| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VIZUALIZACIJA VSEBINE KOT MOTIVACIJA ZA LIKOVNO PEDAGOŠKO DELO V OSNOVNI ŠOLI
Slavica Potnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Naslov diplomskega dela ne razkriva vsebine dela v celoti. Ključni del je sredstvo, s katerim je izvedena vizualizacija vsebine, to je lutka. V prvem delu je opredeljena vizualizacija kot proces nastanka vidnega in sprejemanja vidnega, ki ima določene zakonitosti. Večina jih izhaja iz naših sposobnosti sprejemanja, torej iz telesne pogojenosti našega vidnega čutila. Z vidom lahko zaznamo skoraj vse - v določenih okoliščinah lahko nadomesti katerega od naših drugih čutov. Upoštevanje te sposobnosti našega vidnega zaznavanja je zelo pomembna pri vizualnem sporočanju. V teoretičnem delu diplomskega dela je opredeljeno likovno mišljenje, zaznavanje in ustvarjanje, ki ni zgolj podajanje videnega ampak je njegova zavestna ustvarjalna predelava, ki jo opravi umetnik. V nadaljevanju, ki je še vedno teoretično, je opredeljena lutka kot vizualno sredstvo, ki je uporabljeno v različne namene že od nekdaj. Predstavljena je kratka zgodovina lutkarstva in razvoj slovenskega lutkarstva. Podrobneje je predstavljen odnos med lutko in otrokom ter značilnosti otroške igre, ki pogojuje sprejemanje lutke kot živega, samosvojega bitja. Obravnavana je tesna povezava lutke in lutkovne predstave s pravljico in razloženo zakaj je pravljica večen in še vedno aktualen vir za dramatizacijo z lutkami. Lutka, ki je prisotna v osnovni šoli kot didaktično sredstvo in kot predmet izdelave, je lahko tudi ustrezna motivacija za delo. V praktičnem delu diplomskega dela je predstavljena dramatizacija izbrane pravljične vsebine in oblikovane ter izdelane lutke z uporabo različnih materialov in tehnik. Namen raziskave diplomskega dela je na podlagi spoznavnega procesa pri praktični izdelavi lutk in vizualizacije konkretne vsebine, spoznave prenesti v pedagoški proces likovnega pouka in raziskati možnosti uporabe vizualizacije vsebine z lutko kot motivacije za likovno pedagoško delo v osnovni šoli.
Ključne besede: vizualizacija, lutke, izdelava lutk, motivacija, likovni pouk
Objavljeno v DKUM: 06.10.2009; Ogledov: 2917; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (10,36 MB)

2.
Avignonske gospodične: Lutke po Picassovi predlogi
Maša Kolšek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom »Avignonske gospodične: Lutke po Picassovi predlogi« je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela, pri čemer je praktični del vsebinsko vezan na teoretični del diplomskega dela. V obdobju kubizma je značilno, da so umetniki forme razčlenjevali na temeljna geometrijska telesa, kot so valj, stožec in krogla. Razstavljanje teles je spremljala ploskovitost in predstavljanje teles z različnih zornih kotov. Telesa so na slikah upodabljali tako, da so bile geometrijske oblike jasno vidne. Vidni so bili tudi tisti deli teles, ki jih iz gledanega zornega kota niso videli in vendar so vedeli, da so tam. Razlog, da sem se odločila za to diplomsko nalogo je v tem, da me je vedno zanimalo, kakšni bi bili ti predmeti ali figure, če bi jih iz slike upodobila nazaj v prostor. Upodobila bi jih v stilu kubizma in z vsemi lastnostmi, ki jih kubizem ima. Namen tega diplomskega dela je raziskati kubizem in lutke ter ustvariti lutke po Picassovi sliki. Vse to bom povezala s svojimi likovnimi rešitvami.
Ključne besede: LUTKE, LUTKARSTVO, PLOSKA LUTKA, MARIONETA, KUBIZEM, PICASSO, AVIGNONSKE GOSPODIČNE
Objavljeno v DKUM: 09.03.2009; Ogledov: 5119; Prenosov: 808
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici