| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 161
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Raziskava trga in razvoj konstrukcije mešalne žlice za beton v podjetju Fortis Maribor, d.o.o.
Uroš Lobenwein, 2021, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje nenehno želi pridobiti konkurenčno prednost in utrditi položaj na trgu. Za uspešen razvoj izdelka je potrebno predhodno opraviti različne analize, ki povečajo možnost uspeha projekta razvoja novega izdelka. V magistrski nalogi dokažemo, da lahko s pomočjo raziskave trga razvijemo tržno zanimivo in tehnično dovršeno konstrukcijo mešalne žlice za beton. Uporabljeni metodi znanstveno-raziskovalnega dela sta metodi komparacije in analiza vsebine. Z zbiranjem podatkov podobnih izdelkov, analiz lastnosti in obravnavo informacij strokovne literature sem kot rezultat magistrske naloge razvil tehnično dovršeno, konkurenčno in učinkovito konstrukcijo mešalne žlice ta beton.
Ključne besede: mešalna žlica za beton, raziskava trga, konstrukcija, razvoj konstrukcije, razvoj izdelka, statični preračuni, Fortis Maribor d.o.o.
Objavljeno: 11.10.2021; Ogledov: 35; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

2.
Razvoj vpenjalnega mehanizma za montažo strelnih daljnogledov
Jaka Slapnik, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavil razvoj novega vpenjalnega mehanizma za montažo strelnih daljnogledov. V primerjavi z obstoječimi rešitvami na trgu bom izboljšal ključne lastnosti mehanizma, ki so do sedaj omejevale znižanje celotnega montažnega elementa. V teoretičnem delu bom predstavil izdelke, na katere se navezuje razvoj. V empiričnem delu pa se bom lotil analize obstoječih rešitev in patentov. S pomočjo pridobljenega znanja bom nadaljeval k dejanskemu procesu razvoja lastnega vpenjalnega mehanizma, ki vključuje zbiranje idej, konstruiranje novega mehanizma, 3D-tisk prototipa novega izdelka in trženje po konceptnih idejah.
Ključne besede: montažni element, vpenjalni mehanizem, razvoj izdelka, obstoječe rešitve, nove rešitve
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 43; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (3,36 MB)

3.
Razvoj traktorskega priključka za premeščanje krme
Kristina Zidar, 2021, diplomsko delo

Opis: Eno težjih opravil na kmetijah je ročno premeščanje živalske krme. Ta postopek je monoton, fizično naporen, izvesti ga je treba pa večkrat dnevno. Cilj diplomske naloge je razviti traktorski priključek, ki bi kmetu pomagal premestiti krmo na enostaven in hiter način. Narejen je zahtevnik, tržna analiza, izdelan koncept in izvedena zasnova. Postavljena je hipoteza, da je možno je razviti cenovno ugoden traktorski priključek, ki bo hitro, varno in učinkovito premeščal krmo. Pri tem mora ustrezati tudi vsem kriterijem, so v zahtevniku označene kot brezpogojne. Ta hipoteza je delno potrjena. Hipotezi, da traktorski priključek delavcu olajša delo in da ga je možno izdelati v delavnici z možnostjo varjenja, vrtanja, rezanja in struženja kovin, sta potrjeni. Proizvodnja tega priključka v manjšem obsegu ni smiselna. Cena na proizvedeno enoto (z vključenimi marketinškimi stroški) je nekonkurenčna.
Ključne besede: razvoj izdelka, zahtevnik, snovanje, traktorski priključek, tržna analiza, CATIA
Objavljeno: 21.09.2021; Ogledov: 67; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

4.
Pregled obstoječih rešitev na trgu in razvoj nove rešitve za montažo strelne optike
Marko Simonič, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena nova rešitev montiranja strelne optike na puške, ki v primerjavi z obstoječimi omogoča uporabo iste strelne optike na različnih puškah. Teoretični del je razdeljen na dva dela. V prvem delu smo preverili, kakšne so obstoječe rešitve montažnih elementov za strelno optiko. V drugem delu smo analizirali načine segmentiranja odjemalcev in določanja cen. V empiričnem delu je izdelana možna konstrukcijska rešitev nastavljivega montažnega elementa. S pomočjo ankete smo analizirali, kolikšna bo maksimalna možna cena nastavljivega montažnega elementa. Določene cene kažejo, da je rešitev cenovno sprejemljiva in omogoča kupcem prihranek, podjetju pa konkurenčno prednost in dobiček.
Ključne besede: montažni element, Picatinny, letev, strelna optika, segment, prihranek
Objavljeno: 20.09.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

5.
Premoženje blagovne znamke Malinca v digitalnem obdobju
Metka Adan, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na raziskavi premoženja blagovne znamke Malinca v digitalnem obdobju. Vsako podjetje si želi ustvariti močno in uspešno blagovno znamko, saj takšna blagovna znamka prinaša številne koristi. Da lahko podjetja to dosežejo, morajo ustvariti uravnotežen pogled na blagovno znamko, ki zajema notranji in zunanji pogled. V okviru diplomskega dela smo se osredotočili na zunanji pogled blagovne znamke, ki predstavlja njeno premoženje. Pozornost smo namenili digitalnemu obdobju, ki zahteva od podjetij drugačne strategije, kot jih zahteva tradicionalno okolje. V raziskavi, ki smo jo izvedli z anketnim vprašalnikom, je sodelovalo 100 respondentov. Želeli smo ugotoviti, kakšno je premoženje blagovne znamke Malinca, torej kakšno je zavedanje te blagovne znamke, njena podoba in zaznana kakovost v mislih odjemalcev ter kako zvesti so odjemalci tej znamki. Ker smo dali poudarek na digitalno obdobje, smo se osredotočili na točke stika, preko katerih odjemalci najpogosteje prihajajo v stik z blagovno znamko Malinca. Predvsem so nas zanimale digitalne točke stika, ki predstavljajo pomembno orodje v digitalnem okolju. Rezultati raziskave so pokazali, da je blagovna znamka Malinca uspešna pri grajenju premoženja v digitalnem obdobju. Odjemalci jo povezujejo s prehranskimi dopolnili, naravno kozmetiko, zdravo prehrano, Malinco Nastjo in zdravimi izdelki. Prav tako menijo, da je blagovna znamka Malinca zanesljiva, uporabna in moderna znamka, s privlačno embalažo ter z uporabno spletno stranjo. Raziskava je pokazala, da 89 % odjemalcev najpogosteje prihaja v stik z Malinco preko digitalnih točk stika, kot so internet, družbena omrežja in vplivneži. Zaznana kakovost izdelkov blagovne znamke Malinca je zelo visoka, prav tako pa bi odjemalci te izdelke verjetno in zelo verjetno priporočili svojim prijateljem, znancem in/ali sorodnikom.
Ključne besede: Blagovna znamka, premoženje blagovne znamke, digitalne točke stika, digitalno obdobje, prehranski dodatki.
Objavljeno: 07.09.2021; Ogledov: 136; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

6.
Vloga in pomen celovitih odjemalčevih izkušenj v digitalnem okolju
Tjaša Hameršak, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi predstavljamo celovite izkušnje odjemalcev v digitalnem okolju, na katere vplivajo izkušnje z izdelkom, izkušnje z nakupnim procesom (z nakupnim procesom in kontaktnim oz. prodajnim osebjem), izkušnje s tehnološkimi storitvami (delovanjem aplikacij in spletnih mest), starost, zvestoba, stopnja zaupanja in zadovoljstvo odjemalcev. Celovite odjemalčeve izkušnje bomo preverili na izbranem digitalnem izdelku – digitalni ročni uri. Zanima nas torej, kako so celovite odjemalčeve izkušnje oblikovane in kako pridobljene izkušnje vplivajo na odjemalčevo zadovoljstvo, zaupanje in zvestobo digitalnemu izdelku. Zaradi digitalizacije in nenehnih globalnih sprememb in trendov v digitalnem svetu se odjemalci in podjetja soočamo s številnimi izzivi. Napredujoči trendi od podjetij zahtevajo vedno večjo fleksibilnost in prilagodljivost izdelkov in storitev, zlasti danes, ko je spletna ponudba izdelkov in storitev postala naša rutina. Posledice novih trendov se kažejo v vse zahtevnejših odjemalcih in v vse ostrejši konkurenci podjetij. Ponujanje kvalitetnih celovitih odjemalčevih izkušenj preko spleta zato ni enostavna naloga. Klasični nakupi v trgovinah, fizično pošiljanje pisem preko pošte, plačevanje prejetih računov na banki … Vse izmed naštetih dejavnosti so pridobile spletno obliko. Izkušnje z izdelkom so se iz fizične oblike pridobivanja izkušenj prelevile v spletno. Namesto fizičnih obiskov trgovin sedemo za računalnik ali vzamemo v roke mobilni telefon, morda tudi pametno tablico, ter raziskujemo izdelke na spletnih portalih preko aplikacij in spletnih strani. Enako velja za nakupni proces. Nakup izdelkov ali storitev se v večini primerov več ne izvaja s fizično prisotnostjo, ampak ga opravimo preko spleta z virtualno podprtimi portali. Čeprav nakup poteka virtualno, so nam na voljo spletni prodajni svetovalci oz. e-svetovalci, ki nam nudijo podporo in pomoč ob morebitnih vprašanjih in težavah.   Izkušnje s tehnološkimi storitvami (delovanje aplikacij in spletnih mest) se nanašajo na uporabo spletnih strani, aplikacij in portalov. Ob izvedbi spletnega nakupa je zelo pomembno, da so tovrstne spletne strani in aplikacije ustrezno zasnovane z dovolj informacijami, ki nas zanimajo. Priporočljivo je, da imajo slikovni prikaz izdelkov in storitev, ki jih ponujajo. Kadar se odločimo nakup in plačilo preko spleta, je zelo pomemben občutek varnosti in zanesljivosti. Zaradi vedno večje raznolikosti populacije je pomembno omeniti tudi starost odjemalcev, ki se odločijo za spletni nakup. Večina odjemalcev se zanj odloči, ker to od nas zahtevajo napredujoči trendi v svetovnem gospodarstvu. Odjemalci starejše populacije imajo bolj inovativen in svež pregled nad dogajanjem v svetu. Zadovoljstvo, zaupanje in zvestoba odjemalcev so tri ključne posledice, od katerih je odvisno spletno nakupovanje. Če bodo odjemalci zadovoljni, nam bodo zaupali in nam bodo zvesti. V omenjene tri dejavnike morajo podjetja vložiti ogromno truda in dela. Trdimo lahko, da je to dolgotrajen proces, ki lahko prinese veliko pozitivnih učinkov in dolgoročnih uspehov podjetjem. Lahko imajo tudi obratne učinke, ki si jih podjetja ne želijo. Ponujanje dobrih izkušenj preko spleta še zdaleč ni enostavna naloga. Da bi ponujali dobre izkušnje vsakemu odjemalcu posebej, morajo podjetja nenehno iskati in raziskovati najnovejše metode ponujanja izkušenj. Spletno ponujanje dobrih izkušenj predstavlja podjetjem izziv in soočanje z najrazličnejšimi situacijami v sedanjem digitalnem okolju.
Ključne besede: digitalno okolje, izkušnje odjemalcev, trendi digitalnega marketinga, digitalna ročna ura
Objavljeno: 02.09.2021; Ogledov: 141; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

7.
Povezanost med atmosfero pri izvajanju storitve in zaznano vrednostjo storitve
Iva Lana Korošec, 2021, magistrsko delo

Opis: Pričujoče magistrsko delo obravnava tematiko atmosfere pri izvajanju storitev z vidika percepcije uporabnika in njegovega zadovoljstva. Želja po uvidu atmosfere, zaznane vrednosti in zadovoljstva je v ospredje postavila uporabnika in njegovo percepcijo obravnavanih pojmov v povezavi s storitvijo na primeru restavracij. Podrobneje smo preučili atmosfero in njene dejavnike s strani avtorjev, ki so se s tematiko v preteklosti že ukvarjali. Storitveno okolje je bilo preučevano s strani številnih avtorjev, pri tem je bila uporabljena različna terminologija in vključene različne dimenzije. Obravnavano je bilo tudi storitveno okolje v restavracijah. Ravno dejstvo, ki priča o nenehno spreminjajoči se dinamiki okolja, pa daje aktualno relevantnost obravnavani problematiki. Storitveno okolje je smotrno za ponudnika in za uporabnika storitve. Težnja prvih je usmerjena v pozitivno zaznavanje storitvenega okolja s strani uporabnika, vendar ta še ne predstavlja dovoljšen faktor za zadovoljnega uporabnika. Na uporabnika delujejo številni dejavniki, ki se posledično kažejo v njegovem vedenju. Potrebe in želje so odvisne od vsakega posameznika, kar pomeni, da teh ne moremo v celoti pripisati in jih enačiti z značilnostmi potreb in želja določenega ciljnega segmenta, ne glede na dejstvo, da bi posameznik po določenih karakteristikah sovpadal z določeno ciljno skupino. Zaznava značilnosti storitvenega okolja poteka tako na zavedni kot na subliminalni ravni. Učinek na uporabnika pa je v obeh primerih zaznave neizpodbiten. Kadar govorimo o učinkih pogojev ambienta, ki vplivajo na uporabnika na subliminalni ravni oz. so le-ti s strani storitvenih podjetij uporabljeni subliminalno, to privede do odpiranja številnih vprašanj, ki se navezujejo na etične in moralne vidike. Opisana je bila zaznava atmosfere za vsako izmed petih čutil posebej, kjer smo podali splošne smernice za vsako čutilo in vpliv komponent čutila na uporabnika. Pri tem dodajamo, da zaradi kompleksnosti opazovanih pojavov, ni bilo mogoče vsega zajeti v raziskavo. Posameznik, v našem primeru uporabnik, tako zazna okolico kot skupek vseh senzoričnih informacij in soodvisnosti posameznih komponent določenega čutila, ki je v danem prostoru v določenem trenutku. To omogoča vseh pet čutil skupaj. Relevanco ima tako vsako človeško čutilo posebej, saj deluje vsako čutilo kot senzorična celota, vendar vse informacije, ki jih individuum zazna s pomočjo vseh čutil skupaj, tvori celoto zaznave. Pri preučevanju konceptov zaznane vrednosti storitev in zadovoljstva smo izhajali z vidikov več avtorjev, pri čemer je domača literatura predstavljala temelj. Smotrno je bilo predvsem definirati omenjena koncepta zaradi kasnejše izvedbe empiričnega dela raziskave. Številni avtorji sodobnega časa so prepoznali povezavo med preučevanimi konstrukti – atmosfera pri izvajanju storitve, zaznana vrednost in zadovoljstvo s storitvijo. Merjenje omenjenih konstruktov in povezava med njimi je bila temelj vzpostavitve hipotez z namenom ugotavljanja soodvisnosti spremenljivk oz. dejavnikov. Analizirani in interpretirani so bili demografski podatki vzorca, družba ob obisku restavracije in pogostost obiska restavracije. Podana je bila deskriptivna statistika spremenljivk, ki je obravnavala stopnjo zadovoljstva z opravljeno storitvijo, zaznano vrednost opravljene storitve in celovito oceno atmosfere v restavraciji. Interpretacija opisne statistike je bila podana za vse dejavnike, ki so bili vključeni v konstrukt atmosfera, zaznana vrednost in zadovoljstvo. Faktorska analiza je bila izvedena za vse 3 omenjene konstrukte ločeno, kjer smo pozornost namenili vrednostim komunalitet in faktorskih uteži. Pri dveh konstruktih – zaznana vrednost in zadovoljstvo smo ohranili vse spremenljivke in imeli po en faktor. Pri konstruktu atmosfera pa smo štiri spremenljivke izločili iz nadaljnje analize, kar je bila posledica neustreznih vrednosti.
Ključne besede: atmosfera, zaznana vrednost, zadovoljstvo, uporabnik, storitev.
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 103; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

8.
Realizacija ideje v tržno zanimiv izdelek
Klemen Selan, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga razišče, kako lahko pridobimo različne ideje, predvsem kako lažje in hitreje najdemo idejo. Ko identificiramo več idej, jih po ustreznem postopku ovrednotimo in izberemo tisto, ki bo uspešna, zato naloga vsebuje še pregled preizkusov trga in postopek njihovega izvajanja. Temu sledi pregled stopenj razvoja prototipa in opis njihove vključitve v proces razvoja novega izdelka. Za razvoj prototipa pa so potrebna finančna sredstva v smislu naložbe. Zato temu sledi še pregled pristopov iskanja in pridobivanja finančnih sredstev. V nalogi so bile uporabljene metode dela: metoda klasifikacije, deskripcije in kompilacije ter na koncu študija primera, kjer predstavimo razvoj lastnega prototipa.
Ključne besede: ideja, analiza, preizkus, prototip, trg, financiranje ideje
Objavljeno: 14.07.2021; Ogledov: 156; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

9.
Uvedba mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu
Tilen Žičkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Spletno nakupovanje je trenutno eden od največjih svetovnih trendov, zato ga v magistrski nalogi želimo povezati z vse večjim problemom ekološke preobremenjenosti okolja, v katerem živimo. Z uvedbo mobilne aplikacije za uporabo storitev v železniškem prometu in s tem večjo uporabo vlaka kot enega najbolj čistih prevoznih sredstev bi nedvomno prispevali k zmanjšanju emisij v zraku, hkrati pa tudi k manjši porabi papirja z brezpapirno obliko vozovnice. V podjetju Slovenske železnice se zavedajo pomena varovanja okolja, zato v svoje strateške načrte vključujejo tudi ekološko prijaznejše ponudbe, kot je ureditev obstoječih parkirnih mest, ki jih nadgrajujejo z električnimi polnilnimi parkirnimi mesti za avtomobile, izdelujejo kolesarnice za parkiranje koles, postavljajo kartomate in skrbijo za zadovoljstvo uporabnikov storitev prevoza z vlakom med čakanjem z aparati za kavo, pijačo in hitrimi prigrizki. Ker je potrebno slediti novostim, so uvedli tudi spletno stran, na kateri je možno opraviti e-nakup vozovnice, in mobilno aplikacijo, s katero je možno pregledati vozni red vlakov in njihove zamude. Cilj naše naloge je bil proučiti vse podatke, ki so potrebni za postavitev mobilne aplikacije, ki bi omogočala nakup kombinirane vozovnice za vlak, s katero bi bilo mogoče po nižji ceni od obstoječe kupiti vozovnico za prevoz z vlakom in parkirno karto za prevozno sredstvo. Vseh pet hipotez smo potrdili. Kot merilni instrument v magistrski nalogi smo uporabili strukturirani vprašalnik. Anketiranje smo opravili na glavnih železniških postajah v Celju in Ljubljani. V vzorec smo zajeli 200 anketiranih. 77 % vseh anketiranih oseb je bilo seznanjenih z novostjo, da je možno od novembra 2018 na spletnih straneh podjetja Slovenske železnice kupiti vozovnice preko spletnega mesta. Prav tako bi se skoraj 70 % vseh anketiranih odločilo za nakup vozovnice preko mobilne aplikacije. Večina anketiranih že pušča svoja vozila na parkirnih mestih v neposredni bližini železniških postaj v lasti Slovenskih železnic. Več kot polovica anketiranih je odgovorila, da je trenutno dnevni najem parkirnega mesta ugoden. 62,5 % anketiranih bi uporabljalo parkirna mesta, v kolikor bi bila cenovno dostopnejša, medtem ko uporabljajo storitev prevoza z vlakom. Zanimivo je, da ob tem vprašanju že 20,5 % anketiranih uporablja kot prevoz do železniških postaj kolo ali hodi peš, kar potrjuje trditev, da se ljudje zavedajo pomena varovanja okolja in skrbijo za svoje zdravstveno stanje.
Ključne besede: mobilna aplikacija, analiza, Slovenske železnice, parkirišča, nakup, vozovnica, vlak, vozni red
Objavljeno: 18.06.2021; Ogledov: 372; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

10.
Seznanjenost komitentov finančnih institucij s Splošno uredbo EU o varstvu podatkov
Ana Šimenko, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v tehnološko hitro razvijajočem se svetu, kjer so naši osebni podatki postali zelo ogroženi. Zaradi te problematike je Evropska unija sprejela Uredbo (EU) 2016/679, bolje poznano pod imenom Splošna uredba. Vsakodnevno prihaja do različnih zlorab osebnih podatkov, kar pa lahko izboljšamo na način, da se z zakonodajo in s svojimi pravicami dobro seznanimo. To lahko dosežemo predvsem s pomočjo informiranja in marketinškega komuniciranja na to temo. Boljša informiranost in posledično seznanjenost lahko privedeta tudi do večjega zaupanja podjetju, s katerim poslujemo. Kljub pomembnosti tematike veliko ljudi ne pozna vsebine Uredbe in posledično tudi svojih pravic. Naloga je razdeljena na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo najprej predstavili ključne pojme za našo nalogo, nato smo iz teoretičnega vidika obravnavali področja Splošne uredbe ter Zakon o varstvu osebnih podatkov. V nadaljevanju smo predstavili še informiranje in z njim tesno povezano marketinško komuniciranje. Po pregledu strokovne literature s področja raziskovanja in zaključenemu prvemu delu naloge, smo se lotili še empiričnega dela. V tem delu smo se osredotočili predvsem na lastno raziskavo z zbiranjem primarnih podatkov, kjer nas je zanimalo, kako dobro so komitenti finančnih institucij v slovenskem prostoru seznanjeni s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov. Raziskavo smo izvedli s pomočjo spletnega vprašalnika, ki smo ga delili na družbenih omrežjih. Vključenih je bilo 146 polnoletnih posameznikov iz različnih starostnih skupin. Z nalogo smo želeli preveriti, ali je bilo dovolj informiranja in marketinškega komuniciranja na področju Splošne uredbe ter kakšno mnenje imajo komitenti o svojem znanju na tem področju. Zanimalo pa nas je tudi, ali bi želeli biti še bolje obveščeni o obravnavani tematiki ter na kakšen način.
Ključne besede: Splošna uredba, informiranje, marketinško komuniciranje, finančna institucija, osebni podatek
Objavljeno: 14.04.2021; Ogledov: 150; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici