| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 407
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza CRM rešitev med Zoho crm in HubSpot CRM
Žiga Majerič, 2021, diplomsko delo

Opis: CRM rešitve so v današnjem času in tudi v prihodnosti ključnega pomena za številna podjetja, da vzpostavijo kakovostne odnose s svojimi strankami, ki so osnova za obojestransko koristno in dolgoročno poslovno sodelovanje. Ker je ponudnikov CRM rešitev več in ker se rešitve med seboj razlikujejo, je pomembno, da podjetje izbere primerno CRM rešitev. V diplomskem projektu smo predstavili in primerjali dve oblačni rešitvi za upravljanje odnosov s strankami, to sta Zoho CRM in HubSpot CRM, ki v Sloveniji še nista tako uveljavljeni. Najprej smo predstavili, kaj CRM rešitve sploh so, njihov razvoj in vrste, potem smo predstavili njihove značilnosti in funkcionalnosti, nato pa pojasnili razlike med brezplačnimi in plačljivimi CRM rešitvam; predstavili smo še trenutne trende, ki jim morajo CRM rešitve slediti in našteli trenutne vodilne ponudnike CRM rešitev na svetu. V drugem delu diplomskega projekta smo predstavili dve rešitvi CRM, to sta Zoho CRM in HubSpot CRM. Za vsako izmed rešitev smo na kratko opisali posamezno podjetje oziroma ponudnika CRM rešitve, predstavili postopek uvedbe, opisali izgled začetne strani, našteli funkcionalnosti posamezne različice, predstavili možnosti podpore uporabnikom in možnosti integracije z drugimi programi. Na koncu smo omenjeni rešitvi primerjali po različnih kriterijih, in sicer po ceni, uvedbi, možnostih integracij, prilagodljivosti, funkcionalnostih, sledenju trendom in podpori uporabnikom. Na spletnih platformah, kjer ocenjujejo rešitve, smo poiskali tudi ocene dejanskih uporabnikov obeh rešitev in jih primerjali.
Ključne besede: CRM, oblačne rešitve, HubSpot CRM, Zoho CRM
Objavljeno: 10.06.2021; Ogledov: 73; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (963,98 KB)

2.
Identificiranje podjetja na spletu
Aleš Gorjup, 2021, magistrsko delo

Opis: Z nenehno rastjo spleta in števila informacij, ki se na spletu pojavljajo, smo večkrat postavljeni pred vprašanje, ali bomo na spletu našli to kar iščemo. Pomoč pri tem nam nudijo spletni iskalniki, katere bomo opredelili in opisali njihovo delovanje. Cilj magistrskega dela je podrobneje raziskati, kako delujejo spletni iskalniki in kako uporabniki s pomočjo njih iščemo po spletu. Ugotovili smo, da lahko na uvrstitev naše spletne strani med rezultati iskanja vplivamo z optimizacijo spletne strani za spletne iskalnike. Pri optimizaciji gre za različne postopke, s katerimi prilagajamo spletno stran tako, da bi nas uporabniki našli, saj če te danes ni na spletu, je skoraj enako kot, da ne obstajaš. V nadaljevanju smo raziskali pomembnost ključnih besed, ki morajo biti izbrane smiselno glede na vsebino, ki jo ponujamo. Podrobneje smo opisali gradnike optimizacije na strani in izven nje. Na koncu smo pregledali še osnove spletne analitike in osnove merjenja s programi, ki nam lahko ob razumevanju pridobljenih rezultatov pomagajo pri izboljšanju uvrstitve spletne strani v rezultatih iskanja in pri doseganju višje stopnje konverzije.
Ključne besede: spletni iskalnik, optimizacija za spletne iskalnike, ključne besede, družbena omrežja
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 123; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

3.
Integracija interneta stvari in ERP rešitve
Anže Podgrajšek, 2021, magistrsko delo

Opis: Internet stvari (angl. Internet of Things, v nadaljevanju IoT) je trend, ki je v trenutnem informacijskem svetu izjemno priljubljen. Vsak izmed nas vsakodnevno uporablja vsaj eno napravo, povezano s spletom, in to je pametni mobilni telefon. Zavedati se moramo, da bo prisotnost IoT naprav vedno večja in da bodo te naprave vedno bolj posegale ter vplivale tako na naše zasebno kot poslovno življenje. ERP rešitve (angl. Enterprise resource planning solutions) so v poslovnem svetu vseprisotne. Praktično skoraj ni več podjetij, ki pri svojem poslovanju ne bi uporabljale ene izmed mnogih ERP rešitev. Dve izmed glavnih prednosti, ki jih ERP rešitev ponuja, sta transparentnost poslovanja in obdelava podatkov. Različni trendi nenehno vplivajo na ERP rešitve, ki se morajo tem trendom nenehno prilagajati, saj so izjemnega pomena za uspešno delovanje podjetja. IoT pa je eden izmed tistih trendov, ki že vplivajo na spreminjanje in koristnost izrabe ERP rešitev. Vsa podjetja si želijo čim boljše izkoristiti rešitve, ki jih uporabljajo, zato ERP ponudniki že opažajo, da je treba podatke, ki so zajeti s pomočjo IoT naprav, kvalitetno beležiti in obdelati. Kombinacija ERP rešitev in IoT tehnologij in naprav pa lahko zato uporabniku prinese ogromno pozitivnih vplivov in večjo izrabljenost ERP rešitev. V prvem, teoretičnem, delu magistrskega dela bomo spoznali IoT tehnologije, jih opredelili, predstavili njihov razvoj skozi zgodovino, predstavili arhitekturo delovanja, pokazali, kje so IoT tehnologije močno prisotne, spoznali bomo tudi prednosti in slabosti uporabe in podrobneje obravnavali tudi problem vpliva interneta stvari na zaposlitve. Prav tako bomo opredelili ERP rešitve, predstavili njihov zgodovinski razvoj in arhitekturo. Opredelili bomo tudi funkcionalnosti, prednosti in slabosti teh rešitev in napovedali tudi prihodnje trende. Drugi del magistrskega dela je namenjen predstavitvi primerjavi rešitev Microsoft Azure IoT in SAP Leonardo IoT in iskanju funkcionalnosti integracije interneta stvari in ERP rešitve.
Ključne besede: Internet stvari, IoT, ERP, Microsoft Azure IoT, SAP Leonardo IoT
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 120; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

4.
Funkcionalnost programskega jezika Java iz vidika uporabniških izkušenj
Sara Vidovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Funkcionalnost programskega jezika Java bi lahko opredelili na več načinov, ki so podkrepljeni z mnogimi uporabniškimi izkušnjami. Zagotovo pa je potrebno pričeti pri samem začetku Jave in tesni povezanosti tega jezika z objektno usmerjenostjo. V to delo so zato zajeti začetki in definicije koncepta »objekt« ter objektne usmerjenosti, predstavljen je tudi glavni temelj vseh objektno usmerjenih jezikov – programski jezik Simula. Magistrsko delo je namenjeno spoznavanju programskega jezika Java in njegove funkcionalnosti. Spoznamo vzrok za nastanek obravnavanega jezika, ki obstaja med drugim tudi v prenosljivosti določenega programa. Magistrsko delo cilja predvsem na funkcionalnost Jave na različnih področjih. Ta zajemajo med drugim poslovno inteligenco, umetno inteligenco, spletne rešitve in Android platformo. Cilj naloge je določiti tisti problem in tisto prednost programskega jezika Java, ki bosta z vidika teorije kot tudi z vidika empiričnega dela najbolj izstopala. Kmalu spoznamo, da uporabniki kot problem Jave predstavljajo svoje pogoste težave pri razvijanju Android aplikacij. Ugotovimo še, da je razlog za nastanek tega jezika v bistvu tudi ključna prednost v očeh mnogih razvijalcev in inženirjev.
Ključne besede: objekt, Java, objektna usmerjenost, programiranje, uporabniška izkušnja
Objavljeno: 13.04.2021; Ogledov: 66; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

5.
Zasnova e-platforme za dostavo hrane v makedoniji
Damjan Radev, 2020, diplomsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletje, tehnologija se hitro spreminja kako v poslovnem svetu tako v vsakdanjo življenje človeka, vsak dan vidimo novo aplikacijo ki izboljša našega življenja. Podjetja imajo za zadatek slediti spremembe če želijo ostati pomembni. Danes je zelo težko si predstavljat življenje brez uporabe računalnika, če bi Internet prenehal obstajati svet bo zašel v krizo. Vključevanja e poslovanja v poslovem svetu se bo zvišalo še več v prihodnosti, ker se je do danes to prikazalo kot ključni dejavnik zvišanju produktivnosti podjetja. Namen diplomskega dela, je predstaviti kakšno vlogo ima e-poslovanje v način komuniciranja med podjetji ki ponujajo hrano in stranke ki si želijo hiter ter lažji dostop do njej. Bomo predstavili zasnovo ter izdelavo aplikacijo ki povezuje stranke do restavracije, ter pomaga pri procesu naročanja, dostop ter dostavo izdelke.
Ključne besede: e-poslovanje, e-trgovina, spletna aplikacija, tehnologije komuniciranja, uvajanje e-poslovanja, vrste e-poslovanja, modeli e-poslovanja, uber-eats, zomato, ehrana, spletno naročanje, koncept e-poslovanja, B2B, B2C, C2C, B2G, C2G, G2G
Objavljeno: 24.03.2021; Ogledov: 70; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

6.
Tehnologija veriženja blokov v povezavi z decentraliziranimi financami
Aljaž Tišler, 2020, magistrsko delo

Opis: Tehnologija veriženja blokov je zaradi visokega vzpona kriptovalute Bitcoin začela pridobivati na popularnosti. Vzpon je prinesel tudi medijsko izpostavljenost, posledično pa so tehnologije začele raziskovati tudi multinacionalke, kot je Microsoft. Z razvojem bitcoina so se začele pojavljati tudi druge kriptovalute, kot je ethereum, ki je tehnologiji veriženja blokov dodal pametne pogodbe. S pametnimi pogodbami so nastale tudi decentralizirane finance, ki bodo služile kot temelj praktičnemu delu magistrskega dela. Najprej smo v magistrskem delu opredelili termin tehnologija veriženja blokov. Skozi zgodovino smo poizkušali predstaviti nastanek in ključne mejnike v razvoju tehnologije. Ker lahko tehnologijo veriženja blokov uporabimo za različne namene, smo opisali tudi tipe tehnologije in izpostavili ključne razlike med njimi. Vsak nov izum ali pripomoček ima svoje prednosti in slabosti. V delu smo tako predstavili obe plati in izpostavili, kakšne prednosti ima implementacija tehnologije veriženja blokov za podjetja ter posameznike. V nadaljevanju smo opisali enega ključnih dejavnikov za rast popularnosti tehnologije. Predstavili smo, kaj so kriptovalute, katere tipe poznamo in na katere skupine jih delimo. Za potrebe magistrskega dela smo opisali kriptovaluti bitcoin, ethereum in njune glavne alternative. Za zaključek smo izpostavili tudi možnost njihove uporabe v vsakdanjem življenju. Poglavju o kriptovalutah sledi poglavje decentraliziranih financ. Njihov glavni cilj je uporabnikom omogočiti uporabo finančnih storitev s pomočjo verige blokov. Med te storitve spadajo posojanje denarja, izposojanje denarja ipd. Najprej smo decentralizirane finance opisali in jih podrobno razdelili v kategorije. Tudi tukaj smo izpostavili prednosti in slabosti. Teoretični del se zaključi z opisom trendov in napovedi na obeh opisanih področjih. V empiričnem delu smo analizirali pet izbranih platform, na katerih je možno najeti posojilo. Najprej smo opisali kriterije za analizo, sledita opis in razlaga posamezne platforme. Na koncu smo naredili končno primerjavo in poizkušali izbrati najboljšo opisano platformo.
Ključne besede: kriptovalute, Ethereum, Bitcoin, decentralizirane finance, blockchain, tehnologija veriženja blokov
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 288; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

7.
Projekt uvedbe sistema za upravljanje učenja v organizaciji za izobraževanje odraslih
Špela Dominko, 2020, magistrsko delo

Opis: Težnja po novem znanju, ogromna količina podatkov, njihova selekcija, tehnološki razvoj in prihodnost poklicev ter pričakovanja udeležencev, ki se želijo učiti kadar koli in kjer koli so ključni dejavniki razvoja e-izobraževanja, ki se skladno s pričakovanji digitane družbe v zadnjem desetletju zelo razvija. Digitalizacija učnih procesov se stopnjuje in izobraževalne organizacije se zaradi pozitivnih učinkov vse pogosteje odločajo za vpeljavo e-izobraževanja. V teoretičnem delu so predstavljena temeljna izhodišča e-izobraževanja, njegove prednosti in slabosti. Predstavljene so ključne značilnosti e-izobraževanja, njegov razvoj skozi zgodovino, oblike e-izobraževanja in trende, h katerim se nagiba razvoj. V nadaljevanju dela je predstavljena informacijsko podpora za izvedbo e-izobraževanja, bistveni informacijski sistememi, ki podpirajo posamezne aktivnosti in področja e-izobraževanja in sistemi za upravljanje učenja, ki organizacijam predstavljajo celovito rešitev, ki podpira e-izobraževanje. Predstavljen je razvoj orodij za podporo e-izobraževanju, njihove ključne značilnosti in izpostavljenih nekaj najbolj priljubljenih ponudnikov rešitev. V četrtem poglavju se osredotočamo na proces vpeljave e-učenja s poudarkom na uvedbi sistema za upravljanje učenja, začenši z načrtovanjem, analizo zahtev in potreb. Tekom procesa izbire so naštete in predstavljene posamezne aktivnosti izbire in postopek določanja kriterijev za izbiro najprimernejše rešitve. Sama uvedba je ovrednotena tudi iz ekonomskega vidika, kjer smo izpostavili kključni stroški povezani z vpeljavo in najpogosteje uporabljeni finančne modeli e-izobraževanja. Na koncu poglavlja so predstavljeni ključni dejavniki uspeha uvedbe e-izobraževanja. V praktičnem delu je predstavljen projekt uvedbe sistema za upravljanje učenja na praktičnem primeru v organizaciji za izobraževanje odraslih. Ta sledi standardnemu postopku, ki smo ga spoznali v praktičnem delu, vključno s spoznavanjem okolja organizacije, tržno analizo ponudnikov e-izobraževanja za odrasle, izvedenim postopkom izbire najprimernejše rešitve in njenim testiranjem. Za konec je podanih še nekaj predlogov za nadaljne aktivnosti povezane z vpeljavo e-izobraževanja.
Ključne besede: e-izobraževanje, uvedba informacijskih rešitev, sistemi za upravljanje učenja, izbira sistema za upravljanje učenja, informacijska podpora e-izobraževanju
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 83; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

8.
Pametna mesta in domovi
Nina Sagadin, 2020, magistrsko delo

Opis: Z napredkom tehnologije, lahko vsakodnevno spremljamo nove produkte na trgu. V zadnjem času vedno več krat slišimo ali beremo o internetu stvari, pametnih mestih in domovih. Ti pojmi so relativno novi, njihove možnosti uporabe pa so že neštete. V sklopu teoretičnega dela magistrske naloge smo pisali o internetu stvari, pametnih mestih in domovih. Če se za začetek osredotočimo na IoT; ta je v le nekaj letih omogočil svojo uporabo na različnih področjih. Lahko se uporablja v avtomobilski industriji, trgovinah, kmetijstvu, farmaciji, pametnih mestih, tovarnah, pametnih domovih in še bi lahko naštevali. IoT namreč združuje množico tehnologij, ki med seboj povezujejo naprave preko omrežij ali signalov. Bolj podrobneje pa smo IoT opredelili v drugem poglavju. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na pametna mesta, ki delujejo na podlagi interneta stvari. Ta mesta namreč sistematično uporabljajo digitalne tehnologije za izboljšanje mesta na področjih kot so energija, konkurenčnost in za izboljšanje življenja prebivalcev. Zadnje teoretično poglavje pa se nanaša na pametne domove, definicijo tega pojma ter uporabo pametnih rešitev za dom. Magistrska naloga pa vsebuje tudi raziskovalni del, kjer smo raziskovali ozaveščenost in uporabo interneta stvari, pametnih mest in pametnih domov med prebivalci Republike Slovenije. Informacije smo pridobili na podlagi anketnega vprašalnika, rezultate smo pa tudi analizirali. Ugotovitve so zelo zanimive, saj kažejo tako poznavanje omenjenih pojmov, kot tudi uporabo pametnih naprav in ozaveščenost o teh pojmih po svetu in v Sloveniji. Cilj magistrske naloge je bil teoretična opredelitev interneta stvari, pametnih mest in pametnih domov ter opredeliti njihovo uporabo, naslednji cilj pa je bil ugotoviti kolikšno je poznavanje in uporaba razsežnosti interneta stvari med prebivalci Slovenije.
Ključne besede: Internet stvari, Pametna mesta, Pametni domovi
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 130; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (3,14 MB)

9.
Digitalna prisotnost malega trgovskega podjetja na primeru podjetja Avtosotla, d.o.o.
David Romih, 2020, magistrsko delo

Opis: Digitalizacija poslovanja in digitalna prisotnost sta danes eni ključnih strateških usmeritev podjetij. Hiter življenjski tempo narekuje nenehno prilagajanje podjetnikov na trgu. Za doseg in iskanje novih strank je v porastu uporaba digitalnih rešitev. V magistrskem delu predstavljamo digitalno prisotnost v malem trgovskem podjetju Avtosotla, d.o.o. in na njegovem primeru prikažemo možno uporabo digitalnih strategij prisotnosti. Natančneje predstavimo 3 digitalne strategije prisotnosti: spletno mesto in SEO optimizacija, družbeno omrežje Facebook in oglaševanje ter e- poštni marketing. Na primeru podjetja Avtosotla, d.o.o. prikažemo uporabo teh strategij, s katerimi želimo doseči naslednje cilje: povečanje prepoznavnosti podjetja in pošiljanje ponudb pravim kupcem, pridobivanje novih zvestih strank prek spleta in zagotavljanje ustreznih informacij na spletnem mestu ter povečanje obiska spletnega mesta. Nadalje ugotavljamo, ali se razlikuje upravljanje digitalne prisotnosti v malih in srednje velikih ter velikih podjetjih. Preverjamo hipotezo o tem, ali ima digitalna prisotnost podjetja pozitivne učinke na poslovanje, in o tem, ali so strategije spletno mesto, Facebook oglaševanje in e-poštni marketing primerne za uvedbo v malem trgovskem podjetju, ki se ukvarja s prodajo rezervnih delov za avtomobile.
Ključne besede: digitalna prisotnost, strategije digitalne prisotnosti, malo trgovsko podjetje Avtosotla, d.o.o., spletno mesto, družbena omrežja, e-poštni marketing
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 107; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,14 MB)

10.
Digitalizacija sejmišča
Mojca Babič, 2020, magistrsko delo

Opis: Prihodnost na področju e-poslovanja je navdušujoča. Sam razvoj in inovativnost na področju tehnologije in digitalizacije je v današnjem času impresivna. Vodilne na področju tehnike in tehnologije so v današnjem svetu ZDA, Japonska in Kitajska, a jim je zaradi svoje drznosti Evropa kar takoj za petami. Kaj pa sploh je e-poslovanje? Mnogi ga opredeljujejo kot splošen pojem, ki se nanaša na vse načine uporabe digitalnih informacijskih in komunikacijskih tehnologij za podporo ali racionalizacijo poslovnih procesov - od priprave do implementacije. Vendar se lahko natančneje nanaša tudi na poslovne procese spletnih trgovin ali drugih internetnih podjetij. Ena izmed vej informatike je tudi razvoj aplikacij, ki je v zadnjem času izredno popularen trend med informatiki. Vedno znova nas presenečajo z novimi idejami, zasnovami in prav tako izvedbami, se pravi končnimi izdelki. Gospodarstvo danes je tehnološko tako napredno, da je potrebno biti posebej iznajdljiv, da se bi na trg lahko predstavili novo zasnovo. Konkurenca na tem področju je res velika, ponudba pa tako raznolika, da lahko uporabnika takoj premami. V magistrski nalogi smo se tako posvetili digitalizaciji na sploh prav tako smo izpostavili trende na področju razvoja aplikacij, povedali kako se aplikacije razvijajo in kakšni so pri tem stroški. Del naše magistrske naloge pa so sejmi. Natančneje smo izpostavili sejem v Frankfurtu, ki je po eden največjih sejmov tako v Evropi kot tudi drugje po svetu. Pri raziskavi o aplikacijah se nam je utrnila zamisel. Ali bi lahko ustvarili aplikacijo, ki je v bistvu navigacijski sistem kot tudi sam prikaz in pojasnitev sejma? Aplikacija bi vsebovala GPS sistem, ki bi udeležence sejma vodil skozi sama prizorišča. Sama aplikacija bi bila sestavljena iz več delov. Eden izmed zavihkov bi torej bil sam GPS sistem, torej navigacija po prizoriščih. V naslednjem bi lahko imeli naštete vse predstavnike in gostitelje samega sejma, v posebnem okencu bi lahko posameznik vpisal kaj ga na tem sejmu sploh zanima, aplikacija bi ga lahko vodila na te posamezne kraje. Ker so sejmišča seveda prizorišča, ki so po navadi na prostem ali v velikih halah, se po njih udeleženci sejma sprehajajo. Zato je navigacijski sistem potrebno prilagoditi oziroma uporabiti tistega, ki je namenjen pešcem ter seveda uporabiti notranji GPS sistem. Seveda smo kasneje ugotovili, da sejmišče v Frankfurtu že uporablja neko vrste aplikacije, zato smo se odločili, da jo preučimo in mogoče na podlagi tega podamo predloge za izboljšavo in na tak način posredno podamo tudi utrinke naše ideje.
Ključne besede: e-poslovanje, razvoj aplikacije, GPS, sejem, Messe Frankfurt
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 86; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.37 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici