgewählt, weil uns interessiert hat, wie oft Deutsch, zudem auch andere Fremdsprachen in dem öffentlichen Raum des erwähnten Ortes verwendet werden. Im theoretischen Teil wird näher definiert, was Linguistic Landscape ist, wie es verwendet wird und was das Ziel ist. Erklärt werden Begriffe Tourismus, Kurtourismus mit der Entwicklung in dem Ort Moravske Toplice, demzufolge wird auch der touristische Ort mit der Umgebung vorgestellt. Ziel dieser Diplomarbeit war es die dominierende Fremdsprache oder mehrere zu bestimmen. Der Schwerpunkt bei den Fremdsprachen lag auf der deutschen Sprache, wir wollte herausfinden, inwieweit diese Sprache verwendet wird. Interessiert hat uns, ob diese Zahl niedrig oder angemessen ist. Der ist Hauptfaktor
Tourismus, auf welchen man sich stützt, um die verwendeten Fremdsprachen zu erklären. Die verwendete Fremdsprache trägt eine Wirkung bei, dass sich die ausländischen Touristen in dem fremden Ort wohler fühlen. Insgesamt umfasst die Datenbank 210 Fotos, die im Zeitraum vom 8.4. bis zum 10.4.2023 in diesem touristischen Ort aufgenommen wurden. Bei der Analyse der Fotos stellte sich heraus, dass alle Inschriften auf Slowenisch waren und dass die am häufigsten verwendete Fremdsprache Deutsch war. Diese Summe war jedoch nicht höher als die Hälfte der Gesamtsumme. Im großen Umfang wurde auch Englisch verwendet, seltener auch Russisch, Italienisch, Ungarisch und Kroatisch. Damit wurden auch unsere vier Hypothesen bestätigt. Ključne besede: Linguistic Landscape, Moravske Toplice, Tourismus Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 690; Prenosov: 20 Celotno besedilo (2,30 MB) |
2. NAČRTOVANJE MEDIJEV S POMOČJO SPLETNE PLATFORME ADBRIXXMateja Zadravec, 2015, magistrsko delo Opis: Digitalizacija in svetovni splet sta že nekaj časa sestavni del našega vsakdana, tega se zavedata tudi oglaševalska in medijska stroka. Načrtovanje medijev in zakup oglasnega prostora pri tem nista izjemi. Namen našega magistrskega dela je raziskati programatično oz. spletno načrtovanje medijev, predvsem pa ugotoviti, v kakšni meri ta inovativen pristop pripomore k bolj učinkovitemu in uspešnemu načrtovanju medijev. Pri tem smo se usmerili na programatično oz. spletno načrtovanje in zakup oglasnega prostora v tiskanih medijih, kateri predhodno niso delovali primerni za tovrstni pristop in za katere medijska agencija Adbrixx GmbH ponuja primerno rešitev, spletno platformo, s pomočjo katere lahko oglaševalci izberejo primerne serijske publikacije za izvedbo oglaševalskih akcij v tiskanih medijih.
Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in empirični del. Teoretični del je pri tem služil kot osnova za raziskovanje v empiričnem delu. S pomočjo teoretičnega dela smo predstavili oglaševanje, tiskane medije in klasično načrtovanje medijev, iz katerega se je razvilo tudi programatično oz. spletno načrtovanje medijev. Pri empiričnem delu smo na kratko predstavili nemško medijsko agencijo Adbrixx GmbH in njeno spletno platformo Adbrixx. Izvedli smo tudi študijo primera, kjer smo na podlagi primera iz prakse predstavili postopek načrtovanja medijev s pomočjo spletne platforme Adbrixx. Sledila je še analiza prednosti in slabosti načrtovanja medijev s pomočjo spletne platforme Adbrixx, analiza konkurence na nemškem trgu in analiza pomena tovrstnih platform za slovenski trg. Magistrsko delo smo zaključili s sklepnimi ugotovitvami. Ključne besede: oglaševanje, tiskani mediji, načrtovanje medijev, zakup oglasnega prostora, programatično oz. spletno načrtovanje, spletna platforma Objavljeno v DKUM: 19.05.2015; Ogledov: 1565; Prenosov: 148 Celotno besedilo (1,17 MB) |
3. CELOVITA KAKOVOST ORGANIZACIJEMateja Zadravec, 2011, diplomsko delo Opis: Pomen kakovosti v organizaciji je danes ključen za pridobivanje konkurenčne prednosti na trgu. Pojdeta ne smejo zanemarjati velikega pomena kakovosti za organizacijo, predvsem pa jo ne smejo zavračati, češ da je kakovost le strošek za organizacijo. Kakovost predstavlja za vsako organizacijo le napredek v pravo smer in ji prinaša mnogo pozitivnih lastnosti.
Celovita kakovost organizacije, pomeni kakovost na vseh ravneh sistema, s vsemi potrebnimi ukrepi za njegovo zagotavljanje. Zajema pa različne pristope med katere spadata management celovite kakovosti (TQM) in model poslovne odličnosti (EFQM).
Marketing je bistvenega pomena pri zagotavljanju kakovosti, tako strateško marketinško načrtovanje skrbi za dolgoročno uspešnost organizacije.
V diplomskem seminarju sem teoretično prikazala kako naj bi izgledala celovita kakovost organizacije. Ključne besede: celovita kakovost organizacije, managemet celovite kakovosti, model poslovne odličnosti, marketing, strateški marketinški načrt. Objavljeno v DKUM: 13.12.2011; Ogledov: 3403; Prenosov: 738 Celotno besedilo (647,02 KB) |
4. UPORABA INTERAKTIVNE TABLE PRI POUKU V PRVEM IN DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLEMateja Zadravec, 2011, diplomsko delo Opis: Naglo spreminjanje sodobnega sveta, ki mu je temeljno gibalo razvoj znanosti in tehnologije, se močno odraža tudi na vzgojno-izobraževalnem področju, kjer so se v zadnjih dvajsetih letih uveljavile številne novosti v organizaciji dela šol in pouka ter v strategiji poučevanja in utrjevanja učne snovi. Pomemben delež so prispevali tudi mediji, ki so postopno prodirali v naš vzgojno-izobraževalni sistem in dajali vzgojno-izobraževalnemu delu novo podobo. Uvajanje in uporaba medijev v izobraževanju je izpolnila vsaj dvoje pričakovanj: izobraževanje postaja vse dostopnejše, premoščene so fizične ovire oddaljenosti prostora in časa, in mediji omogočajo izboljšanje kakovosti izobraževanja v didaktičnem smislu (Blažič, Ivanuš Grmek, Kramar in Strmčnik, 2003).
Interaktivna tabla postaja pogosta tehnologija v naših šolah in je ob pravilni uporabi izjemen motivacijski pripomoček, ki pripomore k sodobnemu, nazornejšemu in učinkovitemu podajanju učne snovi ter uspešnejšemu doseganju učnih ciljev (Bučar, 2010).
V diplomskem delu so prikazani rezultati raziskave o uporabi interaktivne table pri pouku v prvem in drugem triletju (v nadaljevanju vzgojno-izobraževalno obdobje) osnovne šole, in sicer pogostost rabe interaktivne table pri pouku in pri posameznih predmetih, usposobljenost učiteljev za delo z interaktivno tablo, prednosti in pomanjkljivosti interaktivne table, znanje o možnostih oz. funkcijah interaktivne table, vpliv uporabe interaktivne table na odnos med učitelji in učenci ter delo učencev z interaktivno tablo. Ključne besede: osnovna šola, prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje, interaktivna tabla, učni mediji, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), sodobno poučevanje Objavljeno v DKUM: 07.11.2011; Ogledov: 6506; Prenosov: 580 Celotno besedilo (779,47 KB) |
5. STATUSNE SPREMEMBE PRI PODJETNIKU POSAMEZNIKUMateja Zadravec, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavljamo statusne spremembe podjetnika posameznika, in sicer nadrobno proučujemo statusno preoblikovanje podjetnika posameznika v družbo z omejeno odgovornostjo. Statusno preoblikovanje predstavljamo tako teoretično kot tudi praktično, in sicer iz statusnega, davčnega in računovodskega zornega kota.
Pred nadrobno predstavitvijo statusnega preoblikovanja je predstavljen status podjetnika posameznika in status družbe z omejeno odgovornostjo. Za oba obravnavana gospodarska subjekta prikazujemo potek knjigovodenja in njuno obdavčitev, iz slednjega pa je izdelana tabela primerjave med samostojnim podjetnikom in družbo z omejeno odgovornostjo.
S praktičnim primerom skušamo podkrepiti teoretični vidik statusnega preoblikovanja in spoznati, ali se teorija ter praksa na tem področju izpodbijata. Primer prikazuje enega pomembnih razlogov, ki podjetnika privede do statusnega preoblikovanja, in celoten postopek, ki ga je potrebno izvesti, da podjetje samostojnega podjetnika postane podjetje družbe z omejeno odgovornostjo. Ključne besede: samostojni podjetnik posameznik, družba z omejeno odgovornostjo, računovodstvo, obdavčitev, preoblikovanje, presečni dan, davčno nevtralen prenos Objavljeno v DKUM: 16.07.2010; Ogledov: 3497; Prenosov: 511 Celotno besedilo (12,65 MB) |