| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 229
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Problematika varnosti starejših voznikov motornih vozil v prometu
Anamarija Poll, 2024, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo predstavlja problematiko z vidika prometne varnosti, s katero se soočajo starejši vozniki motornih vozil. Osnovni namen je prikazati njihovo varnost v prometu skozi analizo prometnih nesreč in s pomočjo eksperimenta, ki smo ga izvedli na fakulteti. Analiza prometnih nesreč prikazuje podrobne informacije o prometnih nesrečah za obdobje 2012–2022, v katerih so bili udeleženi kot povzročitelji, starejši vozniki. Približno 20 % prometnih nesreč v zadnjih letih povzročijo prav oni. Za boljše razumevanje analize prometnih nesreč je bil izveden eksperiment s 30-imi prostovoljci različnih starosti. Vseboval je anketo s testom o cestno prometnih predpisih in vožnjo na simulatorju z očali za sledenje pogleda. Rezultate poizkusa smo primerjali po starostnih skupinah in ugotovili, da z leti znanje o cestno prometnih predpisih pada. Ena izmed pomembnih ugotovitev je, da imajo starejši vozniki kljub manjši vozni hitrosti daljši reakcijski čas v primerjavi z ostalimi vozniki. Na koncu so podani tudi možni predlogi za izboljšanje stanja na področju prometne varnosti starejših voznikov.
Ključne besede: varnost v prometu, starejši vozniki, analiza prometnih nesreč, simulator vožnje, očala za sledenje pogleda
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 72; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (5,41 MB)

2.
3.
4.
5.
Postopek projektiranja večnivojskega vozlišča tipa trobente : magistrsko delo
Dragana Hrgić, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je teoretično in praktično opisano izvennivojsko vozlišče oblike trobente in njegova uporaba glede na parametre gostote prometa, prometne varnosti in ekonomičnosti gradnje ter analiza prostorske komponente skozi računalniško izdelavo projektne dokumentacije. Uvodni del naloge skozi osem krakov opisuje temeljna načela projektiranja in gradnje cestnih vozlišč z opisi vrst projektov cestne infrastrukture. V nadaljevanju teoretičnega dela naloge so navedeni načini delitve javnih cest, relevantne hitrosti kot osnovni parametri cestne infrastrukture, opisani so elementi horizontalno in vertikalno vodenih osi ter naštete dimenzije cestnih profilov ter načini priključka in vozlišč v več ravneh. Posebna pozornost je namenjena dimenzioniranju in vrstam ramp ter parametrom prometnih pasov izvozov iz glavne smeri (odcepljanje), vhodov iz ramp v glavno ali stransko cestno smer (priključevanje), prepletanja z namenom izključitve ali vključitve v želeni cestni smeri in zadosni razdalji v zvezi z omenjenimi elementi. Praktični del naloge obsega opredelitev projektnih nalog skozi procesna dejanja uporabe različnih zakonskih in podzakonskih okvirjev pri projektiranju cestnih vozlišč v obliki »trobente« v procesu izdelave glavnega projekta. Velik del naloge se nanaša na pripravo projektne dokumentacije za cestno vozlišče Bistra na avtocesti A2 Zagreb–Macelj s prikazom izbranih in izračunanih številčnih vrednosti parametrov cestnega vozlišča tipa trobenta. Magistrsko delo se zaključi z grafičnim prikazom konstrukcijske situacije, vzdolžnih in prečnih profilov ter podrobnimi razdelavami posameznih konstrukcijskih elementov
Ključne besede: izvennivojsko vozlišče, izvozni prometni tok (odcepljanje), uvozni prometni tok (priključevanje), pas za prepletanje, vstopna rampa, izstopna rampa, pregledna razdalja
Objavljeno v DKUM: 17.11.2022; Ogledov: 567; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (9,01 MB)

6.
Sistematično načrtovanje talnega taktilnega vodilnega sistema za slepe in slabovidne v mestu Lenart v Slovenskih goricah : magistrsko delo
Alex Želj, 2021, magistrsko delo

Opis: V nalogi so opisane vsakodnevne težave slepih in slabovidnih v javnem prostoru. Predstavljenih je več sistemov vključevanja slepih in slabovidnih v družbo in okolje. Podrobneje so analizirani primeri dobre prakse. Natančno je opisan in predstavljen najpogostejši sistem v Sloveniji. V pogovoru s slabovidnimi osebami iz Medobčinskega društva za slepe in slabovidne smo za mesto Lenart v Slovenskih goricah ugotovili najpogostejše poti slepih in slabovidnih s poudarkom na dostopnosti za osebe z okvaro vida do pomembnejših institucij. Izpostavljene so kritične točke oziroma mesta, ki slepim predstavljajo večjo nevarnost. Ugotovili smo, da javni prostor ni prilagojen osebam z motnjami vida. S pomočjo talnih oznak, ki morajo biti barvno in teksturno kontrastni okoliškemu tlaku, smo v zaključku naloge predstavili kratkoročne in enostavne rešitve.
Ključne besede: gradbeništvo, infrastruktura, taktilni sistem, slabovidni, načrtovanje
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 939; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (5,49 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Vpliv prostoživečih živali na varnost v cestnem prometu : magistrsko delo
Nina Štorgelj, 2021, magistrsko delo

Opis: V današnjem času je ob izboljšani tehnologiji in boljšemu življenjskemu standardu čedalje več avtomobilov oziroma vozil na splošno. Kljub napredni tehnologiji zaznavanja hitrosti, senzorjev za bližino itd. pa znanstveniki na področju prometne varnosti še niso uredili možnosti predvidevanja trkov s prostoživečimi živalmi. V Sloveniji se vsako leto povprečno zgodi 18 tisoč prometnih nesreč, od teh tudi nekaj zaradi povozitve prostoživeče živali. Cilj magistrskega dela je predlagati preventivne ukrepe za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na podlagi že ustaljenih praks v Sloveniji in tujini na avtocestah ter glavnih in regionalnih cestah. V magistrskem delu so predstavljeni zakonodaja Evropske unije in Slovenije, cestni promet in varnost, prostoživeče živali ter obstoječi preventivni ukrepi doma in v tujini. V zadnjem poglavju so na podlagi že obstoječih ukrepov v tujini predlagani preventivni ukrepi za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na različnih lokacijah v Sloveniji.
Ključne besede: varnost, cestni promet, prostoživeče živali, prometna nesreča, preventivni ukrepi
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 1092; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (4,95 MB)

8.
Varnost na prehodih za pešce na začetkih naselij : magistrsko delo
Nastja Belak, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava varnost pešcev na prehodih za pešce na začetkih naselij. V teoretičnem delu so povzeti pravilniki in zakoni, ki jih je potrebno upoštevati pri projektiranju infrastrukture za pešce. Predstavljeni so tudi vsi dejavniki, ki vplivajo na obnašanje ljudi v prometu, in kaj vse vpliva na nastanek prometnih nesreč z udeležbo pešcev. Na podlagi števila prometnih nesreč z udeležbo pešcev v zadnjih letih v Sloveniji, je izvedena analiza varnosti pešcev. Podani so predlogi ukrepov, s katerimi se lahko izboljša varnost na prehodih za pešce, ki se uporabljajo v Sloveniji in tujini. V zaključnem delu je na realnih primerih implementirana problematika varnosti prehodov za pešce na začetkih naselij, kjer so bile izmerjene hitrosti vozil in ocenjena stanja prehodov za pešce. Na podlagi izmerjenih podatkov in ocenitvi ostalih dejavnikov so podani primeri ureditve takšnih prehodov za pešce.
Ključne besede: prehodi za pešce, varnost, prometne nesreče, hitrosti, ukrepi
Objavljeno v DKUM: 21.12.2020; Ogledov: 1035; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (3,24 MB)

9.
Izbor optimalne ureditve križišča v mestu Čakovec : magistrsko delo
Božidar Međimurec, 2020, magistrsko delo

Opis: Predmet obravnave magistrskega dela je prometno-tehnična analiza križišča v mestu Čakovec na Hrvaškem. Obravnavano križišče zahteva temeljito rekonstrukcijo, ob čemer se postavlja vprašanje, kakšna ureditev križišča je najbolj optimalna. Da bi podali odgovor na omenjeno vprašanje, je treba izvesti prometno-tehnično analizo, analizo prometne varnosti in kapacitetno analizo. Za kapacitetno analizo je potrebno štetje prometa, da bi dobili obstoječe prometne obremenitve. Z upoštevanjem kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča in na podlagi vseh opravljenih analiz sta predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Na koncu je izbrana optimalna ureditev križišča, in sicer enopasovno srednje veliko krožno križišče.
Ključne besede: križišča, prometno-tehnična analiza, kapacitetna analiza, izbor optimalne ureditve križišča, rekonstrukcija križišča
Objavljeno v DKUM: 24.11.2020; Ogledov: 1056; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (16,15 MB)

10.
Analysis of safety inspections on pedestrian crossings from the road lighting point of view : master's thesis
Matea Šepoval, 2020, magistrsko delo

Opis: In this master's thesis we will analyse traffic safety at pedestrian crossings from the lighting point of view. The focus of the work will be on Croatia and Slovenia. Accidents at pedestrian crossings are the most common forms of accidents involving pedestrians, and although these countries are equal members of the European Union, their attitude towards road users may be different. Road accidents are one of the main indicators of road safety in every country and, based on statistics, suggestions for improvement will be made. By analysing the type of pedestrian crossings and the types of street lighting, we will identify and show their weaknesses. We will first present an analysis of traffic accidents involving pedestrians for certain periods for Slovenia and Croatia. This analysis is an indicator of actual traffic conditions related to pedestrian safety and non-motorized traffic. The statistical data presented in this master’s thesis were obtained from the Ministry of the Interior of the Republic of Croatia and the website of the Public Agency of the Republic of Slovenia for Road Safety, which is available with a large amount of data and analyses of traffic safety on a daily basis. Slovenian regulations clearly show the types and methods of designing pedestrian crossings, while Croatia lags behind in the details and explanations of the elements. In the end, an example of a comparison of pedestrian crossing lighting in the Republic of Croatia and Slovenia at locations in Bjelovar and Maribor will be presented. I will compare the brightness of pedestrian crossings and give an analysis of current traffic safety. Finally, solutions to improve the situation will be offered.
Ključne besede: traffic safety, pedestrian road crossing, traffic accident, traffic lighting
Objavljeno v DKUM: 01.10.2020; Ogledov: 1086; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

Iskanje izvedeno v 2.93 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici