1. Učenčevo razumevanje in poznavanje ljudskih pravljic : magistrsko deloMedeja Ritlop, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljeno poznavanje ljudskih pravljic, interes za branje in poslušanje ljudskih pravljic ter razumevanje ljudskih pravljic kot fantastične literarne vrste pri učencih. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, izvedena na eni od osnovnih šol, ki je vključevala učence 2. in 5. razreda. S polstrukturiranim intervjujem je zajetih 20 učencev in uporabljena je deskriptivno-kvalitativna študija primera. Cilj raziskave je bil ugotoviti, koliko učenci poznajo ljudske pravljice in razumejo njihov pomen. Predpostavljeno je bilo, da učenci 5. razreda bolje poznajo in razumejo ljudske pravljice kot učenci 2. razreda. Ugotavljalo se je, koliko učenci vedo o ljudskih pravljicah, ali jih razumejo kot fantastično književno vrsto ter njihov interes za branje in poslušanje teh pravljic, pri čemer je bila posebna pozornost namenjena razlikam med dečki in deklicami. Rezultati kažejo, da učenci 5. razreda bolje razumejo in prepoznavajo značilnosti ljudskih pravljic, kot so prenašanje skozi generacije in neznani avtorji. Znajo opredeliti več lastnosti pravljic, kot so poštenost in zmaga dobrega nad zlom. Učenci 2. razreda so našteli manj lastnosti, najpogosteje čudeže in čarobna bitja. Medtem ko učenci 5. razreda lažje prepoznavajo elemente pravljic, učenci 2. razreda kažejo večji interes za njihovo branje in poslušanje, saj jih še vedno pogosto prebirajo s starši. Učenci 5. razreda pa menijo, da so ljudske pravljice dolgočasne in namenjene mlajšim otrokom, saj raje berejo druga književna dela. Pridobljeni rezultati prispevajo k nadaljnjim raziskavam na področju razumevanja ljudskih pravljic in književne didaktike. Ključne besede: Ljudske pravljice, osnovnošolski otroci, razumevanje, poznavanje Objavljeno v DKUM: 31.07.2024; Ogledov: 88; Prenosov: 14 Celotno besedilo (2,14 MB) |
2. Inkriminacija lažnih novic in sovražnega govora po socialnih medijih : magistrsko deloRok Ritlop, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo se spopadli s težavo širjenja lažnih novic v socialnih medijih in kazenske odgovornosti za takšno dejanje. V modernem svetu, kjer je dostopnost do socialnih medijev skrajno nenadzorovana (tudi s strani staršev), se pojavljajo razne novice (resnične in neresnične) kot posledica mednarodno zagotovljene pravice do svobode izražanja. Vzporedno s tem se na socialnih medijih pojavlja vedno več lažnih računov, preko katerih se širijo lažne novice in sovražni govor. Hkrati se poraja vprašanje pravne odgovornosti glede pisanja le teh novic in takšnih oblik govora. Nekaj pravnih pravil nam navaja že sama zakonodaja, nekaj pa nam določajo sodišča preko sodne prakse. Problem je kakorkoli gledamo ne samo v Sloveniji, ampak tudi drugod po svetu, kajti tematika obdelana v tej nalogi ni nova, je pa nenadzorovana oz. premalo nadzorovana. Se pa v vsakem obdobju zgodovine srečamo s težavo ali urediti neko pravno področje, in za kakšno ceno, ali ga pustiti neurejeno in preko sodne prakse in pravne analize reševati zadeve za vnaprej. Ključne besede: Kaznivo dejanje, pretvarjanje, kibernetski kriminal, svoboda izražanja, človekova pravica – relativna/absolutna. Objavljeno v DKUM: 10.08.2022; Ogledov: 852; Prenosov: 124 Celotno besedilo (1,32 MB) |
3. Linguistic Analysis of Expressing Gender, Gender Identity, Gender Inclusiveness, and Gender Neutrality in the Context of the Transgender Phenomenon in Contemporary English and Slovene LanguageTina Ritlop, 2020, magistrsko delo Opis: This thesis explores linguistic possibilities, limitations, and innovations concerning gender and gender identity in the context of the transgender phenomenon and how gender-inclusiveness or gender-neutrality affect their expression. To avoid ambiguity and misunderstandings, the terminological basis and theoretical background are presented and critically analysed, including English and Slovene sources; moreover, it is specified how certain terms are used in the following discussions. The thesis looks at early examples of gender-inclusive and gender-neutral English language as well as contemporary usages and innovations, especially in the field of alternative personal pronouns, and evaluates their practicality. Furthermore, linguistic and other issues are discussed in relation to the common transgender ideology through the analysis of selected examples of transgender people’s memoirs and other personal narratives (YouTube content), presenting their common perception of the state of being transgender and noting the stereotypies this entails or perpetuates. In relation to this, the thesis also reviews a recent study on the topic of transgender children’s gender development. The thesis then compares Slovene with English in the context of expressing gender to show some differences between them and notes certain grammatical and other limitations of Slovene. Additionally, the thesis provides its author’s own suggestions for English as well as Slovene gender-neutral language. Ključne besede: transgender, gender-neutral, gender-inclusive, gender identity, pronouns Objavljeno v DKUM: 07.10.2020; Ogledov: 1007; Prenosov: 162 Celotno besedilo (1021,60 KB) |
4. Slikarski okras na marginah srednjeveških rokopisov iz kartuzij na slovenskem ozemljuTina Ritlop, 2019, magistrsko delo Opis: Do sedaj še ni bilo študije, ki bi se posebej ukvarjala s problematiko slikarskega okrasa na marginah srednjeveških rokopisov iz kartuzijanskih samostanov v slovenskem prostoru. Pričujoča magistrska naloga zato podaja popis vseh znanih okrašenih srednjeveških rokopisov iz naših kartuzij (Žiče, Jurklošter, Bistra in Pleterje), osrednja pozornost pa je namenjena okrasu na marginah. Največ iluminiranih rokopisov prihaja iz Žič, največ rokopisov z okrasom na marginah pa iz Bistre. Natančnejša obravnava rokopisov »Summa de iure canonico« (Ljubljana, NUK, Ms 33) in »De civitate Dei« (Ljubljana, NUK, Ms 2) je pokazala, da v nekaterih primerih lahko govorimo o povezavi med besedilom ter spremljajočimi upodobitvami. Pri »De civitate Dei« ta povezava velja za večino marginalnih upodobitev, pri »Summa de iure canonico« pa le za nekatere (vizualizacije gesel), saj je večina upodobitev v funkciji raznovrstnih kazalk. S pomočjo teh ugotovitev naloga podaja tudi komentar na problem interpretacije profanih motivov v srednjeveških rokopisih v primeru naših kodeksov. Obravnava okrasja v omenjenih dveh rokopisih vključuje nekaj novih primerjav z iluminiranimi rokopisi iz širšega evropskega prostora. Naloga na podlagi kritične ocene ugotovitev v literaturi ponovno odpira tudi vprašanje avtorstva rokopisa »De civitate Dei«. Ključne besede: slovenske kartuzije, okrašeni srednjeveški kartuzijanski rokopisi, slikarski okras na marginah, Žiče, Jurklošter, Bistra, Pleterje Objavljeno v DKUM: 24.09.2019; Ogledov: 1458; Prenosov: 151 Celotno besedilo (3,46 MB) |
5. PREDŠOLSKA VZGOJA IN PROBLEMI NJENEGA FINANCIRANJA NA PRIMERU OBČINE XLilijana Ritlop, 2016, diplomsko delo Opis: Predšolsko vzgojo v Sloveniji urejata dva zakona, in sicer Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja in Zakon o vrtcih. Za javne vrtce velja, da pridobivajo finančna sredstva iz proračuna občine, iz državnega proračuna ter iz sredstev staršev. Zavedamo se, da strošek predšolske vzgoje ni majhen, in potreba po vlaganju proračunskih sredstev v programe predšolske vzgoje je velika.
Namen diplomske naloge je raziskati, kolikšen delež svojega proračuna nameni Občina X za predšolsko vzgojo in kako vpliva financiranje predšolske vzgoje na delovanje in poslovanje Vrtca X ter število vključenih otrok.
Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene pravne podlage za ustanovitev zavoda (javnega in zasebnega), razširjenost programov predšolske vzgoje v Sloveniji, viri financiranja predšolske vzgoje in dejavniki, ki vplivajo na finančno poslovanje zavoda. Nadalje so predstavljeni tudi sistemi financiranja predšolske vzgoje v nekaterih državah EU.
Empirični del diplomske naloge smo pričeli s predstavitvijo Občine X in Vrtca X, izračunom cene programov in dejavniki, ki so vplivali na spremembo le-te, analizirali vključenost otrok v vrtcu in višino virov financiranja, ki jo je vrtec prejel s strani občine, ministrstva in staršev. Ta del diplomske naloge smo zaključili z analizo finančnega poslovanja Vrtca X, kjer smo prikazali skupne prihodke, odhodke in poslovni izid.
Ugotovili smo, da gospodarska kriza ni vplivala na zmanjšanje števila vključenih otrok v Vrtec X, bi pa na zmanjšanje števila otrok lahko vplival ZUPJS, ki je starše razvrstil v višje dohodkovne razrede. Občina X ima posluh za kakovostno delovanje predšolske vzgoje na njenem območju, zato financiranje s strani občine ni bil nikoli problem. Ključne besede: predšolska vzgoja, financiranje, programi financiranja, občina Objavljeno v DKUM: 28.07.2016; Ogledov: 1326; Prenosov: 306 Celotno besedilo (1,77 MB) |
6. |
7. VPLIV ZNANOSTI NA PODOBE TELESA V SODOBNI LIKOVNI UMETNOSTITina Ritlop, 2014, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge je bil predstaviti koncept umetniškega in znanstvenega ter zgodovino povezovanja umetnosti in znanosti s poudarkom na podobah telesa v likovni umetnosti, ki v svoje delovanje vključuje znanost, prav tako pa je opredeljen tudi koncept samega telesa. Bistven del naloge se osredotoča na čas sodobne umetnosti, v okviru katere so predstavljeni tudi primeri tujih in slovenskih umetnikov, ki ustvarjajo s pomočjo znanosti in tehnologije in ki se v svoji umetnosti ukvarjajo s podobami telesa. Cilj diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšne možnosti ponujata znanost in tehnologija pri upodabljanju telesa ter kaj sporoča takšno povezovanje umetnosti z znanostjo.
Analiza literature ter primerjava različnih perspektiv sta privedli do ugotovitve, da tehnologija omogoča razvoj telesa v takšni razsežnost, da je težko predvideti, kakšen bo končni produkt znanstveno-umetniškega ustvarjanja ter kaj bo nekoč smatrano kot idealno telo.
Uporabljenih je bilo več raziskovalnih metod, med njimi deskriptivna, komparativna, zgodovinska, spraševalna metoda ter metoda analize in sinteze.
Uporabljeni viri in literatura zajemajo knjige oziroma monografije, strokovne in nestrokovne časopisne članke, leksikone, učbenike, intervju ter internetne vire. Ključne besede: umetnost, znanost, podobe telesa, znanstvena revolucija, Vanitas, Noordung 1995–2045, 37°C Objavljeno v DKUM: 09.10.2014; Ogledov: 2005; Prenosov: 323 Celotno besedilo (2,15 MB) |
8. Stili vodenja in njihov vpliv na zadovoljstvo zaposlenih v zdravstveni negiSabina Kocet Ritlop, 2012, magistrsko delo/naloga Opis: Cilj magistrskega dela je spoznati vodenje, stile vodenja, odkriti, kakšno vodenje prevladuje v Splošni bolnišnici Murska Sobota in kakšen vpliv ima le-to na zadovoljstvo zaposlenih v zdravstveni negi.
Teoretični del temelji na strokovni literaturi domačih in tujih avtorjev; uporabljena je deskriptivna metoda, s katero je najprej opredeljeno vodenje, stili, procesi in druge sestavine vodenja, spoznamo pa tudi, kaj pomeni zadovoljstvo z delom in dejavnike, ki imajo velik vpliv na zadovoljstvo zaposlenih. V empiričnem delu, ki temelji na anketnem vprašalniku, pa ugotavljamo zadovoljstvo zaposlenih z neposredno nadrejenim, zadovoljstvo zaposlenih s svojim delom in zadovoljstvom z vodstvom zdravstvene nege v obravnavani organizaciji. Analiza in rezultati raziskave so predstavljeni v tabelah, z grafi in razpravo; postavljene hipoteze so preverjene in prišli smo do zaključka, da so zaposleni v zdravstveni negi v Splošni Bolnišnici Murska Sobota v veliki meri zadovoljni s svojim delom, s svojim neposredno nadrejenim, le z vodstvom zdravstvene nege nekoliko manj. Kljub dobrim rezultatom so podani ukrepi za povečanje zadovoljstva zaposlenih, ki bodo predstavljena tudi vodstvu organizacije. Ključne besede: Ključne besede: vodenje, zadovoljstvo zaposlenih, povečanje zadovoljstva zaposlenih. Objavljeno v DKUM: 22.03.2012; Ogledov: 3843; Prenosov: 932 Celotno besedilo (1,26 MB) |
9. POJAV BOLNIŠNIČNIH OKUŽB V DOMU STAREJŠIH, KOT KAZALNIK KAKOVOSTNE ZDRAVSTVENE NEGE PO SISTEMU E-QALINMihaela Ritlop, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo zajema opis bolnišnične okužbe, ki se najpogosteje pojavlja v domu starejših, to je okužba z bakterijo, imenovano Staphilococcus aureus, odporno proti antibiotiku Meticilin (v nadaljevanju MRSA). Predstavili smo najpogostejše načine prenosa bolnišničnih okužb, kot so okužene roke negovalnega osebja in okuženi pripomočki za zdravstveno nego, ki predstavljajo največji problem. Opisali smo načine preprečevanja bolnišničnih okužb, kot so umivanje in razkuževanje rok negovalnega osebja, uporaba medicinskih rokavic, čiščenje in razkuževanje površin ter pripomočkov za nego.
Predstavili smo starostnika in njegovo bivanje v domu starejših. Za starostnika je sprememba bivalnega okolja z odhodom v domsko varstvo velik stres, zato mora negovalni tim starostnika sprejeti načrtovano s posebno individualno pozornostjo. Pomembno je tudi, da svojci tesno sodelujejo z negovalnim osebjem, kar ugodno vpliva na njihovega starostnika.
Z raziskavo, ki smo jo izvajali v domu starejših občanov, smo ugotavljali poznavanje aktivnosti za preprečevanje bolnišničnih okužb pri negovalnem osebju. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Opravili smo retrospektivno analizo okužb s pomočjo zdravstvenih kartotek stanovalcev. Ugotovili smo, da se je število okužb z MRSA od leta 2005 do leta 2007 zmanjšalo. Izvedli smo tudi anketiranje s pomočjo vprašalnika, kjer smo ugotavljali koliko negovalni tim pozna pojem MRSA, kdaj izvajajo umivanje in kdaj razkuževanje rok. Ugotovili smo, da je negovalni tim v domu starejših občanov s pojmom MRSA seznanjen in da pozna ukrepe za preprečevanje bolnišničnih okužb. Ugotovili smo tudi, da si negovalni tim želi več izobraževanj na tematiko bolnišničnih okužb. Okužbam v celoti se v domu starejših ni moč izogniti, možno jih je zmanjšati na najnižjo sprejemljivo raven, in sicer z izobraževanjem negovalnega osebja in doslednim izvajanjem ukrepov umivanja in razkuževanja rok ter pripomočkov. Ključne besede: MRSA, bolnišnične okužbe, starostnik, dom starejših, razkuževanje rok. Objavljeno v DKUM: 30.03.2010; Ogledov: 6228; Prenosov: 1232 Celotno besedilo (899,65 KB) |
10. |