| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 227
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Računalniška podpora pri oblikovanju proizvodnega sistema
Timi Bojnec, 2022, magistrsko delo

Opis: V modernem času, kjer je glavni namen podjetja maksimirati dobiček, je zelo pomembno imeti minimalne stroški znotraj proizvodnje. Za doseganje teh ciljev je pomembno, da so pretočni časi in stroški transporta med delovnimi mesti oziroma stroji najmanjši. Posledično bodo manjši transportni stroški pomenili večji dobiček na koncu poslovnega leta. Manjši pretočni čas bo omogočal več dokončanih produktov v določenem časovnem obdobju. Prav zaradi tega je pomembno, da so proizvodni viri pozicionirani na najbolj optimalen način. Da bi prišli do optimalne razvrstitve proizvodnih virov, smo v magistrskem delu razvili računalniško podprto rešitev za izris diagrama toka obdelovancev iz matrike OD-KAM.
Ključne besede: diagram toka obdelovancev, matrika OD-KAM, optimalna razvrstitev proizvodnih virov, pretočni čas, transportni strošek.
Objavljeno v DKUM: 23.09.2022; Ogledov: 23; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

2.
3.
Uvajanje ERP-rešitev in kritični dejavniki uspeha
Lucija Kos, 2022, magistrsko delo

Opis: Podjetja se spopadajo s časom hitrih sprememb in napredka. Vse spremembe, do katerih prihaja, so hitre in nepredvidljive, pomembno pa je, kako se podjetja na te spremembe odzovejo. Podjetja so prisiljena slediti spremembam in razvoju tehnologije ter se jim tudi prilagoditi, če želijo obstati, konkurirati, rasti in se dalje razvijati. Projekti uvedbe ERP-rešitev vplivajo tako na notranje kot tudi na zunanje poslovanje podjetij, njihova izvedba pa je kompleksna. Uspeh projekta uvedbe neposredno vpliva na uspešnost in preživetje podjetja. V prvem delu magistrskega dela bomo podrobno predstavili ERP-rešitve. Začeli bomo z definicijo ERP-rešitev in nadaljevali s predstavitvijo tehnološke arhitekture ERP-rešitev. Naredili bomo pregled devetih modulov, funkcionalnosti ter prednosti in slabosti ERP-rešitev. Opisali bomo potek uvedbe ERP-rešitev ter opredelili in pojasnili pristope k uvedbi teh rešitev. Nadaljevali bomo z opisom računalništva v oblaku, kjer bomo predstavili glavne prednosti računalništva v oblaku, storitve oblaka ter modele uvedbe v zasebni, skupni, javni in hibridni oblak. Naredili bomo tudi primerjavo med lokalno in oblačno nameščeno ERP-rešitvijo. Navedli bomo domače in tuje ponudnike ERP-rešitev ter jih na kratko predstavili. Dotaknili se bomo tudi prihodnosti ERP-rešitev in naredili pregled uporabe ERP-rešitev na področju Evropske unije. V drugem delu magistrskega dela bomo najprej definirali kritične dejavnike uspešnosti in naredili pregled zgodovine razvoja kritičnih dejavnikov uspešnosti. V nadaljevanju bomo pojasnili, zakaj pride do uspešnih oziroma neuspešnih uvedb ERP-rešitev. Kot dva primera neuspešne uvedbe ERP-rešitev bomo predstavili podjetji Hershey in Lidl, kot primer uspešne uvedbe ERP-rešitev pa podjetje Cadbury. Temu bo sledila analiza izbrane literature, najprej na temo kritičnih dejavnikov uspešnosti lokalnih uvedb ERP-rešitev, nato pa še na temo kritičnih dejavnikov uspešnosti uvedb ERP-rešitev v oblak. Najdene KDU bomo opisali in razvrstili po pojavnosti v literaturi.
Ključne besede: Uvajanje ERP, ERP, ERP rešitev, kritični dejavniki uspeha, KDU
Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 144; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

4.
Digitalna transformacija v gradbeništvu
Damijana Dušak, 2022, magistrsko delo

Opis: Digitalna transformacija se z razlogom ponaša z nazivom četrta industrijska revolucija. Prelomne tehnologije, kot so velike količine podatkov, poslovanje v oblaku, internet stvari, delo na daljavo, tehnologija veriženja blokov, omogočajo gospodarskim panogam nesluten napredek v vseh panogah. Z vpeljavo novih tehnologij v poslovne procese se drastično spreminja način dela in poslovna kultura. Podjetja, ki v proces digitalne transformacije ne zmorejo ali ne želijo, na tržišču izgubljajo konkurenčno prednost. V gradbeni panogi so procesi med manj informatiziranimi, kar velja tudi na globalni ravni. Gradbena podjetja se zelo oklepajo klasičnih tehnologij. V gradbeni panogi procesi potekajo drugače kot v preostalih vejah industrije. Vsak projekt v gradbeništvu je enkraten in neponovljiv, zato je delo težko vkalupiti v module celovitih rešitev novih tehnologij. Kljub temu pa je v procesih moč najti elemente, ki se iz projekta v projekt ponavljajo in na njih graditi digitalno transformacijo. V magistrskem delu smo raziskali in opisali digitalno transformacijo na splošno, proces izvajanja strategij s projekti. Predstavili smo tudi elemente informacijskega sistema s poudarkom na projektno informacijskem sistemu ter digitalno transformacijo v gospodarski panogi gradbeništva v Sloveniji. Dejstvo je, da gradbeništvo v digitalni transformaciji zaostaja za preostalimi gospodarskimi panogami. Zato bo potrebnega še veliko dela z osveščanjem izvajalcev in naročnikov, investitorjev.
Ključne besede: digitalna transformacija, strategija, obvladovanje projektov, projektno informacijski sistemi, gradbeništvo, MS Project
Objavljeno v DKUM: 30.06.2022; Ogledov: 162; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (4,51 MB)

5.
Primerjalna analiza funkcionalnosti analitičnih CRM rešitev Salesforce in HubSpot
Anže Lenovšek, 2022, magistrsko delo

Opis: CRM rešitve oz. rešitve za upravljanje odnosov s strankami predstavljajo pomemben delež trga poslovnih programskih rešitev, njihov pomen in dostopnost pa se hitro povečuje. Prav tako na pomenu pridobiva analitika, ki temelji na zbiranju relevantnih podatkov in preučevanju oz. obdelavi le-teh za namene izboljševanja poslovnega odločanja. Tako so se razvile analitične CRM rešitve, ki ponujajo funkcionalnosti, kot so nadzorne plošče, poročila, upravljanje podatkov, integracije med različno programsko opremo, poslovno analitiko, uporabo umetne inteligence in strojnega učenja itd. V samem magistrskem delu smo poskušali preučiti razvoj in potrebe po takšnih rešitvah ter njihove funkcionalnosti. V ta namen smo izvedli tudi primerjalno analizo dveh ponudnikov. Salesforce je vodilni ponudnik CRM rešitev na trgu in eden izmed pionirjev oblačnih programskih rešitev (imenovanih tudi SaaS). Primerjali smo ga z CRM rešitvijo ponudnika HubSpot, ki sodi med novejše, a hitro rastoče ponudnike ter je poznan po svoji edinstveni filozofiji pristopa k trženju. Analizo smo izvedli na podlagi uporabe obeh rešitev (prek brezplačnega preizkusa), uporabe obeh učnih okolij, ki ju ponujata (Salesforce Trailhead in HubSpot Academy) ter preučevanja spletnih mest obeh ponudnikov in drugih spletnih virov, kjer lahko najdemo izkušnje z obema rešitvama. Primerjalna analiza je bila izvedena po šestnajstih kriterijih (devet splošnih ter sedem kriterijev, vezanih na analitične zmogljivosti rešitev). Čeprav obe rešitvi ponudita visoko stopnjo prilagodljivosti in širok razpon cen in sta na ta način primerni za večino organizacij, ki potrebujejo tovrstne rešitve, smo vseeno zaznali precej razlik. Ugotovimo lahko, da je Salesforce na področju analitike vodilna CRM rešitev na trgu saj ponudi izreden nabor funkcionalnosti na svoji analitični platformi. To predstavlja tudi njihovo pomembno konkurenčno prednost napram ostalim rešitvam. HubSpot v tem smislu nima tako izpostavljene platforme za analitiko, je pa ta precej bolj cenovno dostopna. V splošnem smo tako ugotovili, da je Salesforce primeren za večje organizacije, organizacije z nišnimi dejavnostmi, ki zahtevajo visoko prilagodljivost, hitro rastoče organizacije ter organizacije, ki imajo potrebo po napredni analitiki. HubSpot je (tudi zaradi svoje brezplačne različice) izredno primeren za manjša in zagonska podjetja ter tudi za večje organizacije, katerih fokus je predvsem na trženju ali prodaji.
Ključne besede: CRM, analitika, podatki, Salesforce, HubSpot
Objavljeno v DKUM: 27.06.2022; Ogledov: 171; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

6.
Digitalna transformacija v zdravstvu
Lara Cigler, 2022, magistrsko delo

Opis: Nenehen razvoj tehnologije sili različne industrije in gospodarske sektorje k razvoju ter uvedbi različnih tehnoloških rešitev, ki organizacijam prinašajo številne izzive, hkrati pa omogočajo tudi možnost pridobitve konkurenčnih prednosti, kar je v današnjih časih ključnega pomena, če želimo naše organizacije dolgotrajno obdržati na trgu. To pa od organizacij ne zahteva zgolj zunanje preobrazbe organizacije, temveč predvsem notranje preoblikovanje. Da bi se organizacija pravilno odločila, v kaj se morajo usmeriti, potrebujejo jasno zastavljen cilj in vizijo. Pripraviti in izbrati morajo ustrezen pristop ter kasneje tudi negovati svojo odločitev, saj preoblikovanje organizacije ni zgolj kratkoročen in enkraten proces, ampak ga moramo tudi spremljati, prilagajati ter izboljševati v prihodnosti. Zato smo se v magistrskem delu osredotočili na digitalno transformacijo, predstavili, kaj ta pojem pomeni, zakaj je prišlo do digitalne transformacije organizacij in katere tehnologije omogočajo le-to, kaj vse ter katera področja zajema. Predstavili smo poslovni model, ki postaja vse bolj priljubljen med organizacijami in brez katerega le-te ne morejo več dobičkonosno poslovati. Ker ne vemo in si niti ne moremo predstavljati, kako daleč lahko pripelje razvoj tehnologije ter kako lahko spremeni in olajša človekov vsakdan, smo raziskali tudi trende, ki napovedujejo, da se bodo pojavili na tem področju. Ker že nekaj časa živimo v »covid« časih, če le-te lahko tako imenujemo, smo se odločili, da se osredotočimo na transformacijo organizacij v zdravstveni industriji. Zanimalo nas je, kakšne priložnosti in izzive prinaša tehnologija v tej industriji, kakšen vpliv ima na organizacijo samo, kakor tudi na potrošnika te storitve, kakšne prednosti ter slabosti prinaša itd. Ogledali smo si tudi primer digitalne transformacije mednarodno priznane organizacije Philips, ki jo v večini poznamo kot organizacijo, usmerjeno k proizvajanju in ponujanju različnih vrst produktov, od gospodinjskih ter kuhinjskih aparatov, do bele tehnike in še bi lahko naštevali. Mi pa vam bomo predstavili organizacijo Philips kot organizacijo, ki je razvila številne zdravstveno-informacijske rešitve (angl. Healthtech), z namenom izboljšanja in sodelovanja pri prihodnosti svetovnega zdravstvenega varstva.
Ključne besede: digitalna transformacija, Philips, Healthtech, zdravstveno varstvo, umetna inteligenca, strojno učenje.
Objavljeno v DKUM: 09.06.2022; Ogledov: 143; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

7.
Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev Salesforce, HubSpot in MS Dynamics 365 Customer Engagement
Matic Kocbek, 2022, magistrsko delo

Opis: Vse več podjetij seli svoje aplikacije in storitve v oblak. Prehod na računalništvo v oblaku je bil eden najpomembnejših tehnoloških trendov zadnjih nekaj let. Dandanes za podjetja ni več ključno vprašanje izbrati oblak ali ne, ampak kako čim hitreje tja. Podjetja v različnih panogah posodabljajo svoje podatkovne platforme, da bi hkrati izkoristila novodobne aplikacije in napredno analitiko, medtem ko svoje podatke selijo v oblak. Pandemija COVID-19 je tudi eden izmed faktorjev, ki je povečala uporabo oblaka. COVID in nestabilno gospodarstvo sta veliko pripomogla pri pospeševanju k bolj digitalnemu poslovanju, ki bi podjetjem omogočilo, da se lažje odzovejo na spreminjajoče se okoliščine. Storitve v oblaku podjetjem pomagajo, da so sposobna preživeti, ter ostanejo povezana s svojimi strankami in partnerji. Storitve v oblaku so postala za podjetja ''nova normalnost'' in rast se bo nadaljevala saj se tudi vedno več vlaga v digitalno preobrazbo. CRM rešitve, ki omogočajo celovit pogled nad strankami in upravljanje odnosov z njimi, so ključnega pomena za podjetja, da vzdržujejo kakovostne odnose s strankami. V magistrskem delu smo v poglavju Upravljanje odnosov s strankami predstavili zgodovino CRM rešitev, značilnosti, prednosti, njihovo arhitekturo, trende, glavne predstavnike rešitev ter zakaj se vedno več podjetij odloča za CRM rešitve v oblaku. V poglavju Računalništvo v oblaku smo med drugim podrobneje opisali kakšne so prednosti in slabosti ter zakaj uporaba oblaka za podjetja predstavlja manjše stroške kot lokalne rešitve. V naslednjih treh poglavjih smo predstavili izbrane tri rešitve, njihove aplikacije, prednosti in funkcionalnosti, ki jih ponujajo. V zadnjem praktičnem poglavju Primerjalna analiza oblačnih CRM rešitev, smo naredili primerjalno analizo vseh treh rešitev glede na razlike v samih uporabniških vmesnikih, delovanje na mobilnih napravah, razlike v cenah in funkcionalnostih, ki jih ponujajo posamezni paketi ter ocenah uporabnikov.
Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, oblačne CRM rešitve, računalništvo v oblaku, Salesforce, Hubspot, Microsoft Dynamics 365 CE
Objavljeno v DKUM: 02.06.2022; Ogledov: 154; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

8.
Integracija in uporaba MES sistema v podjetju Alumat
Jakob Tič, 2022, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge je digitalizacija in integracija sistema za upravljanje proizvodnje (angl. Manufacturing execution systems, MES) v podjetje. Osredotočili smo se na proces digitalizacije v podjetju, s katero se vsa papirnata dokumentacija v podjetju zamenja z digitalno. To bomo dosegli z integracijo MES sistema, s pomočjo katerega lahko vse delovne naloge in drugo papirnato dokumentacijo urejamo s pomočjo računalnika. V podjetju menijo, da bomo s tem še bolj optimizirali in poenostavili proizvodnjo ter dobili bolj točne podatke v realnem času. To pripomore k boljšemu delovanju in s tem tudi poslovanju podjetja. Najprej smo opredelili informacijske sisteme, povedali, kako zelo pomembno vlogo imajo dandanes v podjetju, ter opisali njihovo vlogo skozi čas. Možnosti, kako se bo podjetje digitaliziralo, je veliko, saj je mnogo informacijskih sistemov, ki ponujajo drugačne izboljšave ter so tudi zelo različno oblikovana. Zato smo vsako možnost, med katerimi se je podjetje Alumat d. o. o odločevalo, tudi podrobneje opisali, napisali njihove pozitivne lastnosti ter tudi, v čem so druge možnosti boljše od njih. S tem se sklicujemo na rešitve načrtovanja virov podjetja (ERP) (angl. Enterprise Resource Planning), najboljše rešitve v svoji niši (angl. Best Of Breed, BOB) ter sisteme za upravljanje proizvodnje (MES). Na koncu se je podjetje odločilo za integracijo MES sistema v že prej zasnovan ERP, ki so ga uporabljali že nekaj let. Opisali smo, kako je potekala sama integracija MES sistema, ter s katerimi tehnologijami bodo uspeli doseči svoje cilje. Poleg digitalizacije papirnate dokumentacije jim je eden od prvotnih ciljev bila tudi sledljivost toka materiala v realnem času. To jim je uspelo z RFID tehnologijo, ki smo jo vpeljali v proizvodnjo ter izboljšali sledljivost in celoten nadzor. Spoznanja in ugotovitve integracije sistema bomo primerjali in kombinirali. Pri sami nalogi bomo uporabili deskriptivno metodo, ki se uporablja za opisovanje dejstev. Za empiričen del smo uporabili metodo strukturiranega intervjuja. Na koncu smo ugotovili, da je odločitev veljala za zelo uspešno. Veliko manj je zmot, zamud ter večja je produktivnost. S tem smo ugotovili, da je digitalizacija ena izmed najpomembnejših odločitev, ki jih lahko podjetje danes sprejme.
Ključne besede: proizvodnja, digitalizacija, MES, rešitev, integracija, RFID tehnologija
Objavljeno v DKUM: 26.05.2022; Ogledov: 203; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

9.
Strah pred uvedbo tehnologij in šolanje na daljavo v času epidemije
Frosina Smilevska, 2021, magistrsko delo

Opis: Razglasitve pandemije COVID-19 je prinesla številne spremembe na delovnih mestih, še posebej v šolstvu. Po razglasitvi pandemije so vlade celega sveta, vključno s Slovenijo, predlagale preusmeritev izobraževanja iz klasičnega v izobraževanje na daljavo. Izobraževanje na daljavo je zahtevalo večjo uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), za katero so učenci, učitelji ter ravnatelji bolj ali manj uposobljeni. Učitelji so morali preusmeriti oziroma prilagotiti svoj način poučevanja. Ena od prilagoditev je bila uporaba IKT. Predvidevamo, da vsi učitelji niso enako digitalno pismeni in zato so nekateri v času zaprtja šol doživeli tehnostres. Kaj je tehnostres in stres na delovnem mestu smo opisali v teoretičnem delu magistrskega dela. V teoretičnem delu smo opisali tudi klasično izobraževanje in izobraževanje na daljavo, njune prednosti in slabosti ter značilnosti. V empiričnem delu smo analizirali že obstoječo razikavo. Zanimalo nas je, kako so se učitelji, učenci ter ravnatelji znašli v času zaprtja šol. Še posebej nas je zanimalo, če je bilo izobraževanje na daljavo bolj zahtevno in stresno. Na podlagi analize rezultatov že obstoječe razikave smo ugotovili, da izobraževanje na daljavo je bilo za učitelje in za učence bolj stresno in zahtevno. Ravnatelji pa so se v novonastali situaciji bolje znašli, saj so trdili, da so delali z istim tempom in samo po nekoliko prilagojenem urniku.
Ključne besede: šolanje na daljavo, stres na delovnem mestu, digitalini stres, IKT
Objavljeno v DKUM: 02.03.2022; Ogledov: 259; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

10.
Idejna zasnova implementacijskega orodja za uvedbo sistema za elektronsko predpisovanje in administracijo zdravi
Alja Polner, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali in oblikovali idejno zasnovo implementacijskega orodja za implementacijo sistema za elektronsko predpisovanje in administracijo zdravil Better Meds podjetja Better d.o.o. Implementacijsko orodje je namenjeno projektni skupini v bolnišnicah, saj bi slednje podpiralo implementacijo z dodatno vsebino, orodji za projektno vodenje ter dokumentnimi predlogami. Mnogokrat projektno skupino v bolnišnici sestavlja klinično osebje, ki nima znanj in izkušenj s področja projektnega vodenja. Informacijski sistem za načrtovanje in sledenje implementacijskega sistema Better Meds bo z vsebino implementaciji, dokumentnimi predlogami ter možnostjo sodelovanja med različnimi deležniki v projektu pomagalo k enotnem vodenju projekta. Uporabniki bodo tako imeli možnost dostopa do projektne časovnice, lahko bodo sledili svojim projektnim nalogam ter jih ob zaključku označili kot zaključene. Na podlagi te informacije se bo izračunal napredek implementacije, brez da bi moral projektni vodja karkoli posodabljati. Da smo se razvoja idejne zasnove lahko lotili, smo najprej opredelili projektno vodenje ter informacijske sisteme, ki projektno vodenje podpirajo. Ogledali smo si tudi celovite informacijske rešitve ter implementacijske metodologije. Problem smo definirali tako, da smo opravili intervju z osebami, ki so sistem Better Meds že implementirale. Skozi intervjuje smo opazili, da se največ izzivov pojavlja prav pri spremljanju implementacije ter vodenju dokumentacije. Na podlagi definicije problema ter predhodno pridobljenega znanja smo nato izpeljali idejno zasnovo s pomočjo katere se lahko v prihodnosti ustvaril prototip. Pripravili smo tudi predloge naslednjih akcij, ki bodo sledile ob zaključku idejne zasnove.
Ključne besede: informacijski sistem, projektno vodenje, sistem za elektronsko predpisovanje in administracijo zdravil, implementacijsko orodje, implementacijska metodologija.
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 269; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (8,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici