1. Počasne spremembe podjetniške stvarnosti : GEM Slovenija 2006Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, 2007, scientific monograph Abstract: Podjetništvo ima številne obraze, različni raziskovalci ga različno definirajo in ljudje ga običajno tudi zelo različno razumemo in razlagamo. Podjetništvo je proces, ki temelji na posameznikih, ki se odločijo za podjetniško kariero. Na temelju podatkov Globalnega podjetniškega monitorja (GEM) lahko identificiramo posameznike, stare med 18 in 64 let, ki so bodisi pričeli z nekaterimi aktivnostmi, da bi ustanovili podjetja, ali pa podjetje že imajo. Ker je raziskovalni pristop GEM enak za vsa leta, omogoča boljše razumevanje podjetniških sprememb. Tako se v Sloveniji zadnjih pet let, indeks motivacije ves čas izboljšuje: vse več je posameznikov, ki se lotevajo podjetništva zaradi priložnosti. Podjetniki, ki ustanavljajo podjetja zaradi nujnosti, imajo manjše ambicije po rasti in izkazujejo manjšo nagnjenost za zaposlovanje in razvoj kot podjetniki, ki se podjetništva lotijo zaradi priložnosti. Kot dopolnilo tokratna študija izpostavlja pomembno področje podjetniškega procesa in sicer področje financiranja podjemov. Keywords: podjetje, podjetništvo, podjetnik, Slovenija, spremembe, gospodarski razvoj, Globalni podjetniški monitor, financiranje podjemov Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 1767; Downloads: 86 Link to full text This document has many files! More... |
2. Premalo razvojno usmerjenih podjetij : GEM Slovenija 2007Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, scientific monograph Abstract: Družbeno, ekonomsko in kulturno okolje v posamezni državi pomembno vpliva na to, koliko posameznikov bo zasnovalo podjetje. Vplivajo pa tudi posameznikova motivacija, znanje in veščine, ki so potrebne za podjetništvo. Stopnja podjetniške aktivnosti v Sloveniji je še vedno relativno nizka. Bolj kot na število podjetnikov moramo svojo pozornost usmeriti na njihovo kakovost. Analiza, predstavljena v pričujoči monografiji, kot tudi rezultati raziskav, opravljenih po svetu v sodelujočih GEM državah in drugje v svetu, kažejo, da se mora podjetniška politika spremeniti od »splošne podjetniške politike« v »podjetniško politiko za rast in razvoj«, saj so podjetja, ki želijo rasti in imajo hkrati tudi objektivne možnosti za rast in širjenje tržišča, redka, hkrati pa imajo zahteve in potrebe, ki jih je treba obravnavati hitro, fleksibilno in učinkovito. »Podjetniška politika za rast in razvoj« mora biti, med drugim, izrazito selektivna, hkrati pa tudi proaktivna v iskanju tistih podjetij oziroma posameznikov v okolju, ki imajo tako motivacijo kot objektivne možnosti za rast in razvoj. Keywords: podjetje, podjetništvo, podjetnik, Slovenija, gospodarski razvoj, razvoj, razvoj podjetja, Globalni podjetniški monitor, inovativna naravnanost, podjetniška motivacija Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 1756; Downloads: 112 Link to full text This document has many files! More... |
3. Slovensko podjetništvo v letu krize : GEM Slovenija 2009Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, 2010, scientific monograph Abstract: V jedru proučevanja največje svetovne raziskave podjetništva Globalni podjetniški monitor (GEM) je posameznik in celotni spekter dejavnikov, ki vplivajo na razmerja med podjetniki, podjetništvom, družbo in njenim razvojem. Podjetja ustvarijo posamezniki, na nagnjenost posameznika k podjetništvu pa vplivajo številni dejavniki v institucionalnem okolju, odnos družbe do podjetništva, kulturne vrednote in podobno. Ti dejavniki so različni glede na stopnjo dosežene ekonomske razvitosti posamezne države. V vsakem izmed tipov gospodarstev je vloga podjetništva drugačna, kar tudi zahteva drugačen odziv ekonomske politike in politike pospeševanja podjetništva. V monografiji smo kar nekaj analiz naredili tako, da smo Slovenijo primerjali s temi tipi gospodarstev, predvsem pa z državami, ki so nam po ekonomski razvitosti ali geografski umeščenosti bliže. Krajše poglavje v monografiji smo posvetili tudi globalnemu podjetniškemu indeksu – GEI indeksu, ki omogoča, da ločeno spremljamo tri ključna področja podjetništva v posamezni državi in jih globalno primerjamo, to so odnos do podjetništva, podjetniška aktivnost in podjetniške aspiracije. Leta 2009 je bilo v raziskovanje prvič vključeno tudi socialno podjetništvo. Keywords: podjetništvo, podjetniki, značilnosti, poslovno okolje, motivacija, socialno podjetništvo, strokovnjaki, uspešnost, aktivnosti, podjetniška aktivnost, Globalni podjetniški indeks, gospodarska kriza, socialno podjetništvo Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 1998; Downloads: 205 Link to full text This document has many files! More... |
4. Podjetniška aktivnost, aspiracije in odnos do podjetništva : GEM Slovenija 2010Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, 2011, scientific monograph Abstract: Čeravno se glede na posamezne razvojne stopnje gospodarstva in družbe spreminja pomen in vpliv različnih tipov podjetništva, je podjetništvo vselej pomembno, saj zagotavlja in omogoča razvoj. Proučevanje podjetništva zato pomeni predvsem proučevanje temeljne gonilne sile, to je podjetnika in njegovih ambicij, inovativnosti in podjetnosti, pa tudi strahov in razlogov, ki preprečujejo, da bi se usposobljeni posamezniki usmerili v podjetništvo. Globalni podjetniški monitor (GEM) , ki proučuje svetovno podjetništvo že vse od leta 1999, prav posameznikom posveča posebno pozornost in svoja spoznanja gradi na informacijah, ki jih z obširnim anketiranjem pridobiva neposredno od njih. Ti posamezniki živijo in delajo v zelo različnih ekonomskih, socialnih, kulturnih in političnih okoljih, kar pomembno določa njihova hotenja in ravnanja, ki jih z našim raziskovanjem poskušamo spoznati in razumeti. Ob splošnih pogojih, ki spodbujajo ali pospešujejo podjetništvo v posamezni državi, se GEM osredotoča na tri sklope in sicer odnos do podjetništva, vključevanje v podjetniške aktivnosti in aspiracije podjetnikov. Za leto 2010 smo Slovenijo primerjali še z 58 drugimi državami iz vsega sveta. Keywords: podjetništvo, podjetniki, značilnosti, poslovno okolje, motivacija, socialno podjetništvo, strokovnjaki, uspešnost, aktivnosti, podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška aktivnost, podjetniške aspiracije, odnos do podjetništva Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 1927; Downloads: 147 Full text (1,53 MB) This document has many files! More... |
5. Dynamics of Slovenian Entrepreneurship : Slovenian Entrepreneurship Observatory 2008Miroslav Rebernik, Karin Širec, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, Maks Tajnikar, Dijana Močnik, Mojca Duh, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, Katja Crnogaj, Rok Podgornik, 2009, scientific monograph Abstract: Part one presented the Slovenian entrepreneurial landscape in the year 2007. The second part compared Slovenian and EU-27 economy on various indicators. Part three analysed the process of firm entries in Slovenia while controlling for the specificities of regions and time, from 2000 to 2005. The fifth part analysed the impact of technical and cost efficiencies on firms’ income position and the relationship between supply and demand. The analysis examined tourism firms in Slovenia. The sixth part dealt with regional analysis of the early-stage entrepreneurship in Slovenia. The aim was to gain insight into developmental particularities of Slovenian family businesses and institutional support offered to family businesses in Slovenia. The seventh part examined different reasons for outsourcing according to strategic and traditional reasons. Lastly, we examined networking activities between enterprises and entrepreneurs. The empirical research revealed there are certain differences among Slovene SMEs according to their company size and gender. Keywords: Firm Entries and Exits, Technical and Cost Efficiency, Family Firm Development, Oursourcing, Networking between Enterprises and Entrepreneurs Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 1498; Downloads: 150 Full text (3,68 MB) This document has many files! More... |
6. Podjetništvo med željami in stvarnostjo : GEM Slovenija 2005Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, final research report Abstract: Globalni podjetniški monitor (GEM) ugotavlja razlike v ravni podjetniške aktivnosti med posameznimi državami, odkriva dejavnike, ki vodijo k primerni ravni podjetniške aktivnosti, ter predlaga ukrepe, ki bi lahko izboljšali podjetniško aktivnost posamezne države. Tokratna študija razširja vidike proučevanja podjetništva na več kategorij kot v preteklih letih. Novost je tudi spremljanje ustaljenih podjetij, to je podjetij, ki so starejša od treh let in pol. Podjetništvo je namreč preveč kompleksen pojav, da bi lahko zgolj z deležem prebivalstva, ki je vključen med nastajajoče in nove podjetnike (TEA) prikazali razpon podjetniške aktivnosti države. Raziskava GEM 2005 je pokazala razveseljiv napredek na nekaterih področjih: večja vključenost odraslega prebivalstva v podjetniške aktivnosti, več podjetništva zaradi priložnosti, večje vključevanje žensk v podjetništvo, manjšo stopnjo smrtnosti nastajajočih podjetij in še kaj. Pokazala pa je tudi na številne slabosti: nizko inovativnost ustaljenih podjetij, slabo izobrazbeno strukturo podjetnikov, podjetništvu nenaklonjene kulturne norme, manko primernega izobraževanja in usposabljanja za podjetništvo, ipd. Keywords: podjetje, podjetništvo, podjetnik, Slovenija, raziskave, razvoj, Globalni podjetniški monitor, ustaljena podjetja, inovacijska naravnanost, rast Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 1481; Downloads: 200 Link to full text This document has many files! More... |
7. Spregledan podjetniški potencial mladih : GEM Slovenija 2013Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, 2014, scientific monograph Abstract: Globalni podjetniški monitor (GEM) za leto 2013 izpostavlja znatno nižji delež mladih ustaljenih podjetnikov v starosti od 25 do 34 let. Teh je v Sloveniji le dobrih 7 %, medtem ko se v preostalih proučevanih skupinah držav ta delež giblje med 11 in 17 %. Takšno zaskrbljujoče stanje je povezano z nizko stopnjo zgodnje podjetniške aktivnosti mladih in njihove težke zaposljivosti, ki izhaja iz visoke stopnje brezposelnosti mladih v Sloveniji. Kot kaže, mladi premalo zaznavajo poslovne priložnosti in so tudi manj uspešni pri spreminjanju teh priložnosti v trajnejše oblike ustaljene podjetniške aktivnosti. Vladne politike bi zato svoje programe morale nujno usmeriti k tej starostni populaciji, v kateri je z različnimi programi in aktivnostmi zagotovo mogoče največ prispevati k zaznavanju podjetniške kariere kot zaželene izbire poklicne poti. Seveda pa je treba mlade s programi izobraževanja najprej usposobiti za prepoznavanje poslovnih priložnosti ter jim pomagati razviti znanja in veščine, potrebne za njihovo udejanjanje. Keywords: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška aktivnost mladih, podjetniška kariera, vladne politike Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 2481; Downloads: 141 Full text (3,39 MB) This document has many files! More... |
8. |
9. |
10. Podjetništvo na prehodu : Global Entrepreneurship Monitor Slovenija 2004Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, 2005, final research report Abstract: Keywords: podjetje, podjetništvo, tranzicija, podjetnik, Slovenija, raziskave, razvoj Published in DKUM: 06.06.2012; Views: 1613; Downloads: 54 Link to full text |