1. Učinki korejskega vala na kulturno afiniteto in glasbeni turizem: primer globalnega popkulturnega fenomena BTS : primer globalnega popkulturnega fenomena BTSManca Šibal, 2022, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu smo raziskovali učinke korejskega vala na kulturno afiniteto in glasbeni turizem med slovensko mladino, za primer smo vzeli korejsko fantovsko skupino BTS. S ciljem osvetliti povezavo med turizmom, glasbo in kulturo, v teoretičnem delu sprva opredelimo glasbeni turizem kot obliko popkulturnega turizma, vpliv globalizacije in medijev na medkulturne stike, koncept kulturne afinitete ter korejski val, v okviru katerega se posvetimo predstavitvi skupine BTS in njenemu delovanju. Empirični del je obsegal dve raziskavi. S kvalitativno tematsko analizo smo analizirali tri oddaje skupine BTS (Run BTS, BTS In The Soop ter Bon Voyage), da bi pojasnili, kako skupina prek svojih medijskih tekstov reprezentira južnokorejsko kulturo in vedenjske vzorce oboževalcem. Identificirali smo štiri prevladujoče teme oz. kategorije korejskih elementov (hrana, igre, kulturni artefakti in komunikacija) in poudarili, da lahko oboževalci na podlagi opaženih elementov na zabaven način spoznavajo tujo kulturo in ob tem podpirajo skupino. V drugem, kvantitativnem delu raziskovanja pa smo opravili anketo, v kateri nas je zanimalo, ali se slovenski oboževalci BTS razlikujejo od neoboževalcev v kulturni afiniteti, poznavanju južnokorejske kulture ter v želji po obisku Južne Koreje. Ugotavljamo, da oboževalci BTS bolje poznajo južnokorejsko kulturo, se zanjo bolj zanimajo in imajo večjo željo po obisku destinacije kot neoboževalci, med katerimi pa prav tako obstaja nekaj zanimanja. Ključne besede: popkulturni turizem, glasbeni turizem, kultura, kulturna afiniteta, globalizacija, korejski val, BTS, Južna Koreja. Objavljeno v DKUM: 12.01.2023; Ogledov: 102; Prenosov: 29
Celotno besedilo (3,16 MB) |
2. Upodobitve pokrajine v kriminalnem žanru in turistični pogled : primer TV-serije Jezero : primer TV-serije JezeroLana Vogrinc, 2022, diplomsko delo Opis: Filmski turizem je hitro rastoča oblika pop-kulturnega turizma, pri katerem filmski turisti obiščejo filmsko destinacijo z željo, da doživijo oziroma podoživijo filmsko zgodbo. Izhajajoč iz predpostavke o pomembni vlogi medijskih reprezentacij za turizem oz. vse večjemu prepletu medijskih in turističnih praks danes, smo se v zaključnem delu osredotočili na kriminalistični žanr in reprezentacijo pokrajine v njem. Na začetku so predstavljeni filmski turizem, družbeno-kulturni pogoji, ki so pripomogli k njegovi uveljavitvi, koncepta medijske reprezentacije in turističnega pogleda. Namen raziskave je bil prepoznati pomene in vloge pokrajine v slovenski TV-seriji Jezero in opredeliti, kako reprezentacije pokrajine oblikujejo turistični pogled. Izvedena je bila multimodalna analiza epizod, ki se je sistematično osredotočala na posamezne načine premikanja detektiva skozi pokrajino in analizirala, kako je pokrajina v teh sekvencah upodobljena s pomočjo različnih semiotičnih sistemov. Skozi analizo epizod smo identificirali različne pomene pokrajine, ki jih konstruira serija: pokrajina kot sredstvo za sproščanje oz. pobeg iz vsakdana, vir nevarnosti in skrivnostnosti ter vir kontemplacije in novih moči. Ugotovili smo, da ima pokrajina v seriji pomembno vlogo: je gradnik atmosfere, vzdušja ter čustev, služi kot motivacija in kot umestitev fikcijske zgodbe v resničnostni svet, posledično njene podobe v seriji pomembno usmerjajo turistični pogled. Ključne besede: filmski turizem, pop kultura, turistični pogled, kriminalni žanr, TV-serija Jezero, hiperrealnost, pokrajina, multimodalna analiza Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 154; Prenosov: 33
Celotno besedilo (1,28 MB) |
3. Mladi in prostovoljstvo v lokalnih turističnih društvih : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaVanessa Šuler, 2022, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu smo obravnavali prostovoljstvo mladih in njihovo motivacijo za vključevanje v lokalna turistična društva. V teoretičnem delu smo predstavili opredelitve in oblike prostovoljstva, pomen prostovoljstva v družbi in v Sloveniji ter vključevanje mladih v prostovoljstvo. Opisali smo motive in motivacijske dejavnike, ki vplivajo na posameznika, razliko med intrinzično (notranjo) in ekstrinzično (zunanjo) motivacijo ter teorijo samodoločenosti. V nadaljevanju pa smo se bolj podrobneje posvetili turizmu kot prostovoljni dejavnosti in predstavili področja delovanja Turistične zveze Slovenije in lokalnih turističnih društev ter vključevanje mladih v prostovoljske dejavnosti le teh. V empiričnem delu smo opravili anketno raziskovanje med študenti Fakultete za turizem Univerze v Mariboru, kjer smo ugotovili, da se študenti v povprečju strinjajo, da imajo turistična društva pomembno vlogo v lokalnem okolju, a je manj kot petina anketiranih študentov turizma že sodelovala v prostovoljski dejavnosti v okviru turističnih društev. Rezultati sicer potrjujejo, da višje, kot študent ocenjuje vlogo prostovoljstva v družbi, bolj je motiviran za prostovoljsko delo v turističnem društvu. Študentje v povprečju najbolj prepoznajo pomanjkanje časa kot oviro pri prostovoljnem delu v lokalnih turističnih društvih, sledi pomanjkanje informacij ter dislociranost študentskega življenja od stalnega prebivališča. S pomočjo ugotovitev smo podali napotke za nadaljnji razvoj prostovoljstva mladih v lokalnih turističnih društvih. Ključne besede: Mladi, lokalna turistična društva, prostovoljstvo, prostovoljstvo v turizmu, prostovoljski turizem, motivacija, Turistična zveza Slovenije Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 169; Prenosov: 44
Celotno besedilo (1,03 MB) |
4. Raba in pomen razglednic v dobi digitalnih medijevPatricija Zorič, 2021, diplomsko delo Opis: Razglednice so že več kot 100 let pomemben medij komuniciranja v turizmu. Nekoč je bila njihova glavna vloga predvsem komunikacijska, v dobi digitalnih medijev pa se krepi vloga kulturnega rituala oz. vzdrževanja odnosov. V našem zaključnem delu smo v teoretičnem delu raziskali zgodovino in razvoj razglednic, vlogo, ki jo ima v odnosu med pošiljateljem in prejemnikom ter kulturni ritual, ki ga pošiljanje razglednic predstavlja. Predstavili smo razglednico kot medij in njihovo rabo v dobi digitalnih medijev ter pomen razglednic za turizem, predvsem podobo turistične destinacije. Namen naše raziskave je bil pojasniti, kakšen imamo odnos do razglednic v slovenskem kulturnem okolju in njihovo rabo v sodobnem času digitalnih medijev. V ta namen smo v prvem delu izvedli eksplorativno kvalitativno raziskavo s pomočjo fokusnih skupin, v drugem delu pa smo predpostavljene hipoteze preverjali z anketo, v kateri je sodelovalo 381 oseb. Ugotovili smo, da med respondenti raba razglednic v dobi digitalnih medijev sicer res upada, da sta se pa zato njihov simbolni pomen in vrednost precej zvišala. Več razglednic prejmejo in pošiljajo starejše generacije, medtem ko so med mlajšimi za deljenje turistične izkušnje bolj priljubljeni digitalni mediji, predvsem družbena omrežja. Pošiljanje razglednic pomeni v današnjem času pomemben kulturni ritual, ki ga je potrebno ceniti in ohranjati. Ključne besede: razglednica, digitalni mediji, kulturni ritual, komunikacija, deljenje turistične izkušnje Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 471; Prenosov: 65
Celotno besedilo (1,47 MB) |
5. Prikaz van life življenjskega stila in konstrukcija turističnega pogleda na InstagramuMarija Pristaš, 2021, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu se ukvarjamo z van lifom kot novo obliko življenjskostilne mobilnosti, ki je na družbenem omrežju Instagram postala nadvse popularna. Zanima nas, kako se skozi van life objave na Instagramu konstruira turistični pogled. Natančneje, ugotoviti želimo, kakšne so ustaljene vizualne konvencije uprizarjanja van life življenjskega stila na Instagramu ter kakšne so prevladujoče semiotične kode v teh objavah in kaj sporočajo. Pri raziskavi smo opravili kvantitativno in kvalitativno analizo. V kvantitativno analizo vsebine objav smo zajeli 158 enot analize (fotografij in posnetkov), objavljenih na treh javno dostopnih in popularnih Instagram profilih v izbranem časovnem obdobju. Kvalitativno oz. semiotično analizo, v kateri smo se ukvarjali s samimi pomeni podob, pa smo opravili na izboru reprezentativnih fotografij van life. Ugotavljamo, da podobe narave in antiselfiji/antisebki prikazujejo hedonizem, svobodo, avanturo in skupaj kreirajo romantični turistični pogled. Ustaljene vizualne konvencije so predvsem elementi narave in antisebki. Prevladujoči semiotični znaki in kode so nasmejani obrazi, uživanje v minimalizmu in preprostih stvareh ter nevsakdanje aktivnosti. Podobe komunicirajo ključne vrednote van life življenjskega stila, kot so hedonizem, povezanost z naravo, svoboda in avantura ter tako konstruirajo romantični turistični pogled. Ključne besede: van life, Instagram, semiotika, fotografija, turistični pogled, anti-sebek, narava Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 392; Prenosov: 66
Celotno besedilo (1,53 MB) |
6. |
7. Filmski turizem: destinacijska podoba birminghama in dudleyja med hrvaškimi gledalci serije peaky blindersLuka Stanić, 2020, diplomsko delo Opis: U diplomskom radu napravili smo istraživanje o seriji Peaky Blinders, točnije istražili smo područje zvano filmski turizam, te uz to smo istražili dvije pojave: destinacijski imidž i identifikaciju s likovima u seriji. U teoretskom dijelu definirali smo filmski turizam, destinacijski imidž, identifikaciju s likovima, te osim što smo govorili o samoj seriji Peaky Blinders i njenim posebnostima, definirali smo pojavu pogrešnog identiteta koji se pojavljuje kod filmova ili serija kojima je fiktivna radnja smještena na jednom mjestu, a snimanje se odvija na drugom mjestu. Pogrešan identitet smo uveli, u istraživanje, iz razloga što je serija Peaky Blinders snimana većinski na jednom mjestu, a fiktivna radnja smještena je na drugom mjestu. Provedenim istraživanjem smo došli do rezultata kako se gledatelji identificiraju s omiljenim likovima, te kako je destinacijski imidž, uzrokovanom serijom, kod gledatelja visok. Osim navedenih rezultata, otkrili smo kako identifikacija s omiljenim likovima ne utječe na želju za posjetom destinacije i kako identifikacija ne gradi pozitivan imidž na kognitivnoj i emocionalnoj dimenziji. Ustvrdili smo kako gledatelji nisu svjesni koje mjesto percipiraju gledajući seriju i kako je fenomen pogrešnog identiteta prisutan u seriji. Ključne besede: Filmski turizam, destinacijski imidž, identifikacija, pogrešan identitet Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 975; Prenosov: 228
Celotno besedilo (1,20 MB) |
8. Politični vpliv na imidž turistične destinacije : primer BrazilijeKatarina Dornik, 2019, magistrsko delo Opis: Preverjali smo, kateri dejavniki vplivajo na transfer imidža in do kod sega njihov vpliv. Skozi zgodovino smo poiskali motive za nastanek trenj znotraj Brazilije in kako se to prenaša na politični imidž. Raziskovali smo, kakšen vpliv imajo posamezni elementi in dejavniki političnega imidža na imidž turistične destinacije ter kako se to trenutno odraža. Preverili smo v kolikšni meri politična podoba države vpliva na imidž turistične destinacije in kako izboljšati imidž. Zanimalo nas je, kako dobro anketiranci poznajo Brazilijo in kakšno je splošno mnenje o tej državi. Brazilija je največja država v Južni Ameriki z neverjetnimi naravnimi danostmi in bogastvom, vendar v socialno-ekonomskem primežu. Stanje v državi se refleksira tudi na imidž turistične destinacije, pri čemer gre za transfer imidža med posameznimi dejavniki. Na podlagi naše raziskave ocenjujemo, da se negativni politični imidž odraža tudi na zaznavanje turistične identitete destinacije. Ključne besede: Brazilija, imidž turistične destinacije, transfer imidža, politični imidž. Objavljeno v DKUM: 22.08.2019; Ogledov: 1197; Prenosov: 96
Celotno besedilo (2,00 MB) |
9. Tourism and development 2017: Active and sports tourism: Feel the freedom of water : Book of abstracts2017, druge monografije in druga zaključena dela Opis: Under the title Tourism and Development 2017 – Active and Sports Tourism: Feel the Freedom of Water we have conducted the 4th annual scientific conference, organized by the three partner faculties, Faculty of Tourism of the University of Maribor, Faculty of Sports and Tourism, Educons University from Novi Sad and Libertas Business school from Zagreb. This book of extended abstracts presents a wide range of over 25 different views on three topics that were discussed at the conference. The introductory part presents short summaries of thoughts discussed by our invited keynote speakers. The first section presents extended abstracts from the field of active tourism, which address the diverse aspects of active vacationing as becoming increasingly important in tourism. The second thematic section includes extended abstracts on the topic of sports tourism, a specific category of tourism that has been developing rapidly with more and more visitors coming to major international sports events and also more and more visitors actively seeking sports related vacation. The last section presents extended abstracts on accessible tourism, nowadays increasingly important area arising from the principles of ensuring equal opportunities and promoting social inclusion in tourism. All the extended abstracts provide scientific views on selected topics, and, thus, bring additional knowledge into the particular field of tourism. Ključne besede: international conference, tourism, active tourism, sports tourism, accessible tourism Objavljeno v DKUM: 08.12.2017; Ogledov: 1410; Prenosov: 206
Celotno besedilo (1,66 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Handbook for writing and editing texts of the Faculty of tourism of the University of Maribor : professional monographMitja Gorenak, Borut Vojinović, Andreja Trdina, Boris Prevolšek, Marko Koščak, Barbara Pavlakovič, Maja Rosi, Nejc Pozvek, 2017, strokovna monografija Opis: The learning process at the faculty requires not only attending lectures and active participation in the tutorials, but also intensive individual work of a student, which is often presented in the form of a seminar paper. However, the most important individual work of a student is definitely a final paper - a diploma or a master's thesis. In order to present and facilitate the preparation of written works for the students of the Faculty of Tourism of the University of Maribor, we have prepared this handbook for writing and editing texts at the faculty. The professional monograph covers the chapters that lead the student through the whole process of research and writing their paper. From the initial search of the research idea and the basics of scientific writing and research in tourism, to the individual steps of the research process and research methods. The professional monograph also includes a chapter on personal relationships, which in particular addresses the relationship between a student and a mentor in the process of preparing the paper or thesis. The handbook also provides practical advice on language and text designing, as well as instructions for citing references. The professional monograph, thus, combines basic information that both students of tourism and their lecturers will use in their study and work processes, as they will follow the uniform guidelines for writing texts in tourism at the Faculty of Tourism. Ključne besede: writing texts, editing, research, citing, text designing Objavljeno v DKUM: 16.11.2017; Ogledov: 1434; Prenosov: 122
Celotno besedilo (1,33 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |