| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 224
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Sistematično načrtovanje talnega taktilnega vodilnega sistema za slepe in slabovidne v mestu Lenart v Slovenskih goricah : magistrsko delo
Alex Želj, 2021, master's thesis

Abstract: V nalogi so opisane vsakodnevne težave slepih in slabovidnih v javnem prostoru. Predstavljenih je več sistemov vključevanja slepih in slabovidnih v družbo in okolje. Podrobneje so analizirani primeri dobre prakse. Natančno je opisan in predstavljen najpogostejši sistem v Sloveniji. V pogovoru s slabovidnimi osebami iz Medobčinskega društva za slepe in slabovidne smo za mesto Lenart v Slovenskih goricah ugotovili najpogostejše poti slepih in slabovidnih s poudarkom na dostopnosti za osebe z okvaro vida do pomembnejših institucij. Izpostavljene so kritične točke oziroma mesta, ki slepim predstavljajo večjo nevarnost. Ugotovili smo, da javni prostor ni prilagojen osebam z motnjami vida. S pomočjo talnih oznak, ki morajo biti barvno in teksturno kontrastni okoliškemu tlaku, smo v zaključku naloge predstavili kratkoročne in enostavne rešitve.
Keywords: gradbeništvo, infrastruktura, taktilni sistem, slabovidni, načrtovanje
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 405; Downloads: 69
.pdf Full text (5,49 MB)
This document has many files! More...

2.
Vpliv prostoživečih živali na varnost v cestnem prometu : magistrsko delo
Nina Štorgelj, 2021, master's thesis

Abstract: V današnjem času je ob izboljšani tehnologiji in boljšemu življenjskemu standardu čedalje več avtomobilov oziroma vozil na splošno. Kljub napredni tehnologiji zaznavanja hitrosti, senzorjev za bližino itd. pa znanstveniki na področju prometne varnosti še niso uredili možnosti predvidevanja trkov s prostoživečimi živalmi. V Sloveniji se vsako leto povprečno zgodi 18 tisoč prometnih nesreč, od teh tudi nekaj zaradi povozitve prostoživeče živali. Cilj magistrskega dela je predlagati preventivne ukrepe za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na podlagi že ustaljenih praks v Sloveniji in tujini na avtocestah ter glavnih in regionalnih cestah. V magistrskem delu so predstavljeni zakonodaja Evropske unije in Slovenije, cestni promet in varnost, prostoživeče živali ter obstoječi preventivni ukrepi doma in v tujini. V zadnjem poglavju so na podlagi že obstoječih ukrepov v tujini predlagani preventivni ukrepi za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na različnih lokacijah v Sloveniji.
Keywords: varnost, cestni promet, prostoživeče živali, prometna nesreča, preventivni ukrepi
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 410; Downloads: 47
.pdf Full text (4,95 MB)

3.
Varnost na prehodih za pešce na začetkih naselij : magistrsko delo
Nastja Belak, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava varnost pešcev na prehodih za pešce na začetkih naselij. V teoretičnem delu so povzeti pravilniki in zakoni, ki jih je potrebno upoštevati pri projektiranju infrastrukture za pešce. Predstavljeni so tudi vsi dejavniki, ki vplivajo na obnašanje ljudi v prometu, in kaj vse vpliva na nastanek prometnih nesreč z udeležbo pešcev. Na podlagi števila prometnih nesreč z udeležbo pešcev v zadnjih letih v Sloveniji, je izvedena analiza varnosti pešcev. Podani so predlogi ukrepov, s katerimi se lahko izboljša varnost na prehodih za pešce, ki se uporabljajo v Sloveniji in tujini. V zaključnem delu je na realnih primerih implementirana problematika varnosti prehodov za pešce na začetkih naselij, kjer so bile izmerjene hitrosti vozil in ocenjena stanja prehodov za pešce. Na podlagi izmerjenih podatkov in ocenitvi ostalih dejavnikov so podani primeri ureditve takšnih prehodov za pešce.
Keywords: prehodi za pešce, varnost, prometne nesreče, hitrosti, ukrepi
Published in DKUM: 21.12.2020; Views: 530; Downloads: 84
.pdf Full text (3,24 MB)

4.
Izbor optimalne ureditve križišča v mestu Čakovec : magistrsko delo
Božidar Međimurec, 2020, master's thesis

Abstract: Predmet obravnave magistrskega dela je prometno-tehnična analiza križišča v mestu Čakovec na Hrvaškem. Obravnavano križišče zahteva temeljito rekonstrukcijo, ob čemer se postavlja vprašanje, kakšna ureditev križišča je najbolj optimalna. Da bi podali odgovor na omenjeno vprašanje, je treba izvesti prometno-tehnično analizo, analizo prometne varnosti in kapacitetno analizo. Za kapacitetno analizo je potrebno štetje prometa, da bi dobili obstoječe prometne obremenitve. Z upoštevanjem kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča in na podlagi vseh opravljenih analiz sta predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Na koncu je izbrana optimalna ureditev križišča, in sicer enopasovno srednje veliko krožno križišče.
Keywords: križišča, prometno-tehnična analiza, kapacitetna analiza, izbor optimalne ureditve križišča, rekonstrukcija križišča
Published in DKUM: 24.11.2020; Views: 497; Downloads: 54
.pdf Full text (16,15 MB)

5.
Analysis of safety inspections on pedestrian crossings from the road lighting point of view : master's thesis
Matea Šepoval, 2020, master's thesis

Abstract: In this master's thesis we will analyse traffic safety at pedestrian crossings from the lighting point of view. The focus of the work will be on Croatia and Slovenia. Accidents at pedestrian crossings are the most common forms of accidents involving pedestrians, and although these countries are equal members of the European Union, their attitude towards road users may be different. Road accidents are one of the main indicators of road safety in every country and, based on statistics, suggestions for improvement will be made. By analysing the type of pedestrian crossings and the types of street lighting, we will identify and show their weaknesses. We will first present an analysis of traffic accidents involving pedestrians for certain periods for Slovenia and Croatia. This analysis is an indicator of actual traffic conditions related to pedestrian safety and non-motorized traffic. The statistical data presented in this master’s thesis were obtained from the Ministry of the Interior of the Republic of Croatia and the website of the Public Agency of the Republic of Slovenia for Road Safety, which is available with a large amount of data and analyses of traffic safety on a daily basis. Slovenian regulations clearly show the types and methods of designing pedestrian crossings, while Croatia lags behind in the details and explanations of the elements. In the end, an example of a comparison of pedestrian crossing lighting in the Republic of Croatia and Slovenia at locations in Bjelovar and Maribor will be presented. I will compare the brightness of pedestrian crossings and give an analysis of current traffic safety. Finally, solutions to improve the situation will be offered.
Keywords: traffic safety, pedestrian road crossing, traffic accident, traffic lighting
Published in DKUM: 01.10.2020; Views: 510; Downloads: 75
.pdf Full text (1,50 MB)

6.
Prometno varnostna analiza s predlogom rekonstrukcije štirikrakega križišča v mestu Karlovac
Domagoj Cipurić, 2019, master's thesis

Abstract: Predmet obravnave magistrskega dela je analiza križišča v mestu Karlovac na Hrvaškem. Zaradi izgradnje obvoznice staromestnega jedra »Zvijezda« v Karlovcu bo obravnavano križišče dobilo novo vlogo v cestnem omrežju. Iz teh razlogov je bilo za izbor optimalne variante rekonstrukcije potrebno izvesti analizo projektno tehničnih elementov križišča, kapacitetno analizo ter prometno varnostno analizo s ciljem ugotavljanja pomanjkljivosti, zaradi katerih lahko pride do nastanka prometnih nesreč. Pri izvedbi kapacitetne analize so zraven izvedenega štetja prometa upoštevane predpostavke o prometnih obremenitvah iz elaborata, ki opravičuje izvedbo omenjene obvoznice. Na podlagi vseh opravljenih analiz ter upoštevajoč prostorske omejitve sta na koncu predlagani dve varianti rekonstrukcije križišča. Prvo varianto predstavlja nesemaforizirano kanalizirano križišče z ločenimi pasovi za leve zavijalce, drugo varianto pa majhno urbano krožno križišče. Z upoštevanjem preverjenih kriterijev za izbor optimalne geometrije križišča je kot optimalna varianta rekonstrukcije predlagana varianta 1, in sicer nesemaforizirano kanalizirano križišče z ločenimi pasovi za leve zavijalce.
Keywords: nivojska križišča, prometna varnost, rekonstrukcija križišča, kanalizirano križišče, krožno križišče
Published in DKUM: 02.10.2019; Views: 877; Downloads: 122
.pdf Full text (9,30 MB)

7.
Comparison of criteria for road safety barrier installation in some countries of the European union
Leonid Ljubotina, 2019, master's thesis

Abstract: In the master thesis we will analyze regulations which define the criterion for vehicle restraint system installment in certain countries of the European Union. We will focus mostly on Slovenia, Italia and Croatia. Even though all of the three states are members of the European Union, have common borders and the “Mediterranean” TEN corridor passes through these countries, it is possible to conclude that the passive safety equipment on the road infrastructure in those states is not harmonized. There are also big differences between the installation conditions of the traffic safety barriers and category selection of the safety barriers. Analyzing regulations regarding traffic safety barrier installation, we will try to define the differences in equipping roads with safety barriers, depending on road category, definition of black spot and the category of the safety barrier.
Keywords: traffic, traffic safety, vehicle restraint system, Mediterranean corridor, guidelines
Published in DKUM: 26.09.2019; Views: 544; Downloads: 83
.pdf Full text (3,17 MB)

8.
Ukrepi za prometno varno načrtovanje cest in opremljanje obcestja s poudarkom na motoristih
Jan Jelenc, 2019, master's thesis

Abstract: Ob hitro naraščajočem cestnem prometu je problematika prometne varnosti na cestah tako v Sloveniji kot v svetu že nekaj let med najbolj izpostavljenimi. Prometna varnost je odvisna od vrste dejavnikov. Infrastruktura je samo eden izmed elementov prometne varnosti in zagotavlja osnovni nivo varnosti oziroma temeljno varnost. Načelo odpuščanja napak voznikov predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”, gre namreč za sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način ureditve cestne infrastrukture in obcestja (ob upoštevanju fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi možnosti za človeške napake do neke mere in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic. V magistrskem delu smo proučili osnovna izhodišča problema prometnih nesreč motoristov, namen in rešitve koncepta “odpuščajočih cest”. Na podlagi teh podatkov smo določili nekatere ukrepe načrtovanja varne cestne infrastrukture in obcestja za motoriste, ki izhajajo iz primerov dobrih praks evropskih držav s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture.
Keywords: gradbeništvo, prometna varnost, motoristi, varnostni ukrepi, odpuščajoče ceste
Published in DKUM: 23.09.2019; Views: 769; Downloads: 137
.pdf Full text (3,85 MB)

9.
Prispevek k poglobljeni prometno varnostni analizi prometnih nesreč
Jure Kukovič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč. V magistrski nalogi sta predstavljeni slovenska in evropska pravna podlaga, ki se ukvarjata z varnostjo v prometu. Predstavljeni sta finska metoda VALT in angleška RAIDS, ki obravnavata poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč. Izdelana je metodologija, ki bi se lahko uporabila v Sloveniji za izvajanje poglobljene prometno varnostne analize prometnih nesreč, ki opredeljuje časovni ogled kraja prometne nesreče in multidisciplinarno skupino, ki izvaja poglobljeno prometno varnostno analizo prometnih nesreč. Prikazan je tudi namišljen primer, kako bi se takšna metodologija tudi izvajala. Na koncu so predstavljene zakonske ovire, ki trenutno ne omogočajo izvajanja metodologije za poglobljeno prometno varnostno analizo in predlog spremembe te zakonodaje.
Keywords: prometno inženirstvo, analiza prometnih nesreč, metodologija za poglobljeno analizo prometnih nesreč
Published in DKUM: 19.09.2019; Views: 818; Downloads: 145
.pdf Full text (1,00 MB)

10.
IZBIRA OPTIMALNEGA TIPA KRIŽIŠČA V PRIMERU KRIŽANJA VUKOVARSKE ULICE, ULICE VLADIMIRA NAZORA IN KALNIČKE ULICE V ČAKOVCU
Lara Fažon, 2019, diploma project paper

Abstract: Osnovni namen naloge je izbira optimalne geometrije križišča s preverjanjem izpolnjevanja globalnih kriterijev v primeru križanja Vukovarske ulice, ulice Vladimira Nazora in Kalničke ulice v Čakovcu. Najprej je analizirano obstoječe stanje križišča. V analizo so zajeti naslednji globalni kriteriji, ki utemeljujejo primernost oziroma smiselnost njegove izvedbe: funkcionalni kriterij, prostorski kriterij, projektno-tehnični kriterij, kriterij prepustnosti, kriterij prometne varnosti, kriterij vpliva sosednjih križišč, kriterij okolice in ekonomski kriterij. V nadaljevanju sta, na podlagi analize, podana dva predloga rekonstrukcije obstoječega stanja križišča: semaforizirano križišče in krožno križišče.
Keywords: Optimalna geometrija križišča, krožno križišče, semaforizirano križišče, rekonstukcija
Published in DKUM: 16.09.2019; Views: 760; Downloads: 82
.pdf Full text (3,54 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica