| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 222
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Varnost na prehodih za pešce na začetkih naselij
Nastja Belak, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava varnost pešcev na prehodih za pešce na začetkih naselij. V teoretičnem delu so povzeti pravilniki in zakoni, ki jih je potrebno upoštevati pri projektiranju infrastrukture za pešce. Predstavljeni so tudi vsi dejavniki, ki vplivajo na obnašanje ljudi v prometu, in kaj vse vpliva na nastanek prometnih nesreč z udeležbo pešcev. Na podlagi števila prometnih nesreč z udeležbo pešcev v zadnjih letih v Sloveniji, je izvedena analiza varnosti pešcev. Podani so predlogi ukrepov, s katerimi se lahko izboljša varnost na prehodih za pešce, ki se uporabljajo v Sloveniji in tujini. V zaključnem delu je na realnih primerih implementirana problematika varnosti prehodov za pešce na začetkih naselij, kjer so bile izmerjene hitrosti vozil in ocenjena stanja prehodov za pešce. Na podlagi izmerjenih podatkov in ocenitvi ostalih dejavnikov so podani primeri ureditve takšnih prehodov za pešce.
Keywords: prehodi za pešce, varnost, prometne nesreče, hitrosti, ukrepi
Published: 21.12.2020; Views: 214; Downloads: 56
.pdf Full text (3,24 MB)

2.
Izbor optimalne ureditve križišča v mestu Čakovec
Božidar Međimurec, 2020, master's thesis

Abstract: Predmet obravnave magistrskega dela je prometno-tehnična analiza križišča v mestu Čakovec na Hrvaškem. Obravnavano križišče zahteva temeljito rekonstrukcijo, ob čemer se postavlja vprašanje, kakšna ureditev križišča je najbolj optimalna. Da bi podali odgovor na omenjeno vprašanje, je treba izvesti prometno-tehnično analizo, analizo prometne varnosti in kapacitetno analizo. Za kapacitetno analizo je potrebno štetje prometa, da bi dobili obstoječe prometne obremenitve. Z upoštevanjem kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča in na podlagi vseh opravljenih analiz sta predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Na koncu je izbrana optimalna ureditev križišča, in sicer enopasovno srednje veliko krožno križišče.
Keywords: križišča, prometno-tehnična analiza, kapacitetna analiza, izbor optimalne ureditve križišča, rekonstrukcija križišča
Published: 24.11.2020; Views: 193; Downloads: 32
.pdf Full text (16,15 MB)

3.
Analysis of safety inspections on pedestrian crossings from the road lighting point of view
Matea Šepoval, 2020, master's thesis

Abstract: In this master's thesis we will analyse traffic safety at pedestrian crossings from the lighting point of view. The focus of the work will be on Croatia and Slovenia. Accidents at pedestrian crossings are the most common forms of accidents involving pedestrians, and although these countries are equal members of the European Union, their attitude towards road users may be different. Road accidents are one of the main indicators of road safety in every country and, based on statistics, suggestions for improvement will be made. By analysing the type of pedestrian crossings and the types of street lighting, we will identify and show their weaknesses. We will first present an analysis of traffic accidents involving pedestrians for certain periods for Slovenia and Croatia. This analysis is an indicator of actual traffic conditions related to pedestrian safety and non-motorized traffic. The statistical data presented in this master’s thesis were obtained from the Ministry of the Interior of the Republic of Croatia and the website of the Public Agency of the Republic of Slovenia for Road Safety, which is available with a large amount of data and analyses of traffic safety on a daily basis. Slovenian regulations clearly show the types and methods of designing pedestrian crossings, while Croatia lags behind in the details and explanations of the elements. In the end, an example of a comparison of pedestrian crossing lighting in the Republic of Croatia and Slovenia at locations in Bjelovar and Maribor will be presented. I will compare the brightness of pedestrian crossings and give an analysis of current traffic safety. Finally, solutions to improve the situation will be offered.
Keywords: traffic safety, pedestrian road crossing, traffic accident, traffic lighting
Published: 01.10.2020; Views: 213; Downloads: 42
.pdf Full text (1,50 MB)

4.
Prometno varnostna analiza s predlogom rekonstrukcije štirikrakega križišča v mestu Karlovac
Domagoj Cipurić, 2019, master's thesis

Abstract: Predmet obravnave magistrskega dela je analiza križišča v mestu Karlovac na Hrvaškem. Zaradi izgradnje obvoznice staromestnega jedra »Zvijezda« v Karlovcu bo obravnavano križišče dobilo novo vlogo v cestnem omrežju. Iz teh razlogov je bilo za izbor optimalne variante rekonstrukcije potrebno izvesti analizo projektno tehničnih elementov križišča, kapacitetno analizo ter prometno varnostno analizo s ciljem ugotavljanja pomanjkljivosti, zaradi katerih lahko pride do nastanka prometnih nesreč. Pri izvedbi kapacitetne analize so zraven izvedenega štetja prometa upoštevane predpostavke o prometnih obremenitvah iz elaborata, ki opravičuje izvedbo omenjene obvoznice. Na podlagi vseh opravljenih analiz ter upoštevajoč prostorske omejitve sta na koncu predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Prvo varianto predstavlja nesemaforizirano kanalizirano križišče z ločenimi pasovi za leve zavijalce, drugo varianto pa majhno urbano krožno križišče. Z upoštevanjem preverjenih kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča je kot optimalna varianta rekonstrukcije predlagana varianta 1, in sicer nesemaforizirano kanalizirano križišče z ločenimi pasovi za leve zavijalce.
Keywords: nivojska križišča, prometna varnost, rekonstrukcija križišča, kanalizirano križišče, krožno križišče
Published: 02.10.2019; Views: 551; Downloads: 103
.pdf Full text (9,30 MB)

5.
Comparison of criteria for road safety barrier installation in some countries of the European union
Leonid Ljubotina, 2019, master's thesis

Abstract: In the master thesis we will analyze regulations which define the criterion for vehicle restraint system installment in certain countries of the European Union. We will focus mostly on Slovenia, Italia and Croatia. Even though all of the three states are members of the European Union, have common borders and the “Mediterranean” TEN corridor passes through these countries, it is possible to conclude that the passive safety equipment on the road infrastructure in those states is not harmonized. There are also big differences between the installation conditions of the traffic safety barriers and category selection of the safety barriers. Analyzing regulations regarding traffic safety barrier installation, we will try to define the differences in equipping roads with safety barriers, depending on road category, definition of black spot and the category of the safety barrier.
Keywords: traffic, traffic safety, vehicle restraint system, Mediterranean corridor, guidelines
Published: 26.09.2019; Views: 339; Downloads: 59
.pdf Full text (3,17 MB)

6.
Ukrepi za prometno varno načrtovanje cest in opremljanje obcestja s poudarkom na motoristih
Jan Jelenc, 2019, master's thesis

Abstract: Ob hitro naraščajočem cestnem prometu je problematika prometne varnosti na cestah tako v Sloveniji kot v svetu že nekaj let med najbolj izpostavljenimi. Prometna varnost je odvisna od vrste dejavnikov. Infrastruktura je samo eden izmed elementov prometne varnosti in zagotavlja osnovni nivo varnosti oziroma temeljno varnost. Načelo odpuščanja napak voznikov predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”, gre namreč za sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način ureditve cestne infrastrukture in obcestja (ob upoštevanju fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi možnosti za človeške napake do neke mere in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic. V magistrskem delu smo proučili osnovna izhodišča problema prometnih nesreč motoristov, namen in rešitve koncepta “odpuščajočih cest”. Na podlagi teh podatkov smo določili nekatere ukrepe načrtovanja varne cestne infrastrukture in obcestja za motoriste, ki izhajajo iz primerov dobrih praks evropskih držav s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture.
Keywords: gradbeništvo, prometna varnost, motoristi, varnostni ukrepi, odpuščajoče ceste
Published: 23.09.2019; Views: 497; Downloads: 99
.pdf Full text (3,85 MB)

7.
Prispevek k poglobljeni prometno varnostni analizi prometnih nesreč
Jure Kukovič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč. V magistrski nalogi sta predstavljeni slovenska in evropska pravna podlaga, ki se ukvarjata z varnostjo v prometu. Predstavljeni sta finska metoda VALT in angleška RAIDS, ki obravnavata poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč. Izdelana je metodologija, ki bi se lahko uporabila v Sloveniji za izvajanje poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč, ki opredeljuje časovni ogled kraja prometne nesreče in multidisciplinarno skupino, ki izvaja poglobljeno prometno varnostno analizo prometnih nesreč. Prikazan je tudi namišljen primer, kako bi se takšna metodologija tudi izvajala. Na koncu so predstavljene zakonske ovire, ki trenutno ne omogočajo izvajanja metodologije za poglobljeno prometno varnostno analizo in predlog spremembe te zakonodaje.
Keywords: prometno inženirstvo, analiza prometnih nesreč, metodologija za poglobljeno analizo prometnih nesreč
Published: 19.09.2019; Views: 496; Downloads: 101
.pdf Full text (1,00 MB)

8.
IZBIRA OPTIMALNEGA TIPA KRIŽIŠČA V PRIMERU KRIŽANJA VUKOVARSKE ULICE, ULICE VLADIMIRA NAZORA IN KALNIČKE ULICE V ČAKOVCU
Lara Fažon, 2019, diploma project paper

Abstract: Osnovni namen naloge je izbira optimalne geometrije križišča s preverjanjem izpolnjevanja globalnih kriterijev v primeru križanja Vukovarske ulice, ulice Vladimira Nazora in Kalničke ulice v Čakovcu. Najprej je analizirano obstoječe stanje križišča. V analizo so zajeti naslednji globalni kriteriji, ki utemeljujejo primernost oziroma smiselnost njegove izvedbe: funkcionalni kriterij, prostorski kriterij, projektno-tehnični kriterij, kriterij prepustnosti, kriterij prometne varnosti, kriterij vpliva sosednjih križišč, kriterij okolice in ekonomski kriterij. V nadaljevanju sta, na podlagi analize, podana dva predloga rekonstrukcije obstoječega stanja križišča: semaforizirano križišče in krožno križišče.
Keywords: Optimalna geometrija križišča, krožno križišče, semaforizirano križišče, rekonstukcija
Published: 16.09.2019; Views: 491; Downloads: 65
.pdf Full text (3,54 MB)

9.
Rekonstrukcija semaforiziranega križišča v Ormožu
Dejan Kociper, 2019, diploma project paper

Abstract: Predmet obravnave projektne naloge je rekonstrukcija štirikrakega semaforiziranega križišča v krožno križišče v Ormožu. Opišemo problematiko trenutnega stanja in predstavimo podatke o prometu na izbranem križišču. Prometne podatke pridobimo s pomočjo štetja prometa in podatkov o prometu iz Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Po analizi zbranih podatkov predstavimo splošno krožna križišča in nekaj osnovnih pojmov oziroma pomembnih dejstev o krožnih križiščih. S pomočjo standardov, pravilnikov in tehničnih specifikacij za ceste iz raznih področij določimo elemente naše projektne rešitve – krožnega križišča. Ustreznost izbranih elementov in same projektne rešitve preverimo z izračunom nasičenosti posameznih krakov. Namen je preučitev možnosti za preureditev oziroma rekonstrukcijo obstoječega križišča in s projektno rešitvijo – krožiščem izboljšati prometno varnosti in pretočnost prometa na izbrani lokaciji.
Keywords: krožno križišče, rekonstrukcija, promet, prometni podatki, TSC – Tehnične specifikacije za javne ceste
Published: 11.09.2019; Views: 429; Downloads: 82
.pdf Full text (1,28 MB)

10.
Sodobni načini izvedb cestnih zapor na avtocesti
Samo Krajnc, 2019, master's thesis

Abstract: Zaradi povečevanja prometnega dela na slovenskem avtocestnem omrežju se vsakodnevno srečujemo z zastoji, ki nastajajo zaradi gostote vozil in človeških dejavnikov. Zaradi tega je potrebno zagotavljanje ustrezne prometne varnosti in pretočnosti na območjih zastojev. Območja, na katerih nastajajo zastoji, so vsekakor zapore na cestah, ki omogočajo vzdrževanje cest in zavarovanja mest prometnih nesreč ter zagotavljajo varnost za delavce in uporabnike cestne infrastrukture. Naloga predstavlja primerjavo med različnimi načini vključevanja pred zaporo na dvopasovnih odsekih avtoceste in predlaga ukrepe, s katerimi bi zvišali stopnjo prometne varnosti in izboljšali pretočnost prometa na mestih cestnih zapor.
Keywords: avtocesta, zapore, sistem zadrge, človeški dejavniki, prometni tok, mikrosimulacija, prometna varnost
Published: 27.08.2019; Views: 507; Downloads: 94
.pdf Full text (2,54 MB)

Search done in 0.49 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica