1. Glasbeno delovanje Kulturnega društva Orel Semič : magistrsko deloHelena Banovec, 2022, master's thesis Abstract: Kulturno društvo Orel Semič predstavlja pomembno dopolnitev splošnemu in glasbenemu izobraževalnemu sistemu. Člani lahko znotraj prostovoljnega društva širše izrazijo in razvijejo svoje sposobnosti in interese, predvsem na področju zborovskega petja, pritrkavanja in igranja orgel. Društvo ima za delovanje dobre prostorske pogoje, prav tako pa članom nudi veliko podporo pri pridobivanju znanja in izkušenj na kulturnem in glasbenem področju ne glede na njihovo starost in predznanje. Člani društva sodelujejo na različnih dogodkih in koncertih, ki jih društvo prireja, v vlogi pevcev, pritrkovalcev, organistov, recitatorjev, zborovodij in organizatorjev prireditev. Pomembno mesto v društvu ima skrb za podmladek, prav tako pa se v društvu zavedajo vseživljenjskega učenja, medgeneracijskega povezovanja in pomena razvijanja duhovnih in kulturnih vrednot, kar prispeva k celostnemu razvoju osebnosti. S svojim delovanjem želi Kulturno društvo Orel Semič vplivati na razvoj kulture v svojem kraju, v ta namen pa organizira tudi občinsko prireditev Krakarjevi dnevi, na kateri se vsako leto srečajo vsi pevski zbori, pevske skupine in pritrkovalci občine Semič. Prav tako se društvo povezuje s tremi izobraževalnimi ustanovami v kraju, s Kulturnim centrom Semič, Krajevno knjižnico Semič in Župnijo Semič. Keywords: kulturno društvo, pevski zbor, pritrkavanje, orgle Published in DKUM: 20.07.2022; Views: 637; Downloads: 77 Full text (4,40 MB) |
2. Marijine pesmi Hugolina Sattnerja in njihov pomen v liturgiji : magistrsko deloUrša Goltnik, 2022, master's thesis Abstract: Pater Hugolin Sattner je eden pomembnejših slovenskih cerkvenih skladateljev, ki se je kot vnet cecilijanec zavzemal za vidne spremembe v slovenski cerkveni glasbi. Njegovo redovniško delo mu v času premestitve v Ljubljano ni dajalo priložnosti za počitek, a je kljub neprestanemu poklicnemu delu v njem rasla močna želja po glasbenem izobraževanju. Le-to je res izpolnil in šele po petdesetem letu starosti glasbeno zacvetel. Navkljub poznemu študiju je njegov opus obširen, slog pa izrazito melodičen, preprost in tehnično razumljiv. Da bi bila raba Marijinih pesmi kar se da pravilno postavljena v bogoslužje, se magistrsko delo nadaljuje s predstavitvijo liturgije, pravilnega umeščanja Marijinih pesmi v okvir bogoslužja, Marijinih praznikov skozi cerkveno leto, pomembno pa je tudi razumevanje slovenske religioznosti in češčenja Marije, ki so jo tudi cerkveni skladatelji vedno znova opevali v svojih skladbah. Sattner ni bil izjema, saj je njegov opus Marijinih pesmi širok. Magistrska naloga se zaključi z analizami izbranih Sattnerjevih Marijinih pesmi, ki bralcu približajo skladateljev slog in neizmerno čutnost melodije v povezavi z besedilom. Namen naloge je doseči živo in dejavno vključevanje Marijinih pesmi v bogoslužje, zlasti Sattnerjevih. Keywords: p. Hugolin Sattner, cerkveni skladatelj in pisec, cecilijanstvo, liturgija, Marija Published in DKUM: 03.06.2022; Views: 654; Downloads: 56 Full text (3,43 MB) |
3. Glasbeno-teoretično in skladateljsko delo Janeza OsredkarjaJana Lamberšek Starbek, 2022, master's thesis Abstract: Janez Osredkar je eden najbolj uveljavljenih glasbenih teoretikov v Sloveniji, njegove izdaje Glasbenega stavka: Harmonija I, Harmonija II ter Kontrapunkt so temelj poučevanja nauka o glasbi v srednjih glasbenih šolah ter na akademiji za glasbo. Čeprav je bil njegov prvotni cilj postati organist ter skladatelj, ga je pot po študiju orgel ter kompozicije pozneje zanesla v pedagoške vode. S to vlogo je pomembno prispeval tudi k oblikovanju učnih načrtov na glasbenem področju.
Skladateljski opus Janeza Osredkarja je širši javnosti manj znan, vendar zato ni nič manj pomemben. Obsega komorno in vokalno glasbo, skladal je tudi dela za otroke in mladino, izmed katerih je najbolj znana njegova otroška opera Janko in Metka za soliste, zbor in orkester. Delo, ki vsekakor ne bi smelo ostati spregledano, je redek biser v repertoarju slovenskih otroških oper.
V priredbi s klavirsko spremljavo bi jo lahko približali in omogočili logistično lažjo izvedbo učencem ter pevcem osnovnih šol v okviru interesne dejavnosti »glasbeni projekt«, se je učili sistematično v okviru pevskih vaj šolskega pevskega zbora ali opero predstavili in izvedli v okviru razširjenega programa osnovne šole. Keywords: Janez Osredkar, skladatelj, opus, opera Janko in Metka, otroška opera. Published in DKUM: 06.04.2022; Views: 1158; Downloads: 134 Full text (4,26 MB) |
4. Opereta na mariborskih odrih : magistrsko deloAndreja Mrak, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Opereta na mariborskih odrih je v teoretičnem delu predstavljeno, kaj je opereta, njeni začetki in razvoj ter podrobnejša predstavitev razvoja operete v Sloveniji. Pomemben del naloge predstavlja zgodovina in vloga operete v Mariboru ter primerjava z vlogo operete v Ljubljani.
Empirični del naloge vključuje popis vseh premiernih izvedb operet tako v Mariboru kot v Ljubljani od leta 1919 do 1939. Ravno med temi leti je opereta dosegla svoj vrhunec, bila je najbolj zastopana na repertoarjih in najbolj popularna, saj je bila izvedena v domačem jeziku, vsebovala je ples, govorjene dialoge in pompozen finale. Bila je lažja kot opera, bolj preprosta, komična, za občinstvo je predstavljala zabavo, prav tako pa je na razširjenost operete vplivala neprimernost prostorov in pomanjkanje ustreznega strokovnega kadra. Hkrati je uspešnost operet zagotavljala finančno varnost in uspešnost delujočih gledališč in kulturnih društev ter omogočala njihov obstanek.
Poseben poudarek naloga daje tudi razmerju med izvedenimi slovenskimi in tujimi operetami, razmerju med opero in opereto ter primerjavo med izvedenimi slovenskimi in tujimi operetami v Mariboru in Ljubljani z dodanim skladateljem, datumom premiere in številom izvedb v sezonah med letom 1919 in 1940. Keywords: opereta, opereta v Sloveniji, opereta na mariborskih odrih, premiera Published in DKUM: 13.12.2021; Views: 692; Downloads: 56 Full text (2,37 MB) |
5. Nekomercialna koncertna prizorišča v Sloveniji : magistrsko deloTjaša Poklar, 2021, master's thesis Abstract: V magistrskem delu se ukvarjam z nekomercialnimi koncertnimi prizorišči v Sloveniji; to so stalni odri, ki kontinuirano prirejajo koncerte. Delujejo v večini v okviru mladinskih centrov, javnih zavodov, povezanih z mladino, in preko društev. Delujejo v najetih občinskih prostorih ali prostorih državnih institucij in uradov, redko v lastnih prostorih, v določenih primerih tudi v skvotih. So stalna koncertna prizorišča, ki omogočajo razvoj glasbenega poslušalstva s koncerti raznolikih glasbenih slogov. Zaradi delovanja že iz šestdesetih let 20. stoletja so številna uveljavljena tudi v širšem evropskem in svetovnem prostoru, saj redno gostujejo zasedbe iz različnih delov sveta. Omenjena prizorišča so odlična odskočna deska za mlade glasbenike, ki potrebujejo prostore za vajo in stik s publiko. Iz teh prostorov so prišle številne zasedbe, ki so postale znane v Sloveniji in drugod. So kulturna stičišča ter centri kritičnega razmišljanja ter najpomembnejše skrbijo za razvoj kritičnega poslušalstva. V tem delu so opisani obstoječi in nekateri propadli klubi, in sicer iz vidika njihove organiziranosti in preteklosti ter iz vidika prisotnosti glasbenih slogov. Keywords: koncerti, mladinski centri, mladinska prizorišča, alternativna glasba, MKNŽ, CMAK, MC pri Rdeči ostrigi, Subart, KUD France Prešeren, Metelkova, Rog, Špajz, Unterhund, Hiša kulture Pivka, MC Postojna, Kljub, KMM, Metulj, Pekarna, MKSMC, Inde, Mink, Bajta Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 831; Downloads: 79 Full text (530,67 KB) |
6. ŽIVLJENJE IN DELO ALOJZA ZUPANASanja Hvalec, 2014, undergraduate thesis Abstract: Na podlagi sistematične analize izsledkov iskanja virov in primerjave arhivskih virov ter doslej opravljenih raziskav skuša pričujoče delo določiti vlogo in pomen Zupanovega poustvarjalnega in glasbeno-pedagoškega dela v glasbeni kulturi na Slovenskem.
V diplomski nalogi predstavim življenjsko pot Alojza Zupana. Glede na pregledano literaturo prikažem njegovo življenje v Franciji in Trbovljah ter njegovo delovanje v Ljubljani, med šolanjem in po njem.
Predstavim Zupana kot klarinetista, pedagoga in dirigenta ter njegovo delovanje na teh treh področjih. Keywords: klarinetist, pedagog, dirigent, Akademija za glasbo, Simfonični orkester RTV Slovenije in
Delavska godba Trbovlje. Published in DKUM: 14.04.2021; Views: 838; Downloads: 46 Full text (198,22 KB) |
7. Vloga mladinskega zborstva na Slovenskem - Primerjava Revije otroških in mladinskih pevskih zborov Zagorje ob Savi in Mednarodnega pevskega festivala CeljeKatja Feguš, 2020, master's thesis Abstract: Revija otroških in mladinskih pevskih zborov Zagorje ob Savi ter Mednarodni mladinski pevski festival Celje sta osrednji mladinski pevski tekmovanji na Slovenskem. Revija in festival sta zelo pomembna, saj sta pripomogla k razcvetu mladinskega zborovstva pri nas. Vsako leto se na enem izmed njiju zbere ogromno mladih pevcev, za katere predstavlja to predvsem druženje, nabiranje novih izkušenj in spoznavanje novih prijateljev. Tako festival kot revija sta pomembno vplivala tudi na skladatelje, ki ustvarjajo na tem področju. Magistrsko delo predstavlja pregled skozi zgodovino slovenskega zborovstva, pri čemer izpostavi pomembne prelomnice, ki so ga zaznamovale, skladatelje ter druge ljudi, ki so pripomogli k njegovemu razvoju. Sledi predstavitev, zgodovinski pregled ter analiza revije in festivala. Magistrsko delo se zaključi s primerjavo obeh tekmovanj na različnih področjih. V ospredju sta primerjava med repertoarji ter primerjava sodelujočih zborov. Revija in festival se med seboj dopolnjujeta, prispevata k ustvarjanju novih del, vzgajanju mladih pevcev, izobraževanju zborovodij ter h kulturnemu dogajanju na Slovenskem. Keywords: mladinsko zborovstvo, Revija otroških in mladinskih pevskih zborov Zagorje ob Savi, Mednarodni mladinski pevski festival Celje, zborovsko petje, zgodovina mladinskih pevskih festivalov Published in DKUM: 05.02.2021; Views: 1176; Downloads: 154 Full text (2,70 MB) |
8. Glasbeno-scenska dela Koncertnega zbora in Vokalnega gledališča Carmina SlovenicaAna Sandrin, 2020, master's thesis Abstract: Carmina Slovenica pod umetniškim vodstvom Karmine Šilec spada med vodilne ansamble v svetovnem zborovskem gibanju. Ugled ansambla potrjujejo številne odmevne nagrade, koncerti na eminentnih odrih in najvidnejših festivalih, odlične kritike predstav glasbenih strokovnjakov in kritikov. Karmina Šilec, ki velja za utemeljiteljico vokalnega gledališča in koncepta choregie, s svojo izjemno izvirnostjo in poglobljenim umetniškim konceptom širi meje zborovstva ter podira meje med umetniškimi disciplinami. Choregie predstavlja umetniški princip ustvarjanja glasbeno-scenskih projektov in specifično metodo dela z ansambli. V magistrski nalogi raziščemo in primerjamo enajst glasbeno-scenskih del Carmine Slovenice, in sicer tistih v izvedbi Koncertnega zbora in Vokalnega gledališča Carmina Slovenica, ter vključenost koncepta choregie v teh delih. Keywords: Carmina Slovenica, Karmina Šilec, vokalno gledališče, choregie Published in DKUM: 25.11.2020; Views: 920; Downloads: 85 Full text (2,22 MB) |
9. Dirigent in ravnatelj mariborske Opere Anton NeffatSara Kren, 2020, master's thesis Abstract: Anton Neffat je širši javnosti manj znan dirigent in ravnatelj mariborske Opere. Svoje življenje je posvetil glasbi v vlogi dirigenta, med drugim tudi kot skladatelj ter poustvarjalec. Najprej dolga leta v ljubljanski Operi, kasneje tudi v mariborski. Po vojni, ko v Mariboru ni bilo opernega ustvarjanja, je Anton Neffat odigral pomembno vlogo, saj je na novo organiziral Opero, ki so jo ljudje po vojni še kako potrebovali. Magistrsko delo najprej predstavi njegovo življenje, nato nas seznani z njegovim skladateljskim opusom. Osrednji del opisuje Antona Neffata kot dirigenta v različnih ustanovah in njegov doprinos k umetnosti v slovenskem prostoru. V nadaljevanju prikazuje razvoj mariborske Opere po vojni in zgodovinski pomen ustanovitve. Oriše vlogo ravnatelja in vpliv umetnosti na razvoj mesta in ljudi v njem. Zadnji del predstavlja primerjavo med delovanjem Antona Neffata v Ljubljani in v Mariboru. Bil je pomembna osebnost pri razvoju kulture in glasbene umetnosti predvsem na mariborskem območju. Keywords: Anton Neffat, mariborska Opera, kultura, glasbeno dogajanje med vojnama, glasbeno dogajanje po vojni Published in DKUM: 20.11.2020; Views: 1153; Downloads: 78 Full text (1,17 MB) |
10. 30 LET ORGLARSTVA KOLARZala Golob, 2020, master's thesis Abstract: Magistrsko delo je napisano kot teoretično delo. V njem sem predstavila delovanje Orglarstva Kolar ter popis opravljenih del. V 30 letih delovanja so opravili več kot 80 obnov, restavriranj ali izdelav novih orgel. Zaradi pomembnega prispevka v slovenski orgelski umetnosti sem želela, da so ti podatki zavedeni.
Zbrala in uredila sem podatke o orglah, na katerih so opravljali dela, jih kronološko predstavila ter pripravila tabele za lažji pregled pomembnejših podatkov. Keywords: Orgle, Orglarstvo Kolar, obnova, restavriranje Published in DKUM: 14.09.2020; Views: 1493; Downloads: 190 Full text (9,13 MB) |