| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 205
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Logistični izzivi in varnostni standardi pri transportu zdravil
Jakob Damijan, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Transport zdravil predstavlja enega najzahtevnejših segmentov logistike zaradi strogih varnostnih in kakovostnih zahtev, ki izhajajo iz občutljivosti farmacevtskih izdelkov. Izzivi pri transportu zdravil so najpogosteje povezani z zagotavljanjem ustreznih temperaturnih pogojev, pomanjkanjem usposobljenega kadra ter visokimi stroški logističnih rešitev. Problematika te raziskave se nanaša na učinkovito izvajanje temperaturno občutljivih prevozov in zagotavljanje skladnosti z varnostnimi standardi. Za ugotavljanje stanja v praksi je bila izvedena anketa med podjetji, ki se ukvarjajo s transportom zdravil. Rezultati kažejo, da je cestni transport najpogosteje uporabljen način transporta, zaradi svoje prilagodljivosti in možnosti nadzora nad temperaturnimi pogoji. Ugotovitve poudarjajo pomen sledljivosti, uporabe ustrezne embalaže ter tehnoloških rešitev za zagotavljanje kakovosti in varnosti v celotni oskrbovalni verigi. Na podlagi analize so predlagane konkretne izboljšave, ki lahko prispevajo k višji učinkovitosti transporta ter varnosti za končne uporabnike zdravil. Med ključnimi predlogi se izpostavljajo optimizacija stroškov, izboljšanje usposobljenosti zaposlenih, učinkovitejša komunikacija z dobavitelji, širitev obsega transportnih storitev, vključevanje certificiranih partnerjev, uvedba trajnostnih rešitev, kot so nizko emisijska vozila, okolju prijazna embalaža ter tehnološke nadgradnje in izboljšave organizacijskih procesov.
Keywords: transport, podjetja, temperatura, transport zdravil, temperaturni režimi
Published in DKUM: 13.10.2025; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (1,24 MB)

2.
Vpliv uporabe enotne znamke tovornjakov na stroškovno in operativno učinkovitost v avtoprevozništvu
Sara Ljubša, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučili pomen uporabe enotne znamke tovornjakov v slovenskih avtoprevozniških podjetjih. Cilj raziskave je bil ugotoviti, ali uporaba enotne flote v primerjavi z mešano floto vpliva na stroške vzdrževanja, operativno učinkovitost, dostopnost rezervnih delov ter poenostavitev dela voznikov in serviserjev. Raziskavo smo izvedli s pomočjo spletne ankete, na katero se je odzvalo 82 podjetij. Rezultati kažejo, da podjetja v veliki meri dajejo prednost uporabi enotne flote tovornjakov, predvsem zaradi znižanja stroškov vzdrževanja, standardiziranih postopkov in boljše servisne podpore. Ugotovljeno je bilo tudi, da enotna flota bistveno poenostavlja delo operativnega osebja. Analiza je potrdila statistično značilno povezavo med spolom anketirancev in njihovim odnosom do mešane flote. Druge demografske značilnosti niso imele pomembnega vpliva na rezultate. Na podlagi ugotovitev raziskave lahko sklenemo, da enotna flota predstavlja za slovenska avtoprevozniška podjetja dolgoročno učinkovitejšo strategijo, saj združuje nižje stroške, večjo operativno učinkovitost in poenostavljeno delo zaposlen
Keywords: upravljanje voznega parka, enotna flota, tovornjak, stroški vzdrževanja, operativna učinkovitost
Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (1,44 MB)

3.
Migracije in kariera voznikov s kodo 95 v Sloveniji : analiza kandidatov iz Slovenije
Krištof Medja, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Poklicni vozniki iz tujine postajajo vedno pomembnejši za delovanje slovenskega prometnega in logističnega sistema, saj zaradi pomanjkanja domače delovne sile številna podjetja zaposlujejo voznike iz drugih držav. To odpira vprašanja o migracijskih vzorcih in motivacijskih dejavnikih teh voznikov. V raziskovalnem delu smo analizirali migracijske vzorce in motivacijske dejavnike kandidatov za pridobitev kode 95 v Sloveniji, s posebnim poudarkom na vplivu regije izvora, starosti in osebnih preferenc na izbiro lokacije zaposlitve. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom med 163 udeleženci usposabljanja za kodo 95, nato pa izvedli deskriptivne in inferenčne statistične analize. Rezultati raziskave so pokazali, da obstaja statistično značilna povezava med regijo izvora in izbiro lokacije zaposlitve. Prav tako se je izkazalo, da je motivator »višja plača« pomembnejši med tistimi, ki se odločajo za zaposlitev v tujini.
Keywords: koda 95, migracije, poklicni vozniki, motivatorji, Slovenija, EU
Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (1,66 MB)

4.
Primerjalna analiza stroškov in koristi nakupa ali najema lokomotiv v železniškem prometu
Jaš Blagajac, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo vprašanje, ali je za železniška tovorna podjetja z vidika ekonomike poslovanja primernejši nakup ali najem lokomotive. Namen raziskave je bil ugotoviti, katera možnost je dolgoročno bolj upravičena glede na obseg prevozov, finančne zmožnosti in strateške cilje podjetja. Analiza temelji na dejanski uporabi večsistemske električne lokomotive Siemens Vectron na slovenskih progah. V raziskavi smo izvedli primerjalni izračun celotnega stroška lastništva (TCO) ter ocenili donosnost investicije (ROI) za obe možnosti. Rezultati kažejo, da najem omogoča večjo prilagodljivost in nižji začetni vložek, kar je primerno za podjetja, ki se morajo hitro prilagajati trgu. Nakup pa zagotavlja več nadzora, samostojnosti in praviloma nižje skupne stroške pri intenzivni uporabi. Hipoteza, da je nakup finančno ugodnejši za podjetja z rednimi in obsežnimi prevozi, se je potrdila. Kljub temu odločitev ostaja odvisna od finančnih zmogljivosti, obratovalnih tveganj ter dolgoročne strategije podjetja. Predlagamo, da podjetja pred izbiro pripravijo lastne TCO izračune na podlagi realnih vhodnih podatkov in predvidene izkoriščenosti lokomotive. Naloga prispeva k razumevanju ekonomike odločanja pri upravljanju voznega parka in predstavlja izhodišče za dolgoročno optimizacijo poslovanja.
Keywords: najem lokomotive, nakup lokomotive, železniški tovorni promet, analiza stroškov
Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (2,21 MB)

5.
Upravljanje voznega parka v Pošti Slovenije d. o. o. - primer PLC Maribor
Matevž Krošel, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana analiza voznega parka poštno logističnega centra Maribor z vidika izkoriščenosti vozil, porabe goriva in stroškov vzdrževanja. Analiza izkoriščenosti in porabe goriva je bila izvedena za obdobje od 1. 7. 2024 do 31. 12. 2024, medtem ko so bili stroški vzdrževanja zajeti za celotno leto 2024. Osrednji problem, ki ga naloga naslavlja, so visoki stroški obratovanja in neenakomerna izkoriščenost vozil, kar pomembno vpliva na učinkovitost in stroškovno uspešnost podjetja. V raziskavi so bili zbrani in obdelani podatki o številu dni uporabe tovornih vozil, dnevi inventarnih avtodni, prevoženih kilometrih, skupni porabi goriva, stroških materiala in stroških vzdrževanja. Na podlagi teh podatkov je bila izvedena primerjalna analiza med vozili različnih nosilnosti in starosti, ki je omogočila izračun kazalnikov izkoriščenosti, povprečne porabe goriva in skupnih stroškov vzdrževanja. Rezultati analize so pokazali opazna odstopanja med vozili, tako v smislu izkoriščenosti kot tudi porabe in stroškov, kar nakazuje na potrebo po nadaljnjem spremljanju, optimizaciji in posodobitvi voznega parka. V zaključku so podani predlogi za izboljšanje ekonomičnosti, kot so redno spremljanje ključnih kazalnikov, uvajanje energetsko varčnejših vozil, optimizacija načrtovanja servisnih posegov in učinkovitejša razporeditev vozil glede na dejanske potrebe prevoza.
Keywords: vozni park, izkoriščenost vozil, poraba goriva, stroški vzdrževanja, poštni logistični center Maribor
Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
.pdf Full text (1,58 MB)

6.
Načrtovanje in organizacija transporta blaga podjetja X
Mateja Morsi, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena analiza načrtovanja in organizacije transporta v podjetju, ki deluje na področju live marketinga in organizacije dogodkov. Poudarek je na učinkovitosti transportnih procesov, izrabi voznega parka ter stroškovni optimizaciji. Raziskava temelji na konkretni izvedbi dogodka »Ples na Dunaju«, kjer se izvede obsežen transport opreme iz treh skladišč na prizorišče dogodka. Analiza razkriva, da lastni vozni park omogoča večjo prilagodljivost, znižanje stroškov in boljši nadzor nad kakovostjo storitev v primerjavi z najemom zunanjih izvajalcev. Ugotovitve kažejo tudi na možnosti izboljšav z uvedbo digitalizacije, optimizacijo poti ter uvedbo trajnostnih ukrepov. Diplomsko delo podaja konkretne predloge za izboljšanje transportne učinkovitosti, zmanjšanje praznih voženj, izboljšano izkoriščenost vozil in stroškovno upravičene rešitve, ki lahko podjetju prinesejo dolgoročne koristi in konkurenčne prednosti. Pri tem ima pomembno vlogo tudi usposobljenost kadra, ki bistveno vpliva na izvajanje logističnih nalog ter odzivnost v nepredvidljivih situacijah. Poleg tega analiza izpostavlja potrebo po sistematičnem spremljanju dejavnikov uspešnosti, kar omogoča natančnejše načrtovanje in sprotno prilagajanje transportnih strategij.
Keywords: logistika, transport, optimizacija, organizacija, stroški
Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (3,75 MB)

7.
Knowledge supply chains : Enhancing wisdom of green and digital transition
Matevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Nena Orel Šanko, Polona Vičič, Bojana Slomšek Šlamberger, Lazar Pavić, 2025, scientific monograph

Abstract: The scientific monograph presents the latest findings in the fields of sustainable development and digitalization and applies them to the management of logistics and supply chains. The theoretical part of the monograph opens with chapters that elucidate fundamental concepts in sustainable development, such as sustainable development goals, environmental policy, sustainable production and consumption, the sharing economy, the concept of degrowth and the economy of wellbeing. Next, it discusses the most recent trends in sustainability and the integration of digitalization, whereby the focus is on what is trending and what younger generations perceive as opportunities for priority development. The theoretical section concludes with the presentation of competency models for sustainability and digitalization and the introduction of lifelong learning as a tool for a faster acquisition of knowledge in the areas of sustainable development and digitalization. The latter has been proposed in response to the perceived lack of sustainability and digital skills among individuals who completed formal education at a time when sustainability and digitalization were peripheral topics inadequately integrated into education and the priorities of logistics and supply chains. The research part of the monograph begins by examining the incorporation of sustainable development into the existing legislative framework. Following this, the results of the analysis of the integration of sustainable and digital competencies into Slovenian higher education programmes are presented, along with the results of the analysis of their overlap. The key research output is information obtained from the results of a quantitative study identifying the essential knowledge, skills and abilities needed for the successful simultaneous green and digital transition to Society 5.0 in logistics and supply chains. Additionally, the perceived differences between the economic sector, students and academics in key priority areas are explored.
Keywords: sustainable development, digitalization, supply chains, lifelong learning, green and digital transition
Published in DKUM: 22.07.2025; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (6,48 MB)
This document has many files! More...

8.
Sistemi delitvene mobilnosti v Sloveniji : magistrsko delo
Luka Ambrož, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava sisteme delitvene mobilnosti v Sloveniji, ki so del širše delitvene ekonomije. Osredotoča se na souporabo avtomobilov, koles in e-skirojev ter analizira ponudnike teh storitev, njihove modele poslovanja in uporabniške navade. Cilj raziskave je analizirati stališča anketirancev do souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev, ugotoviti ključne dejavnike, ki vplivajo na uporabo souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev, prepoznati slabosti ter predlagati rešitve za izboljšanje ter povečanje uporabe souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev. Raziskava temelji na kombinaciji kvantitativne in kvalitativne metode. Vključuje anketiranje uporabnikov souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev, analizo sekundarnih virov ter primerjalno analizo ponudnikov storitev. Raziskava je pokazala, da so uporabniki souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev v Sloveniji predvsem mlajši prebivalci mestnega okolja. Souporaba avtomobilov, koles in e-skirojev ima v Sloveniji velik potencial za trajnostni razvoj prometa, vendar se sooča s slabostmi kot je omejena dostopnost in slaba povezljivost z javnim prometom. Predlagane izboljšave vključujejo širitev omrežja in boljše integracije s trajnostnimi oblikami prevoza, kar bi prispevalo k povečanju uporabe souporabe avtomobilov, koles in e-skirojev ter zmanjšanju prometnih obremenitev.
Keywords: delitvena mobilnost, souporaba vozil, polnilna postaja, trajnostni razvoj
Published in DKUM: 14.05.2025; Views: 0; Downloads: 40
.pdf Full text (5,98 MB)

9.
Rešitve za tovorni promet v sistemih pametnih mest v Sloveniji : magistrsko delo
Nejc Krajnc, 2025, master's thesis

Abstract: Koncept pametnega mesta postaja vedno bolj priljubljen pri reševanju najzahtevnejših urbanih problemov in spodbujanjem ekonomskega razvoja. Ker delujemo na področju tovornega prometa, smo se v raziskavi osredotočili zlasti na ključne rešitve za uspešno implementacijo v slovenskih pametnih mestih v povezavi s tovornim prometom. Pri raziskovanju smo se najprej lotili pregleda literature glede uspešnosti implementacije tovornega prometa v sistem pametnih mest v Sloveniji, nato smo poiskali primere v večjih evropskih mestih in si jih podrobneje pogledali. Te smo primerjali s slovenskimi ter ugotavljali, kako bi jih lahko uspešno implementirali na naših tleh in kaj vse bi potrebovali za implementacijo. Ključne rešitve vključujejo pametno logistiko, uporabo električnih in avtonomnih vozil ter optimizacijo prometnih tokov s pomočjo naprednih tehnologij in algoritmov. V Sloveniji se koncept pametnih mest šele začenja razvijati, vendar že obstajajo številni primeri, ki kažejo na potencial za uspešno implementacijo pametnih rešitev, zlasti v povezavi s tovorno logistiko. Mestne oblasti v Sloveniji, na primer Ljubljana in Maribor, so že začele uvajati nekatere pametne elemente, kot so pametni parkirni sistemi, digitalni prometni nadzor in razvoj infrastrukture za električna vozila. Vendar pa Slovenija zaostaja v primerjavi z večjimi evropskimi mesti, ki že uporabljajo napredne tehnologije za optimizacijo tovornega prometa.
Keywords: Pametna mesta, pametna mobilnost, trajnostna mesta, tovorni promet, logistika v pametnih mestih
Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (1,94 MB)

10.
Večparametrski odločitveni model za logistike z dodanimi večpredstavnimi vsebinami : visokošolski učbenik z recenzijo
Borut Jereb, 2015, reviewed university, higher education or higher vocational education textbook

Published in DKUM: 16.01.2025; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (2,55 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica