| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 805
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Crisis management and CSR in Slovenian companies : the impact of the COVID-19 pandemic
Duško Uršič, Andrej Smogavc Cestar, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: The main aim of this article was to outline how the appearance of COVID-19 changed the global competitiveness of Slovenian companies through the lenses of corporate social responsibility (CSR) and crisis management. Based on concepts of CSR and crisis management, we analyzed the responses of companies to ensure their competitiveness in a crisis situation. Two surveys among managers in Slovenian companies were carried out, one in March 2020 (N = 618) and the other in May 2020 (N = 486). Our results showed that internationally oriented companies responded more comprehensively and proactively to the challenges of doing business in the COVID-19 crisis compared to the companies that had operated mainly in the domestic market during this period. The analysis also showed that internationally oriented companies responded to the COVID-19 crisis with more comprehensive measures also using the concept of CSR and crisis management in comparison with companies that, in the time of the pandemic, operated mainly in the domestic market and used fewer principles of CSR and crisis management. The main theoretical implications of this survey are related to CSR development. They emphasize the interdependent importance of experience and impact in international business in connection with the concept of CSR and crisis management in times of COVID-19. Practical implications include proposals to streamline operations to maintain competitiveness and to take advantage of new business opportunities and effects, which are also encouraged through the use of the CSR concept and crisis management.
Ključne besede: COVID-19, pandemic, companies, competitiveness, CSR, crisis management, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 81; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (284,11 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Vloga managerjev v sodobnih podjetjih
Timotej Lipovec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo oz. tematika tega dela bo povezana predvsem s funkcijami in procesi, ki jih ljudje uporabljamo v vsakdanjem zasebnem ter poslovnem svetu, to je management ter vodenje. To so funkcije, ki se same od sebe ne morejo izvajati, zanje podjetja potrebujejo zelo izkušene in/ali pa talentirane ljudi, ki jih imenujemo managerji in/ali vodje, ki skrbijo, da podjetja rastejo oz. imajo nasploh možnost dočakati rast. Tako imenovani managerji ali vodje pa v podjetjih in organizacijah ali pa katerih drugih ustanovah svoje načrte in zaposlene pripravijo oz. usmerijo skozi različne funkcije managementa, različne načine vodenja, motiviranja, načrtovanja do te mere, da so zaposleni zadovoljni s svojim delom, ljudje na vodilnih položajih pa z načrtovanimi cilji ter seveda delom managerjev in vodij. Vse te procese, funkcije in stile bom v diplomskem delu tudi opisal, raziskal ter prikazal do takšne mere, da bo na koncu razvidno, zakaj mnogi menijo, da so management, managerji in vodje osrčje oz. sam življenjski steber vsakega podjetja, organizacije oz. kakršne koli ustanove. Ključnega pomena je razumeti management in vse, kar spada pod ta pojem. Ker živimo v obdobju razvijanja ter sprememb, se morajo tem spremembam ter razvoju prilagoditi tudi managerji, zato bodo v ospredju tematike moje diplomske naloge »sodobni managerji«. Pred vsem tem bo potrebno opisati prostor, kjer se vsi omenjeni procesi odvijajo, kjer managerji vse te funkcije, stile in načine dela izvajajo, to je seveda podjetje. V diplomskem delu se bom enako kot pri managerjih osredotočil predvsem na podjetja, ki ne glede na vse ovire v današnjem zahtevnem in tehnološko razvitem svetu obstajajo, konkurirajo in se nadaljnje razvijajo, to so t. i. »sodobna podjetja«. S pojmom »sodobno podjetje« ter »sodobni manager« pa nastopijo tudi sodobni problemi oz. težavnosti, zato je pomembno primerjati različna podjetja ter managerje in ugotoviti, kako se uspešna sodobna podjetja ter managerji razlikujejo, kot so na primer zelo uspešno spletno podjetje Facebook oz. zdaj Meta, pa podjetje, ki je postalo eno iz med vodilnih avtomobilskih znamk, to je Tesla Motors, ter seveda tudi zelo uspešna managerja, kot sta Elon Musk ter Mark Zuckerberg. V raziskavi, ki je na koncu naloge, pa bomo lahko videli, kako so vsi pojmi in teorije, kot so konkurenčnost, promoviranje, inovativnost, znanja in drugo pripomogle k uspehu teh dveh gigantskih podjetij in posledično omenjenih managerjev, in zakaj imenujemo današnja podjetja in managerje »sodobne«, kar bom pa še podrobneje razčlenil skozi diplomsko nalogo.
Ključne besede: manager, management, sodobno podjetje, vodenje, proces v podjetju.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 80; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

3.
Managerski vidiki optimizacije poslovanja v podjetju x
Aleš Turk, 2023, diplomsko delo

Opis: V pričujočem diplomskem delu z naslovom Managerski vidiki optimizacije poslovanja v podjetju x bo bralec seznanjen s teoretičnimi vidiki uspešnega managerja in managerskih pristopov, v drugem delu bodo teoretična znanja uporabljena kot predlog optimizacije poslovanja enega največjih slovenskih podjetij v panogi. Teoretični del se osredotoča predvsem na managerja kot osebo. Predstavljen je pomen vizije in kulture, ki ju mora vodstvo podjetja vzpostaviti kot ključ za uspešno izvrševanje ciljev na vseh nivojih podjetja. V nadaljevanju se delo osredotoči na lastnosti, značilnosti in sposobnosti managerja ter na način vodenja in usmerjanja zaposlenih, da podjetje uspešno sledi skupni viziji in deluje v okviru podjetniške kulture podjetja. Opredeljene so tudi glavne funkcije managementa, kot so načrtovanje, izvedba, kontroliranje in popravljanje napak, ki temeljijo na t. i. Demingovem krogu in je v tem delu razširjeno z različnimi teorijami, predstavlja pa ključ do uspeha. V drugem delu je predstavljena dejavnost storitvenega podjetja x, nato pa se osredotočimo na tri segmente dejavnosti omenjenega podjetja, to so portfelj naročnikov, vodenje srednjega managementa in končni izvajalci – čistilci, pri čemer skozi posnetek stanja podamo predloge za njihovo optimizacijo. V zaključku se dotaknemo prihodnosti oz. pričakovanj glede prihodnosti v obravnavani panogi, katerih zametki se že kažejo na tehnološko naprednejših kontinentih, in jih podpremo s finančnimi učinki na delovanje podjetja ob implementaciji nove tehnologije na slovenskem trgu.
Ključne besede: manager, vodja, optimizacija, izboljšave
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 310; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

4.
Organizacijski vidiki uspešnega trženja vina na družbenih omrežjih
Ana Protner, 2023, magistrsko delo

Opis: V hitro rastočem digitalnem svetu morajo podjetja za učinkovitejše trženje svoje potrošnike dosegati tudi preko družbenih omrežij. Tudi vinarska podjetja so večinoma uspešnejša z vpeljevanjem digitalnega marketinga v svojo strategijo. Pri tem je ključna organizacija te komponente trženje, kot je npr. postavitev ciljev in vpeljevanje raznih strategij. Družbena omrežja so nepogrešljiva pri pridobivanju neposredne povratne informacije potrošnikov in posledično pri prilagajanju marketinške strategije in samega delovanja vinarskih podjetij. Omogočajo tudi natančnejše targetiranje ciljne skupine in analiziranje le-te. Z anketnim vprašalnikom smo ugotovili, da imajo prodajalci vina vse večjo težnjo po usmerjanju kupcev v tržno komunikacijo preko spleta, da imajo različne starostne skupine potrošnikov različno zaznavo do trženja vina preko družbenih omrežij, da ima znanje potrošnikov o vinu vpliv na priljubljenost dejanja trženja vina na družbenih omrežjih, da večino informacij o trženju vina potrošniki prejemajo preko družbenih medijev, največ preko Instagrama in Facebooka.
Ključne besede: družbena omrežja, trženje vina, vinarji, organizacija, digitalni marketing
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 285; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

5.
Strategije pogajanj kot vodilo uspešnega delovanja organizacije
Matej Urbanč, 2023, magistrsko delo

Opis: Pogajanja so neločljiv del našega vsakdana, četudi se tega pogosto ne zavedamo. Nenehno se znajdemo v situacijah, kjer si želimo pridobiti nekaj, česar trenutno nimamo. Pogajanja predstavljajo ključno orodje za doseganje teh želenih ciljev. V življenju imamo različne interese, stališča in cilje, a so pogajanja tisti proces, ki omogočajo, da se te razlike premostijo z namenom osvojitve želenega stanja. Tudi v gospodarstvu se pogosto srečujemo z različnimi interesi med partnerji in organizacijami. Ta neskladja so v resnici gonilna sila napredka, saj spodbujajo iskanje rešitev in inovacij. Usklajevanje stališč je ključno za učinkovito delovanje in sodelovanje med organizacijami, saj omogoča, da se kljub razlikam dosežejo skupni cilji. Pogajanja so tako most med različnimi interesi in so ključna za doseganje uspeha tako na osebni kot tudi poslovni ravni, so pogoj za konkurenčno delovanje in uresničevanje poslanstva organizacij. Glavni namen pogajanj je doseči sklenitev dogovora, čeprav je pot do tega cilja pogosto zapletena in zahtevna. Ključnega pomena za uspeh pogajanj so pripravljenost in spretnosti pogajalcev ter način, kako se znajdejo v procesu pogajanj. Uspešni pogajalci se osredotočajo na svoje prednosti in hkrati znajo nadzirati svoja ravnanja, vztrajajo s potrpežljivostjo, iščejo kompromise in kreativne rešitve ter si prizadevajo premagovati razlike med udeleženci. V pogajalskem procesu imamo na voljo različne strategije in taktike, ki vplivajo na izid pogajanj. Izbor teh strategij je ključen, saj lahko odločilno vplivajo na končni rezultat. Pomembno je znati pravilno uporabiti različne pristope in prilagoditi svojo taktiko glede na posamezno situacijo in razpoloženje ter zahteve nasprotne strani. Poznavanje, kako in kdaj uporabiti določene metode, je ključno za doseganje optimalnih rezultatov in ciljev pogajanj. V magistrski nalogi smo predstavili namen in poglavitne značilnosti, cilje ter pristope k pogajanjem. Poudarili smo njihov pomen pri razreševanju konfliktnih situacij, ki nastanejo zaradi neskladnosti interesov pogajalcev. Dotaknili smo se komunikacijskih dimenzij pogajanj in opozorili na primerno izražanje stališč drugim sogovornikom ter izpostavili etična ravnanja na pogajanjih. V nadaljevanju smo se osredotočili na pogajalce kot udeležence pogajanj in izrazili pomembnost, da poznamo sebe kot pogajalca ter svoje prednosti in slabosti. Spoznali smo dejstvo, da se dobri pogajalci ne rodijo, temveč to postanejo s pomočjo vaj in izkušenj. Analizirali smo tudi izsledke raziskave, ki kažejo, da smo kot pogajalci preveč prepričani vase in pogosto nepotrpežljivi. Izkazali smo tudi pomembnost z zadovoljstvom in dobrim počutjem na delovnem mestu, kar motivira pogajalce k večji angažiranosti in učinkovitosti. V poglavju o pogajalskih strategijah in taktikah smo navedli vrste le-teh in njihove značilnosti ter uporabnost. Poudarili smo, kako ključno je izbirati pravilne strategije in taktike glede na okoliščine, v katerih potekajo pogajanja, z upoštevanjem naravnanosti drugih udeležencev. Poglobili smo se v analizo celotnega procesa pogajanj. Izpostavili smo ključnost priprav, izbiro ustreznih pogajalcev in zbiranje informacij o drugih udeležencih ter njihovih ciljih. Hkrati smo izrazili nujnost po določitvi lastnih ciljev in pripravo načrta za njihovo doseganje. V začetni fazi pogajanj se izrazi naša pripravljenost, ki jo je ključno podkrepiti s pravilnimi pristopi in ustvarjanjem primernega delovnega okolja ter ravnanj, ki omogočajo učinkovite razprave. Poudarili smo pomen zbliževanja stališč, ki je odločilen za doseganje končnega dogovora. Obravnavali smo tehnike zaključevanja pogajanj in izbire pravega momenta ter vrednotenje doseženega. Spoznali smo pogajanja v okviru socialnega dialoga med socialnimi partnerji na primeru kolektivnih pogajanj za sprejem Kolektivne pogodbe komunalnih dejavnosti ter izvedli in analizirali intervju s karierno pogajalko teh pogajanj.
Ključne besede: poslovna pogajanja, udeleženci v pogajanjih, pogajalski proces, pogajalske strategije, komuniciranje v pogajanjih, sporazum
Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 336; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

6.
Vpliv managementa na preprečevanje izgorelosti zaposlenih v času digitalizacije
Krešo Antonić, 2023, diplomsko delo

Opis: V digitalni dobi je prišlo do številnih sprememb v načinu komuniciranja, poslovanja in interakcije z informacijami. Kljub številnim prednostim digitalizacije pa je izgorelost zaposlenih v digitalni dobi postala pereč problem. Izgorelost je posledica kroničnega stresa na delovnem mestu, ki ga lahko povečajo stresorji digitalne dobe, kot sta stalna povezljivost in pričakovanje stalne razpoložljivosti. Management ima ključno vlogo pri preprečevanju in reševanju izgorelosti zaposlenih v času digitalizacije. Učinkovito vodenje in strategije upravljanja lahko pomagajo zmanjšati tveganje za izgorelost zaposlenih v digitalnem okolju. To vključuje razumevanje potreb in občutkov zaposlenih, uvajanje tehnoloških inovacij, ki dajejo prednost dobremu počutju in vključenosti zaposlenih, ter spodbujanje samoupravljanja, kjer zaposleni prevzamejo odgovornost za svoje dobro počutje. V diplomskem delu smo predstavili vpliv managementa na preprečevanje izgorelosti zaposlenih v času digitalizacije. Raziskovalna vprašanja so se osredotočila na vpliv neustreznih strategij upravljanja na produktivnost in na povečano stopnjo izgorelosti zaposlenih v podjetjih, ki hitro prehajajo na digitalizacijo brez ustrezne podpore in usposabljanja. V nadaljevanju so navedeni različne študije in viri, ki obravnavajo tematiko izgorelosti, vpliv digitalizacije na zaposlene in način, kako lahko management vpliva na preprečevanje izgorelosti.
Ključne besede: izgorelost, digitalizacija, management, digitalne kompetence, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 465; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

7.
Management v organizaciji in management kakovosti
Veronika Anastasova, 2023, diplomsko delo

Opis: Učinkovito usklajevanje managementa v organizaciji z managementom kakovosti je ključnega pomena za doseganje uspeha. Sistematično upravljanje organizacije omogoča postopno in trajno izboljševanje procesov, kar vodi do višje kakovosti izdelkov ali storitev. Pomembno je, da organizacija jasno opredeli svoje cilje, pozna svoje stranke in njihove želje, vzpostavi ustrezne postopke, izvede natančno spremljanje in ocenjevanje ter stalno prilagajanje, da doseže najboljše rezultate. Trajnostni razvoj podjetja in dolgoročno konkurenčnost lahko podjetja zagotovijo s kombinacijo managementa v celotni organizaciji in managementa kakovosti, ki jim omogoča zadovoljstvo strank, učinkovitost in s tem doseganje uspešnosti pri poslovanju
Ključne besede: management, kakovost, zagotavljanje kakovosti, zadovoljstvo strank.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 398; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

8.
Uporaba metod in orodij zagotavljanja kakovosti pri načrtovanju in nadzoru procesov : magistrsko delo
Jaka Kos, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavano vodenje kakovosti z uporabo metod in orodji zagotavljanja kakovosti na izbranem izdelku podjetja ETI Elektroelement d. o. o. Cilj dela je bil preučiti izdelek in proces izdelave, identificirati morebitne napake in predlagati izboljšave, ki bi pripomogle k izboljšanju kakovosti proizvodnje. Prav tako so v magistrskem delu predstavljene teoretične osnove metod in orodji, s katerimi se je izvajala analiza kakovosti izdelka in procesa izdelave. Praktični del magistrskega dela se osredotoča na prikaz izvedbe izbranih metod in orodji za zagotavljanje kakovosti v proizvodnji izdelka. V diskusiji so razloženi pridobljeni rezultati, ki opravičujejo smotrnost in uporabo izvedenih metod in orodji za izboljšavo kakovosti procesov in proizvodov, kar zajema tudi sledenje odstopanj, odkrivanje napak, njihovo analizo in odpravo ter implementacijo izboljšav.
Ključne besede: vodenje kakovosti, statistični nadzor proizvodnih procesov, meritve, upravljanje tveganj
Objavljeno v DKUM: 15.09.2023; Ogledov: 429; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (3,24 MB)

9.
Preoblikovanje podjetja iz s.p. v d.o.o. na primeru podjetja Transport Matjaž Kohn s.p.
Žana Mesner, 2023, diplomsko delo

Opis: Organizacijska oblika samostojnega podjetnika predstavlja pogosto izbiro začetnega načina poslovanja podjetnikov v veliko dejavnostih. Oblika zagotavlja najbolj preprosti in najhitrejši način ustanovitve z možnostmi izbire dodatnih simplifikacij kot je pavšalno obračunavanje poslovnega izida in davka ter izključitev iz sistema plačevanja davka na dodano vrednost. Ob širjenju poslovanja pa postaja bolj primerna organizacijska oblika poslovanja družba z omejeno odgovornostjo. Ta oblika razmejuje poslovno in osebno odgovornost lastnika podjetja, hkrati pa zagotavlja ugodnejšo obračunavanje davščin ob višjih dobičkih ter več drugih možnosti davčne optimizacije z nudenjem različnih opcij deljenja dobička, obračunavanja stroškov dela, urejanja lastniških razmerij med podjetjem in lastnikom ipd. Simulacije z različnimi obsegu poslovanja kažejo, da družba z omejeno odgovornostjo ugodnejše obdavčevanje dobička zagotavlja že ob 10.000 evrih letnega dobička. Izbrano podjetje je s povprečnimi dobički 20.000 evrov že leta 2008 doseglo točko, ko bi lahko začelo z odločanjem o preoblikovanju, vendar še danes posluje kot samostojni podjetnik. Analiza vzrokov in proti preoblikovanju kaže, da se podjetje podobno kot številna druga za preoblikovanje odloča pozno, ker je na razpolago premalo enostavnih uradnih informacij glede preoblikovanja podjetij. Slovenski podjetniški sklad skuša preoblikovanja podjetij spodbujati z vavčerji za povračilo do 60 % strokov, vendar pa podjetjem niso na razpolago nobeni podatki o stroških, ki lahko dosežejo tudi več tisoč evrov. Podjetjem tudi niso na razpolago vzorci dokumentacij ali uradne smernice glede tega, da se za izvedbo preoblikovanja obrniti na pravne ali računovodske strokovnjake. Rezultati študije primera kažejo, da bi z javnim obveščanjem in informiranjem ključno pripomogli k spodbujanju slovenskih podjetij k preoblikovanju.
Ključne besede: samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo, preoblikovanje podjetja, prenos podjetja, davčna optimizacija
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 441; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

10.
ŽENSKE IN RAZVOJ KARIERE V MANAGEMENTU
Nina Šmigoc, 2023, magistrsko delo

Opis: Vedno več žensk zavzema visoke položaje na vseh ravneh poslovnega, političnega in družabnega življenja. Vendar se kljub temu še vedno najdejo mnenja, da ženske v družbi nimajo enakovredne moči, vloge in statusa, kot ga imajo moški. Pot, do katere so danes ženske prišle, je bila vsekakor dolga, še vedno pa bo potrebno veliko truda, da bodo ženske na delovnih mestih enako obravnavane kot moški. Moškim je veliko prihranjenega, ženske pa šele takrat, ko uskladijo kariero z družino, prebijejo stekleni strop. Pa vendar ženske niso edine, ki lahko vplivajo na to. Tukaj so tudi podjetja, ki lahko s svojo politiko izboljšajo položaj žensk, k temu pa pripomore tudi zakonodaja. Tudi moški so ženske skozi ves ta čas začeli sprejemati kot sebi enakovredne, kot poslovne partnerke. Ženske na položajih menedžerk dokazujejo, da je možno z ambicioznostjo in discipliniranostjo doseči enako ali veliko več kot moški na enakih položajih. Večina žensk si že pred začetkom kariere postavlja vprašanje, kariera in/ali družina, saj na ženske veliko bolj vpliva rojstvo otroka in skrb zanj kot na moške. Prav v obdobju, ko ženska začne ustvarjati kariero, se mora odločiti, ali želi biti mama, to pa seveda prinaša določene spremembe in bremena v življenju. Cikel ženske se močno razlikuje od cikla moškega. Ženske vsekakor pogosteje doživljajo konflikt med družino in delom kot moški, kljub temu, da je število delovnih ur v večji meri izenačeno med spoloma. Kariera ženske se razlikuje od moške predvsem v tem, da se ženske odločijo o kariernih možnostih šele takrat, ko razmislijo, kakšen vpliv bodo imele te na družino. V večini evropskih držav obstaja negativna povezanost med zaposlitvijo žensk in materinstvom. Kadar govorimo o enakopravnosti žensk na trgu dela, s tem mislimo na enake možnosti za zaposlitev, enako plačilo za enako zahtevno delo, enako dostopnost do zahtevnejših delovnih mest ter zagotavljanje enakih pogojev dela, ki upoštevajo specifične potrebe žensk, predvsem z vidika varovanja materinstva. Žal se še vedno potencial ženske delovne sile podcenjuje, saj je žensko delo podcenjeno, manj vrednoteno in slabše plačano, zato ženske na poklicni poti spremljajo številne težave in ovire. Kljub temu pa se ženske danes zavedajo, da je doseganje želenih rezultatov in uspehov v veliki meri odvisno od njih samih, njihovih ambicij, samozavesti, truda in želja.
Ključne besede: ženske, kariera, management
Objavljeno v DKUM: 16.08.2023; Ogledov: 629; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

Iskanje izvedeno v 7.63 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici