| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 168
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv COVID-19 na prevozna podjetja
Sara Čepin, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Leta 2020 je svetovno gospodarstvo prizadela pandemija Covid-19. Podjetja so se soočala s številnimi ukrepi, omejitvami delovanja, zapiranjem ipd. Med njimi so posledice utrpeli tudi prevozniki potnikov in blaga. V diplomskem delu so predstavljeni vplivi Covid-19 na prevozna podjetja, ukrepi ter rezultati poslovanja, ki predstavljajo število potnikov oz. količino prepeljanega blaga, ustvarjen dobiček in število zaposlenih v letu 2020. Te podatke smo primerjali s podatki iz prejšnjih let, večinoma pa smo se osredotočili na primerjavo med letoma 2019 in 2020. Zastavili smo si hipotezo, da je imel Covid-19 močan vpliv na prevoznike in s tem zmanjšal njihov dobiček ter število prepeljanih potnikov. Hipotezo smo pri vseh petih prevoznikih potrdili, saj se je ponekod njihov dobiček zmanjšal za skoraj polovico. Podjetje Lufthansa še do danes ni uspelo dvigniti vrednost svojih delnic na raven pred izbruhom Covid-19. Raziskali smo tudi področja prometnih panog, znotraj katerih delujejo izbrana prevozna podjetja. Na ta način smo ugotovili, kako so se prevozniki v letu 2020 odrezali glede na prometno panogo, torej bolje ali slabše od povprečja panoge zadnjih pet let.
Keywords: prometne panoge, prevozna podjetja, pandemija Covid-19, vpliv, posledice
Published: 24.09.2021; Views: 87; Downloads: 25
.pdf Full text (2,68 MB)

2.
Dobava premoga kot energenta za proizvodnjo toplotne in električne energije v Javnem podjetju Energetika Ljubljana d.o.o.
Luka Ambrož, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena pot energenta – premoga, ki ga Javno podjetje Energetika Ljubljana d. o. o. v svoji enoti TE-TOL uporablja za proizvodnjo toplotne in električne energije. Opisana je pot premoga od rudnika v Indoneziji do Luke Koper ter do končnega uporabnika TE-TOL. Najprej je opisana transportna infrastruktura v premogovniku ter natovarjanje premoga na Capesize ladjo za razsuti tovor, ki premog pripelje v Luko Koper. Sledi opis raztovarjanja premoga na deponijo terminala za premog in železovo rudo, podrobneje pa je nato opisana pot premoga po železnici do TE-TOL. Izpostavljen je ključni problem pri dobavi premoga, in sicer ta, da Slovenske Železnice niso uspele zagotavljati ustrezne dinamike dobav, ki je bila zapisana v pogodbi. Razlog je nezgrajeni drugi tir proge med Luko Koper in Divačo in posledično prevelika obremenjenost obstoječe enotirne proge. V diplomskem delu so predstavljene pomanjkljivosti železniškega omrežja in možne rešitve za ustrezno dinamiko dobav premoga v TE-TOL. Najbolj optimalno rešitev predstavlja uporaba daljše vlakovne kompozicije z dobavo dvakrat dnevno, namesto krajše trikrat dnevno. Dolgoročno rešitev za pravočasno dobavo premoga v TE-TOL pa predstavlja le izgradnja drugega tira na odseku Koper–Divača.
Keywords: transport premoga, Capesize, TE-TOL, vlakovna kompozicija, železniško omrežje
Published: 24.09.2021; Views: 44; Downloads: 9
.pdf Full text (4,79 MB)

3.
Mariborska mestna železnica in vpliv na trajnostno mobilnost
Aljaž Sumper, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo ugotavljali smiselnost uvedbe mestne železnice na mariborsko območje. Število avtomobilov na cestah raste, medtem pa se je v zadnjih desetletjih uporaba javnega potniškega prometa izrazito zmanjšala. Posledično se je zato povečala stopnja onesnaženosti in poslabšala mobilnost, predvsem v urbanih območjih. Večja stopnja onesnaženja ima negativne posledice za človekovo zdravje, večja stopnja avtomobilov pa povzroča zastoje in posledično podaljšuje čas potovanja. Ugotovili smo, da je zrak na mariborskem območju onesnažen precej bolj kot v kakšnih drugih evropskih mestih, tudi večjih, hkrati pa se je število vozil na tem območju v primerjavi s prejšnjim desetletjem povečalo. V diplomskem delu smo zato podali naš predlog mestne železnice na mariborskem območju in s pomočjo ankete ugotovili, da bi večina anketirancev podprla naš predlog, saj jih je večina označila, da bi mestno železnico uporabljala, prav tako se večini zdi njena uvedba smiselna.
Keywords: mestna železnica, trajnostna mobilnost, Maribor, javni potniški promet, vlak.
Published: 24.09.2021; Views: 94; Downloads: 30
.pdf Full text (6,46 MB)

4.
Reorganizacija nalaganja tovornih vozil v Pivovarni Laško Union
Aljoša Žikovšek, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil predstavlja eno izmed najpomembnejših dejavnosti logistike, zato smo v diplomskem delu raziskali proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil v Pivovarni Laško Union, na lokaciji v Laškem, in predstavili rešitve za učinkovitejše in varnejše opravljanje dela. Za lažje razumevanje ključne tematike smo v prvem delu diplomskega dela opisali obstoječe stanje procesa nalaganja in razlaganja tovornih vozil v izbranem podjetju, ki zajema vse postopke od prihoda voznikov tovornih vozil v podjetje, njihove prijave na nalaganje tovora, sistema nalaganja tovornega vozila do odhoda voznikov s polnim in zapečatenim vozilom. Čeprav proces nalaganja in razlaganja tovornih vozil v podjetju poteka tekoče, smo pri opazovanju posameznih procesov odkrili številne napake in pomanjkljivosti ter jih podrobno predstavili v drugem delu diplomskega dela. Med pomanjkljivosti obstoječega sistema smo uvrstili »zastarel« način ročnega vpisovanja voznikov tovornih vozil na list papirja, ločeno nalaganje tovornih vozil za tujino samo v dopoldanskem in nalaganje vozil za Slovenijo v popoldanskem času, samo eno mesto za nalaganje tovornih vozil na nakladalni rampi ter naključno skladiščenje končnih izdelkov v skladiščne cone, ki zaradi dolgih komisionirnih poti podaljšujejo čas nalaganja tovora. V zadnjem delu diplomskega dela smo po natančni analizi podali rešitve za vsako odkrito pomanjkljivost, rešitve medsebojno povezali ter s tem predstavili možnost za učinkovitejši in varnejši proces dela v podjetju. Med rešitve, ki bi omogočile hitrejše in varnejše nalaganje in razlaganje tovornih vozil, sodijo vpeljava elektronskega sistema vpisovanja voznikov tovornih vozil, nalaganje tovornih vozil za Slovenijo in tujino tekom celega delovnega dne, ločeno skladiščenje končnih izdelkov na tiste, ki se prodajajo v tujino, in tiste, ki se prodajajo samo v Sloveniji, ter uvedba dodatnega mesta za nalaganje tovornih vozil.
Keywords: Nalaganje in razlaganje tovornih vozil, vozniki tovornih vozil, skladiščenje, notranji transport, nakladalna rampa.
Published: 23.04.2021; Views: 221; Downloads: 0

5.
Prometna varnost avtonomnih vozil
Aljaž Lipar, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Po vsem svetu v cestnem prometu vsako leto za posledicami prometnih nesreč umre več kot milijon ljudi, med 20 in 50 milijonov pa jih utrpi telesne poškodbe. Njihov glavni vzrok je človeški faktor. Ugotovljeno je bilo, da kar 94 % vseh prometnih nesreč povzroči človek. Avtonomna vozila, to so vozila, ki lahko delno ali v celoti prevzamejo dinamično vožnjo, so zasnovana z namenom, da bi odpravljala napake voznikov in posledično zmanjšala število prometnih nesreč in njihovih žrtev. V diplomski nalogi smo predstavili zgodovino avtonomnih vozil, opredelili avtonomne stopnje in predstavili njihovo delovanje. V raziskovalnem delu naloge smo opisali obstoječe stanje varnosti cestnega prometa, zakonodajo na področju avtonomnih vozil in prikazali statistično analizo dosedanjih prometnih nesreč, ki so se zgodile z avtonomnimi vozili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobili reprezentativni vzorec ljudi in z analizo njihovih odgovorov prikazali javno mnenje o varnosti avtonomnih vozil. Prišli smo do ugotovitve, da je za večino prometnih nesreč z avtonomnimi vozili odgovoren človek in da imajo anketiranci v večini pozitivno mnenje o varnosti avtonomnih vozil.
Keywords: avtonomna vozila, avtonomna tehnologija, prometne nesreče, varnost, javno mnenje
Published: 21.04.2021; Views: 228; Downloads: 35
.pdf Full text (2,50 MB)

6.
Reorganizacija dostave v peš cono v mariboru
Izidor Škrbot, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali temo reorganizacije dostave v peš cono in območje umirjenega prometa v Mariboru. Postavili smo si cilje zmanjšati negativne vplive, ki nastanejo ob visoki vsakodnevni frekventnosti dostavnih vozil v peš coni. Podatke za potrebno raziskavo smo pridobili na Mestni občini Maribor, pri pregledu literature in s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga poslali na podjetja, ki vršijo dostavo v peš coni v Mariboru. Podatke smo analizirali in pripravili izračune, s pomočjo katerih smo prišli do rezultatov, pokazateljev trenutnega stanja. Ugotovili smo, da ima sistem dostave v peš cono v Mariboru še izredno veliko prostora za izboljšave. Predstavili smo nekaj primerov iz tujine in tudi možne izboljšave glede dostave v območje umirjenega prometa in v območje pešcev. Res pa je, da morajo biti spremembe pripravljeni sprejeti tako dostavljavci kot tudi Mestna občina Maribor, kajti kakršnekoli spremembe zahtevajo investicijski vložek, ki bi se po določenem času povrnil, in kar je najbolj pomembno, zmanjšali bi negativne vplive na ljudi in okolje.
Keywords: dostava, dostavno vozilo, negativni vplivi, peš cona, okolje
Published: 21.04.2021; Views: 177; Downloads: 36
.pdf Full text (1,04 MB)

7.
Vizualna pozornost voznika na prometno okolje in dogajanje ob prisotnosti motenj znotraj vozila
Tina Cvahte Ojsteršek, 2021, doctoral dissertation

Abstract: Voznik je ključni del prometnega sistema in glavni razlog za nastanek prometne nesreče, saj lahko v veliki večini vzrok za kritične situacije v prometu najdemo na strani voznika. Motnje, ki vplivajo na voznika med vožnjo, so vedno večja težava. Pri sprejemanju informacij o prometnem okolju in dogajanju predstavlja vizualna pozornost najpomembnejši kanal pridobivanja relevantnih informacij, zato so motnje voznika, ki vplivajo na njegovo vizualno zaznavanje ali procesiranje vizualnih informacij, najpomembnejše z vidika zagotavljanja in ohranjanja varnosti vožnje. Glavni cilj doktorske naloge je bil analizirati in med seboj primerjati 15 potencialnih motenj vizualne pozornosti voznika, ki se pojavljajo znotraj vozila. S tem smo zapolnili raziskovalno vrzel, ki je temeljila predvsem na pomanjkanju raziskav, ki bi omogočale medsebojno primerjavo vpliva motenj vizualne pozornosti na iste osebe in ki bi istočasno z enako metodologijo preverjala večji nabor motenj znotraj vozila. Raziskava je potekala tako, da smo na podlagi ugotovitev obsežnega pregleda literature zasnovali in izvedli terenski eksperiment, kjer smo 23 udeleženih voznikov v realnem okolju izpostavili 15 motnjam znotraj vozila, ki so povezane z uporabo mobilnega telefona (prostoročno ali običajno), iskanjem stvari v avtomobilu ali nastavljanjem ali upravljanjem s sistemi v avtomobilu. Ob tem smo snemali njihovo vidno polje in z napravo za sledenje pogledu ugotavljali njihovo smer gledanja. S tem smo po obdelavi podatkov o smeri gledanja med vožnjo pridobili metrike, ki opisujejo vizualno pozornost voznikov in zajemajo informacije o njihovih pogledih, fiksacijah ter smeri gledanja. Na podlagi statističnih analiz smo rezultate interpretirali v luči varne vožnje, prometne varnosti in implikacij za transport na splošno. Glavni izsledek naloge je dejstvo, da vizualno pozornost voznikov najbolj zmotijo aktivnosti znotraj avtomobila, ki jih navadno opravljajo brez razmišljanja o posledicah in se nanašajo predvsem na nastavljanje sistemov znotraj avtomobila. Najdaljši odstotek trajanja pogledov in fiksacij stran od za vožnjo pomembnih področij med opravljanjem naloge se je pojavilo pri nalogah nastavitve klimatskega sistema, navigacijskega sistema ter nastavljanju radia. Pri vseh nalogah se je pojavila tunelizacija smeri gledanja skozi vetrobransko steklo po horizontalni osi v primerjavi s kontrolnim segmentom vožnje, pri večini nalog pa tudi po vertikalni osi. Kot naloge, ki so z vidika odvrnjene vizualne pozornosti stran od vetrobranskega stekla kot ključnega področja za spremljanje prometnega okolja in dogajanja najbolj problematične, so se pokazale naloge uporabe mobilnega telefona, ki zahtevajo vizualno interakcijo z napravo, ter naloge, ki vključujejo nastavljanje sistemov znotraj avtomobila. Prednjačijo branje in pošiljanje SMS-sporočila ter ogled posnetka na mobilnem telefonu, nastavitev navigacijskega sistema in radia ter nastavljanje stranskih ogledal. Pri teh nalogah je namreč rangiranje pokazalo jasno umestitev med najbolj problematične izmed 15 nalog, s katerimi so se srečali vozniki med testiranjem, hkrati pa so pri teh nalogah vozniki na vetrobransko steklo gledali manj kot 30 % časa opravljanja celotne naloge. Rezultati raziskave kažejo, da poleg motenj znotraj vozila, ki jih poznamo vsi, enakovredno ali še večjo težavo z vidika vpliva na vizualno pozornost voznika na prometno okolje in dogajanje predstavljajo tiste motnje in aktivnosti, o katerih navadno ne razmišljamo kot o potencialno nevarnih in jih tudi izobraževalne kampanje ne umeščajo v svoje nabore. Še posebej je to relevantno v sferi poklicnih voznikov, saj so ti med svojim delom izpostavljeni večjemu naboru motenj znotraj vozila zaradi same narave dela in opreme, ki jo pri njem uporabljajo. Prav tako pa so pogosteje pod vplivom drugih dodatnih dejavnikov, ki potencialno zmanjšujejo njihovo pozornost in odzivnost na dogajanje v prometu, kot na primer utrujenost ali motnje kognitivne pozornosti.
Keywords: prometna varnost, varna vožnja, vizualna pozornost, motnje voznika, sledenje pogledu
Published: 04.03.2021; Views: 279; Downloads: 60
.pdf Full text (10,07 MB)

8.
Reorganizacija transportno skladiščnih operacij
Tjaša Jerant, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno logistično podjetje, v katerem smo preučevali skladiščenje, spremljanje tovornih vozil, nakladalne ploščadi, potrebno število le-teh in ročni prepis logističnih podatkov. Predstavili in opisali smo skladišče in transportno-skladiščne procese. K temu sodi podroben opis trenutnega izvajanja navzkrižnega pretovarjanja. Ugotovili smo, da so tovorna vozila v prihodu ter odhodu točna. Čeprav je človeški dejavnik drag, še vedno igra glavno vlogo, da skladiščni procesi nemoteno potekajo. Spoznali smo, da je nov logistični center nujno potreben, saj je hitrost dostave pošiljk končnemu uporabniku ključnega pomena.
Keywords: Logistika, transport, skladišče, nakladalno-razkladalne ploščadi, tovorna vozila, proces navzkrižnega pretovarjanja, analiza učinkovitosti.
Published: 08.01.2021; Views: 315; Downloads: 159
.pdf Full text (1,69 MB)

9.
Tehnologije sledenja pošiljk v transportu
Samo Kumperščak, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Dandanes je vse bolj pomemben nadzor izdelkov, ki potujejo po oskrbovalnih verigah. Nadzor nad izdelki nam omogočajo različne tehnologije in sistemi sledljivosti, ki prikazujejo točno lokacijo blaga. Sledljivost ima veliko pozitivnih lastnosti, tako za kupce izdelkov kot za distributerje in ostale člene oskrbovalnih verig. V magistrskem delu smo se ukvarjali s pregledom različnih vrst tehnologij sledenja, ki jih poznamo. Med te tehnologije spadajo tehnologije črtnih in QR kod, RFID tehnologija, GPS tehnologija in tehnologija veriženja blokov (ang. blockchain). Najbolj pogoste tehnologije sledenja so sposobne poročati o stanju izdelka, ko le-tega optično preberemo, spet druge so pa nekoliko bolj napredne in so sposobne slediti izdelku v realnem času, tako da tisti, ki spremlja stanje izdelka, v vsakem trenutku pozna natančno lokacijo izdelka. Po pregledu teoretičnega ozadja različnih tehnologij sledljivosti smo se osredotočili na praktični del, ki zajema pregled uporabe tehnologij, ki jih za sledenje uporabljajo na Pošti Slovenije d.o.o. Analizirali smo trenutno stanje glede sledljivosti in raziskali potek sledenja pošiljke od sprejema do vročitve. Osnova za preučevanje tematike je bila znanstvena in strokovna literatura, ki smo jo iskali po različnih spletnih bazah z vpisovanjem ključnih besed. Podrobnejša analiza literature je bila izvedena še s programom VOSviewer, kjer smo analizirali najpogosteje citirane avtorje, skupno citirana dela, skupno citiranje skupine avtorjev s strani druge skupine avtorjev, skupno citiranje avtorjev in ključne besede, ki se v najdenih delih največkrat pojavljajo. Analizo trenutnega stanja glede sledenja na Pošti Slovenije smo izvedli na podlagi lastnih izkušenj dela na Pošti ter z intervjuji in vprašalniki, ki smo jih posredovali tamkajšnjim zaposlenim. Poglavje rezultatov zajema primerjavo različnih aplikacij in tehnologij, namenjenih sledenju. Primerjavi sledi analiza stanja področja sledenja na Pošti Slovenije ter konkretni predlogi izboljšav na področju RFID in GPS tehnologije.
Keywords: sledljivost, GPS, RFID tehnologija, črtne kode, tehnologija veriženja blokov, transportna logistika.
Published: 08.01.2021; Views: 285; Downloads: 61
.pdf Full text (1,96 MB)

10.
Učinek preventivnega programa
Gregor Bratina, 2020, master's thesis/paper

Abstract: Raziskava v sklopu magistrskega dela je bila namenjena preučevanju učinka preventivnega programa »Še vedno vozim, vendar ne hodim«, ki ga izvaja VOZIM, Zavod za inovativno izobraževanje na področju prometne varnosti. Ciljna skupina so bili dijaki srednjih šol, ki so na začetku svoje vozniške poti. V sodelovanju z zavodom VOZIM smo osnovali anketni vprašalnik. Nato smo se odpravili na srednje šole, kjer smo izvedli anketiranje tik pred in takoj po koncu preventivnega programa. Tako smo preverjali stališča mladih o prometni varnosti pred izvedbo in jih primerjali s stališči po izvedbi preventivnega programa. Na ta način smo izmerili učinek samega programa. Med drugim smo želeli ugotoviti, katere spremembe bi lahko uvedli, da bi se učinkovitost programa še izboljšala in kateri načini podajanja informacij so imeli največji učinek na poslušalce. V času raziskave smo bili soočeni z nekaj omejitvami, ki so vplivale na rezultate. Predvsem je bil to čas izvajanja programa, čas, ki smo ga imeli na razpolago za preverjanje učinka, in nepripravljenost dijakov za reševanje anket. Glede na rezultate lahko le deloma potrdimo učinkovitost preventivnega programa. Rezultati so razkrili, da ima program potencial in pozitivne učinke na poslušalce, vendar pa zaradi že naštetih omejitev tega ne moremo z gotovostjo potrditi. V rezultatih je namreč prihajalo do precejšnjih odstopanj. Kljub temu pa je vzpodbudno, da je raziskava pokazala pozitivne smernice tovrstnega programa.
Keywords: prometna varnost, preventivni program, prometne nesreče, mladi vozniki, učinek
Published: 04.12.2020; Views: 324; Downloads: 47
.pdf Full text (1,94 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica