| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Grafika in moj domači kraj
Urška Juhart, 2016, magistrsko delo

Opis: Vsebino magistrskega dela sem razdelila na teoretični in pedagoški del ter na samostojno praktično ustvarjanje na grafičnem področju. V prvem delu sem namenila nekaj besed odločitvi o izbrani temi. Sledijo poglavja, v katerih sem se oprla na teoretična dognanja o umetnosti in grafični umetnosti, s kratkim vpogledom v zgodovino grafične umetnosti. Drugi del sem namenila pedagoškemu delu in s tem grafičnemu projektu, ki smo ga izvedli v osnovni šoli na Polzeli. Projekt smo izvedli z učenci od 1. do 9. razreda. Grafične tehnike smo prilagajali učnemu načrtu in starostni stopnji učencev, pri tem pa smo stremeli k temu, da smo se v vsakem razredu posluževali različnih tehnik ploskega, visokega in globokega tiska. Nekaj nastalih del sem po določenih kriterijih nato še ovrednotila. V tretjem delu sem se osredotočila na samostojno praktično ustvarjanje. Raziskovanje različnih pristopov in tehnoloških postopkov v grafičnem mediju sem začela z direktnim odtiskovanjem rastlin po postopku tehnike s premično šablono. V mojih primerih šablono predstavljajo rastline, ki se štejejo kot ready-made šablone. Matrico sem postopno nadgrajevala s kombiniranjem z drugimi grafičnimi tehnikami. Najprej sem šablone rastlin kombinirala z linorezom, nato sem dodajala še druge materiale s strukturno značilnimi površinami, ki s tiskanjem na papir ali na drugo podlago prenesejo prepričljivo materialnost površine. Tako sem z različnimi pristopi prišla do edinstvene grafične tehnike kolažnega tiska. Ker pa moja pot eksperimentiranja ni bila omejena le na postopke tiskanja, ampak tudi na izdelavo nekaterih materialov in pripomočkov za tiskanje, sem del vsebine namenila opisu izdelave želatinaste plošče, ki mi je služila kot podlaga pri ročnem tiskanju in izdelavi ročno narejenega papirja, na katerega sem ročno ali strojno tiskala. Za konec sem nekaj besed namenila še organizaciji in postavitvi razstave, kjer smo predstavili nastale otroške in moje lastne grafične liste.
Ključne besede: narava, domači kraj, eksperimentiranje, grafika, grafični projekt, kolažna tehnika, šablonski tisk, ready-made šablona.
Objavljeno: 22.02.2017; Ogledov: 760; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (18,54 MB)

2.
Knjiga umetnika
Sanja Korošak, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu smo pojasnili, kaj je knjiga umetnika. Predstavili smo nekaj definicij, raziskali zgodovinski razvoj in prikazali nekaj primerov v praksi. Osredotočili smo se tudi na nekaj primerov iz Slovenije in ugotovili, da imamo v Sloveniji veliko umetniških del, ki so knjige umetnika. Na kratko smo predstavili področji, ki sta tesno povezani s tem medijem. Ti področji sta vizualna in konkretna poezija ter mail art (poštna umetnost). Veliko umetnikov v svoja dela vključuje besedila. Besede so tudi del knjige in velikokrat so tudi del knjige umetnika. Predstavili smo vključevanje besedil v umetniška dela in omenili nekaj primerov. V praktičnem delu sem oblikovala lastno knjigo umetnika v grafični tehniki linorez. V grafike sem vključila besede, ki jih imamo za samoumevne in se ne zavedamo njihovih pomenov.
Ključne besede: knjiga umetnika, knjiga objekt, konkretna in vizualna poezija, poštna umetnost, napisane slike
Objavljeno: 22.02.2017; Ogledov: 632; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (3,79 MB)

3.
Kombinirane tehnike visokega tiska-kolaž v grafiki
Jerneja Menzinger, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Kombinirane tehnike visokega tiska – kolaž v grafiki je razdeljeno na dva dela. V prvem delu sem skozi likovno-teoretičen vidik predstavila pojav kolaža v umetnosti, njegovo zgodovino in razvoj. Osredotočila sem se na najbolj vidne umetnike različnih umetniških gibanj 20. stoletja, ki so se na različnih likovnih področjih ukvarjali s kolažem, ga razvijali, izpopolnjevali in preko njega kritično izražali svoj pogled na umetnost, vojno, družbo in politiko. V drugem delu magistrskega dela sem se posvetila raziskovanju kolaža na področju grafike. Kolaž v grafiki sem skušala predstaviti kot avtonomno likovno zvrst in kot eksperiment v umetniškem ustvarjanju. Najprej sem zajela širše področje grafike in navedla nekaj umetnikov, predvsem mlajše generacije, ki se v svojem grafičnem ustvarjanju ukvarjajo s kolažiranjem. Nato sem se posvetila tehnikam visokega tiska in predstavila problematiko kolaža skozi likovno praktičen vidik ob ustvarjanju lastnih del v tehnikah linoreza, kolažnega tiska, tiska s pečatniki, tiska s premično šablono ter v medsebojni kombinaciji le-teh. Pri ustvarjanju sem raziskala in uporabila različne materiale in načine obdelave matric. Zavestno sem se v celoti posluževala ročnega procesa izdelave in odtiskovanja matric, saj tak proces dela omogoča posebne možnosti artikuliranja likovne forme in svojevrstno likovno govorico. Prav tako je v drugem delu predstavljena primerjava del umetnika Lojzeta Spacala z mojimi lastnimi, pri čemer so dela razložena z vidika kolaža, likovnega problema in grafičnih tehnik. Obravnavana je tudi grafična matrica, ne le kot podlaga, s katere odtiskujemo, temveč tudi kot končni kolažni izdelek.
Ključne besede: kolaž, visoki tisk, kolažni tisk, tradicionalni postopki, sodobna tehnologija, matrica, kombinirane tehnike, eksperimentalnost v grafiki.  
Objavljeno: 03.04.2017; Ogledov: 986; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

4.
Avtoportret kot likovno-didaktična spodbuda pri grafičnem ustvarjanju
Katarina Aman, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Avtoportret kot likovno-didaktična spodbuda pri grafičnem ustvarjanju je ločeno na dva dela. V prvem delu smo raziskali področje grafike, tako z zgodovinskega kot s tehničnega vidika. Postavili smo okvir slovenske grafike, katero želimo približati učiteljem in še posebno učencem. Raziskali smo ciljno zastavljenost slovenske umetnosti v učnem načrtu in kako je v njem predvideno spoznavanje likovnega področja grafike v osnovni šoli. Nadalje smo natančneje raziskali motiv avtoportreta s poudarkom na slovenski grafični umetnosti. Izpostavili in predstavili smo slovenske grafike, ki se reprezentirajo z grafičnim avtoportretom. Njihova dela smo kasneje uporabili za učno motivacijo in gradivo pri spoznavanju grafičnih tehnik pri pouku likovne umetnosti v vseh razredih osnovne šole. Raziskava je bila opravljena na izbrani osnovni šoli, kjer smo pri pouku likovne umetnosti izvedli grafično nalogo, jo likovno ovrednotili in izvedli anketo, vezano na potek učne ure, likovno nalogo in obravnavano učno snov. Z raziskavo smo želeli analizirati odnos učencev do motiva avtoportreta, do likovnega področja in slovenske umetnosti ter njihovo preferiranje grafičnih tehnik z možnostjo izvajanja le-teh pri pouku likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah. Rezultati raziskave kažejo na velik interes za slovensko likovno umetnost in hkrati tudi za raznolikost grafičnih tehnik pri pouku likovne umetnosti.
Ključne besede: Grafika, avtoportret, slovenska umetnost, osnovna šola, likovna umetnost, grafične tehnike.
Objavljeno: 18.08.2017; Ogledov: 524; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (10,77 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Matrica in odtis v lesorezu
Danica Korošec, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi z naslovom Matrica in odtis v lesorezu sem besedilo razčlenila na tri dele. V prvem delu sem s teoretičnega vidika raziskala in opisala pojem lesorez v umetnosti, njegov razvoj in zgodovino. Svoje raziskovanje lesoreza skozi zgodovino sem zaključila z opisom petih umetnikov, ki so ustvarjalci sodobnega lesoreza. To so Štefan Galič, Thomas Klipper, Barthelemy Toguo, Bryan Nash Gill in Maria Bonomi. V drugem delu naloge sem opisala lasten odnos do lesa. Raziskala sem, kaj mi les v umetnosti nudi in kaj mi omogoča pri ustvarjanju. Lesorez se je skozi zgodovino počasi razvijal in danes nam omogoča različne pristope in tehnike obdelave lesa. Najprej sem predstavila lastna dela z vsebinskega in likovnega vidika. Nato sem skozi lastno doživljanje in izkušnje opisala postopek priprave lesene matrice in lesene tiskovne površine. Ključen pomen za pravilno pripravo matrico so imele izbira, priprava in obdelava lesa. Opisala sem tudi, na katere težave sem naletela in kako sem jih reševala. Tretji del naloge sem posvetila lastni razstavi. Potek razstave sem glede na svojo izkušnjo opisala z besedami, s spremnim besedilom na razstavi in s slikovnim gradivom. Z vprašalnikom in analizo vprašalnika sem na razstavi raziskala, kaj gledalca bolj pritegne kot končni izdelek, matrica ali odtis, ter katera tiskovna površina jih bolj prepriča – papir, furnir ali les.
Ključne besede: Lesorez, visoki tisk, zgodovina lesoreza, tehnike lesoreza, furnir, masiven les, matrica, odtis, tiskovna površina.
Objavljeno: 17.11.2017; Ogledov: 527; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (9,25 MB)

6.
Ples kot izhodišče za grafično ustvarjanje
Teja Kodela, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu raziskujemo, kako in zakaj je lahko ples osnova za ustvarjanje v grafični tehniki monotipija. Osredotočili smo se na telo in korake plesalke ali plesalca, ki preko gibanja puščajo sledi. Poleg tega smo vključili še glasbo in na ta način povezali tri različna umetniška področja. Magistrska naloga je sestavljena iz treh delov: v prvem delu so predstavljeni umetniki, ki so se ukvarjali z raziskovanjem gibanja človeškega telesa v povezavi z likovno in vizualno umetnostjo. Predstavili smo načine izražanja in medije, v katerih so predstavljena njihova umetniška dela. V magistrskem delu se osredotočamo na gibanje človeškega telesa, zato smo v prvem delu več poudarka dali performansu (performance art), plesu, glasbi in grafični tehniki monotipiji, s katero smo to gibanje lahko prikazali. Umetnike in pojme smo predstavili teoretično in zgodovinsko. V drugem delu magistrskega dela je predstavljena delavnica, ki smo jo izvedli z dijaki. Pod našim mentorstvom so svobodno, brez koreografije, plesali na izbrano glasbo, sami pa so določili tudi barvo. Zanimalo nas je, kaj so ob plesnem izražanju občutili in kakšna je bila njihova celotna izkušnja delavnice. S predstavitvijo grafike na sodoben način smo se želeli poglobiti v njihov svet, se jim približati in jih razumeti. Poleg tega smo predstavili različne vrste plesa, barve, zvrsti glasbe ter analizo nastalih grafičnih del dijakov. V tretjem delu predstavljamo svoja grafična dela narejena s pomočjo izbranih družabnih plesov. V tem delu se osredotočamo na likovno analizo različnih monotipij, ki so narejene na dva načina: z vnaprej določenimi koraki in svobodnim izražanjem. Zanimala nas je razlika med tema dvema pristopoma. Menimo, da je smiselno povezovanje različnih vrst umetnosti, saj smo skozi izvedbo delavnice ugotovili, da je takšno likovno izražanje za mladostnike zelo zanimivo in koristno.
Ključne besede: Performance art, grafika, ples, glasba, barve
Objavljeno: 28.01.2020; Ogledov: 124; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici