| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 165
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Reorganizacija nalaganja tovornih vozil v Pivovarni Laško Union
Aljoša Žikovšek, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil predstavlja eno izmed najpomembnejših dejavnosti logistike, zato smo v diplomskem delu raziskali proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil v Pivovarni Laško Union, na lokaciji v Laškem, in predstavili rešitve za učinkovitejše in varnejše opravljanje dela. Za lažje razumevanje ključne tematike smo v prvem delu diplomskega dela opisali obstoječe stanje procesa nalaganja in razlaganja tovornih vozil v izbranem podjetju, ki zajema vse postopke od prihoda voznikov tovornih vozil v podjetje, njihove prijave na nalaganje tovora, sistema nalaganja tovornega vozila do odhoda voznikov s polnim in zapečatenim vozilom. Čeprav proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil v podjetju poteka tekoče, smo pri opazovanju posameznih procesov odkrili številne napake in pomanjkljivosti ter jih podrobno predstavili v drugem delu diplomskega dela. Med pomanjkljivosti obstoječega sistema smo uvrstili »zastarel« način ročnega vpisovanja voznikov tovornih vozil na list papirja, ločeno nalaganje tovornih vozil za tujino samo v dopoldanskem in nalaganje vozil za Slovenijo v popoldanskem času, samo eno mesto za nalaganje tovornih vozil na nakladalni rampi ter naključno skladiščenje končnih izdelkov v skladiščne cone, ki zaradi dolgih komisionirnih poti podaljšujejo čas nalaganja tovora. V zadnjem delu diplomskega dela smo po natančni analizi podali rešitve za vsako odkrito pomanjkljivost, rešitve medsebojno povezali ter s tem predstavili možnost za učinkovitejši in varnejši proces dela v podjetju. Med rešitve, ki bi omogočile hitrejše in varnejše nalaganje in razlaganje tovornih vozil, sodijo vpeljava elektronskega sistema vpisovanja voznikov tovornih vozil, nalaganje tovornih vozil za Slovenijo in tujino tekom celega delovnega dne, ločeno skladiščenje končnih izdelkov na tiste, ki se prodajajo v tujino, in tiste, ki se prodajajo samo v Sloveniji, ter uvedba dodatnega mesta za nalaganje tovornih vozil.
Ključne besede: Nalaganje in razlaganje tovornih vozil, vozniki tovornih vozil, skladiščenje, notranji transport, nakladalna rampa.
Objavljeno: 23.04.2021; Ogledov: 130; Prenosov: 0

2.
Prometna varnost avtonomnih vozil
Aljaž Lipar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Po vsem svetu v cestnem prometu vsako leto za posledicami prometnih nesreč umre več kot milijon ljudi, med 20 in 50 milijonov pa jih utrpi telesne poškodbe. Njihov glavni vzrok je človeški faktor. Ugotovljeno je bilo, da kar 94 % vseh prometnih nesreč povzroči človek. Avtonomna vozila, to so vozila, ki lahko delno ali v celoti prevzamejo dinamično vožnjo, so zasnovana z namenom, da bi odpravljala napake voznikov in posledično zmanjšala število prometnih nesreč in njihovih žrtev. V diplomski nalogi smo predstavili zgodovino avtonomnih vozil, opredelili avtonomne stopnje in predstavili njihovo delovanje. V raziskovalnem delu naloge smo opisali obstoječe stanje varnosti cestnega prometa, zakonodajo na področju avtonomnih vozil in prikazali statistično analizo dosedanjih prometnih nesreč, ki so se zgodile z avtonomnimi vozili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobili reprezentativni vzorec ljudi in z analizo njihovih odgovorov prikazali javno mnenje o varnosti avtonomnih vozil. Prišli smo do ugotovitve, da je za večino prometnih nesreč z avtonomnimi vozili odgovoren človek in da imajo anketiranci v večini pozitivno mnenje o varnosti avtonomnih vozil.
Ključne besede: avtonomna vozila, avtonomna tehnologija, prometne nesreče, varnost, javno mnenje
Objavljeno: 21.04.2021; Ogledov: 132; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

3.
Reorganizacija dostave v peš cono v mariboru
Izidor Škrbot, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali temo reorganizacije dostave v peš cono in območje umirjenega prometa v Mariboru. Postavili smo si cilje zmanjšati negativne vplive, ki nastanejo ob visoki vsakodnevni frekventnosti dostavnih vozil v peš coni. Podatke za potrebno raziskavo smo pridobili na Mestni občini Maribor, pri pregledu literature in s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga poslali na podjetja, ki vršijo dostavo v peš coni v Mariboru. Podatke smo analizirali in pripravili izračune, s pomočjo katerih smo prišli do rezultatov, pokazateljev trenutnega stanja. Ugotovili smo, da ima sistem dostave v peš cono v Mariboru še izredno veliko prostora za izboljšave. Predstavili smo nekaj primerov iz tujine in tudi možne izboljšave glede dostave v območje umirjenega prometa in v območje pešcev. Res pa je, da morajo biti spremembe pripravljeni sprejeti tako dostavljavci kot tudi Mestna občina Maribor, kajti kakršnekoli spremembe zahtevajo investicijski vložek, ki bi se po določenem času povrnil, in kar je najbolj pomembno, zmanjšali bi negativne vplive na ljudi in okolje.
Ključne besede: dostava, dostavno vozilo, negativni vplivi, peš cona, okolje
Objavljeno: 21.04.2021; Ogledov: 101; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

4.
Vizualna pozornost voznika na prometno okolje in dogajanje ob prisotnosti motenj znotraj vozila
Tina Cvahte Ojsteršek, 2021, doktorska disertacija

Opis: Voznik je ključni del prometnega sistema in glavni razlog za nastanek prometne nesreče, saj lahko v veliki večini vzrok za kritične situacije v prometu najdemo na strani voznika. Motnje, ki vplivajo na voznika med vožnjo, so vedno večja težava. Pri sprejemanju informacij o prometnem okolju in dogajanju predstavlja vizualna pozornost najpomembnejši kanal pridobivanja relevantnih informacij, zato so motnje voznika, ki vplivajo na njegovo vizualno zaznavanje ali procesiranje vizualnih informacij, najpomembnejše z vidika zagotavljanja in ohranjanja varnosti vožnje. Glavni cilj doktorske naloge je bil analizirati in med seboj primerjati 15 potencialnih motenj vizualne pozornosti voznika, ki se pojavljajo znotraj vozila. S tem smo zapolnili raziskovalno vrzel, ki je temeljila predvsem na pomanjkanju raziskav, ki bi omogočale medsebojno primerjavo vpliva motenj vizualne pozornosti na iste osebe in ki bi istočasno z enako metodologijo preverjala večji nabor motenj znotraj vozila. Raziskava je potekala tako, da smo na podlagi ugotovitev obsežnega pregleda literature zasnovali in izvedli terenski eksperiment, kjer smo 23 udeleženih voznikov v realnem okolju izpostavili 15 motnjam znotraj vozila, ki so povezane z uporabo mobilnega telefona (prostoročno ali običajno), iskanjem stvari v avtomobilu ali nastavljanjem ali upravljanjem s sistemi v avtomobilu. Ob tem smo snemali njihovo vidno polje in z napravo za sledenje pogledu ugotavljali njihovo smer gledanja. S tem smo po obdelavi podatkov o smeri gledanja med vožnjo pridobili metrike, ki opisujejo vizualno pozornost voznikov in zajemajo informacije o njihovih pogledih, fiksacijah ter smeri gledanja. Na podlagi statističnih analiz smo rezultate interpretirali v luči varne vožnje, prometne varnosti in implikacij za transport na splošno. Glavni izsledek naloge je dejstvo, da vizualno pozornost voznikov najbolj zmotijo aktivnosti znotraj avtomobila, ki jih navadno opravljajo brez razmišljanja o posledicah in se nanašajo predvsem na nastavljanje sistemov znotraj avtomobila. Najdaljši odstotek trajanja pogledov in fiksacij stran od za vožnjo pomembnih področij med opravljanjem naloge se je pojavilo pri nalogah nastavitve klimatskega sistema, navigacijskega sistema ter nastavljanju radia. Pri vseh nalogah se je pojavila tunelizacija smeri gledanja skozi vetrobransko steklo po horizontalni osi v primerjavi s kontrolnim segmentom vožnje, pri večini nalog pa tudi po vertikalni osi. Kot naloge, ki so z vidika odvrnjene vizualne pozornosti stran od vetrobranskega stekla kot ključnega področja za spremljanje prometnega okolja in dogajanja najbolj problematične, so se pokazale naloge uporabe mobilnega telefona, ki zahtevajo vizualno interakcijo z napravo, ter naloge, ki vključujejo nastavljanje sistemov znotraj avtomobila. Prednjačijo branje in pošiljanje SMS-sporočila ter ogled posnetka na mobilnem telefonu, nastavitev navigacijskega sistema in radia ter nastavljanje stranskih ogledal. Pri teh nalogah je namreč rangiranje pokazalo jasno umestitev med najbolj problematične izmed 15 nalog, s katerimi so se srečali vozniki med testiranjem, hkrati pa so pri teh nalogah vozniki na vetrobransko steklo gledali manj kot 30 % časa opravljanja celotne naloge. Rezultati raziskave kažejo, da poleg motenj znotraj vozila, ki jih poznamo vsi, enakovredno ali še večjo težavo z vidika vpliva na vizualno pozornost voznika na prometno okolje in dogajanje predstavljajo tiste motnje in aktivnosti, o katerih navadno ne razmišljamo kot o potencialno nevarnih in jih tudi izobraževalne kampanje ne umeščajo v svoje nabore. Še posebej je to relevantno v sferi poklicnih voznikov, saj so ti med svojim delom izpostavljeni večjemu naboru motenj znotraj vozila zaradi same narave dela in opreme, ki jo pri njem uporabljajo. Prav tako pa so pogosteje pod vplivom drugih dodatnih dejavnikov, ki potencialno zmanjšujejo njihovo pozornost in odzivnost na dogajanje v prometu, kot na primer utrujenost ali motnje kognitivne pozornosti.
Ključne besede: prometna varnost, varna vožnja, vizualna pozornost, motnje voznika, sledenje pogledu
Objavljeno: 04.03.2021; Ogledov: 158; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (10,07 MB)

5.
Reorganizacija transportno skladiščnih operacij
Tjaša Jerant, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljeno logistično podjetje, v katerem smo preučevali skladiščenje, spremljanje tovornih vozil, nakladalne ploščadi, potrebno število le-teh in ročni prepis logističnih podatkov. Predstavili in opisali smo skladišče in transportno-skladiščne procese. K temu sodi podroben opis trenutnega izvajanja navzkrižnega pretovarjanja. Ugotovili smo, da so tovorna vozila v prihodu ter odhodu točna. Čeprav je človeški dejavnik drag, še vedno igra glavno vlogo, da skladiščni procesi nemoteno potekajo. Spoznali smo, da je nov logistični center nujno potreben, saj je hitrost dostave pošiljk končnemu uporabniku ključnega pomena.
Ključne besede: Logistika, transport, skladišče, nakladalno-razkladalne ploščadi, tovorna vozila, proces navzkrižnega pretovarjanja, analiza učinkovitosti.
Objavljeno: 08.01.2021; Ogledov: 219; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

6.
Tehnologije sledenja pošiljk v transportu
Samo Kumperščak, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes je vse bolj pomemben nadzor izdelkov, ki potujejo po oskrbovalnih verigah. Nadzor nad izdelki nam omogočajo različne tehnologije in sistemi sledljivosti, ki prikazujejo točno lokacijo blaga. Sledljivost ima veliko pozitivnih lastnosti, tako za kupce izdelkov kot za distributerje in ostale člene oskrbovalnih verig. V magistrskem delu smo se ukvarjali s pregledom različnih vrst tehnologij sledenja, ki jih poznamo. Med te tehnologije spadajo tehnologije črtnih in QR kod, RFID tehnologija, GPS tehnologija in tehnologija veriženja blokov (ang. blockchain). Najbolj pogoste tehnologije sledenja so sposobne poročati o stanju izdelka, ko le-tega optično preberemo, spet druge so pa nekoliko bolj napredne in so sposobne slediti izdelku v realnem času, tako da tisti, ki spremlja stanje izdelka, v vsakem trenutku pozna natančno lokacijo izdelka. Po pregledu teoretičnega ozadja različnih tehnologij sledljivosti smo se osredotočili na praktični del, ki zajema pregled uporabe tehnologij, ki jih za sledenje uporabljajo na Pošti Slovenije d.o.o. Analizirali smo trenutno stanje glede sledljivosti in raziskali potek sledenja pošiljke od sprejema do vročitve. Osnova za preučevanje tematike je bila znanstvena in strokovna literatura, ki smo jo iskali po različnih spletnih bazah z vpisovanjem ključnih besed. Podrobnejša analiza literature je bila izvedena še s programom VOSviewer, kjer smo analizirali najpogosteje citirane avtorje, skupno citirana dela, skupno citiranje skupine avtorjev s strani druge skupine avtorjev, skupno citiranje avtorjev in ključne besede, ki se v najdenih delih največkrat pojavljajo. Analizo trenutnega stanja glede sledenja na Pošti Slovenije smo izvedli na podlagi lastnih izkušenj dela na Pošti ter z intervjuji in vprašalniki, ki smo jih posredovali tamkajšnjim zaposlenim. Poglavje rezultatov zajema primerjavo različnih aplikacij in tehnologij, namenjenih sledenju. Primerjavi sledi analiza stanja področja sledenja na Pošti Slovenije ter konkretni predlogi izboljšav na področju RFID in GPS tehnologije.
Ključne besede: sledljivost, GPS, RFID tehnologija, črtne kode, tehnologija veriženja blokov, transportna logistika.
Objavljeno: 08.01.2021; Ogledov: 197; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

7.
Učinek preventivnega programa
Gregor Bratina, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Raziskava v sklopu magistrskega dela je bila namenjena preučevanju učinka preventivnega programa »Še vedno vozim, vendar ne hodim«, ki ga izvaja VOZIM, Zavod za inovativno izobraževanje na področju prometne varnosti. Ciljna skupina so bili dijaki srednjih šol, ki so na začetku svoje vozniške poti. V sodelovanju z zavodom VOZIM smo osnovali anketni vprašalnik. Nato smo se odpravili na srednje šole, kjer smo izvedli anketiranje tik pred in takoj po koncu preventivnega programa. Tako smo preverjali stališča mladih o prometni varnosti pred izvedbo in jih primerjali s stališči po izvedbi preventivnega programa. Na ta način smo izmerili učinek samega programa. Med drugim smo želeli ugotoviti, katere spremembe bi lahko uvedli, da bi se učinkovitost programa še izboljšala in kateri načini podajanja informacij so imeli največji učinek na poslušalce. V času raziskave smo bili soočeni z nekaj omejitvami, ki so vplivale na rezultate. Predvsem je bil to čas izvajanja programa, čas, ki smo ga imeli na razpolago za preverjanje učinka, in nepripravljenost dijakov za reševanje anket. Glede na rezultate lahko le deloma potrdimo učinkovitost preventivnega programa. Rezultati so razkrili, da ima program potencial in pozitivne učinke na poslušalce, vendar pa zaradi že naštetih omejitev tega ne moremo z gotovostjo potrditi. V rezultatih je namreč prihajalo do precejšnjih odstopanj. Kljub temu pa je vzpodbudno, da je raziskava pokazala pozitivne smernice tovrstnega programa.
Ključne besede: prometna varnost, preventivni program, prometne nesreče, mladi vozniki, učinek
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 238; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

8.
Združitev železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje
Jakob Šimnic, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo predstavlja kontejnerska terminala Maribor Tezno in Celje, ki se soočata s težavami na področju stroškov, infrastrukture, kapacitete, manipulacij, dokumentov, izvajalcev dela in vzdrževanja terminala. V prvem delu so podane teoretične osnove o terminalih s poudarkom na kontejnerskih terminalih. V osrednjem delu je s pomočjo izbrane literature in znanja, pridobljenega v času praktičnega usposabljanja, predstavljena ter opisana analiza obstoječega stanja železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje. Sledi kritična analiza s primerjavo omenjenih kontejnerskih terminalov. Cilj diplomskega dela je podati predlog izboljšave obeh železniških kontejnerskih terminalov in predstaviti možnost njune združitve. Končni rezultat pokaže, da združitev obravnavanih kontejnerskih terminalov ni edina rešitev, vendar je najbolj optimalna.
Ključne besede: Slovenske železnice, železniški kontejnerski terminal, kontejnerji, delovanje, združitev.
Objavljeno: 17.08.2020; Ogledov: 157; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

9.
Inoviran model kontinuiranega spremljanja deformacij letaliških vzletno-pristajalnih stez
Damjan Doler, 2020, doktorska disertacija

Opis: Zahteve po mobilnosti so v današnji družbi zelo visoke. Za učinkovito mobilnost je potrebna tudi gosto razpredena mreža objektov in poti, po katerih se ljudje, blago in informacije lahko premikajo. Vsled tega je zagotavljanje dobro razvite in široko razpredene logistične infrastrukture nujno potrebna. Ključnega pomena je tudi njena kakovost, predvsem zaradi povečanih zahtev po varnosti. Tako razširjenost kot tudi kakovost pa pomembno vplivata na celoten logistični sistem in na mednarodno konkurenčnost. Logistični sistem je učinkovit, če vsi členi v njem delujejo brezhibno. Spremljanje stanja logistične infrastrukture, ki je ključni del logističnega sistema, razvoj modelov za spremljanje stanja logistične infrastrukture in vključevanje teh modelov v sisteme upravljanja transporta so odločilnega pomena. Eden izmed tipov logistične infrastrukture je tudi letališka infrastruktura, njen pomemben del je vzletno pristajalna steza. Vzletno pristajalne steze so izpostavljene vsakodnevnim obremenitvam zaradi pristajanja in vzletanja zrakoplovov ter drugim vplivom iz okolja, ki povzročajo deformiranje steze, zato je potrebno spremljanje njihovega stanja in izvajanje rednega vzdrževanja. Nastale deformacije na površju vzletno pristajalnih stez ovirajo pilotovo upravljanje zrakoplova in predvsem lažjim zrakoplovom povzročajo težave pri pristajanju ali vzletanju. Težave se prav tako kažejo v slabšem oprijemu, neenakomerni obrabi pnevmatik, v delovanju merskih inštrumentov in nemirni vožnji, kar lahko povzroči poškodbe ali celo uničenje zrakoplovov oziroma njihovih delov. V doktorski disertaciji smo se zato najprej osredotočili na raziskovanje kritičnih elementov, ki povzročajo motnje v delovanju logističnega sistema. Podrobneje smo se usmerili na raziskovanje letališke infrastrukture, predvsem z vidika odkrivanja in spremljanja deformacij vzletno pristajalnih stez, in na raziskovanje njihovega vpliva na učinkovitost delovanja logističnega sistema. V ta namen smo v nadaljevanju zasnovali in predlagali procesni model vzdrževanja in model spremljanja vertikalnih odstopanj ter deformacij vzletno pristajalnih stez. Predlagan model temelji na uporabi geodetskih metod. Rezultat modela nam prikaže stanje oziroma poškodovanost vzletno pristajalnih stez. V nadaljevanju smo model povezali in vključili v predlagan sistem upravljanja vzdrževanja. Na ta način lahko upravljavcu letališča in službi, zadolženi za vzdrževanje, zagotovimo podatke, potrebne za ustrezno in pravočasno odločanje o načinu in obsegu izvedbe vzdrževalnih ali obnovitvenih del. Rezultate predlaganega modela, tj. območja vertikalnih odstopanj in deformacij, smo v zaključku doktorske disertacije prikazali z uporabo obogatene resničnosti, ki omogoča prikaz rezultatov v interakciji z resničnim okoljem.
Ključne besede: logistična infrastruktura, geodezija, vzletno-pristajalna steza, deformacija, vertikalni pomik, zaznavanje razpok, model, monitoring
Objavljeno: 14.08.2020; Ogledov: 327; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (7,77 MB)

10.
Celovitejši pristop k planiranju urbanega mobilnostnega sistema na osnovi mehkega večkriterijskega odločitvenega modela
Uroš Kramar, 2019, doktorska disertacija

Opis: Urbani mobilnostni sistem (UMS) predstavlja pomemben element družbenega razvoja. Prihodnjega razvoja urbane mobilnosti se je tako potrebno lotiti na način, ki bo omogočal uravnotežen trajnostni razvoj. V doktorski disertaciji je prikazan nov in celovitejši pristop k planiranju UMS, ki ob široki vključenosti različnih deležnikov omogoča sprejemanje strateških odločitev. Na osnovi izbrane metodologije smo razvili novi model, ki je sestavljeni iz treh faz: po zbranih vhodnih podatkih se preko modificirane metode ciljnih skupin s tehniko nominalnih skupin izvede SWOT analiza in v zadnji fazi nadgradi z metodo mehki analitični hierarhični proces (FAHP). S tem se pridobijo rangirana prioritetna področja, ki posledično omogočajo razvoj scenarijev. Predlagani izvirni model tako omogoča celovitejše in poglobljeno razumevanje iskanja kompromisov, s katerimi se soočamo pri večkriterijskem odločanju in usklajevanju pogosto nasprotujočih si ciljev. Novi model planiranja UMS je bil uspešno testiran na primeru realnega urbanega okolja, kar potrjuje njegovo sposobnost zagotavljanja celovitejšega pristopa k planiranju UMS.
Ključne besede: mobilnost, urbani mobilnostni sistem, celovitejši pristop, strateško planiranje, AHP, mehka logika, FAHP, ciljne skupine, SWOT analiza
Objavljeno: 10.03.2020; Ogledov: 559; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (4,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici