SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vodenje robota po metodi izračunanega navora : diplomsko delo
Andreja Rojko, 1997, diplomsko delo

Ključne besede: regulacije, robotika, verifikacije, simulacije, trenje
Objavljeno: 26.07.2007; Ogledov: 1140; Prenosov: 0

2.
SNOVANJE IN VODENJE MEHANIZMA Z ENO PROSTOSTNO STOPNJO
Tomaž Kirbiš, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisan mehanizem z eno prostostno stopnjo, izdelan za potrebe pedagoškega procesa. Mehanizem je opremljen s servoojačevalnikom, ki vsebuje analogno tokovno regulacijo. Za krmilnik je uporabljen DSP-2 regulacijski sistem, ki omogoča hitro izvedbo algoritmov (Rapid Control Prototyping - RCP). Za napajanje DSP-2 kartice in povezovanje signalov je izdelana napajalna kartica. Pri vodenju mehanizma je uporabljen PD regulator in referenčna trajektorija s sin2 hitrostnim profilom. Prikazani in primerjani so simulacijski in eksperimentalni rezultati. Zajeti so vsi električni in konstrukcijski načrti, ter postopek izdelave mehanizma z eno prostostno stopnjo.
Ključne besede: Mehatronska naprava, mehanizem z eno prostostno stopnjo, regulacija gibanja, enosmerni motor, dinamični model
Objavljeno: 02.02.2012; Ogledov: 885; Prenosov: 55
.pdf Polno besedilo (9,37 MB)

3.
DVOSMERNI STIKALNI PRETVORNIK ZA SUPER-KONDENZATOR
Jernej Hari, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Superkondenzator je element za hranjenje energije v vozilih na električni pogon. Za uporabo v kombinaciji z elektromotornim servopogonom je potrebno napetostno območje delovanja superkondenzatorja prilagoditi območju napajalne napetosti pogona. Pretvornik je zasnovan tako, da nadzorovano pretvarja energijo med glavnimi električnimi komponentami. Pretvornik deluje kot Buck (navzdol), kadar pretvarja energijo, ki se ustvari pri zaviranju ali vožnji po klancu navzdol ter jo shranjuje v baterije ali superkondenzatorje. V obratni smeri oziroma v Boost (navzgor) načinu delovanja pretvarja energijo iz baterij ali superkondenzatorjev v pogonsko energijo za elektromotor.
Ključne besede: DC-DC pretvornik moči, superkondenzatorji, shranjevanje energije, hibridna električna vozila, nadzor pretoka energije, krmiljenje moči
Objavljeno: 06.04.2011; Ogledov: 2004; Prenosov: 112
.pdf Polno besedilo (2,34 MB)

4.
VODENJE NELINEARNEGA MEHANIZMA Z METODAMI MEHKEGA RAČUNANJA
Matjaž Oštir, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili uporabo dveh mehkih metod računanja za vodenje nelinearnega mehanizma z eno prostostno stopnjo. Opisano je vodenje s pomočjo umetne nevronske mreže in mehke logike. Hkrati je bilo za primerjavo rezultatov obeh mehkih metod izvedeno vodenje s PD-regulatorjem. Sistemi vodenja so bili narejeni in simulirani v programskem paketu MATLAB/Simulink, sami algoritmi pa napisani v jeziku C. Izvajanje in testiranje algoritmov je potekalo na realnem mehanizmu s pomočjo DSP-2-modula.
Ključne besede: položajno vodenje mehanizmov, umetne nevronske mreže, mehka logika, nelinearne regulacije, mehko računanje, mehanizem z eno prostostno stopnjo, metoda izračunanega navora
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 1193; Prenosov: 69
.pdf Polno besedilo (1,83 MB)

5.
IZDELAVA PREIZKUSNEGA MESTA ZA MERITEV KARAKTERISTIK HIBRIDNEGA SISTEMA
Mitja Osek, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je opisana izgradnja preizkusnega mesta za meritev karakteristik hibridnega pogona, potek in rezultati meritev. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem delu so opisani hibridni električni pogoni. V drugem delu je opisana izvedba regulacije potrebne za meritev (regulacija po navoru), ter izgradnja merilnega mesta. Opisano je delovanje posameznih sklopov ter podane pripadajoče sheme izdelane v programskem paketu MATLAB/Simulink. Tretji del naloge je namenjen glavnemu cilju naloge, to je meritvi karakteristik porabe goriva primarnega bencinskega agregata (ICE), ki je uporabljen v hibridnem pogonu. Rezultat meritev je graf karakteristik s pomočjo katerega se pozneje izvede želeno vodenje celotnega sistema, oziroma določa kakšen delež skupnega navora bo prispeval vsak izmed obeh pogonov.
Ključne besede: Hibridni pogon, regulacija hitrosti, električni hibridni avtomobil, električni avtomobil, graf karakteristik porabe goriva
Objavljeno: 06.04.2011; Ogledov: 1165; Prenosov: 89
.pdf Polno besedilo (1,79 MB)

6.
RAČUNALNIŠKO VODENA ELEKTROMOTORNA ENOTA ZA MEHANSKO OBREMENJEVANJE
Mitja Gubenšek, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj naloge je razvoj programa za aktivno obremenjevanje prototipa hibridnega pogona. V ta namen je najprej razvit matematični model lahkega dostavnega vozila za katerega je bil hibridni pogon dimenzioniran. Nato je izvedena simulacija vožnje vozila po voznem ciklu ECE-15 z možnostjo spremembe naklona vozišča. Podrobno je opisan celotni hibridni pogonski sklop in laboratorijsko preizkuševališče .Opisana je tudi realizacija programa za aktivno obremenjevanje pogonskega sklopa z elektromotorno enoto za obremenjevanje. Prikazani so tudi rezultati eksperimenta.
Ključne besede: hibridni pogon, hibrid, matematični model vozila, aktivno obremenjevanje, simulacija, preizkuševališče hibridnih pogonov, vozni cikel ECE-15
Objavljeno: 14.01.2011; Ogledov: 1460; Prenosov: 81
.pdf Polno besedilo (782,53 KB)

7.
IZDELAVA SKLOPA ZA DEKOMPRESIJO MOTORJA Z NOTRANJIM IZGOREVANJEM
Rok Jene, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je najprej opisana splošna ideja hibridnega pogona, katerega namen je zmanjšanje izpusta toplogrednih plinov, ki ga povzroča sodoben osebni transport. Osrednja tema pričujočega dela se nanaša na enega izmed problemov, ki jih je potrebno rešiti pri praktični realizaciji takšnega pogona. To je načrtovanje, realizacija in priklop sklopa za dekompresijo motorja z notranjim izgorevanjem. Motor z notranjim izgorevanjem je eden izmed obeh pogonov, ki sestavljajo hibridni pogon. Delo je potekalo na laboratorijskem preizkuševališču hibridnega pogona s paralelno konstrukcijo. Oba pogonska sklopa, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, delujeta usklajeno. Bencinski motor aktivno deluje v območju največjega izkoristka, v ostalih območjih pa je pogonski motor elektromotor. Da se zmanjšajo nepotrebne izgube zaradi komprimiranja zraka pri pasivnem vrtenju, je potrebno realizirati funkcijo dekompresorja. Dekompresijski sklop je izveden s pnevmatskim aktuatorjem, ki preko ekscentrične gredi odpira ventile, ki dovoljujejo zraku prosti prehod, kar onemogoča kompresijo.
Ključne besede: hibridni pogon, elektromotor, motor z notranjim izgorevanjem, takt, navor, kompresija, dekompresija, dekompresijski sklop, poraba goriva
Objavljeno: 30.09.2011; Ogledov: 1221; Prenosov: 81
.pdf Polno besedilo (1,03 MB)

8.
DVOSMERNI DC/DC PRETVORNIK
Primož Fišer, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen dvosmerni stikalni DC/DC pretvornik, ki se uporablja za dvosmerni prenos energije v sklopu elektromotornega pogona v hibridnih ali električnih vozilih. Pretvornik lahko deluje v načinu navzdol (Buck), kadar s presežno energijo pri zaviranju ali vožnji navzdol polnimo hranilnik energije, ali pa v načinu navzgor (Boost), kjer z akumulirano energijo v hranilniku poganjamo elektromotor. S simulacijo delovanja je bila preverjena in potrjena izbrana topologija pretvornika, rezultati simulacije pa so nam tudi pomagali pri načrtovanju in izbiri komponent, kjer smo največ pozornosti namenili načrtovanju močnostne dušilke. Izmerjen je tudi izkoristek pretvornika v obeh načinih delovanja.
Ključne besede: stikalni DC/DC pretvornik, hibridna vozila, električna vozila, močnostna dušilka, pulznoširinska modulacija, simulacije, vodenje, meritev izkoristka
Objavljeno: 02.11.2011; Ogledov: 1667; Prenosov: 164 
(1 glas)
.pdf Polno besedilo (3,15 MB)

9.
LITIJ-POLIMERNA AKUMULATORSKA BATERIJA ZA ELEKTRIČNO VOZILO
Aleš Kapun, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu je predstavljen baterijski akumulator kot glavni izvor električne energije in eden izmed najpomembnejših elementov v vozilih na električni pogon. Akumulator namreč v električnem vozilu skrbi za napajanje elektromotorja in ostalih električnih komponent. Predstavljeni so uporabljeni Li-Po akumulatorji, njihove prednosti, slabosti ter praktična uporaba. V praktičnem delu je prikazano načrtovanje ohišja za večcelični Li-Po akumulator, namenjenega uporabi v električnem vozilu. Sledi prikaz vezave akumulatorskih celic ter ostalih komponent, ki skrbijo za pravilno delovanje akumulatorja. Drugi sklop diplomskega dela je namenjen baterijskemu nadzornemu sistemu, ki ima tri glavne cilje. Ti cilji so: (1) zaščititi celice akumulatorja pred poškodbami, (2) podaljšati življenjsko dobo akumulatorja ter (3) ohraniti akumulator v stanju napolnjenosti, v katerem lahko izpolnjuje zahteve napajanja električnega vozila. Baterijski nadzorni sistem sestoji iz treh izravnalnih vezij povezanih v celoto in iz elektronske nadzorne enote. Za dosego zgoraj navedenih ciljev baterijskega nadzornega sistema skrbi program, ki je naložen na elektronski nadzorni enoti, mikrokrmilniku MSP430F169. Izravnalno vezje preko čipa LTC6802-1 meri napetost vsake posamezne celice in jo pošilja programu na mikrokrmilnik, le-ta pa jo primerja z ostalimi napetostmi. V primeru prevelikega odstopanja napetosti jih izravna tako, da je odstopanje čim manjše. Izravnava poteka preko izravnalnih uporov na izravnalnih vezjih. V tem sklopu je prav tako opisano delovanje omenjenega programa za nadzor akumulatorskih celic. Na koncu diplomskega dela so podani in analizirani rezultati testiranj.
Ključne besede: akumulator, električno vozilo, litij polimerna, izravnavanje napetosti.
Objavljeno: 02.11.2011; Ogledov: 4017; Prenosov: 384 
(1 glas)
.pdf Polno besedilo (4,98 MB)

10.
VODENJE SKLOPA HIBRIDNEGA POGONA
Aljaž Kramberger, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj naloge je razvoj določenih komponent za vodenje prototipa hibridnega pogona. V ta namen smo izdelali modele posameznih sklopov kot so: interpolacija izmerjenega izkoristka bencinskega motorja, osnoven model baterije in sklop za identifikacijo režima delovanja v katerem se trenutno nahaja hibridno vozilo. Ti modeli so se na to integrirali v matematični model vozila. Na podlagi skupnega modela je bilo razvito enostavno preklopno vodenje. Simulacija se je izvedla na podlagi ECE-15 voznega cikla. Podrobno so opisani modeli komponent hibridnega pogona. Opisani so tudi režimi delovanja vozila s hibridnim pogonom z vsemi stanji in prehodi med njimi. Za vsak modeliran sklop so prikazani rezultati simulacij.
Ključne besede: Vodenje, hibridni pogon, hibrid, simulacija, vozni cikel ECE-15, model vodenja, matematični model vozila, stanja
Objavljeno: 02.11.2011; Ogledov: 968; Prenosov: 77
.pdf Polno besedilo (1,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici