| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PAMETNE TEKSTILIJE Z INTEGRIRANIMI BARVNIMI pH SENZORJI
Marijana Lakić, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Tekstilije, ki spremenijo svojo barvo v odvisnosti od pH sistema ali medija v katerem se nahajajo, se lahko uporabljajo kot senzorji za pH okolja, saj spremembo barve lahko zaznamo s prostim očesom. Z namenom izdelave takšne pametne tekstilije smo inkorporirali pH indikatorja BCG in BTB v sol-gel membrane, ter le te nanesli na aktivirani celulozni substrat — bombaž in viskozo. Po izpostavitvi različnim pH, smo odzivnost sol-gel nanosov določali barvnometrično ter s pomočjo merjenja odzivnega časa. Dobili smo pH odzivno pametno tekstilijo ter ugotovili, da inkorporacija indikatorja v sol-gel membrano spremeni vrednost pKa glede na pKa vrednost prostega indikatorja.
Keywords: sol-gel proces, pH, indikatorji, celulozna tekstilna vlakna, senzorji
Published: 13.10.2010; Views: 2185; Downloads: 241
.pdf Full text (2,45 MB)

2.
3.
4.
Primerjava eksperimentalnega dela v učilnici in opazovanj v naravi pri poučevanju astronomskih vsebin v interesni dejavnosti osnovne šole
Alenka Ribič, 2016, master's thesis

Abstract: Pri raziskavi priljubljenosti fizike v osnovni in srednji šoli se je izkazalo, da je astronomija med najbolj priljubljenimi interesnimi dejavnostmi naravoslovja. Mnenja smo, da bi lahko vključevanje astronomskih vsebin v pouk osnovne šole povečalo priljubljenost fizike in tako povečalo vpis na fakulteto za fiziko. Astronomske vsebine lahko učitelj v osnovni šoli, razen v interesni dejavnosti, izvaja še pri pouku naravoslovja, fizike in pri izbirnih predmetih iz astronomije. V interesni dejavnosti Astronomija se izvaja predvsem metoda praktičnega dela. V magistrski nalogi smo na dveh osnovnih šolah analizirali uspešnost dveh modalitet metode praktičnih del eksperimentov v razredu in opazovanj v naravi pri pouku Astronomije kot interesne dejavnosti. Po izvedbi pouka smo znanje analizirali s testom, ki je vseboval vprašanja strategij presoje. Zanimalo nas je, pri kateri modaliteti bodo učenci usvojili več znanja na različnih nivojih. Predvidevali smo, da bodo učenci, ki so opazovali v naravi, pokazali več znanja. Preučili smo znanje učencev glede na razred in obisk astronomskih izbirnih predmetov. Izvedli smo intervjuje z učitelji osnovnih šol, na katerih izvajajo interesno dejavnost Astronomija, da bi ugotovili razlike in podobnosti v poučevanju. Opravili smo intervjuje z ravnatelji šol, na katerih izvajajo izbirne predmete iz astronomije oziroma interesno dejavnost Astronomija, da bi ugotovili način njihovega izvajanja.
Keywords: didaktika astronomije, interesne dejavnosti, eksperimentalno delo, opazovanja, osnovna šola
Published: 10.08.2016; Views: 786; Downloads: 96
.pdf Full text (3,55 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica