| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 22
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vodenje robota po metodi izračunanega navora : diplomsko delo
Andreja Rojko, 1997, undergraduate thesis

Keywords: regulacije, robotika, verifikacije, simulacije, trenje
Published: 26.07.2007; Views: 1485; Downloads: 0

2.
DVOSMERNI STIKALNI PRETVORNIK ZA SUPER-KONDENZATOR
Jernej Hari, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: Superkondenzator je element za hranjenje energije v vozilih na električni pogon. Za uporabo v kombinaciji z elektromotornim servopogonom je potrebno napetostno območje delovanja superkondenzatorja prilagoditi območju napajalne napetosti pogona. Pretvornik je zasnovan tako, da nadzorovano pretvarja energijo med glavnimi električnimi komponentami. Pretvornik deluje kot Buck (navzdol), kadar pretvarja energijo, ki se ustvari pri zaviranju ali vožnji po klancu navzdol ter jo shranjuje v baterije ali superkondenzatorje. V obratni smeri oziroma v Boost (navzgor) načinu delovanja pretvarja energijo iz baterij ali superkondenzatorjev v pogonsko energijo za elektromotor.
Keywords: DC-DC pretvornik moči, superkondenzatorji, shranjevanje energije, hibridna električna vozila, nadzor pretoka energije, krmiljenje moči
Published: 06.04.2011; Views: 2717; Downloads: 165
.pdf Full text (2,34 MB)

3.
VODENJE NELINEARNEGA MEHANIZMA Z METODAMI MEHKEGA RAČUNANJA
Matjaž Oštir, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili uporabo dveh mehkih metod računanja za vodenje nelinearnega mehanizma z eno prostostno stopnjo. Opisano je vodenje s pomočjo umetne nevronske mreže in mehke logike. Hkrati je bilo za primerjavo rezultatov obeh mehkih metod izvedeno vodenje s PD-regulatorjem. Sistemi vodenja so bili narejeni in simulirani v programskem paketu MATLAB/Simulink, sami algoritmi pa napisani v jeziku C. Izvajanje in testiranje algoritmov je potekalo na realnem mehanizmu s pomočjo DSP-2-modula.
Keywords: položajno vodenje mehanizmov, umetne nevronske mreže, mehka logika, nelinearne regulacije, mehko računanje, mehanizem z eno prostostno stopnjo, metoda izračunanega navora
Published: 11.10.2010; Views: 1589; Downloads: 101
.pdf Full text (1,83 MB)

4.
IZDELAVA PREIZKUSNEGA MESTA ZA MERITEV KARAKTERISTIK HIBRIDNEGA SISTEMA
Mitja Osek, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je opisana izgradnja preizkusnega mesta za meritev karakteristik hibridnega pogona, potek in rezultati meritev. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem delu so opisani hibridni električni pogoni. V drugem delu je opisana izvedba regulacije potrebne za meritev (regulacija po navoru), ter izgradnja merilnega mesta. Opisano je delovanje posameznih sklopov ter podane pripadajoče sheme izdelane v programskem paketu MATLAB/Simulink. Tretji del naloge je namenjen glavnemu cilju naloge, to je meritvi karakteristik porabe goriva primarnega bencinskega agregata (ICE), ki je uporabljen v hibridnem pogonu. Rezultat meritev je graf karakteristik s pomočjo katerega se pozneje izvede želeno vodenje celotnega sistema, oziroma določa kakšen delež skupnega navora bo prispeval vsak izmed obeh pogonov.
Keywords: Hibridni pogon, regulacija hitrosti, električni hibridni avtomobil, električni avtomobil, graf karakteristik porabe goriva
Published: 06.04.2011; Views: 1561; Downloads: 123
.pdf Full text (1,79 MB)

5.
RAČUNALNIŠKO VODENA ELEKTROMOTORNA ENOTA ZA MEHANSKO OBREMENJEVANJE
Mitja Gubenšek, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: Cilj naloge je razvoj programa za aktivno obremenjevanje prototipa hibridnega pogona. V ta namen je najprej razvit matematični model lahkega dostavnega vozila za katerega je bil hibridni pogon dimenzioniran. Nato je izvedena simulacija vožnje vozila po voznem ciklu ECE-15 z možnostjo spremembe naklona vozišča. Podrobno je opisan celotni hibridni pogonski sklop in laboratorijsko preizkuševališče .Opisana je tudi realizacija programa za aktivno obremenjevanje pogonskega sklopa z elektromotorno enoto za obremenjevanje. Prikazani so tudi rezultati eksperimenta.
Keywords: hibridni pogon, hibrid, matematični model vozila, aktivno obremenjevanje, simulacija, preizkuševališče hibridnih pogonov, vozni cikel ECE-15
Published: 14.01.2011; Views: 1922; Downloads: 100
.pdf Full text (782,53 KB)

6.
IZDELAVA SKLOPA ZA DEKOMPRESIJO MOTORJA Z NOTRANJIM IZGOREVANJEM
Rok Jene, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je najprej opisana splošna ideja hibridnega pogona, katerega namen je zmanjšanje izpusta toplogrednih plinov, ki ga povzroča sodoben osebni transport. Osrednja tema pričujočega dela se nanaša na enega izmed problemov, ki jih je potrebno rešiti pri praktični realizaciji takšnega pogona. To je načrtovanje, realizacija in priklop sklopa za dekompresijo motorja z notranjim izgorevanjem. Motor z notranjim izgorevanjem je eden izmed obeh pogonov, ki sestavljajo hibridni pogon. Delo je potekalo na laboratorijskem preizkuševališču hibridnega pogona s paralelno konstrukcijo. Oba pogonska sklopa, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, delujeta usklajeno. Bencinski motor aktivno deluje v območju največjega izkoristka, v ostalih območjih pa je pogonski motor elektromotor. Da se zmanjšajo nepotrebne izgube zaradi komprimiranja zraka pri pasivnem vrtenju, je potrebno realizirati funkcijo dekompresorja. Dekompresijski sklop je izveden s pnevmatskim aktuatorjem, ki preko ekscentrične gredi odpira ventile, ki dovoljujejo zraku prosti prehod, kar onemogoča kompresijo.
Keywords: hibridni pogon, elektromotor, motor z notranjim izgorevanjem, takt, navor, kompresija, dekompresija, dekompresijski sklop, poraba goriva
Published: 30.09.2011; Views: 1647; Downloads: 97
.pdf Full text (1,03 MB)

7.
LITIJ-POLIMERNA AKUMULATORSKA BATERIJA ZA ELEKTRIČNO VOZILO
Aleš Kapun, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen baterijski akumulator kot glavni izvor električne energije in eden izmed najpomembnejših elementov v vozilih na električni pogon. Akumulator namreč v električnem vozilu skrbi za napajanje elektromotorja in ostalih električnih komponent. Predstavljeni so uporabljeni Li-Po akumulatorji, njihove prednosti, slabosti ter praktična uporaba. V praktičnem delu je prikazano načrtovanje ohišja za večcelični Li-Po akumulator, namenjenega uporabi v električnem vozilu. Sledi prikaz vezave akumulatorskih celic ter ostalih komponent, ki skrbijo za pravilno delovanje akumulatorja. Drugi sklop diplomskega dela je namenjen baterijskemu nadzornemu sistemu, ki ima tri glavne cilje. Ti cilji so: (1) zaščititi celice akumulatorja pred poškodbami, (2) podaljšati življenjsko dobo akumulatorja ter (3) ohraniti akumulator v stanju napolnjenosti, v katerem lahko izpolnjuje zahteve napajanja električnega vozila. Baterijski nadzorni sistem sestoji iz treh izravnalnih vezij povezanih v celoto in iz elektronske nadzorne enote. Za dosego zgoraj navedenih ciljev baterijskega nadzornega sistema skrbi program, ki je naložen na elektronski nadzorni enoti, mikrokrmilniku MSP430F169. Izravnalno vezje preko čipa LTC6802-1 meri napetost vsake posamezne celice in jo pošilja programu na mikrokrmilnik, le-ta pa jo primerja z ostalimi napetostmi. V primeru prevelikega odstopanja napetosti jih izravna tako, da je odstopanje čim manjše. Izravnava poteka preko izravnalnih uporov na izravnalnih vezjih. V tem sklopu je prav tako opisano delovanje omenjenega programa za nadzor akumulatorskih celic. Na koncu diplomskega dela so podani in analizirani rezultati testiranj.
Keywords: akumulator, električno vozilo, litij polimerna, izravnavanje napetosti.
Published: 02.11.2011; Views: 5226; Downloads: 477 
(1 vote)
.pdf Full text (4,98 MB)

8.
VODENJE SKLOPA HIBRIDNEGA POGONA
Aljaž Kramberger, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: Cilj naloge je razvoj določenih komponent za vodenje prototipa hibridnega pogona. V ta namen smo izdelali modele posameznih sklopov kot so: interpolacija izmerjenega izkoristka bencinskega motorja, osnoven model baterije in sklop za identifikacijo režima delovanja v katerem se trenutno nahaja hibridno vozilo. Ti modeli so se na to integrirali v matematični model vozila. Na podlagi skupnega modela je bilo razvito enostavno preklopno vodenje. Simulacija se je izvedla na podlagi ECE-15 voznega cikla. Podrobno so opisani modeli komponent hibridnega pogona. Opisani so tudi režimi delovanja vozila s hibridnim pogonom z vsemi stanji in prehodi med njimi. Za vsak modeliran sklop so prikazani rezultati simulacij.
Keywords: Vodenje, hibridni pogon, hibrid, simulacija, vozni cikel ECE-15, model vodenja, matematični model vozila, stanja
Published: 02.11.2011; Views: 1630; Downloads: 110
.pdf Full text (1,01 MB)

9.
10.
Programska oprema za TARET projekt
Andreja Rojko, 2007, software

Keywords: programska oprema, TARET projekt
Published: 31.05.2012; Views: 828; Downloads: 27
URL Link to full text

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica