| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 234
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uporaba umetne inteligence v modulu servis ERP rešitve Infor LN
Anej Kovačič, 2022, master's thesis

Abstract: Nenehen razvoj elektronike, elektronskih naprav in naprav z vgrajeno elektroniko je precej vplival na razvoj umetne inteligence, saj nas ta vsakodnevno spremlja na zavedenem in nezavednem nivoju. Temu so morali svoje produkte prilagoditi tudi proizvajalci in razvijalci celovitih informacijskih rešitev (ERP rešitev), ter druge programske opreme. V magistrski nalogi je predstavljen koncept ERP rešitev, ter zgradba in namestitveni modeli ERP rešitev. Na trgu je moč najti precejšnje število ERP rešitev, zato smo s pomočjo primerjalne analize pripravili seznam najboljših ERP rešitev. Konkretneje pa je v nalogi po modulih in funkcionalnostih predstavljena ena od večjih ERP rešitev z imenom Infor LN. Ker se tematika tega dela navezuje hkrati na umetno inteligenco, je ta splošno obravnavana, predstavljena pa so tudi vsa funkcionalna področja umetne inteligence. Ponudnik predstavljene ERP rešitve je v skladu s potrebami in današnjimi zahtevami oz. pričakovanji uporabnikov razvil svojo platformo za umetno inteligenco z imenom Infor Coleman, ki deluje v okviru operacijskega sistema Infor OS in tako nadgrajuje, optimizira in avtomatizira osnovno ERP rešitev Infor LN. V sled tega smo v nalogi obravnavali Infor OS, kakor tudi Infor Coleman. Zmožnost uporabe ERP rešitev v navezavi z umetno inteligenco je neskončna, zato smo na koncu obravnavali uporabo le te na predhodno predstavljenem področju vzdrževanja strojev in naprav, ter pripravili nekaj idejnih zasnov oziroma predlogov za optimizacijo standardnih poslovnih procesov in operacij.
Keywords: ERP rešitev, umetna inteligenca, Infor LN, Infor Coleman, prediktivno vzdrževanje
Published in DKUM: 02.12.2022; Views: 185; Downloads: 31
.pdf Full text (3,04 MB)

2.
Vpliv dinamičnih cen v e-poslovanju
Mihael Hojnik, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi bo obdelana tema ,ki v Sloveniji ni samoumevna in še ni bila obdelana. V tujini je pojem dinamičnih cen zelo razširjen v različnih panogah. Delovanje prirejanje in manipulacije cen lahko vidimo skoraj pri vsakodnevnih opravilih, kot je točenje goriva, nakupi preko spleta ali enostavni nakup v trgovini. V nalogi bo predstavljen pojem dinamičnih cen in opisan ,prikazane možnosti uporabe programske opreme, ki bi lahko v slovenskih trgovinah ali panogah pripomogle k boljšim poslovnim rezultatom. Razčlenjen bo algoritem ,ki je potreben za programsko opremo, ki manipulira ceno v trgovini ali panogi. Razčlenjeni bodo faktorji, ki jih je potrebno uporabiti pri analiziranju in optimizacije cen. Opisane bodo podatkovne baze, ki so potrebne za učinkovito delovanje programov za najbolj učinkovito delovanje programov. Predstavljeni bodo najbolj znani ponudniki programske opreme, ki skrbi za delovanje v tujini. Prikazane bodo dobre prakse dinamičnih cen na obstoječih primerih in panogah v podjetjih v tujini. Podjetja in panoge bodo izbrane na območju EU, saj skupno povezuje podobna zakonodaja o varstvu podatkov. Raziskovan bo pravni vidik pridobivanja in implementiranja podatkov v EU in Sloveniji glede uporabe takšne programske opreme, ter kateri podatki o strankah se lahko uporabijo in istočasno omogočajo anonimnost. Med glavnimi temami v magistrski nalogi bo raziskan pogled slovenskih strank na delovanje takšnih praks ,ter kako se bodo odzvale stranke glede na takšno delovanje cen v praksi. Analiziran bo tudi anketni vprašalnik, ter njihove odločitve. Na praktičnem primeru ,bo prikazana uvedba takšnega sistema na E-trgovini z preizkusno verzijo naključne programske opreme, ter podatkovne baza iz katere bo program določeval avtomatsko ceno . tudi omejitve, ki jih lahko ima posameznik pri implementaciji . Raziskano bo celotno področje dinamičnih cen.
Keywords: Dinamične cene, program, statistika, povpraševanja in ponudba, algoritmi, študijski primer, slovenski trg, tujina, cene, manipulacija
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 104; Downloads: 13
.pdf Full text (4,15 MB)

3.
Vodenje IT projekta z uporabo orodja MS Project
Daris Ćurić, 2022, master's thesis

Abstract: Tema magistrskega dela je projektno vodenje. Projektno vodenje lahko opredelimo kot uporabo znanja, veščin, orodij in tehnik pri projektnih aktivnostih za doseganje projektnih zahtev. Vodenje projektov se izvaja z uporabo in integracijo procesov projektnega vodenja za začetek, načrtovanje, izvedbo, spremljanje, nadzor in zapiranje. Da lahko pridemo do projektnega vodenja, moramo najprej razumeti, kaj predstavlja pojem projekt. Zato smo magistrsko nalogo razdelili na tri dele. Prvi del se nanaša na projekt, drugi del na projektno vodenje, tretji pa je praktični del, v katerem smo predstavili orodje MS Project. V prvem delu smo najprej opredelili pojem projekt oziroma smo zbrali opredelitve različnih avtorjev, predstavili lastnosti in življenjski cikel projekta. Lastnosti projekta, kot so začetni in končni datum ter cilj projekta, so tiste značilnosti, zaradi katerih projekte razumemo tako, kot jih razumemo. Življenjski cikel predstavlja življenjsko dobo projekta od razvoja do samega konca. Potem smo predstavili vrste projektov glede na različne kategorije, kot so cilj projekta, kompleksnost, vir kapitala itd. Spoznali smo veliko število projektov, kot so gradbeni, poslovni, interni, javni, IT projekti itd. Nato smo predstavili, kako različne kulture vplivajo na projekte, kako projekt začeti in kateri so kritični dejavniki uspeha. Podali smo nekaj korakov, ki jih je treba narediti, preden začnemo z izvedbo projekta in našteli dejavnike, na katere je treba biti pozoren. Pri dejavnikih smo predstavili pojem projektnega trikotnika, ki se uporablja kot izhodišče za ocenjevanje uspešnosti projektov. V drugem delu smo opredelili pojem projektnega vodenja in predstavili zgodovino projektnega vodenja. Zgodovino projektnega vodenja smo razdelili v štiri faze. Potem smo opredelili metodologije projektnega vodenja in predstavili tri skupine metodologij, in sicer tradicionalno, agilno in hibridno. Vsaka izmed skupin vsebuje število različnih metodologij, ki imajo svoje prednosti in slabosti. V nadaljevanju smo ugotovili, kakšna je vloga projektnega vodje in katere lastnosti imajo dobre vodje. Kot pri vsakem vodenju je zelo pomembno, da ima vodja dobre odnose z ljudmi, da razume njihove potrebe in da z njimi komunicira. Proučili smo tudi programsko opremo, ki se danes uporablja pri vodenju projektov. Predstavili smo različna orodja, našteli njihove lastnosti, prednosti in slabosti. Eno izmed orodij, ki smo ga na kratko predstavili, je MS Project, ki smo ga v tretjem delu uporabili za načrtovanje in simulacijo projekta. V tretjem delu smo predstavili projekt uvedbe CRM rešitve skozi orodje MS Project. Najprej smo prikazali osnovne lastnosti projekta, kot sta začetni in končni datum. V projektu smo uporabili koledar, ki smo ga izdelali za potrebe projekta. Prikazali smo tudi vire, ki v projektu opravljajo določena opravila, ter podrobno opisali vsako fazo projekta. Projekt smo razdelili na štiri faze. Nato smo prikazali, kako smo uporabili vire v projektu oziroma koliko ur dela vsak vir na projektu. Na koncu smo simulirali delo na projektu in spremljali napredek ter na podlagi tega izdelali nekaj poročil, kar je ena izmed funkcionalnosti orodja MS Project.
Keywords: projektno vodenje, projekt, IT, kritični dejavniki uspeha, metodologije projektnega vodenja, CRM
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 117; Downloads: 23
.pdf Full text (2,94 MB)

4.
Seo za video marketing na primeru YouTube-a
Nuša Vahter, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Konstantno spreminjajoče se okolje in tehnološki razvoj sta v zadnjih desetletjih popolnoma preusmerila potrošnjo, promocije in načine poslovanja. Marketing je z izumom interneta dosegel povsem nov obseg, kar je vodilo do pojava digitalnega marketinga. Zaradi veliko konkurence in prisotnosti ostalih podjetij na trgu je digitalna prisotnost podjetij postala ključen del njihovega obstoja in uspeha. Za pridobitev konkurenčne prednosti so podjetja uporabila in inkorporirala različne marketinške prijeme v svoje tržne strategije. Težava se pa skriva v tem, da je za mnoga podjetja preskok med tradicionalnim marketingom in digitalnim težak, saj se spopadajo s konstantnimi novostmi, novo tehnologijo, neizkušenim kadrom in ostalimi drugimi izzivi. V nalogi bomo predstavili digitalni marketing in kaj vse ta zajema. V nadaljevanju pa se bomo osredotočili na določen segment digitalnega marketinga, in sicer video marketing ter optimizacijo. Pri obeh temah bomo govorili o ključnih karakteristikah in raziskali, katera orodja so v današnjem času najbolj optimalna za uporabo v podjetjih. Za konec sledi še praktičen pregled vsebine video marketinga in optimizacije na primeru družabnega kanala YouTube. V nalogi bomo predstavili digitalni marketing in kaj vse ta zajema. V nadelavanju pa se bomo osredotočili na določen segment digitalnega marketinga in sicer video marketing ter optimizacijo. Pri obeh temah bomo govorili o ključnih karakteristikah in raziskali katera orodja so v današnjem času najbolj optimalna za uporabo v podjetjih. Za konec pa sledi še bolj praktičen pregled vsebine video marketing in optimizacije na primeru družabnega kanala YouTube.
Keywords: digitalni marketing, video marketing, optimizacija (SEO), YouTube video marketing, SEO orodja, video marketing orodja.
Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 88; Downloads: 16
.pdf Full text (2,03 MB)

5.
Vpliv orodij digitalnega marketinga na področju nepremičninskih agencij
Lana Vidovič Zrnič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge je predstavitev razvoja orodij digitalnega marketinga na področju nepremičninskih agencij. Sprva smo se osredotočili na splošen marketing in opredelili nekaj metod, ki jih vsa podjetja najpogosteje uporabljajo za oglaševanje svoje blagovne znamke. Kar hitro smo ugotovili, da se podjetja najbolj razlikujejo po tem, da nekatera prisegajo na tradicionalen in druga na digitalen marketing. Po pregledu prednosti in slabosti obeh vrst marketinga je razvidno, da je izbira, kateri marketing bodo podjetja uporabila v njihovih rokah. Cilj podjetji je doseči čim več potencialnih kupcev in s tem vzpostaviti zaupanje do blagovne znamke in na podlagi tega se podjetja odločajo katero vrsto marketinga bodo izbrali. Ker pa se danes vedno bolj razvija digitalizacija in tehnologija, se vedno več podjetji odloča za digitalen marketing, ki jim prinaša številne prednosti. Enaka zgodba je pri nepremičninskih podjetjih, kjer prav tako vidimo mešanico digitalnega in tradicionalnega marketinga. Za lažje razumevanje poslovanja nepremičnin bomo podrobneje opredelili pojme, ki so povezani z njim in tako tudi lažje predstavili zakaj je marketing pri nepremičninah tako pomemben. Številna nepremičninska podjetja se zavedajo uporabe spletnih platform v današnjih časih, zato jih vedno več za oglaševanja tudi uporabljajo. Digitalen marketing nepremičninskim podjetjem omogoča prihranek s časom in energijo za iskanje potencialnih kupcev, spletna merjenja in sledenje uspešnosti ter veliko ustvarjalnosti. In ravno zaradi teh razlogov smo skozi diplomsko nalogo ugotovili, da je digitalen marketing ena iz med najpomembnejših oblik oglaševanja, ki podjetju prinaša pozitivne učinke v poslovanju.
Keywords: Digitalen marketing, orodja digitalnega marketinga, nepremičninska agencija, marketing nepremičnin.
Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 79; Downloads: 21
.pdf Full text (1,38 MB)

6.
Vpliv kriptovalut v poslovnem svetu
Patrick Hren, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge je vpliv kriptovalut v poslovnem svetu. Osredotočili smo se na delovanje in uporabnost tehnologije veriženja tehnologij (angl. blockchain) in kriptovalut v vsakdanjem življenju, še posebej v poslovnem svetu. Eden glavnih problemov v poslovnem svetu je, da večina ljudi sploh ne ve, da se lahko tehnologija blockchain uporablja izven kriptovalut in kako lahko z njo poenostavijo določene procese. Najprej smo opredelili tehnologijo blockchain, predstavili njeno zgodovino, kako se je sploh začela uporabljati in nato še področja širjenja. Možnosti področja širjenja je veliko, saj je že skoraj vsak sektor gospodarstva prisoten na spletu. Izpostavili smo tudi pomembnost v prihodnosti, saj bo blockchain zagotovo del mnogih procesov v industriji, ki se nenehno razvija. V nalogi je omenjena tudi današnja želja in potreba množic po decentralizaciji nadzora podatkov, da bi se zmanjšal vpliv velikih korporacij in držav, kar lahko omogoči blockchain. Predstavili smo tudi danes najbolj prepoznaven del blockchaina, in sicer kriptovalute. Najprej smo predstavili bitcoin, njegovo zgodovino in uporabo, poleg tega še druge kriptovalute, ki so v današnjem svetu zelo pomembne, in sicer ethereum, decentralizirane finance in solano. Na koncu smo obravnavali še praktičen primer blockchaina, in sicer nezamenljive žetone (NFT-je), ki so danes zelo znani in se o njih poroča vsepovsod.
Keywords: kriptovalute, blockchain, bitcoin, decentralizacija, NFT
Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 116; Downloads: 44
.pdf Full text (1,68 MB)

7.
Avtomatizacija poslovnih procesov
Ajda Imerović, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V raziskavi proučujemo avtomatizacijo poslovnih procesov v podjetjih. Začeli bomo z zgodovino poslovnih procesov, kako so se spreminjali in posodabljali z leti in kakšne so značilnosti avtomatizacije poslovnih procesov (angl. Business Process Automation; BPA). Tudi bomo povedali razliko med BPA in robotske avtomatizacije postopkov (angl. Robotic Process Automation; RPA), ter nekatere pomembne in koristne razloge za uvedbo BPA v podjetje. Na koncu bomo povedali en primer uvedbe avtomatizacije v banko. Avtomatizacija poslovnih procesov je avtomatizacija dnevnih, ponovljivih poslovnih procesov, ki se običajno izvajajo ročno. BPA lahko zajema vse od večstopenjskih potekov dela do preprostih odgovorov strankam in ponuja možnost, da hitro in učinkovito izvedemo ponavljajoča se opravila ter preidemo na brezpapirne procese. To pomeni avtomatiziranje delovnih mest, kjer se čezmerna količina surovih podatkov in dokumentacije, kot so razvoj izdelkov, prodaja, človeški viri in drugo. Kljub ogromnemu napredku in olajšavi opravljanja procesov v podjetju, obstajajo pa tudi določene omejitve pri avtomatizaciji poslovnih procesov, zaradi katerih ni možno avtomatizirati nekateri proces na želen način, vendar lahko skrajšamo čas njegove izdelave na način da delno avtomatiziramo proces.
Keywords: avtomatizacija, poslovni procesi, BPA, RPA, BPM
Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 85; Downloads: 22
.pdf Full text (1,00 MB)

8.
Računalniška podpora pri oblikovanju proizvodnega sistema
Timi Bojnec, 2022, master's thesis

Abstract: V modernem času, kjer je glavni namen podjetja maksimirati dobiček, je zelo pomembno imeti minimalne stroški znotraj proizvodnje. Za doseganje teh ciljev je pomembno, da so pretočni časi in stroški transporta med delovnimi mesti oziroma stroji najmanjši. Posledično bodo manjši transportni stroški pomenili večji dobiček na koncu poslovnega leta. Manjši pretočni čas bo omogočal več dokončanih produktov v določenem časovnem obdobju. Prav zaradi tega je pomembno, da so proizvodni viri pozicionirani na najbolj optimalen način. Da bi prišli do optimalne razvrstitve proizvodnih virov, smo v magistrskem delu razvili računalniško podprto rešitev za izris diagrama toka obdelovancev iz matrike OD-KAM.
Keywords: diagram toka obdelovancev, matrika OD-KAM, optimalna razvrstitev proizvodnih virov, pretočni čas, transportni strošek.
Published in DKUM: 23.09.2022; Views: 107; Downloads: 20
.pdf Full text (1,87 MB)

9.
Document management system – a way to digital transformation
Sandra Jordan, Simona Sternad Zabukovšek, Irena Šišovska Klančnik, 2022, original scientific article

Published in DKUM: 22.07.2022; Views: 159; Downloads: 6
URL Link to file

10.
Uvajanje ERP-rešitev in kritični dejavniki uspeha
Lucija Kos, 2022, master's thesis

Abstract: Podjetja se spopadajo s časom hitrih sprememb in napredka. Vse spremembe, do katerih prihaja, so hitre in nepredvidljive, pomembno pa je, kako se podjetja na te spremembe odzovejo. Podjetja so prisiljena slediti spremembam in razvoju tehnologije ter se jim tudi prilagoditi, če želijo obstati, konkurirati, rasti in se dalje razvijati. Projekti uvedbe ERP-rešitev vplivajo tako na notranje kot tudi na zunanje poslovanje podjetij, njihova izvedba pa je kompleksna. Uspeh projekta uvedbe neposredno vpliva na uspešnost in preživetje podjetja. V prvem delu magistrskega dela bomo podrobno predstavili ERP-rešitve. Začeli bomo z definicijo ERP-rešitev in nadaljevali s predstavitvijo tehnološke arhitekture ERP-rešitev. Naredili bomo pregled devetih modulov, funkcionalnosti ter prednosti in slabosti ERP-rešitev. Opisali bomo potek uvedbe ERP-rešitev ter opredelili in pojasnili pristope k uvedbi teh rešitev. Nadaljevali bomo z opisom računalništva v oblaku, kjer bomo predstavili glavne prednosti računalništva v oblaku, storitve oblaka ter modele uvedbe v zasebni, skupni, javni in hibridni oblak. Naredili bomo tudi primerjavo med lokalno in oblačno nameščeno ERP-rešitvijo. Navedli bomo domače in tuje ponudnike ERP-rešitev ter jih na kratko predstavili. Dotaknili se bomo tudi prihodnosti ERP-rešitev in naredili pregled uporabe ERP-rešitev na področju Evropske unije. V drugem delu magistrskega dela bomo najprej definirali kritične dejavnike uspešnosti in naredili pregled zgodovine razvoja kritičnih dejavnikov uspešnosti. V nadaljevanju bomo pojasnili, zakaj pride do uspešnih oziroma neuspešnih uvedb ERP-rešitev. Kot dva primera neuspešne uvedbe ERP-rešitev bomo predstavili podjetji Hershey in Lidl, kot primer uspešne uvedbe ERP-rešitev pa podjetje Cadbury. Temu bo sledila analiza izbrane literature, najprej na temo kritičnih dejavnikov uspešnosti lokalnih uvedb ERP-rešitev, nato pa še na temo kritičnih dejavnikov uspešnosti uvedb ERP-rešitev v oblak. Najdene KDU bomo opisali in razvrstili po pojavnosti v literaturi.
Keywords: Uvajanje ERP, ERP, ERP rešitev, kritični dejavniki uspeha, KDU
Published in DKUM: 14.07.2022; Views: 258; Downloads: 36
.pdf Full text (2,13 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica