1. Uporaba slovenskih simbolov in vzorcev v sodobnem grafičnem oblikovanju : diplomsko deloTia Meh, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo raziskuje, kako lahko tradicionalni slovenski simboli in vzorci postanejo navdih za sodobno grafično oblikovanje. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen, simbolika in primeri uporabe vezenin, panjskih končnic, idrijske čipke in ornamentike, v praktičnem delu pa je zasnovana celostna grafična podoba za turistično kmetijo Karničnik. Rezultati kažejo, da lahko premišljena vključitev kulturne dediščine v oblikovanje ohranja identiteto in prinaša sodobne, prepoznavne rešitve. Delo potrjuje, da tradicija tudi danes ostaja dragocen oblikovalski vir. Ključne besede: simbolika, identiteta, tradicionalnost, oblikovanje, ornamentika Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (2,72 MB) |
2. Grafično oblikovanje in preoblikovanje revije na primeru UKC Maribor - Naša bolnišnica : diplomsko deloMaja Fornezzi, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo združuje teoretični in praktični del, osredotočen na prenovo vizualne podobe revije Naša bolnišnica, ki jo izdaja UKC Maribor. V teoretičnem delu so obravnavani ključni elementi revije, sodobne oblikovalske smernice in specifike medicinskih tiskovin. V praktičnem delu smo z analizo stare številke in oblikovanjem nove zasnove preizkusili uporabo minimalističnih pristopov. Praktični del tako prinaša prenovljeno vizualno podobo revije, ki s pomočjo minimalističnih oblikovalskih pristopov uveljavlja bolj jasno hierarhijo, urejenost ter vizualno enotnost, s čimer se vzpostavlja sodobnejši standard oblikovanja publikacije. Ključne besede: revija, grafično oblikovanje, prenova Objavljeno v DKUM: 23.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (13,37 MB) |
3. Uporabniško usmerjeno načrtovanje mhealth aplikacije za starejše uporabnikeZala Meklav, 2025, magistrsko delo Opis: Demografske spremembe in naraščajoče število starejših predstavljajo izziv za oblikovanje digitalnih zdravstvenih rešitev. Namen raziskave je bil preučiti, kako lahko z uporabo participativnega pristopa oblikujemo uporabniške vmesnike mHealth aplikacij, ki so prilagojeni starejšim osebam in osebam z demenco. V raziskavi smo izvedli fokusno skupino in dve oblikovalski delavnici z enajstimi starejšimi osebami v Dnevno-varstvenem centru Žalec. Rezultati kažejo, da so ključni oblikovni elementi jasni in veliki gumbi, kontrastne barve ter možnost govorne interakcije. Ključne besede: mHealth, uporabniški vmesnik, participativno oblikovanje, starejši uporabniki. Objavljeno v DKUM: 23.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
Celotno besedilo (892,65 KB) |
4. Zgodbarjenje skozi vizualno identiteto podjetja : diplomsko deloAneja Koščak, 2025, diplomsko delo Opis: Zgodbarjenje vzbuja čustva, povezuje ljudi z idejami, posreduje pomen in lahko tudi navdihuje. Ko ga uporabljajo podjetja, krepi blagovno znamko in ustvarja čustveno povezavo s potrošniki, saj jasno izraža njihove vrednote, identiteto in cilje. V diplomskem delu je raziskana njegova povezava z vizualno identiteto podjetja, katere glavna naloga je privlačiti, informirati in zagotavljati prepoznavnost prek njenih ključnih elementov, njuno medsebojno dopolnjevanje pa je prikazano skozi grafične elemente. Praktični del temelji na uporabi pridobljenega znanja iz teoretičnega dela pri oblikovanju celostne grafične podobe izmišljenega podjetja. Ključne besede: zgodbarjenje, vizualna identiteta, celostna grafična podoba Objavljeno v DKUM: 22.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (3,86 MB) |
5. Oblikovanje vizualne identitete turističnega zavoda na primeru mesta Piran : diplomsko deloDoris Gubič, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se nanaša na oblikovanje vizualne identitete turističnega zavoda na primeru mesta Piran. V teoretičnem delu so predstavljeni pojmi blagovne znamke, vizualne identitete in njuna vloga v turizmu destinacij, s poudarkom na ključnih elementih kot so logotip, simbol, barvna paleta in tipografija. Empirični del vključuje analizo vizualnih elementov sedmih obmorskih turističnih zavodov ter primerjalno analizo med njimi. Na podlagi ugotovitev so oblikovane smernice za izboljšanje vizualne identitete. Zaključni del prinaša oblikovno rešitev nove vizualne identitete za Turistični zavod Piran, ki temelji na avtentičnosti in prepoznavnosti destinacije. Ključne besede: vizualna identiteta, blagovna znamka, turizem destinacij, logotip Objavljeno v DKUM: 22.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
Celotno besedilo (1,17 MB) |
6. Oblikovanje sodobnih digitalnih stripov : diplomsko deloAnise Škrabec, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se nanaša na področje oblikovanja vizualnega medija stripa, osredotoča se predvsem na digitalnega, spletnega in mango. Namen naloge je pridobitev podatkov in smernic o izdelavi, značilnosti stripa, mange, webtoona itd. v teoretičnem delu s kompilacijo, sintezo in deskripcijo sekundarnih virov. Ti nam bodo pomagali pri izdelavi poglavja lastnega digitalnega stripa in njemu promocijskih izdelkov v aplikaciji Clip Studio Paint EX v praktičnem delu naloge. V Slednjem bomo z metodo deskripcije in komparacije primarnih in sekundarnih virov to tudi na kratko opisali. Ključne besede: stripi, digitalni stripi, manga, webtoon Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 51
Celotno besedilo (6,57 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Od znamčenja do oblikovanja celostne grafične podobe na primeru neobstoječega podjetja : diplomsko deloSanja Ekart, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu preučujemo proces ustanovitve novega podjetja in nato oblikovanje celostne grafične podobe. Oblikovati celostno grafično podobo za obstoječe podjetje je drugače kot podjetje ustvariti − popolnoma interpretirati, v smislu ustvarjanja imena, identitete, vizije ipd. Dobro celostno grafično podobo lahko ustvarimo le, če organizacijo res razumemo v smislu razumevanja njene filozofije in vizije. Zato se bomo mi poglobili v samo srce organizacije, kar nam bo pomagalo ustvari učinkovito celostno grafično podobo. S pomočjo metode preučevanja informacij bomo raziskovali teoretične vidike blagovne znamke, v smislu kaj je in ustvarjanje le-te. Poglobili se bomo v identiteto podjetja in imidža. Praktični del vsebuje primer na našem neobstoječem podjetju in smernice za ustvarjanje vizualne identitete podjetja. V praktičnem delu smo proces ustvarjanja celostne grafične podobe še realizirali. Ključne besede: znamčenje, blagovna znamka, identiteta in imidž znamke, celostna grafična podoba, logotip. Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 115
Celotno besedilo (1,87 MB) |
8. |
9. Proces preoblikovanja logotipa glasbenih skupin : diplomsko deloLaura Drašček, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava področje preoblikovanja logotipov, s poudarkom na preoblikovanju logotipov glasbenih skupin. Ker je preoblikovanje logotipov pomemben proces, so najprej opredeljeni pojmi vizualna komunikacija, celostna grafična podoba in logotip. Predstavljeno je tako oblikovanje kot preoblikovanje logotipov, kjer je izpostavljen njihov pomen, razlogi in posledice. Drugi del diplomskega dela je osredotočen na preoblikovanje logotipov glasbenih skupin, ki delujejo v široko opredeljenem punk žanru. Analiza logotipov izbranih glasbenih skupin predstavlja osnovo za praktični primer – preoblikovanje logotipa slovenske glasbene skupine Alo!Stari. Za glasbene skupine je zelo pomemben promocijski material, na katerega so prototipno umeščeni novo nastali logotipi. Ključne besede: logotip, preoblikovanje logotipa, glasbena skupina, punk, Alo!Stari Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 66
Celotno besedilo (7,43 MB) |
10. Oblikovanje celostne grafične podobe za namišljeno podjetjeLuka Lah, 2024, diplomsko delo Opis: Celostna grafična podoba je kompleksen in pomemben del vizualnega komuniciranja. Je način, kako se podjetje ali znamka predstavi javnosti in z njo komunicira. Diplomsko delo predstavi zgodovino znamčenja in kako je to privedlo do prvih celostnih grafičnih podob in kako so te v sedanjosti dobile ključen pomen pri komuniciranju. Preučeni so osnovni elementi celostne grafične podobe in psihološki vpliv oblikovanja na vidno zaznavnost. V praktičnem delu je ustvarjena celostna grafična podoba za namišljeno podjetje in podani primeri praktičnih rešitev. Ključne besede: oblikovanje, vizualna identiteta, logotip, barva, tipografija Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 85
Celotno besedilo (3,02 MB) |