| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 80
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
Spolni stereotipi v športu : diplomsko delo
Mateja Vicman, 2008, diplomsko delo

Ključne besede: sociologija, šport, spolni stereotipi, spolne vloge, socializacija, športna vzgoja, diplomska dela
Objavljeno: 22.01.2009; Ogledov: 4618; Prenosov: 922
.pdf Celotno besedilo (515,61 KB)

6.
VZGOJNI UKREPI ZA MLADOLETNE DELINKVENTE Analiza sprememb v Sloveniji po sprejemu Zakona navodil in prepovedi leta 1995
Barbara Jalovec, 2009, diplomsko delo

Opis: Zakonodaja v Sloveniji je s sprejemom Zakona o navodilih in prepovedih (1995) omogočila sistemsko urejeno delo z družinskimi okolji, da bi s tem zagotovili trajnejšo in stabilnejšo preventivo v zvezi z delinkvenco otrok in mladostnikov. Na duševni razvoj otroka oziroma mladostnika imajo velik vpliv družina, vrstniki in širše družbeno okolje, v katerem posameznik – mladostnik živi. Če poznamo psihološke in socialne dejavnike prestopništva, lahko določimo, kateri vzgojni ukrep je najprimernejši za posameznika. Vzgojno zanemarjen, vzgojno zapuščen ali delinkventen otrok ima predispozicijo, da postane prestopnik, razen zadnjega, ki to že je, zato je pri določanju vzgojnega ukrepa pomembno vedeti, kakšna je otrokova predhodna vzgoja. Slovenski sistem obravnavanja mladoletnih prestopnikov je močno zaostajal za sistemom obravnavanja v Švici, Združenih državah Amerike, Veliki Britaniji. V teh državah sta v ospredju kritika zavodskega obravnavanja in zavzemanje za svetovanje prestopnikom in njihovim družinam kot oblika vzgojnega ukrepa. Vsekakor je v tem oziru napredoval tudi slovenski sistem, ki pri obravnavanju mladoletnih delinkventov izvaja ukrepe, kot so poravnava z oškodovancem in plačilo za žrtve, delo v korist skupnosti in trening socialnih veščin. Pri obravnavanju vzgojnih ukrepov so bile uporabljene metode deskripcije, komparacije in kompilacije različnih avtorjev ter analiziranja njihovih empiričnih raziskav. Preko navodil in ukrepov se v mladoletniku krepijo občutki sočutja ter odgovornosti tako zase kot za druge ljudi, hkrati pa mu je pri tem v veliko pomoč prisotnost drugih družinskih članov, ki aktivno sodelujejo pri njegovi resocializaciji. Vzgojni ukrepi omogočajo prestopniku popraviti posledice storjenih kaznivih dejanj, hkrati pa ga učijo mirnega reševanja sporov in izboljšanja njegovega odnosa z okoljem.
Ključne besede: delinkventnost, mladoletno prestopništvo, vzgojni ukrepi, socialne veščine
Objavljeno: 29.05.2009; Ogledov: 2511; Prenosov: 335
.pdf Celotno besedilo (283,26 KB)

7.
MLADOSTNIKI IN ZVEZDNIŠTVO; ŠTUDIJA PRIMERA POPULARNOSTI TELENOVELE REBELDE
Sara Klokočovnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu, z naslovom MLADOSTNIKI IN ZVEZDNIŠTVO, ŠTUDIJA PRIMERA POPULARNOSTI TELENOVELE REBELDE, smo želeli raziskati odnos mladostnikov do zvezdnikov. Diplomska naloga je vsebinsko razdeljena na dva glavna dela. V prvem, teoretičnem delu, smo obravnavali fenomen produkcije zvezdništva. Za konkreten primer smo izbrali glasbeno skupino RBD in najpopularnejšo telenovelo današnjega časa Rebelde. Pokazali smo, kako je v današnji družbi za uspeh glasbenega zvezdnika, poleg pripadajočega mu občinstva in široke podpore medijev, potrebna zvezdniška industrija, ki vključuje strokovnjake iz različnih področij. V empiričnem delu naloge pa smo z deskriptivno in kavzalno metodo na izbranem vzorcu raziskali teoretična izhodišča. Na osnovi zbranih empiričnih podatkov z anonimnim anketnim vprašalnikom smo opredelili raziskovalne hipoteze ter jih z deduktivnim pristopom empirično verificirali.
Ključne besede: zvezdništvo, občinstvo, imidž, identiteta, slava, Oboževanje, promocija, publiciteta, fenomen oboževanja, soap opera, rebeldemanija.
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 2125; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (975,29 KB)

8.
FEMINISTIČNA PROBLEMATIZACIJA OBRAVNAVE ŽENSKE SEKSUALNOSTI
Tamara Žerjav, 2009, diplomsko delo

Opis: Naloga teoretično obravnava nekatere pomembnejše teorije ženske seksualnosti in povezavo slednje z močjo in družbenim položajem žensk. Vključuje psihoanalitični pogled Sigmunda Freuda na ženski seksualni razvoj in feministične kritike tega razumevanja s stališča družbenega konstruktivizma, zlasti pa se osredotoča na opredelitev oblasti v teoriji Michela Foucaulta in povezavo oblasti s konstrukcijo ženskega telesa ter ženskega seksualnega subjekta. Končno so analitična orodja in koncepti, ki jih nudijo feministične teorije in kritike ter Foucaultova teorija, uporabljeni pri obravnavi podobe in konstrukcije ženske seksualnosti v sodobnih slovenskih medijih, namenjenih ženskam. Pri tem avtorica ugotavlja, da se je z družbenim položajem žensk spremenila tudi njihova javna podoba ter seksualna vloga in podoba. Slednja delno izhaja tudi iz feminističnih kritik iz šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, vendar pa ne vključuje družbene kritičnosti takratne obravnave seksualnosti in političnosti kolektivnega delovanja.
Ključne besede: feminizem, Foucault, medijska podoba, psihoanaliza, oblast, seksualnost
Objavljeno: 25.11.2009; Ogledov: 2479; Prenosov: 873
.pdf Celotno besedilo (601,04 KB)

9.
NEURAVNOTEŽENA ZASTOPANOST SPOLOV V UČITELJSKIH POKLICIH NA PRIMARNI RAVNI IZOBRAŽEVANJA
Barbara Štingl, 2009, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je bil izpostaviti in preučiti zastopanost in pomen moških učiteljev na omenjeni ravni izobraževanja in predstaviti po spolu ločena mnenja pedagoškega osebja ter učencev in učenk, ki so povezana z obravnavano tematiko. V teoretičnem delu smo predstavili učiteljski poklic in vzpostavili povezavo med moškim učiteljem, neenakostjo spolov, feminizacijo poklica, pomenom moškega lika v vzgoji ter ukrepi za bolj uravnoteženo zastopanost obeh spolov v omenjenem poklicu. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki sestoji iz dveh delov. Prvi del je bil izveden med učitelji in učiteljicami ter učenci in učenkami ene izmed slovenskih šol, drugi del pa med naključno izbranimi učitelji in učiteljicami številnih različnih osnovnih šol iz območja celotne Slovenije. V prvem delu smo med učitelji in učenci obeh spolov izvedli anketi z vprašanji zaprtega, polodprtega in odprtega tipa, katerih namen je bil spoznati in primerjati stališča obeh udeležencev vzgojno izobraževalnega procesa do obravnavane problematike. Ker nas je zanimalo, ali je mnenje učiteljev o aktualnem stanju zastopanosti spolov primerljivo tudi v širšem obsegu, smo anketni vprašalnik za pedagoško osebje iz prvega dela raziskave uporabili še v drugem delu. Ugotovili smo, da je na raziskani ravni izobraževanja zastopanost moških, še posebej izrazito v triadi, zelo nizka. Manjšo zastopanost moških v osnovnošolskem izobraževanju učitelji in učiteljice povezujejo predvsem z nizkim plačilom za opravljeno delo, nizkim ugledom poklica in ženske tudi s feminizacijo poklica. Strinjajo se, da bi večji delež moških imel dober vpliv tako na odnose v kolektivu, kot na učence, ki bi jim bil tako omogočen stik z obema spoloma tudi v šolskem prostoru, kar je pomembno iz vidika, da tudi učenci v pretežni meri iščejo svojega vzornika po katerem se zgledujejo med učitelji istega spola kot so sami. Ugotovitve prvega dela raziskave so potrdili tudi rezultati raziskave med naključno izbranimi slovenskimi učitelji.
Ključne besede: učiteljski poklic, spol, zastopanost spolov, primarna raven izobraževanja, feminizacija, moški učitelj
Objavljeno: 13.01.2010; Ogledov: 1947; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

10.
KARIERNO NAPREDOVANJE MOŠKIH IN ŽENSK V UČITELJSKEM POKLICU V SLOVENIJI
Breda Volavšek, 2008, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili, kako so na ravni osnovne in srednje šole v Sloveniji zastopani učitelji in učiteljice, kako napredujejo v času svoje profesionalne kariere, ali med njimi obstajajo razlike pri napredovanju in kateri dejavniki jih k temu spodbujajo in kateri jim to preprečujejo. Vzpostavljena je bila povezava med njihovim profesionalnim delom in družinskim življenjem, preverjali smo seksistična prepričanja moških in žensk, ki imajo lahko posreden vpliv na možnosti napredovanja, prav tako nas je zanimala njihova subjektivna ocena o možnostih napredovanja. Anketirali smo zaposlene učitelje in učiteljice dveh osnovnih in dveh srednjih šol. Anketni vprašalnik je bil sestavljen iz vprašanj zaprtega tipa, podatke smo predstavili v obliki grafičnih prikazov in pojasnjevanja dobljene klasifikacije, s pomočjo programa SPSS smo za preizkušanje razlik med spremenljivkami izvedli t-preizkus. Ugotovili smo, da je zastopanost žensk v učiteljskem poklicu večja od zastopanosti moških, do razhajanj je prišlo le na eni izmed srednjih šol. Na osnovnih šolah ženske učiteljice napredujejo bolje kot njihovi moški kolegi, na srednjih šolah pa ravno obratno. Ugotovili smo tudi, da so ženske bolj obremenjene z vsemi gospodinjskimi opravili, da so seksistična prepričanja nekoliko bolj prisotna pri moških, oboji pa so bili zadovoljni z ureditvijo napredovanj na ustanovah, kjer so zaposleni.
Ključne besede: sociologija, učiteljski poklic, karierno napredovanje, moški, ženske, enake možnosti
Objavljeno: 13.05.2010; Ogledov: 2149; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (447,33 KB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici