1. ALKOHOL IN PROMETNA VARNOST: ANALIZA PROMETNIH NESREČ NA OBMOČJU PU MARIBORBoruta Toplak, 2013, magistrsko delo Opis: Varnost cestnega prometa najpogosteje povezujemo s številom prometnih nesreč in mrtvimi v prometnih nesrečah. Po statističnih podatkih Policije predstavlja vožnja pod vplivom alkohola enega izmed najpomembnejših dejavnikov za nastanek prometnih nesreč. V Sloveniji število povzročiteljev prometnih nesreč, ki so pod vplivom alkohola, sorazmerno pada z zmanjševanjem števila prometnih nesreč. V nalogi je prikazana prometna varnost ter socialna stališča ljudi do prometne varnosti v Evropi in Sloveniji. Podrobneje je analizirana prometna varnost na območju Policijske uprave Maribor v letih 2008–2012, s poudarkom na vplivu alkohola na varnost v cestnem prometu.
Spremembe prometne zakonodaje in uvedba ukrepov na področju zmanjšanja rabe alkohola pripomorejo k zmanjševanju števila prometnih nesreč, ki jih povzročijo povzročitelji pod vplivom alkohola. V prihodnje je potrebno spodbujanje udeležencev v prometu k odgovornejšemu ravnanju in vedenju, oblikovanju zavesti o prometni varnosti in spoštovanju zakonodajnih predpisov, da bi se zagotovila večja prometna varnost cestnega prometa. Ključne besede: prometna varnost, vožnja pod vplivom alkohola, prometne nesreče Objavljeno v DKUM: 19.11.2013; Ogledov: 2490; Prenosov: 259
Celotno besedilo (2,01 MB) |
2. |
3. |
4. |
5. Določanje krivulje eksternih stroškov prometne (ne)varnosti kot element strateškega načrtovanja prometnicGabrijel Sternad, 2010, magistrsko delo Opis: Sodobna družba se poleg pozitivnih vse bolj zaveda tudi negativnih učinkov cestnega prometa, ki se kažejo v različnih oblikah. Ena izmed njih so prometne nesreče in njihove posledice, ki se lahko ponazorijo tudi v obliki stroškov, ki pri tem nastanejo. Prometni načrtovalci pri iskanju teoretičnega (pa tudi praktičnega) optimuma kapacitet prometnega omrežja po sodobnih, trajnostnih principih, namreč niso več »zavezani« upoštevati samo pretočnosti (kar praktično pomeni povečevati kapacitete cest, križišč, parkirnih površin), temveč iskati splošni optimum. Upoštevati morajo eksterne stroške prometa, ti pa so se zaradi spremenjenih vrednostnih sistemov (povečanje vrednosti človekovega zdravja in življenja) z vidika njihove strukture bistveno spremenili.
Magistrska naloga obravnava problem eksternih stroškov prometnih nesreč z vidika njihove odvisnosti od prometne obremenitve cestnega odseka. Tako je v okviru naloge izvedena raziskava o odvisnosti dejanske (izmerjene) prometne varnosti od prometne obremenitve (gostote prometnega toka) ob upoštevanju uveljavljene metodologije za določanje eksternih stroškov prometnih nesreč. Raziskava je izvedena na treh cestnih odsekih državnih cest v Sloveniji, njeni rezultati pa so pomembni z vidika strateškega prometnega planiranja in tudi raziskovanja tega področja v prihodnje. Ključne besede: promet, cestni promet, eksterni stroški, eksterni stroški prometnih nesreč, prometna varnost, gostota prometnega toka Objavljeno v DKUM: 05.07.2010; Ogledov: 3472; Prenosov: 380
Celotno besedilo (34,49 MB) |
6. |