| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Prednosti in slabosti družinskih podjetij
Ognjen Kamidžorac, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Glavni cilj naše raziskave je razviti razumevanje tega edinstvenega organizacijskega modela. S preučevanjem prednosti in slabosti družinskih podjetij, želimo dobiti vpoglede, ki lahko pomagajo lastnikom, managerjem in oblikovalcem politik podjetja pri sprejemanju strateških odločitev ter pri samem vodenju. Skozi podrobno analizo našega podjetja OK, d. o. o., želimo ugotoviti katere so edinstvene značilnosti našega podjetja, ter kako te vplivajo na uspešnost podjetja. Osredotočili smo se na raziskovanje njihovih prednosti, ki jih podjetje lahko izkoristi in njihovih slabosti, ter kako se podjetje lahko sooča z njimi. Ugotovitev raziskave smo primerjali s teoretičnimi modeli in praksami drugih družinskih podjetij, kar nam je omogočilo da podjetju OK, d. o. o. podamo konkretne nasvete.
Keywords: družinsko podjetje, prednosti družinskih podjetij, slabosti družinskih podjetij, značilnosti družinskih podjetij, družina, družinski člani
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (1,99 MB)

2.
Okolje, trajnost in trajnostni razvoj podjetja - primer skupine marovt group
Tim Marovt, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na preučevanje trajnostnega razvoja v sodobnem poslovnem okolju, s posebnim poudarkom na skupini Marovt Group, ki vključuje podjetja iz različnih industrijskih panog, kot so kovinsko-predelovalna, informacijsko-komunikacijska, stroje gradnja, ogrevalna in elektroenergetska industrija. Glavni izziv za podjetja danes je uskladiti ekonomične interese z zahtevami trajnostnega razvoja, ki vključuje okoljske, družbene in gospodarske vidike. V industrijah, kot je kovinsko-predelovalna, je to še posebej pomembno zaradi velikega vpliva na okolje. Naloga analizira, kako Marovt Group vključuje trajnostne prakse v svoj poslovni model in kako te prakse vplivajo na širšo družbo in poslovno uspešnost. Poudarek je na merjenju in spremljanju napredka pri trajnostnem razvoju preučevanega podjetja in vključevanju deležnikov, kot so zaposleni in lokalna skupnost, v te procese. Raziskava prav tako preučuje, kako to podjetje obvladuje tveganja, povezana s trajnostjo, in kakšno vlogo igrajo inovacije pri doseganju trajnostnih ciljev. V teoretičnem delu so predstavljene ključne priložnosti in tveganja, s katerimi se podjetje sooča, pri čemer so zunanja tveganja pogosto povezana s političnim in pravnim okoljem, medtem ko notranja tveganja izhajajo iz upravljanja podjetja in strateških odločitev. Posebna pozornost je namenjena vplivu okoljske zakonodaje in družbenih pričakovanj na poslovanje podjetja, kar vključuje tudi pritiske po znižanju emisij toplogrednih plinov in zmanjšanju okoljskih odpadkov. Marovt Group kot primer, predstavljen v praktičnem delu, izpostavlja svoje napore pri uvajanju trajnostnih praks v kovinsko-predelovalni industriji, ki je energetsko intenzivna in močno odvisna od naravnih virov. Cilj naloge je preučiti, kako uspešno podjetje vključuje trajnostna načela v svojo poslovno strategijo in kako ta strategija prispeva k dolgoročni konkurenčnosti in finančni stabilnosti podjetja. Pristop k trajnostnemu razvoju je predstavljen kot nujnost za ohranjanje konkurenčnosti na globalnem trgu in za zadostitev naraščajočim zakonodajnim zahtevam ter pričakovanjem deležnikov. Naloga je strukturirana tako, da najprej predstavi širši kontekst trajnostnega razvoja in nato preide na analizo specifičnih vidikov trajnosti, kot so okoljska, gospodarska in družbena (politična) trajnost. Na podlagi teoretičnih izhodišč se preučuje implementacija trajnostnih strategij v podjetju Marovt Group, vključno z empirično analizo konkretnih ukrepov in njihovih učinkov na podjetje ter njegovo okolje. Na koncu so predstavljena tudi priporočila za izboljšanje trajnostnih praks v podjetju Marovt Group.
Keywords: trajnost, trajnostni razvoj, trajnostna transformacija, Marovt Group, kovinsko-predelovalna industrija, strateška transformacija, inovacije.
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 24
.pdf Full text (1,68 MB)

3.
Trajnostni razvoj za zmanjšanje družbene neenakosti s poudarkom na neenakosti spolov
Hana Frišek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Trajnostni razvoj za zmanjšanje družbene neenakosti s poudarkom na neenakosti spolov smo se podrobneje seznanili z besedami, kot so trajnostni razvoj, družbene neenakosti, neenakosti med spoloma, krepitev ženske vloge, pravice žensk ipd. Osredotočili smo se na trajnostni razvoj ter ugotovili, da je pomemben za dobre možnosti za življenje in zadovoljevanje potreb naslednjih generacij z ekonomsko pravičnostjo, ohranjanjem okolja in virov ter družbene pravičnosti. Raziskovali smo ekonomsko, okoljsko in družbeno problematiko, s katerimi se srečujemo v današnjih časih, povezali smo problematiko s cilji trajnostnega razvoja in s tem možnosti reševanja teh problematik. Preučevano temo družbene neenakosti uvrstimo v družbeno problematiko in prav tako v ekonomsko, saj se neenakosti ne kažejo le med spoloma in v diskriminaciji, temveč tudi v ekonomskem smislu. Enakost žensk in moških ter krepitev ženske vloge ima velik vpliv v družbi, zato v diplomskem delu raziskujemo enakost spolov in s tem ciljev trajnostnega razvoja, ki zagotavljajo smernice za izboljšanje enakosti z interesi, ki se nanašajo na odpravo diskriminacije, z grajenjem na zdravih skupnostih s skupnimi cilji.
Keywords: trajnostni razvoj, neenakosti, neenakosti spolov, družba, krepitev žensk, pravice žensk
Published in DKUM: 02.11.2023; Views: 523; Downloads: 130
.pdf Full text (1,31 MB)

4.
Planiranje razvoja podjetja Lojtrca, s. p. na ravni politike podjetja
Nina Skrivarnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali planiranje razvoja podjetja Lojtrca, s. p., na ravni politike podjetja. Obravnavano podjetje je mikro podjetje, ki je na trgu že 25 let in se ukvarja z inštalacijo elektro napeljav in naprav. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem obravnavamo teoretična izhodišča izbire politike podjetja in planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja. Podrobneje smo opisali vizijo, poslanstvo, smotre, temeljne cilje in izrazne oblike politike podjetja. Sledilo je proučevanje vrednot in interesov udeležencev, določitev prednosti in slabosti podjetja, obravnavanje (zunanjega) okolja podjetja in določitev priložnosti in nevarnosti, ki jih lahko v okolju zaznamo. Opisali smo prognostično obdelavo raziskovalno-prognostičnih izhodišč in planiranje politike podjetja. V drugem, praktičnem delu naloge smo zbrano teorijo aplicirali na primeru podjetja. Najprej smo predstavili podjetje Lojtrca, s. p., in njegove značilnosti. Prav tako smo določili tip kulture, ki v podjetju vlada, in izračunali njegovo stopnjo rasti v štirih letih. Za podjetje smo proučili vrednote in interese udeležencev, mu s pomočjo analiz delovanja v podjetju določili prednosti in slabosti ter proučili okolja, v katerih se pojavlja, z namenom ugotovitve priložnosti in nevarnosti. Na osnovi podatkov, pridobljenih iz raziskovalno-prognostičnih izhodišč, smo lahko zapisali planirano vizijo in poslanstvo ter opredelili smotre in temeljne cilje podjetja. Diplomsko delo smo zaključili z zapisom vodil o poslanstvu in smotrih podjetja Lojtrca, s. p. Podjetju Lojtrca, s. p., bomo z izdelavo diplomske naloge pomagali, da bo lahko izboljšalo svoje poslovanje in utrdilo nadaljnji razvoj.
Keywords: vizija podjetja, politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, razvoj podjetja
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1188; Downloads: 144
.pdf Full text (679,20 KB)

5.
Prednosti in slabosti družinskega podjetja svečarstvo damijan holetić, s. p.
Maja Lenič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Družinsko podjetje je posebna oblika podjetja, v katerem se prepletata družina in podjetje. Potrebno je poiskati pravo ravnovesje med delom v podjetju in družinskim življenjem za uspešno družinskega podjetja in družine. V delu diplomskega projekta bomo pobližje spoznali družinsko podjetje. Usmerili se bomo na definicijo družinskega podjetja, primerjali bomo razlike med družinskim podjetjem in nedružinskim podjetjem, bolje bomo spoznali udeležence družinskih podjetij, opredelili bomo tudi, kaj so vrednote in kultura družinskih podjetij ter kaj pomenijo družinska podjetja za gospodarstvo in družbo. Nato bomo ugotavljali, kaj so največje prednosti družinskih podjetij in kaj največje slabosti družinskih podjetij. To bomo raziskovali v teoretičnem delu diplomskega projekta. Nadaljevali bomo s praktičnim delom diplomskega projekta, kjer bomo poskušali od zgoraj naštetih teorij poiskati tiste, ki so najbolj značilne za naše preučevano družinsko podjetje Svečarstvo Damijan Holetić, s. p. Pojasnili bomo, zakaj je podjetje Svečarstvo Damijan Holetić, s. p. družinsko podjetje, kdo so njegovi udeleženci, katere vrednote jih krasijo, kaj podjetje doprinese h gospodarstvu in družbi ter kakšne so prednosti in slabosti družinskega podjetja. Delo diplomskega projekta bomo zaključili s priporočili za prakso, ki bodo izhajala iz teoretičnih spoznanj in spoznanj, pridobljenih na podlagi raziskovanja preučevanega družinskega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje družina prednosti družinskega podjetja slabosti družinskega podjetja udeleženci družinskega podjetja
Published in DKUM: 02.11.2020; Views: 1014; Downloads: 107
.pdf Full text (561,54 KB)

6.
Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetja
Samanta Gašparič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V delu diplomskega projekta z naslovom Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetja preučujemo usklajevanje interesov udeležencev podjetja, ki je ključnega pomena za uspešno določitev politike podjetja. Uspešno komuniciranje in dobro medsebojno pogajanje zaposlenih nekega podjetja imata pomembno in ključno vlogo, saj ljudje ves čas komunicirajo, se pogajajo in usklajujejo svoje interese, kar vpliva na razvoj in poslovanje podjetja. Znano je, da ima vsak udeleženec podjetja do podjetja določen interes, drugače ne bi bil udeleženec podjetja. To velja tako za notranje kot zunanje udeležence podjetja. Dobro usklajevanje interesov (predvsem ključnih) udeležencev podjetja je smiselno in uporabno predvsem pri izbiri politike podjetja, saj z njo lastniki podjetja določajo dolgoročne smernice njegovega razvoja. Ugotavljamo, da je samo z uspešno komunikacijo mogoče kakovostno uskladiti interese, kakor se tudi uspešno pogajati. V delu diplomskega projekta z naslovom Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetja smo zato raziskali in preučili interesno usklajevanje vseh udeležencev podjetja. Teoretično smo raziskovano vsebino preučili v poglavjih 1–4, v katerih smo za uvodnimi opredelitvami pojasnili politiko podjetja, komunikacijo za usklajevanje interesov pri izbiri politike podjetja, pa tudi pomen pogajanj za usklajevanje interesov pri izbiri politike podjetja. Teoretična izhodišča smo preverili tudi praktično na primeru družinskega podjetja Tehnološki center Jakl, d. o. o. Raziskali smo predvsem pomen poslovne, verbalne in neverbalne komunikacije, pristope in načine pogajanj v preučevanem podjetju, s poudarkom na interesnem usklajevanju pri izbiri politike podjetja. S pomočjo zaposlenih preučevanega družinskega podjetja Tehnološki center Jakl, d. o. o. smo pridobili rezultate anketnega vprašalnika, ki smo jih analizirali, in zapisali sintezo tako pridobljenih spoznanj. Na podlagi pridobljenih rezultatov preučevanega podjetja smo na koncu izdelali še priporočila za prakso pri usklajevanju interesov pri izbiri politike podjetja.
Keywords: Interesno usklajevanje, politika podjetja, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, komuniciranje, pogajanje, družinsko podjetje.
Published in DKUM: 26.10.2020; Views: 1388; Downloads: 226
.pdf Full text (1,58 MB)

7.
Družinsko podjetje in prenos nasledstva
Nika Vodovnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo s pomočjo raziskave domače in tuje literature podrobneje predstavili družinsko podjetje. Navedli smo tipične značilnosti in lastnosti, po katerih se družinsko podjetje razlikuje od nedružinskega. Predstavili smo prednosti in slabosti družinskih podjetij ter kako družinska podjetja vplivajo na gospodarstvo in družbo. V družinskem podjetju je v ospredju družina, zato smo predstavili, kakšna je njena vloga v tej vrsti podjetja ter kako lahko družinski odnosi vplivajo na družinsko podjetje. V nadaljevanju teoretičnega dela smo se osredotočili na največji problem, s katerim se soočajo družinska podjetja, to je nasledstvo. Opredelili smo, kdo vse ima na splošno možnost naslediti družinsko podjetje ter kako poteka nasledstveni proces. Nato smo navedli še možne vplive in težave, ki lahko nastanejo pri izbiri naslednika ali v procesu nasledstva. V praktičnem delu diplomskega projekta smo teoretična izhodišča povezali z izbranim raziskovanim družinskim podjetjem PM, s. p. Predstavili smo zgodovino podjetja PM, s. p., in kako se je skozi čas razvijalo. Opredelili smo tudi značilnosti družinskega podjetja PM, s. p., njegove prednosti in slabosti. Nato smo podrobneje predstavili člane družine, njihove vloge v podjetju in družinske odnose med člani družine. Opredelili smo podjetniško naravnanost članov preučevane družine. Navedli smo, kako v družinskem podjetju PM, s. p., planirajo nasledstvo, kakšne možnosti izbire naslednika ima lastnik podjetja, ki razmišlja o svoji upokojitvi, pa tudi kaj vpliva na njegovo izbiro. Za zaključek smo podali še predloge za prenos podjetja, ki bi lahko koristili družinskemu podjetju PM, s. p.
Keywords: družinsko podjetje, prednosti in slabosti družinskega podjetja, družina in družinski odnosi, podjetnost v družinskem podjetju, nasledstvo, nasledstveni proces.
Published in DKUM: 05.11.2019; Views: 1397; Downloads: 191
.pdf Full text (863,53 KB)

8.
Pest analiza v malih in srednje velikih podjetjih
Natalija Pungartnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem projektu bomo povzeto predstavili PEST analizo in možnosti njene uporabe v malih in srednje velikih podjetjih. S PEST analizo preučujemo zunanje okoljske dejavnike, ki vplivajo na podjetje. Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu bomo opisali področje in opredelili problem ter pojasnili, katere so predvidene metode raziskovanja. Opredelili bomo mala in srednje velika podjetja (v nadaljevanju MSP), merila za določanje velikosti podjetja v Sloveniji in EU ter prikazali nekaj izbranih značilnosti o MSP v Sloveniji in EU. Opredelili bomo razvoj PEST analize, njene prednosti in slabosti ter podrobneje pojasnili uporabo PEST analize v strateškem planiranju (za ocenjevanje države, trga v industriji in v MSP). Ker pa se je PEST analiza razvila skozi različne variacije, bomo v teoretičnem delu povzeli tudi bistvo teh variacij – možnih dejavnikov za variacije PEST analize – transformacija za PESTLE analizo: globlja raziskava. Danes je nenehno izboljševanje produktivnosti bistvenega pomena za konkurenčni uspeh. Podjetje Hexagon Manufacturing Intelligence, S.p.A., ki ga obravnavamo v praktičnem delu diplomskega projekta, je razširjeno po vsem svetu, ponujajo prodajne in tehnične storitve. Leta 2017 je Hexagon Manufacturing Intelligence, S.p.A. postal vodilni svetovni ponudnik rešitev za informacijsko tehnologijo (v nadaljevanju IT). Podrobneje se bomo v diplomskem projektu omejili na mikro podjetje Hexagon Manufacturing Intelligence, S.p.A., podružnica v Sloveniji, kjer sodelujejo s strankami za izboljšanje produktivnosti z uporabo kakovosti v celotnem življenjskem ciklu izdelka. Preučevano podjetje s svojo tehnologijo proizvajalcem omogoča, da prevzamejo kontrolo kakovosti na vseh ključnih stopnjah njihovega procesa. Njihove programske rešitve kot celota ustvarjajo digitalno nit v celotnem proizvodnem procesu. V praktičnem delu bomo opredelili in predstavili STEEPLED analizo kot variacijo PEST analize na primeru mikro podjetja Hexagon Manufacturing Intelligence, S.p.A., podružnica v Sloveniji. STEEPLED analiza zajema vse zunanje oz. okoljske dejavnike, ki jih mora podjetje upoštevati, zato da se lahko ustrezno odzove na priložnosti in nevarnosti, ki iz zunanjih oz. okoljskih dejavnikov izhajajo, saj je cilj vsakega podjetja uspešno poslovanje. Dejavniki STEEPLED analize so politični, ekonomski, socio-kulturni, tehnološki, okoljski, pravni, etični in demografski.
Keywords: PEST analiza, STEEPLED analiza, MSP, PEST variacije, okolijski dejavniki.
Published in DKUM: 30.10.2019; Views: 2827; Downloads: 458
.pdf Full text (912,17 KB)

9.
Prednosti in slabosti družinskega podjetja
Urša Fijavž, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Družinska podjetja so zelo pomembna za naše gospodarstvo, saj pripomorejo k ustvarjanju novih delovnih mest in zmanjševanju brezposelnosti. Zato je pomembno, da družinska podjetja poznajo svoje prednosti in slabosti, saj lahko le tako izboljšajo prednosti oziroma odpravijo svoje slabosti, in se tako bolje razvijajo ter poslujejo na trgu. Obravnavana tema v diplomskem projektu so zato prednosti in slabosti družinskega podjetja. Prednosti in slabosti smo s pomočjo opredelitev različnih avtorjev najprej raziskali v teoretičnem delu, nato pa smo s pomočjo teorije in informacij, ki smo jih pridobili od lastnika proučevanega družinskega podjetja AVF, s. p., prednosti in slabosti prikazali še na primeru tega podjetja. Ugotovitve, ki smo jih zapisali v diplomskem projektu, bi podjetje lahko uporabilo v praksi in s tem izboljšalo in še bolj izkoristilo svoje prednosti, ter zmanjšalo ali pa odpravilo svoje slabosti. V prvem delu diplomskega projekta smo opredelili različne definicije družinskega podjetja, saj za družinsko podjetje še ni enotne definicije, ki bi jo lahko raziskovalci enotno uporabljali. Podali smo tudi razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji ter raziskali ključne osebe družinskega podjetja, ki smo jih nato v praktičnem delu opisali še za proučevano podjetje. Za družinska podjetja je zelo pomembno, da planirajo nasledstvo. Ker menimo, da je nasledstvo pomemben vidik prednosti in slabosti družinskega podjetja, smo v diplomskem projektu tudi to s teorijo potrdili. V drugem, praktičnem delu diplomskega projekta, smo raziskano teorijo preverjali na proučevanem družinskem podjetju AVF, s. p. Z upoštevanjem pridobljene teorije smo imeli zadostne informacije za določitev prednosti in slabosti proučevanega podjetja.
Keywords: družinsko podjetje, prednosti družinskega podjetja, slabosti družinskega podjetja, razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji, ključne osebe v družinskem podjetju, nasledstvo
Published in DKUM: 28.10.2019; Views: 1605; Downloads: 280
.pdf Full text (891,69 KB)

10.
Vpliv medijev na samopodobo mladih
Mojca Fifer, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Samopodoba predstavlja posameznikov odnos do samega sebe. Ključna je vloga medicinske sestre pri prepoznavanju nizke samopodobe, saj le ta lahko vodi v bolezensko stanje posameznika. Na samopodobo lahko vplivajo tudi mediji, kjer se mladi poistovetijo z medijsko osebnostjo in v njej tudi poiščejo ideal lepote. Mladi so najbolj vešči v uporabi družbenega omrežja, saj je to generacija, ki je odraščala z modernimi mediji. Na družbenih omrežjih se mladi med seboj družijo, komunicirajo, preživljajo prosti čas in tudi objavljajo fotografije. Namen: Namen našega diplomskega dela je bil raziskati, kakšen vpliv imajo mediji na samopodobo mladih. Raziskovalne metode: V empiričnem delu zaključnega dela smo uporabili kvantitativno metodologijo raziskovanja, prav tako smo pri iskanju literature uporabili deskriptivno metodo dela. Rezultati: Ugotovili smo, da je najbolj izpostavljen medij med mladimi družbeno omrežje. Rezultati so pokazali, da so mladi mnenja, da mediji vplivajo na samopodobo mladih. Prav tako smo ugotovili, da so mladi mnenja, da imajo mediji na punce večji vpliv, kot na fante in da imajo fantje višjo samopodobo. Diskusija in zaključek: Uporaba družbenih medijev ni sporna, vendar problem nastane takrat, kadar jih posameznik prekomerno in kompulzivno uporablja in ne more dneva preživeti brez družbenih omrežij.
Keywords: tradicionalni mediji, telesna samopodoba, zdravje, anksioznost, družbena omrežja, depresija, anksioznost.
Published in DKUM: 19.07.2019; Views: 4440; Downloads: 1236
.pdf Full text (473,77 KB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica