| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 190
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenova načrta šolskih poti v občini Ljubno : diplomsko delo
Ana Podlesnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Pri načrtovanju šolskih poti se osredotočamo na več dejavnikov. Prioriteta je sicer vidik varnosti, naloga šole, občinske skupnosti in staršev je, da otroka pripravimo in mu omogočajo varen vstop v svet prometa. Nadaljujemo z finančnim vidikom, saj je vsem vpletenim v urejanje šolskih poti, v interesu, minimiziranje stroškov. In pa še vidik, na katerem je v zadnjem času čedalje večji poudarek – trajnost. Vsaka osnovna šola mora imeti pripravljen načrt šolskih poti. Osredotočili se bomo na občino Ljubno, kjer bomo pregledali in analizirali trenutno stanje na področju urejanja šolskih poti. Nato bomo podali nekaj možnosti za izboljšave ter možnost uvedbe v okolje.
Ključne besede: občina Ljubno, prevoz osnovnošolskih otrok, prometna varnost, šolske poti
Objavljeno v DKUM: 05.07.2024; Ogledov: 137; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (6,93 MB)

2.
Vpliv sodobnih mikromobilnostnih sredstev na varnost in splošno počutje oseb z gibalnimi in senzornimi ovirami v prometu : magistrsko delo
Brane Neuhold, 2024, magistrsko delo

Opis: Naše delo preučuje vpliv razmaha mikromobilnosti na osebe z gibalnimi in s senzornimi ovirami v urbanem okolju. Ugotovili smo, da kljub visoki ravni zavedanja o varnostnih pravilih med uporabniki mikromobilnosti, določene prakse, kot sta neupoštevanje omejitev hitrosti in neupoštevanje varnostnih razdalj, povečujejo varnostna tveganja za vse udeležence v prometu, še posebej za ranljive skupine. Analiza ankete, ki je zajemala 267 respondentov, je razkrila statistično pomembne razlike v percepcijah glede mikromobilnosti med različnimi skupinami, kar poudarja potrebo po ciljno usmerjenih politikah, ki upoštevajo različne potrebe in izkušnje. Poudarjamo potrebo po integriranem pristopu, ki združuje infrastrukturne izboljšave z izobraževalnimi in ozaveščevalnimi kampanjami povečanja varnosti ter dostopnosti mest za vse. Naše delo prispeva k boljšemu razumevanju dinamike mikromobilnosti in njenega vpliva na osebe z ovirami, kar odpira pot nadaljnjim raziskavam in razvoju vključujočih urbanih politik.
Ključne besede: mikromobilnost, osebe z gibalnimi ali senzornimi ovirami, dostopnost, varnost v prometu, prometne politike
Objavljeno v DKUM: 17.05.2024; Ogledov: 298; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (6,82 MB)

3.
Oskrbovalne verige znanja : smernice za zeleni in digitalni prehod
Matevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Nena Orel Šanko, Polona Vičič, Lazar Pavić, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024

Opis: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki.
Ključne besede: trajnostni razvoj, digitalizacija, oskrbovalne verige, vseživljenjsko učenje, zeleni in digitalni prehod
Objavljeno v DKUM: 25.03.2024; Ogledov: 411; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost: modeliranje sprememb izbire modalitete kot posledica zunanjih dejavnikov : doktorska disertacija
Simona Šinko, 2024, doktorska disertacija

Opis: V doktorski nalogi je predstavljen hibridni model izbire modalitete za osebno mobilnost, ki smo ga razvili. Omogoča prostorsko modeliranje najverjetnejše izbire modalitete osebnega prevoza za izbrano zaključeno geografsko področje. Model upošteva kompromis med subjektivnimi dejavniki odločitve in merljivim stroškom med posameznimi modalitetami. Za pridobitev preferenčnih stopenj posameznih modalitet ter njihovo končno razvrstitev glede na tri upoštevane dejavnike odločitve (udobje/ugodje in priročnost uporabe posamezne modalitete, dostopnost modalitete in okoljski vidik uporabe modalitete) je uporabljen analitično hierarhični proces (AHP), objektivni dejavniki pa so izraženi s časom potovanja. Čas potovanja je izračunan od vnaprej definiranih con na izbranem geografskem območju do namembne destinacije glede na razpoložljivo izbiro modalitet. Model je bil testiran na primeru mesta Dunaj v dveh časovnih obdobjih, med katerima se je zgodila ena večjih zdravstvenih kriz – izbruh virusa SARS-CoV-2. Rezultati modela kažejo na to, da javni prevoz na Dunaju v času omejitev, ki so veljale zaradi širjenja virusa, ni bil prevladujoča izbira prevoznega sredstva, kot je bila pred izbruhom virusa. Glavni rezultat modela so geografsko opredeljena območja uporabe posameznih modalitet za obe analizirani obdobji, ki so prikazana na končnem zemljevidu. Na podlagi obeh prikazov je izdelan še prikaz sprememb pri odločitvi za modaliteto zaradi nastale pandemije. Takšen prikaz lahko zagotovi teoretično podporo oblikovalcem prometnih politik in načrtovalcem prometa. Prednost predstavljenega modela je, da jo je mogoče uporabiti tudi za druga mesta po svetu ter za analizo sprememb ob ostalih lokalnih in globalnih dogodkih, ki imajo vpliv na izbiro modalitete.
Ključne besede: analitično hierarhični proces (AHP), merljivi strošek, modeliranje izbire modalitete, osebni prevoz, spremembe zaradi pandemije COVID-19, subjektivni dejavniki odločitve
Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 340; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (6,38 MB)

5.
Težave pri dostavah gradbenega materiala v podjetju Taliva d.o.o : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Benjamin Plotajs, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo najprej zastavili svoje cilje in namene diplomskega dela. Predstavili smo teoretične osnove, kjer smo se osredotočili predvsem na zakonodajo, ki velja za področje prevozništva. Še zlasti smo se posvetili področju privezovanja tovora, kjer smo izpostavili nepravilnosti, ki se dogajajo pri privezovanju tovora in predstavili, kako pa je treba pravilno varovati tovor na vozilih. V obsegu obstoječega stanja smo se najprej lotili posnetka obstoječega stanja, kjer smo predstavili potek dela v podjetju vse od prihoda različnih vrst blaga v trgovino do dostave teh tovorov strankam. V to je spadala predstavitev manipulacijskih sredstev, tovornega vozila, skladiščenja in dokumentacije, potrebne za izvedbo dostave. V drugem delu predstavitve obstoječega stanja smo izpostavili na težave, na katere naletimo pri svojem delu. Opisali smo način prijave reklamacij, težave pri izvajanju dostav in na kaj vse moramo biti pozorni pri delu s hidravličnim dvigalom. Predstavili smo težave na področju dela s tahografom in napačnimi naslovi dostav, ki nas lahko hitro pripeljejo v neugodno situacijo. Za tem smo podali predloge rešitev, kjer smo se osredotočili na iskanje rešitev za napačne naslove dostav, posodobitve voznega parka ali pa samo posodobitev obstoječega tovornega vozila. Predstavili smo rešitev s povečanjem zaprtega skladišča, na koncu pa smo naredili še stroškovno primerjavo za zamenjavo tovornega vozila.
Ključne besede: dostava, gradbeni material, tovorno vozilo, pritrjevanje tovora, manipulacijska sredstva
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 358; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

6.
Vpliv utrujenosti na profesionalne voznike Bosne in Hercegovine : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Dejana Perković, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko utrujenosti pri profesionalnih voznikih in možnosti, kako to zmanjšati. Profesionalni vozniki predstavljajo pomembno kategorijo voznikov, ker so vsak dan zastopani v prometu, prevažajo potnike ali blago in je njihova odgovornost na zelo visoki ravni. Zaradi velike odgovornosti in dolgih voženj so profesionalni vozniki zelo pogosto pod vplivom utrujenosti. Dejstvo je, da se danes 20–50 % prometnih nesreč z gospodarskimi vozili zgodi ravno zaradi utrujenosti, zato lahko rečemo, da je utrujenost pomemben dejavnik prometne varnosti. Raziskave o utrujenosti kot dejavniku prometne varnosti so še v fazi razvoja. Vendar je ta kazalnik še posebej pomemben za ugotavljanje varnosti dela transportnega podjetja, a predvsem kakovosti dela profesionalnih voznikov. Glavni namen diplomskega dela je prikazati vplivne dejavnike in prisotnost utrujenosti pri profesionalnih voznikih, zaposlenih v transportnih podjetjih v Bosni in Hercegovini. Da bi ugotovili dejansko stanje v transportnih podjetjih, je bila opravljena raziskava med profesionalnimi vozniki v Bosni in Hercegovini. Rezultati kažejo, da večina voznikov vozi več, kot dovoljuje zakonodaja. Pri najpogostejših ukrepih za odpravo utrujenosti, in sicer zaspanosti, ki se pojavi med vožnjo, so rezultati raziskave pokazali, da vozniki najpogosteje uporabljajo pogovor (z družino, s sodelavci), pitje kave ali drugih kofeinskih/energijskih pijač ter poslušajo glasbo. Odpiranje oken je tudi eden od najpogostejših ukrepov, ki jih izvedejo. Vendar vozniki ne izvajajo najučinkovitejšega ukrepa proti zaspanosti in utrujenosti, in sicer tovornjaka ne ustavijo in ne počivajo. Prav tako smo glede na rezultate ankete ugotovili, da večina voznikov vozi ob koncih tedna, predvsem zato, ker tako zahteva podjetje. Z nadaljnjo analizo smo ugotovili, da vožnja ob koncu tedna vpliva na pojav utrujenosti. Na podlagi obstoječega stanja in pregleda tujih izkušenj smo podali predloge ukrepov za odpravo ali zmanjšanje utrujenosti. Kot možne rešitve predlagamo izvedbo izobraževanj in kampanje za profesionalne voznike enkrat ali dvakrat letno, da se poveča ozaveščenost o negativnem vplivu utrujenosti in predlagajo koristni ukrepi, ki bi jih vozniki lahko uporabili za premagovanje utrujenosti. Zelo pomembno je tudi ozaveščanje podjetij o negativnem vplivu utrujenosti na voznike. Kot rešitev predlagamo tudi strožji nadzor na strani policije in spremljanje voznikov na strani podjetja, da vozniki ne bi vozili več, kot je predpisano.
Ključne besede: prometna varnost, utrujenost, profesionalni vozniki, prometne nesreče
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 317; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

7.
Park&Ride sistem v Mariboru-celostni pregled in proučitev smiselnosti vpeljave : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Tadej Serne, 2024, diplomsko delo

Opis: Sistem »Parkiraj in pelji« (angl.) »Park&Ride« je eden izmed ukrepov prometne politike za zmanjševanje gneče v velikih mestih oziroma na širšem območju mest, kjer dan za dnem nastajajo prometni zamaški. V nalogi smo raziskovali možnosti za vzpostavitev parkiraj in pelji sistema v Mestni občini Maribor. Izvedli smo anketo o poznavanju in uporabi sistema med prebivalci ter pregledali potencialne lokacije, ki se v strateških dokumentih in predhodnih raziskavah izpostavljajo kot najbolj verjetno ali najbolj primerne lokacije za ureditev prvega Park&Ride parkirišča v Mariboru. Naloga temelji na pregledu literature, ključnih demografskih kazalnikov in prometnih tokov v Mariboru, analizi mnenja prebivalcev ter analizi potencialnih izbranih lokacij, ki so se v preteklih študijah ali strateških dokumentih Mestne občine Maribor pojavljale kot najbolj verjetne ali najbolj primerne. Rezultat te analize je predlog izdelave podrobnega načrta implementacije na lokaciji E’leclerc. Pri tem smo oblikovali štiri smernice, ki lahko služijo kot vodilo pri pripravi tega načrta.
Ključne besede: Park&Ride sistem, analiza lokacij, mnenje uporabnikov, zmanjšanje prometa v mestnem jedru, Mestna občina Maribor
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 330; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

8.
Procesi natovarjanja blaga v podjetju Intereuropa, d. d. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Jovana Koldžić, 2023, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomskega dela je prikazati rešitve za težave, ki se pojavljajo v procesu zlaganja blaga na tovornjak v zbirnem prometu v podjetju Intereuropa, d. d., v obliki izboljšanega sistema zlaganja blaga. Z metodo opazovanja smo ugotovili, na kakšen način potekajo procesi zlaganja blaga v podjetju Intereuropa. S pomočjo metode analize in hipotetično-deduktivne metode smo poiskali nadgrajen in izboljšan sistem, ki bo omogočil večjo učinkovitost podjetja, znižanje nepotrebnih stroškov podjetja in večje zadovoljstvo kupcev. Zbirni promet je zelo razvit, zato je pomembno, da je raven storitev visoka. Na podlagi kritične analize obstoječega stanja smo podali predloge rešitev za težave pri zlaganju blaga na tovornjak v podjetju Intereuropa. Med predlogi so ocena trenutnega procesa, nadgradnja izobraževanja in usposabljanja zaposlenih, analiza škodnih dogodkov in sistem označevanja blaga. V zaključku diplomskega dela smo predstavili potencial za implementacijo nadgrajenega sistema nalaganja blaga na tovornjak v podjetju Intereuropa. Prav tako smo podali oceno uspešnosti predlaganih rešitev.
Ključne besede: zbirni promet, zlaganje blaga, cestno tovorno vozilo, kakovost storitve, kupci
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 262; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (4,18 MB)

9.
Analiza pripravljenosti prevoznikov na uvedbo tahografov v lahka gospodarska vozila : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Mitja Milič, 2023, diplomsko delo

Opis: Z namenom povečanja cestne varnosti in upoštevanja omejitev trajanja voženj ter obveznih počitkov voznikov je pri opravljanju nekaterih transportnih storitev postala obvezna uporaba tahografov. Ti služijo kot nadzorna naprava, ki je vgrajena v gospodarska vozila in beleži vse pomembne podatke o poteku vožnje ter s svojimi funkcijami omogoča strožji nadzor nad delom voznikov. Trenutno so tovrstnemu nadzoru podvrženi le vozniki težjih gospodarskih vozil z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone. S spremembami zakonodaje pa se s 1. julijem 2026 uvaja tudi obvezna vgradnja tahografov v lahka gospodarska vozila z največjo dovoljeno maso med 2,5 in 3,5 tone, s katerimi prevozniki opravljajo mednarodne prevoze blaga v komercialne namene. V diplomskem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskali, v kolikšni meri so prevozniki z lahkimi gospodarskimi vozili seznanjeni z omenjenimi spremembami zakonodaje. Zbrali smo tudi njihova pričakovanja o tem, kakšne spremembe nameravajo uvesti v svoje poslovanje zaradi prilagoditve novi zakonodaji. Na ta način smo tudi preverili, ali prevozniki z lahkimi tovornimi vozili trenutno že upoštevajo pravila zakonodaje o delovnem času in obveznih počitkih voznikov, čeprav zanje še ne veljajo. Končni rezultati raziskave so nam pokazali, da je večina anketiranih prevoznikov vsaj deloma že seznanjena s prihajajočo zakonodajo, saj znajo že sedaj predvideti, katere spremembe poslovanja bodo potrebne v prihodnosti. Ena najbolj pogostih posledic, ki jo pričakujejo, je povečanje stroškov njihovega poslovanja in posledično tudi zvišanje cen transportnih storitev. Poleg tega pa večina anketiranih prevoznikov tudi predvideva, da se bo zmanjšal delovni čas voznikov v njihovem podjetju, kar kaže na to, da trenutno veliko prevoznikov pri svojem poslovanju ne skrbi za primerno trajanje voženj in počitke voznikov. Na podlagi zbranih rezultatov raziskave lahko zaključimo, da je za izboljšanje delovnih razmer voznikov sprememba zakonodaje popolnoma upravičena, saj bo voznikom z lahkimi dostavniki omogočala boljše varovanje njihovih pravic in doprinesla k povečanju cestne varnosti.
Ključne besede: tahograf, transport blaga, cestna varnost, zakonodaja tahografov, uredba EU
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 318; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

10.
Carinski in transportni postopki v podjetju Lagerhof d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Špela Smole, 2023, diplomsko delo

Opis: V carinskem postopku se lahko transportna pošiljka transportira in potrebuje za transportiranje dokumente, kateri »jasno« prikazujejo vsebino same transportne pošiljke. Za celoten carinski postopek poskrbi carinski oddelek države pošiljatelja ter prav tako tudi države prejemnika. Carinski postopek je sestavljen iz več korakov, kateri so pomembni za samo carinjenje pošiljke. Poznavanje tovrstnih postopkov omogoča učinkovito logistiko. Znotraj postopka so dejavniki, kateri prav tako omogočajo, kot tudi preprečujejo uvoze ter izvoze pošiljke iz držav. Na podlagi tega je trajanje carinskega postopka različno dolgo. Pošiljko na carini lahko zavrnejo iz različnih razlogov, in sicer zaradi pomanjkljivih podatkov, informacij, neustreznega vrednotenja pošiljke in pomanjkanja fitosanitarnega spričevala. Pošiljko je treba uvažati ter izvažati po protokolu carinskega postopka ter prav tako fitosanitarnega spričevala. Diplomska naloga bo predstavljala zavrnitev uvoza pošiljke (traktorjev) na carini zaradi pomanjkanja FITO spričevala in problem carinjenja pošiljke (gozdarske prikolice) zaradi nevednosti podatkov o pošiljki ter to povezala s sistemom transportne storitve. Ti problemi se pojavijo zaradi pomanjkanja organizacije, komunikacije in nevednosti dokumentov glede uvoza kmetijskih mehanizacij. Za morebitno zmanjševanje teh težav bi bilo priporočljivo uvesti druge organizacijske sheme v podjetju Lagerhof, katere bi dodeljevale vloge dela za razne dejavnosti, ki jih je treba izvesti za uvoze v podjetje.
Ključne besede: carinski postopek, carinjenje, zavrnitev uvoza, zavrnitev pošiljke, fitosanitarno spričevalo, transport
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 256; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici