| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 64
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Konceptualno razumijevanje učenika u mehanici
Nani Vasiljević, 2019, magistrsko delo

Opis: Pretkoncepcije su proučavane po različitim područjima fizike. Kako bismo mogli spoznati učeničke pretkoncepcije, potrebno je provesti istraživanje koristeći konceptualne testove određenog područja. U ovom diplomskom radu bavimo se učeničkim pretkoncepcijama i razumijevanjem mehanike. Mehanika je najstarija grana fizike koja proučava zakone gibanja i međudjelovanja tijela. Postoje brojne pretkoncepcije te je njeno razumijevanje potrebno za uspješno usvajanje ostalih područja. Baziramo se na rezultatima edukacijskih istraživanja vezanih uz provedbu testa Force Concept Inventory (FCI), koji je napravljen kako bi ispitao razumijevanje koncepata Newtonove mehanike, a doživio je široku primjenu u Sjedninjenim Američkim Državama (SAD), u srednjim školama i sveučilištima. Kroz šest poglavlja rada, predstavljamo i modele poučavanja nastave fizike koji se razlikuju i po uspješnosti rezultata u avedenom testu. Također, predstavit ćemo nastavne planove i programe za osnovnu školu i srednju školu (gimnaziju), u kojima obrađujemo pojmove iz mehanike, a po kojima se izvodi nastava fizike u Hrvatskoj i Sloveniji.
Ključne besede: nastava fizike, mehanika, pretkoncepcije, konceptualni testovi, Force Concept Inventory ( FCI) test.
Objavljeno: 22.11.2019; Ogledov: 348; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

2.
Eksperimentalni dnevi z vodo
Anita Podkubovšek, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Eksperimentalni dnevi z vodo je razdeljena na teoretični in empirični del. V prvem delu je predstavljeno zgodnje naravoslovje (opredelitev in pomen zgodnjega naravoslovja), eksperimentalno delo (stopnje eksperimenta in vloga odraslih pri eksperimentalnem delu) ter voda (opisane so lastnosti vode, pomen vode ter lastnosti drugih kapljevin). V drugem, empiričnem delu so predstavljene naravoslovne dejavnosti, usmerjene na spoznavanje lastnosti vode. V dejavnosti so bili vključeni otroci od 4 do 5 leta starosti. Otroke smo najprej razdelili v tri sposobnostne skupine, pri katerih nas je zanimalo razumevanje, znanje in motivacija za delo pri istih nalogah za vse tri skupine. V nadaljevanju so otroci prav tako ostali razdeljeni v tri sposobnostne skupine, a so imeli različne naloge (naloge razdeljene po zahtevnosti). Tukaj nas je zanimalo ali so naloge primerno zahtevne za določeno skupino. V tretjem delu smo otroke različnih skupin med seboj premešali. Zadali smo jim iste naloge, pri nalogah smo želeli preveriti ali so navodila primerna, jasna, ali sposobnejši otroci bolj aktivno sodelujejo kot šibkejši ter ali šibkejši otroci samo sledijo sposobnejšim otrokom in se s slednjimi strinjajo v vseh trditvah.
Ključne besede: eksperimenti, lastnosti vode, otroci, naravoslovje, razvoj spretnosti in sposobnosti, dejavnosti z vodo in drugimi kapljevinami
Objavljeno: 10.05.2019; Ogledov: 535; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (4,09 MB)

3.
Medpredmetno povezovanje matematike in fizike
Magdalena Sovič, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je obravnavano medpredmetno povezovanje matematike in fizike. Podrobno je razložen pojem medpredmetnega povezovanja, kot ga opredeljuje slovenska in tuja strokovna literatura. Iz učnih načrtov za matematiko, fiziko, naravoslovje in tehniko in naravoslovje v osnovni šoli ter učnih načrtov in katalogov znanj za matematiko in fiziko v splošnih gimnazijah in v programih srednjega strokovnega izobraževanja smo izpisali, prešteli in analizirali medpredmetne povezave matematike ter fizike. Podrobneje smo se posvetili vrstnemu redu obravnave učnih vsebin pri obeh predmetih. Za vsak razred oziroma letnik smo določili učne vsebine, ki se naj bi v določenem razredu oziroma letniku obravnavale. Za vsak razred oziroma letnik smo poiskali tri alternative vrstnega reda učnih vsebin in izmed teh poiskali najoptimalnejšo. Najoptimalnejša alternativa vrstnega reda je bila tista, ki je imela časovno najbolj usklajene učne vsebine matematike in fizike. Predlagana najoptimalnejša alternativa temelji na medpredmetnem povezovanju obeh predmetov, ki sta obravnavana enakovredno in je strokovno utemeljena. Naš namen ni bil kritika učnih načrtov, ampak smo želeli z njim pomagati učencem, da bi znanje znali bolje povezati in ga bolje dojemati. V empiričnem delu magistrskega dela so nas zanimale izkušnje učiteljev matematike in fizike o medpredmetnem povezovanju. Na izbrane osnovne šole, srednje šole in gimnazije smo poslali poglobljeni anketni vprašalnik, ki ga je uspešno zaključilo skupno 162 učiteljev. Anketni vprašalnik smo na koncu analizirali in podali ugotovitve.
Ključne besede: Medpredmetno povezovanje, matematika, fizika, osnovna šola, srednja šola, gimnazija, učni načrt, katalog znanja.
Objavljeno: 28.11.2018; Ogledov: 484; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (4,47 MB)

4.
Reševanje avtentičnih problemov pri pouku fizike
Uroš Gašpar, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo reševanje avtentičnih problemov. To so pristni, realni problemi, ki so vzeti iz vsakdanjega življenja. Učencem in dijakom je treba fiziko približati tako, da bo postal šolski predmet fizika v njihovih pogledih bolj priljubljen in uporaben. Ravno reševanje problemov, ki so avtentični (pristni), pripomorejo, da dosežemo zastavljen cilj in da bo postal predmet bolj priljubljen, saj se le s takimi problemi učenci in dijaki lahko poistovetijo. Pri pouku fizike vsekakor ne smemo pozabiti vključiti v pouk fizike eksperimenta, predvsem kadar z učenci in dijaki usvajamo novo snov. Pri pouku fizike mora učitelj včasih pri delu z eksperimentom, ki predstavlja realni problem, ali pri neposrednem opazovanju v naravi, razlago fizikalnega pojava zaradi slabega matematičnega predznanja učencev in dijakov poenostaviti oziroma mora določene vplive zanemariti ali zamolčati. Zaradi tega prihaja včasih do razhajanj rezultatov meritev, dobljenih z eksperimentom, v primerjavi s pričakovanimi rezultati, ki jih dobimo iz fizikalnih enačb. To pa pri učencih in dijakih povzroči zmedo in nezaupanje v fiziko. Da do teh razhajanj ne bo prihajalo, dopolnimo eksperimentalno delo z ustrezno rabo simulacije. V magistrskem delu smo podrobneje preučili, kako lahko uporabljamo simulacijska okolja pri pouku fizike za modeliranje fizikalnih pojavov. Preučili smo tudi, kako v pouk fizike vnesti strategijo gradnje simulacij kot tudi strategijo uporabe simulacij. Glede na učne načrte fizike v osnovni šoli, v programu splošne gimnazije ter v izbranih strokovno tehniških srednjih šolah smo analizirali, za katere vsebinske sklope lahko s programom Algodoo izdelamo simulacije.
Ključne besede: reševanje problemov, avtentični problemi, strategija gradnje simulacij, strategija uporabe simulacij, simulacijsko okolje, Algodoo
Objavljeno: 21.11.2018; Ogledov: 583; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

5.
Učni park Sonce v občini Ruše
Matej Mencinger, Nejc Novak, Tanja Vajs, Matjaž Majcen, Maja Žalik, Matic Rakovec, Loredana Štumberger, Patricia Jagarinec, Tea Kenda, Josef Sabbagh, Blaž Prepadnik, 2018, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: urejanje okolja, učni park
Objavljeno: 22.10.2018; Ogledov: 566; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (12,20 MB)

6.
Osnovanje opisnikov gradnikov za dvig naravoslovne pismenosti in njihova uporaba pri poučevanje teme odboj in lom svetlobe
Ana Tement, 2018, magistrsko delo

Opis: Eden izmed pomembnejših ciljev poučevanja fizike je usposobiti učence in dijake za kritično presojo svojega napredka in pomanjkljivosti. Zato je zelo pomembno, da ves čas učnega procesa prejemajo povratne informacije o razsežnostih svojega znanja in spretnosti. To jim omogoča diagnostično in formativno preverjanje znanja, ki služi tudi kot povratna informacija učitelju o uspešnosti njegovega dela. V magistrski nalogi se posvetimo obravnavi izbrane fizikalne teme iz učenega načrta odboj in lom svetlobe z dodanimi opisniki gradnikov. Učne priprave so narejene za osnovno šolo, srednje strokovno izobraževanje, klasično in splošno gimnazijo. V pripravah so razvidne razlike med poučevano vsebino, zahtevnostjo poučevane vsebine in v dodanih opisnikih, glede na stopnjo izobraževanja. Uporabili smo opisnike 1. gradnika, ki so jih razdelali člani projekta Na-Ma POTI, ter 2. gradnika, ki smo jih izdelali sami v magistrski nalogi. S takšnimi pripravami na učne ure želimo izboljšati in povečati raznolikost pouka, izboljšati učiteljevo oziroma profesorjevo podajanje snovi in ne nazadnje dvigniti nivo znanja in razumevanja učencev in dijakov.
Ključne besede: Naravoslovna pismenost, osnovna šola, srednja šola, splošna gimnazija, klasična gimnazija, fizika, gradniki, podgradniki, opisniki, odboj in lom svetlobe.
Objavljeno: 02.10.2018; Ogledov: 468; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

7.
Radijski teleskop Jove pri poučevanju astronomskih vsebin
Alex Wirth, 2018, magistrsko delo

Opis: Vesolje preučujemo tudi tako, da analiziramo elektromagnetno valovanje, ki ga prejmemo od astronomskih teles. Če bi zanemarili radijske valove, bi zanemarili velik del informacij, ki jih prejmemo od astronomskih teles. V magistrski nalogi obravnavamo radijske teleskope in njihovo fizikalno ozadje v splošnem, posebno pozornost pa namenimo radijskemu teleskopu Jove. Z našim radijskim teleskopom Jove smo z učenci oz. dijaki izvedli študiji primera na osnovni šoli in gimnaziji. Vključitev radijskega teleskopa pri obravnavi astronomskih vsebin nazorno pokaže, da vidna svetloba ni edini del spektra elektromagnetnega valovanja. Dodatna prednost pa je, da lahko radijske valove iz vesolja zaznavamo na zemeljskem površju podnevi in ponoči.
Ključne besede: radijski teleskop, radijski valovi, astronomija, fizika, osnovna šola, gimnazija
Objavljeno: 24.04.2018; Ogledov: 544; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

8.
Reduction of sludge volume in waste waters at the end of the drinking water treatment process
Rebeka Fakin, 2018, magistrsko delo

Opis: Water treatment at Seierstad drinking water treatment plant is done by chemical coagulation using aluminum-based coagulant. The quality of the drinking water source – Lake Farris, has decreased throughout the years, that is why more and more particles, organic matter and dissolved minerals must be removed. That contributes to the volume of sludge being produced at the end of the process. The main objective of the assignment is to reduce sludge volume by coagulation and flocculation in the sedimentation basins using a coagulant/flocculent. In order to choose the right coagulant tests have been performed in the laboratory and on the actual process. The laboratory analyses showed great potential and one of the coagulants has been chosen and tested on the actual process. The testing was followed up for the entire summer of 2016 and then compared to the year before. We have been following the pH and Al3+ content in the water being released back to the environment and visibility in the top water layer in the sedimentation basin. Cost analysis, including the cost of chemicals and electricity usage, has been done. The sludge reduction was successful, and it was approximately 49% less than the year before.
Ključne besede: Water treatment, lake Farris, sludge treatment using coagulation and flocculation, effects of aluminum on the environment.
Objavljeno: 09.03.2018; Ogledov: 634; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

9.
Teaching complex fields of soft matter, proposal of a new liquid crystal analogy
Uroš Jagodič, Jacob Staines, Samo Kralj, Robert Repnik, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: The key reason behind the richness of different structures and patterns displayed in nature is the universal mechanism of symmetry breaking. It shapes configurations at all length scales encountered in universe. Structures reached via symmetry breaking transitions are commonly described in terms of order parameter fields. One of the simplest systems where symmetry breaking concepts have already been explored in detail, are various liquid crystal (LC) phases. The reason behind this is rich variety of structures exhibited by LCs and their convenient experimental accessibility. Consequently, a wide spectrum of different theoretical tools have been developed in LCs. In this contribution the orientational ordering of housing block in San Francisco, which we choose as a typical large-city representative, was studied. Following nematic LC analogy we determine the local degree of ordering. The structural pattern of the city displays a domain-type pattern. The average degree of ordering within a domain strongly correlates with crime rate within it. Therefore, the results confirm an intuitive expectation that structures define properties. This model can be used as a helpful tool in education as it provides a way of understanding complex topics with the help of well-known every day phenomena.
Ključne besede: education, liquid crystals, modelling, order parameter
Objavljeno: 19.12.2017; Ogledov: 702; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Patterns in symmetry breaking transitions
Samo Kralj, Robert Repnik, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: It is now well accepted that we all have amazing capabilities in recognizing faces in a fraction of a second. This specific pattern recognition ability could be by appropriate training transferred to some other field of expertise. At the same time pattern recognition skills are becoming increasingly important survival strategy in the modern competitive world which faces information overload. In the paper we demonstrate an example of pattern-recognition type of lecturing modern physics. By using already absorbed knowledge and analogies we exploit our innate pattern recognition brain capabilities for more effective learning of new concepts in physics.
Ključne besede: pattern recognition, universalities, liquid crystals, cosmology
Objavljeno: 15.12.2017; Ogledov: 829; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici