1. Timsko načrtovanje, poučevanje in evalvacija pri interesnih dejavnostihAleksandra Slatinšek-Mlakar, 2009, professional article Abstract: Danes se učitelji v šolah timskega dela lotevamo bolj strokovno in sistematično. Udeležili smo se lahko različnih dodatnih strokovnih izobraževanj, seminarjev in delavnic, kjer smo si pridobili ustrezno znanje in nekaj izkušenj za timsko delo. Današnja šola je timsko delo vpeljala predvsem na področjih načrtovanja in poučevanja ter z njima povezane evalvacije. V prispevku je zajet vidik timskega dela na vseh treh področjih in podkrepljen s praktičnim primerom v okviru interesnih dejavnosti. Opisan primer timskega dela na razredni stopnji prikazuje uresničevanje zamisli o interdisciplinarnem sodelovanju med učitelji, vodstvenimi delavci, učenci in zunanjimi sodelavci. Zajema podroben prikaz uresničevanja zastavljenih ciljev na področju timskega načrtovanja in poučevanja kot tudi evalvacije. Uspešna izvedba gledališke predstave predstavlja povratno informacijo o uspešnosti timskega sodelovanja. Na podlagi evalvacijskega vprašalnika udeleženci tima menijo, da je projekt odlično uspel, in si želijo še več takšnih ustvarjalnih aktivnosti. Keywords: timsko delo, timsko načrtovanje, timsko poučevanje, timska evalvacija, interesne dejavnosti Published in DKUM: 10.10.2017; Views: 1389; Downloads: 272 Full text (1,12 MB) This document has many files! More... |
2. Novejša spoznanja o razvoju otrokove risbeAleksandra Slatinšek-Mlakar, 2009, other scientific articles Abstract: V prispevku prikazujemo rezultate raziskave z naslovom Otrok pri igri, katere namen je bil ugotavljanje razlik pri risanju med učenci v starosti od 6 do 9 let. Zanimalo nas je, koliko oseb ter katere igrače oz. igre se pojavljajo v otroški risbi z naslovom "Otrok pri igri" glede na spol ter ali obstajajo razlike med različno starimi učenci glede na število oseb in igrač oz. iger v otroški risbi. V raziskavo je bilo vključenih 174 slovenskih učencev od 1. do 4. razreda osnovne šole 103 dečki in 71 deklic. Raziskovali smo na podlagi dosedanjih dejstev glede poznavanja razvojnih zakonitosti oz. stopenj razvoja otrokovega risanja, razvojnih procesov pri likovnem izražanju otrok starih od 6 do 9 let ter različnih vplivov na odraz otrokove risbe. Dobljeni rezultati raziskave potrjujejo že znana dejstva o razvoju otrokove risbe, ki so opisana v teoretičnem delu naloge. Na podlagi spoznanj o razvoju otroške risbe in v povezavi z nalogami likovne vzgoje od prvega do četrtega razreda osnovne šole,ki so navedena v teoretičnem delu naloge, lahko interpretiramo nastale razlike med spoloma in razlike med različno starimi učenci. Ugotovili smo, daje vidna spolno-stereotipna razlika v izbiri najljubše igrače. Pri izbiri igrač obstajajo razlike pogojene s starostjo otrok, vendar ne na nivoju statistične značilnosti. Potrebno pa je poudariti ugotovitve avtorjev Marjanovič Umek in Lešnik Musek (2001), da otroško risanje, ne glede na to, o kateri stopnji govorimo, ni togo povezano samo s starostno stopnjo, pač pa gre za preplet zaznavanja, gibanja, mišljenja in otrokovih lastnih interesov ter motivacije. Keywords: otroška risba, razvojne zakonitosti, starostne stopnje, spolno-stereotipne razlike Published in DKUM: 22.09.2017; Views: 1775; Downloads: 268 Full text (922,51 KB) This document has many files! More... |
3. NOV POGLED NA ZNAČILNOSTI LIKOVNEGA IZRAŽANJA OTROK NA PREHODU IZ VRTCA V OSNOVNO ŠOLO Aleksandra Slatinšek - Mlakar, 2011, master's thesis Abstract: POVZETEK
V uvodnih poglavjih magistrskega dela smo opisali klasifikacijo razvojnih faz, pri katerih smo se nadalje osredotočili na obdobji od tri do pet in šest do sedem let otrokove starosti oziroma smo raziskovali prehode med posameznimi fazami predšolskega v šolsko obdobje. Podrobneje smo opisali in predstavili posamezne značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok v predšolskem obdobju in značilnosti likovnega izražanja otrok v prvih razredih osnovne šole. Posebej smo se osredotočili na iskanje oz. raziskovanje uporabe univerzalnih znakov oziroma oblik v otroški risbi ter upodobitev človeške figure skozi razvojne faze. S primerjavo podatkov na podlagi dosedanjih raziskav s področja likovnega izražanja smo postavili glavne smernice za raziskovanje likovnih izdelkov v praktičnem delu magistrske naloge. Zanimalo nas je tudi likovno vrednotenje otroških likovnih izdelkov in likovna ustvarjalnost. V poglavju kvalitativno pedagoško raziskovanje smo opisali postopke raziskovanja na podlagi študije primera, ki smo jo uporabili v nadaljnji raziskavi. V raziskavi smo uporabili opazovalno študijo primera, s katero smo podrobno, sistematično analizirali posameznega učenca pri izvedbi likovnih nalog. Uporabili smo deskriptivno in komparativno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja.
V raziskavi smo na podlagi podrobne študije otroških likovnih del ter opazovanja likovnih dejavnosti dveh otrok ugotavljali razlike in podobnosti glede na univerzalne oblike, značilne za določeno razvojno obdobje. Zanimalo nas je, kako otrok na prehodu iz ene razvojne faze v drugo izoblikuje lasten likovni izraz, nadgrajuje oz. komponira likovna dela, kakšne oblike in podobe se v njegovih likovnih delih pogosto pojavljajo ter na kakšen način. S študijo primera smo ugotavljali podobnosti in razlike glede na univerzalne oblike, značilne za določeno razvojno obdobje, in obstoječe oblike v likovnih izdelkih dveh otrok na prehodu iz predšolskega v šolsko obdobje oziroma na prehodu iz faze otroškega realizma v fazo intelektualnega realizma. Ugotovili smo, da so poti do cilja oziroma do nastanka nekega izdelka zelo individualne oziroma se med otroki razlikujejo in da učence spodbujamo k lastnemu iskanju poti do realizacije postavljene likovne naloge. Le prek razvijanja otrokove individualnosti v likovnem izrazu bo likovno-pedagoško delo dajalo ustvarjalne rezultate in učence spodbujalo pri njihovem lastnem likovnem raziskovanju. Keywords: risba, razvojne faze, postopek upodobitve, univerzalni znaki, lasten likovni izraz Published in DKUM: 15.03.2012; Views: 4765; Downloads: 483 Full text (4,63 MB) |