| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
PREUREDITEV NEDOVOLJENIH TIPOV NIVOJSKIH KRIŽIŠČ V DOVOLJENE TIPE
Boštjan Lipovec, 2012, diplomsko delo

Opis: Povzetek Predmet obravnave diplomskega dela je preveritev možnosti rekonstrukcije neustreznega trikrakega nivojskega križišča v naselju Brezovci. Pri rekonstrukciji križišč v urbanem okolju je potrebno skrbno pretehtati vse dejavnike in kriterije (projektn-tehnične, projketno-varnostne in kapacitetne) in se na podlagi le teh odločiti za najustreznejšo varianto rekonstrukcije križišča. V diplomski nalogi sta predstavljena dva osnovna tipa rekonstrukcije: kanaliziranje obstoječega križišča in izvedba mini krožnega križišča. Za vsako varianto je preverjeno izpolnjevanje kriterijev za upravičenost izvedbe. Izdelana je medsebojna primerjava posameznih rešitev po projektno-tehničnih, projektno-varnostnih in kapacitetnem kriteriju. Za obe varianti je podan predlog optimalne ureditve križišča.
Ključne besede: mini krožno križišče, kanalizirano križišče, rekonstrukcija, kriteriji upravičenosti, primernost izvedbe
Objavljeno: 14.02.2012; Ogledov: 1498; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (4,03 MB)

2.
ANALIZA MOŽNIH REŠITEV PREUREDITVE REGIONALNE CESTE SKOZI NASELJI RADIZEL IN SLIVNICA
Felipe Machado Kaldeich, 2013, diplomsko delo

Opis: V Sloveniji znaten delež državnega cestnega omrežja poteka skozi naselja. Osnovni problem, ki se pri tem pojavi je, da se (v večini primerov) projektno-tehnični elementi državnih cest oz. sama ureditev teh cest na območju znotraj naselij v ničemer ne razlikuje od elementov ceste oz. njene ureditve izven naselja. Navedeno pomeni, da obstoječe ureditve teh cest znotraj naselij niso "prilagojene" pričakovanemu obnašanju udeležencev v prometu, predvsem voznikov motornih vozil (npr. zmanjšanje hitrosti, pozornost na druge udeležence v prometu ipd.). V diplomskem delu je analiziran odsek regionalne ceste skozi naselji Slivnica in Radizel. V sklopu diplomskega dela je podrobno analizirano obstoječe stanje prometnice in obcestja, evidentirane so pomanjkljivosti obstoječe ureditve ter predlagan nabor možnih rešitev, s katerimi bi lahko obstoječo prometnico "preuredili" v skladu s pričakovanim (želenim) obnašanjem udeležencev v prometu (vozniki motornih vozil) znotraj naselja.
Ključne besede: rekonstrukcija cest, umirjanje prometa, mini krožno križišče
Objavljeno: 14.03.2013; Ogledov: 1063; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (3,44 MB)

3.
PRESOJA USTREZNOSTI REKONSTRUKCIJE NEDOVOLJENE OBLIKE KRIŽIŠČA V GORNJI RADGONI V MINI KROŽNO KRIŽIŠČE
Ana Matavž, 2013, diplomsko delo

Opis: Predmet obravnave diplomskega dela je preveritev ustreznosti rekonstrukcije križišča v Gornji Radgoni v mini krožno križišče. V obravnavanem križišču je problematična predvsem geometrija križišča in prometna varnost. V diplomski nalogi so podane tri možne rešitve, ki bi izboljšale situacijo v križišču. In sicer sprememba kota priključevanja stranske prometne smeri na glavno prometno smer, delno kanaliziranje križišča in izvedba mini krožnega križišča. Za vsako od teh rešitev je preverjeno izpolnjevanje kriterijev za presojo upravičenosti izvedbe, na podlagi katerih je izvedena medsebojna primerjava variant. Iz medsebojne primerjave je nato določena optimalna rešitev.
Ključne besede: mini krožno križišče, rekonstrukcija, kriteriji upravičenosti, primernost izvedbe
Objavljeno: 08.05.2013; Ogledov: 939; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

4.
IDEJNE REŠITVE ZA ELIMINACIJO MESTA ZGOSTITVE PROMETNIH NESREČ - PRIMER CESTNEGA ODSEKA V KOZJEM
Sanja Vodnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja problematiko državnih cest, kjer pogosteje prihaja do zgostitev prometnih nesreč. V Republiki Sloveniji je za državne ceste odgovorna Direkcija Republike Slovenije za ceste, ki z njimi upravlja, jih varuje in vzdržuje, skrbi za prometno tehnično ureditev cest. Osnova za določanje mest zgostitev prometnih nesreč je metodologija za določitev nevarnih mest in za njihovo odpravo na državnem cestnem omrežju. Z analizo pridobljenih podatkov obstoječega stanja obravnavane lokacije nevarnega mesta se pridobi dejansko stanje na terenu, ki je osnova za določitev idejnih rešitev za eliminacijo mesta zgostitve prometnih nesreč. Na konkretnem primeru cestnega odseka v občini Kozje je prikazan postopek obravnave mesta zgostitve prometnih nesreč. Opisani so podatki obstoječega stanja, njihova analiza. Na koncu so podane idejne rešitve kratkoročnih in dolgoročnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti.
Ključne besede: prometne nesreče, mesta zgostitev prometnih nesreč, eliminacija mest zgostitev prometnih nesreč, metodologija
Objavljeno: 29.05.2013; Ogledov: 952; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (14,56 MB)

5.
NAČELA IN KRITERIJI UPORABE PROMETNE OPREME NA JAVNIH CESTAH
Vid Štukovnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Ljudje se vsakodnevno srečujemo s cestnim prometom, zato je varnost na cestah izrednega pomena. Na varnost ceste vpliva tudi vsa prometna oprema, ki je prisotna na njej. Pomembnost prometne opreme se na cestah, ki so v slabšem stanju, še poveča. Pri vplivu na varnost je potrebno izpostaviti varnostne ograje, kot ene izmed pomembnejših vrst cestne opreme. S pomočjo pravilne postavitve in rednega vzdrževanja varnostnih ograj je mogoče omiliti posledice prometnih nesreč. V nalogi je opisana celotno cestna oprema, ki se uporablja v Sloveniji. Navedeni so kriteriji za uporabo prometne opreme na javnih cestah. Na osnovi praktičnih primerov je opozorjeno tudi na napake, ki se dogajajo v praksi.
Ključne besede: prometna oprema, varnostne ograje, blažilniki trkov, smerniki, grbine, zapornice, varovalne ograje, markerji
Objavljeno: 06.09.2013; Ogledov: 838; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (4,99 MB)

6.
PREVERITEV VARIANTNIH REŠITEV REKONSTRUKCIJE KRIŽIŠČA NA MARKOVI IN STRESOVI ULICI V KOBARIDU
Luka Leiler, 2013, diplomsko delo

Opis: V našem diplomskem delu, ki se dotika področja mestnih prometnih površin in cestnih križišč, smo poskušali rešiti problem, ki se pojavlja v kraju Kobarid, in sicer v križišču Markove in Stresove ulice. Skozi teoretični del smo predstavili problematiko križišč v urbanem okolju, v sklopu katere smo se osredotočili predvsem na problematiko daljinskega vodenja prometnic v mestnih središčih, problematiko urejanja križišč v mestnih središčih, problematiko nemotoriziranih udeležencev v prometu in na problematiko mirujočega prometa. Poglobili smo se tudi v študijo obstoječe problematike in jo analizirali. Na osnovi tega smo v praktičnem delu pozornost namenili trem variantnim rešitvam, izmed katerih smo izbrali najbolj optimalno rešitev rekonstrukcije obstoječega križišča na Markovi in Stresovi ulici v Kobaridu. Le ta se v veliki meri navezuje na idejno arhitekturno zasnovo ureditve kobariškega trškega jedra, predvsem pa ima funkcionalno rešitev za obstoječe stanje in nudi dolgoročno rešitev.
Ključne besede: cestna križišča, mestne prometne površine, problematika križišč v urbanem okolju, štirikrako križišče, mini krožno križišče, skupni prometni prostor
Objavljeno: 19.09.2013; Ogledov: 1034; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (4,42 MB)

7.
ANALIZA PREDLAGANIH PROMETNIH UREDITEV - PRIMER RUDARSKEGA NASELJA V TRBOVLJAH
Armin Ibrahimović, 2014, diplomsko delo

Opis: Pomembne ureditve v urbanih okoljih – še posebej v primerih, ko se predvidevajo rekonstrukcije obstoječih pozidav – so nujno podvržene kritičnemu pregledu z namenom iskanja mogočih izboljšav. Glavni namen je običajno usklajevanje obstoječih in načrtovanih prometnih potreb ter z njimi povezana izboljšava obstoječih prometnih rešitev. V primeru preureditve rudarskega naselja v Trbovljah se pokaže potreba po kritičnem pregledu obstoječe prometne ureditve. Z namenom iskanja boljših prometnih rešitev, ki bile ustreznejše za današnje in prihodnje potrebe, je izdelana analiza obstoječega stanja, na osnovi ugotovljenih pomanjkljivosti in definiranih ciljev pa je pripravljen predlog spremembe prometnega režima v različnih variantah.
Ključne besede: analiza, prometne ureditve, rudarsko naselje, adaptacija
Objavljeno: 03.02.2014; Ogledov: 829; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (18,63 MB)

8.
MODERNIZACIJA MALOPROMETNIH CEST V HRIBOVITEM OKOLJU: PRIMER CESTE NA SLOVENJEGRAŠKEM POHORJU
Jernej Karničnik, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno področje modernizacije maloprometnih cest v hribovitem okolju. Osnovna značilnost maloprometnih cest je, da po njih poteka promet manjših prometnih volumnov. Predstavljajo večino cestnega omrežja določene države, pogosto se načela njihovega načrtovanja, projektiranja, gradnje in vzdrževanja razlikujejo od načel za ceste drugih kategorij oz. lastnosti. Pojem modernizacije maloprometne ceste v tem diplomskem delu predstavlja načrtovanje in izvedbo obnove voziščne konstrukcije ter korekcijo projektno-tehničnih elementov obstoječe ceste. Predstavljen je konkretni primer modernizacije cestnega odseka na Slovenjegraškem Pohorju. Obravnavan odsek se priključuje na lokalno cesto Slovenj Gradec – Pungart. V sklopu diplomskega dela je izdelan idejni projekt modernizacije obstoječe maloprometne ceste, pri čemer so izboljšani projektno-tehnični elementi obstoječe ceste, prav tako je predvidena obnova voziščne konstrukcije. Modernizirana cesta bo voznikom zagotavljala večjo varnost in udobnost vožnje, hkrati bo obstojnejša in bo bolje kljubovala vremenskim razmeram.
Ključne besede: maloprometne ceste, rekonstrukcija in modernizacija maloprometnih cest, projektno-tehnični elementi maloprometnih cest, voziščne konstrukcije maloprometnih cest
Objavljeno: 24.04.2014; Ogledov: 892; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (19,93 MB)

9.
VPLIV GEOMETRIJSKIH ELEMENTOV NA PREVOZNO HITROST V ENOPASOVNIH KROŽNIH KRIŽIŠČIH
Sašo Turnšek, 2014, magistrsko delo

Opis: Krožna križišča so danes prepoznana kot tip nivojskega križišča, ki ob relativno visoki kapaciteti oz. prepustnosti zagotavljajo višji nivo prometne varnosti v primerjavi z drugimi tipi nivojskih križišč. Eden od pomembnejših korakov pri načrtovanju krožnega križišča je izbira ustrezne velikosti krožnega križišča, oblikovanje uvoznih in izvoznih radijev ter kotov krakov in sredinskih ločilnih otokov, ki voznika »vodijo« in mu tudi »nakazujejo« izbrano smer/način vožnje skozi krožno križišče. V kolikor je krožno križišče nepravilno oblikovano (npr. premajhna defleksija), lahko prihaja do »vožnje naravnost« pri višjih hitrostih, kot je zaželeno. Posledično lahko pride do poslabšanja prometne varnosti (večja verjetnost nastanka konfliktov) ter tudi do zmanjšanja kapacitete (večje, kot so hitrosti na enem uvozu, večje so povprečne zamude vozil na naslednjih uvozih). V magistrski nalogi smo na primerih enopasovnih krožnih križišč, na državnem cestnem omrežju v Sloveniji, preverili prevozne hitrosti za različne oblike enopasovnih krožnih križišč, z različnimi geometrijskimi elementi. V krožnih križiščih smo z namenom pridobiti čim bolj natančne rezultate meritve hitrosti opravljali v petih prerezih (pred, na uvozu, v srednjem delu, na izvozu in za krožnim križiščem). Z rezultati meritev smo poskušali potrditi zastavljeno hipotezo, da velikosti in sosledje geometrijskih elementov enopasovnega krožnega križišča vplivajo na prevozne hitrosti. Dobljeni rezultati so pokazali, da imata na prevozno hitrost največji vpliv vpadni kot in kot defleksije, medtem ko ostali geometrijski elementi nimajo bistvenega vpliva. Eden izmed glavnih prispevkov magistrske naloge je napotek projektantu, da na podlagi kota defleksije in vpadnega kota, ki imata največji vpliv, preveri pričakovano hitrost v krožnem križišču.
Ključne besede: krožna križišča, prevozna hitrost, geometrijski elementi, kot defleksije, uvozni kot
Objavljeno: 14.10.2014; Ogledov: 777; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (6,69 MB)

10.
NAČRTOVANJE IN IZVEDBA REKONSTRUKCIJE MALOPROMETNE CESTE
Žiga Perš, 2014, diplomsko delo

Opis: Predmet obravnave diplomskega dela je načrtovanje in rekonstrukcija maloprometne ceste. V diplomskem delu je predstavljen postopek načrtovanja maloprometne ceste od izvedbe projektne dokumentacije do izvajanja rekonstrukcije, s povzetki pravilnikov in tehničnih specifikacij upoštevanih pri načrtovanju. V nadaljevanju je prikazan postopek izvedbe rekonstrukcije, izvedbe posameznih elementov voziščne konstrukcije, kakor tudi ves potreben material ter gradbena mehanizacija potrebna za izvedbo rekonstrukcije. Na koncu so prikazane tudi spremembe, ki so nastale tekom gradnje glede na projektno dokumentacijo ter njihove rešitve in izvedba.
Ključne besede: Rekonstrukcija, načrtovanje, elementi ceste, maloprometna cesta, izvedba rekonstrukcije
Objavljeno: 03.07.2014; Ogledov: 1319; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (26,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici