| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Hybridisation of Slovene public broadcasting : from national community towards commercial nationalism
Zala Volčič, Melita Zajc, 2013, original scientific article

Abstract: Public broadcasting institutions have existed as central and publicly funded national institutions, providing services in the public interest. The coincidence of technological, political and economic circumstances in the last 20 years or so, however, has challenged their monopoly position. Technological developments - specifically digitalisation - have expanded spectrum availability. In some cases, public television has been commercialised, privatised or marginalised by the introduction of commercial channels. This article focuses on a specific case study of the Slovene public broadcaster. It addresses the fate of public service television in the digital and post-communist era, tracing the transformation from state broadcasters to the era of digital delivery, audience fragmentation and commercial nationalism. It explores, on the one hand, the way in which public service broadcasters have embraced and capitalised on new forms of digital distribution and, on the other, how they continue to embrace national(istic) and commercial imperatives.
Keywords: Slovene public broadcasting, comercial nationalism
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1279; Downloads: 41
URL Link to full text

2.
INTEGRACIJA SLOVENSKIH IZSELJENCEV V TUJO KULTURO
Sabina Kojc, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Raziskovanje migracij, kulture, medkulturne komunikacije in integracije posameznikov v tujo kulturo obsegajo številna področja in so prav zaradi svojih razsežnosti in vseprisotnosti vedno znova zanimivi za raziskovanje. Pričujoče diplomsko delo se osredotoča na procese integracije slovenskih izseljencev v Avstraliji in Kanadi, kamor se je že v zgodovini izselilo veliko Slovencev. V delu so predstavljene definicije kulture, komunikacije in medkulturne komunikacije ter migracij. Namen raziskave je bil s pomočjo že obstoječih raziskav ter postavljenih teorij in s pomočjo odgovorov slovenskih izseljencev v Avstraliji in Kanadi pridobiti vpogled v integracijo Slovencev v tujo (avstralsko in kanadsko) kulturo ter ohranjanje slovenske kulture ter pri tem upoštevati delovanje in pomen slovenskih društev.
Keywords: Kultura, medkulturna komunikacija, migracija, integracija, Slovenci v Kanadi in Avstraliji
Published in DKUM: 28.02.2013; Views: 5975; Downloads: 223
.pdf Full text (1,32 MB)

3.
Diasporic grief and grievance on-line : how South African and Serbian diasporas use the web
P. Eric Louw, Zala Volčič, 2010, original scientific article

Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1490; Downloads: 114
URL Link to full text

4.
SPOLNOST V VIDEOSPOTIH: ANALIZA MTV ODDAJE EUROPEAN TOP 20
Kaja Butkovič, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: Tema diplomskega dela je analiziranje oddaje MTV European Top 20, kjer nas zanima, v kolikšni meri je v videospotih prisotna spolnost. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem se spoznamo z zgodovino MTV-ja in podrobneje z oddajo European Top 20. Sledijo teorije medijskega vpliva, ki pripomorejo k razumevanju vpliva vsebine na gledalce. Nato pogledamo, kako se spolnost prikazuje v medijih, kjer se osredotočimo na reprezentacijo spola in spolnosti ter mite. V drugem delu sledi analiza izbranih 20-tih videospotov glede na ustvarjene kategorije in vrednotenje pridobljenih rezultatov.
Keywords: MTV, spolnost, spol, reprezentacija, mit, vpliv medijev, videospoti
Published in DKUM: 25.09.2011; Views: 12826; Downloads: 196
.pdf Full text (1,82 MB)

5.
DIFERENCIACIJA ŽENSKE KULTURE SKOZI HUMOR
Tanja Kocman, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo humor kot pokazatelj razlik med spoloma. V teoretičnem delu se osredotočamo na opis razmer, ki so vladale tekom preteklosti in so doprinesle k razporeditvi vlog spolov, kot jo poznamo danes. Pri tem se delo opira na že obstoječe raziskave, ki so bile izvedene na področju razlik med spoloma. Prav tako v tem delu opredelimo vlogo in pomembnost samega humorja v vsakdanjem življenju. Osrednji del naloge je posvečen ženskam, ki so aktivne na področju stand up komedije v Sloveniji. S pomočjo raziskave, ki je zajemala tako intervjuje s komičarkami kot tudi anketiranje občinstva, smo ugotovili, ali obstajajo razlike med moškim in ženskim humorjem.
Keywords: stand up komedija, humor, ženske, kultura, feminizem, mediji
Published in DKUM: 01.07.2011; Views: 11792; Downloads: 286
.pdf Full text (2,27 MB)

6.
REPREZENTACIJA VZHODNE EVROPE V BRITANSKIH MEDIJIH
Ana Györkös, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Reprezentacijo Vzhodne Evrope v zahodnih in britanskih medijih že od razsvetljenstva naprej zaznamuje barbarizem kot nasprotje civiliziranosti. Vzhodna Evropa je “drugi”. V delu ugotavljamo, da sta k temu precej prispevala tudi zahodni kolonializem in sovjetska nadvlada. Preučevanje teoretskih virov o zgodovini Vzhodne Evrope (npr. del Marie Todorove in Larryija Wolfa) pokaže, da je to območje še vedno videno skozi prizmo predsodkov in stereotipov. Celo sodobnim konceptom, kot je koncept združene Evrope lahko spodleti pred etnocentrizmom, saj so države članice z vzhoda pretežno videne kot vir poceni delovne sile za članice na zahodu. V času vse večje krize identitete tradicionalnih medijev in stopnjevanja globalnega kapitalizma britanski mediji Vzhodno Evropo pokrivajo pretežno z gospodarskimi in manj s političnimi analizami. Poleg tega je poročanje britanskih novinarjev močno obarvano z zaskrbljenostjo glede naraščajoče imigracije iz vzhodnoevropskih držav. V nalogi ugotavljamo, da je trenutna reprezentacija Vzhodne Evrope v britanskih medijih na razpotju, na katerem po eni strani ekonomska kriza ogroža že tako omejen obseg poročanja, po drugi strani pa naraščajoči obseg državljanskega novinarstva ob vse boljših tehničnih možnostih ponuja nove priložnosti, da bi lahko Zahod uzrl Vzhod v novi luči
Keywords: Vzhodna Evropa, Zahodna Evropa, stereotipi, sodbe, etnocentrizem, mediji.
Published in DKUM: 04.05.2011; Views: 7846; Downloads: 139
.pdf Full text (1,54 MB)

7.
UPORABA SODOBNE KOMUNIKACIJE MED MLADIMI V SLOVENIJI
Katja Kamenečki, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Internet je postal nepogrešljiv medij v našem življenju. Mladi odraščajo ob njem in z njim, saj ga uporabljajo tako v izobraževalne namene kot tudi za druženje v svojem prostem času. Mladi uporabljajo različne načine za komunikacijo preko interneta. Pomembno je vsekakor zavedanje, da je internet medij, ki ima tako pozitivne kot tudi negativne učinke na ljudi. V diplomskem delu podamo definicijo komunikacije in interneta, predstavimo načine internetne komunikacije ter predstavimo virtualna okolja, ki jih mladi uporabljajo. Osredotočimo se tako na teoretično kot tudi empirično raziskavo uporabe interneta v komunikacijske namene ter proučimo, kakšne vplive ima internet na mlade.
Keywords: internet, mladi, komunikacija, virtualno, Slovenija
Published in DKUM: 06.04.2011; Views: 14414; Downloads: 750
.pdf Full text (1,87 MB)

8.
MEDIJSKA MANIPULACIJA V SRBIJI V ČASU POLITIČNEGA REŽIMA S. MILOŠEVIĆA
Jasmina Pal, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi Medijska manipulacija v času političnega režima Slobodana Miloševića, smo prikazali razloge za razpad Jugoslavije in za politično smer, ki so jo izbrale posamezne republike bivše SFRJ. Natančneje smo analizirali predvsem politično situacijo v Republiki Srbiji v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Srbija je bila v tem času republika, ki je imela bistveno drugačne politične cilje od Slovenije in Hrvaške. Za te politične cilje, ki so bili precizirani in objavljeni v Memurandumu srbske akademije znanosti in umetnosti in ki jih prav tako navajamo in so bili temelj politike, ki jo je izvajal takratni srbski predsednik Slobodan Milošević, se je njegov režim posluževal politične in medijske manipulacije srbskega naroda. Predstavljamo metode te medijske manipulacije, ki je imela za posledico realizacijo politike Miloševićevega režima. Rezultat je bila državljanska vojna in mednarodne sankcije proti Srbiji.
Keywords: medijska manipulacija, geostrateški položaj, politično teritorialne zahteve, ekstremni nacionalizem, mentaliteta naroda, politični diskurz
Published in DKUM: 12.01.2011; Views: 9011; Downloads: 201
.pdf Full text (610,43 KB)

9.
VPLIV MYSPACE-A NA OBLIKOVANJE NEODVISNE GLASBENE POKRAJINE
Marko Širec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo omreženo družbo kot produkt sprememb na področju informacijskih tehnologij ter novih medijev. Osredotoča se na družbene in medijske mreže, ki skozi virtualizacijo, decentralizacijo in dostopnost ustvarjajo nove pogoje za delovanje glasbene industrije. Od pregleda osnovnih teorij omreženosti se delo usmeri na virtualne skupnosti ter na nova simbolna okolja. Osrednji del naloge je posvečen družbeni spletni strani MySpace. S pomočjo etnografske raziskave, ki smo jo opravili v okviru 20-dnevne evropske turneje mariborske zasedbe Coma Stereo, bomo predstavili vlogo MySpace-a pri delovanju neodvisnih glasbenih skupin in organizatorjev na področju Zahodne, Srednje ter Južne Evrope.
Keywords: MySpace, omreženost, virtualnost, glasbena industrija, novi mediji, medkulturno komuniciranje
Published in DKUM: 14.09.2009; Views: 11515; Downloads: 213
.pdf Full text (1,75 MB)

10.
MEDIJI IN INTERNET: SPLETNE IZDAJE TISKANIH MEDIJEV
Robert Levstek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Splet postaja z razvojem vse pomembnejši medij množične komunikacije. V diplomski nalogi obravnavamo spletne izdaje tiskanih medijev, kjer nas najbolj zanima kakšna je razlika med spletno in tiskano izdajo določenega medija, zakaj in v kolikšni meri se uporabniki po informacije na splet sploh odpravljaj ter kakšne so priložnosti in izzivi medijev na spletu. Skozi teoretično analizo spoznamo modele in vzorce spletnih analitikov in se sami opredelimo do posameznih teorij. Izvedemo empirično raziskavo potreb in navad spletnih uporabnikov ter isti vprašalnik razpošljemo tudi urednikom spletnih časopisov in preverimo njihovo poznavanje lastnih uporabnikov. Ugotovimo, da spletne izdaje pri nas na trgu ne nastopajo kot samostojen medijski subjekt ter da so novice na spletu prevečkrat prepakirane iz tiskanih izdaj, to kaže na pogosto nepoznavanje spletne novičarske logike in pravil.
Keywords: splet, spletni mediji, spletne izdaje tiskanih medijev, internet, interaktivnost
Published in DKUM: 09.09.2009; Views: 12768; Downloads: 683
.pdf Full text (2,00 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica