| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj sistema za detekcijo gibanja z uporabo platforme esp32 s podporo za naprave android
Nikola Vilar Jordanovski, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil ustvariti sistem za detekcijo gibanja, ki je sestavljen iz platforme ESP32, natančneje ESP32-CAM in ESP8266 Node MCU razvojni plošči, ki omogočata oddaljen nadzor preko mobilne aplikacije Android. Komunikacijo med razvojni plošči in mobilno aplikacijo zagotavlja Node.js zaledni sistem, ki gostuje na platformi Heroku. Z razvojem tehnologije se priljubljenost in zahteva po varnostnih sistemih samo povečuje. Varnostni sistemi so danes zahtevani tako v industrijski, kot tudi domači uporabi. Načini razvojev varnostnih sistemov so različni, od strojnega pristopa, programskega pristopa, do mešanega pristopa. Prav tako obstajajo različne vrste varnostnih sistemov, od orodij za nadzor delovanja programske ali strojne opreme do varnostnih sistemov za nadzor lokacij. Na tržišču imamo različne ponudnike, prav tako pa lahko varnostne sisteme razvijemo sami. S povečanjem priljubljenosti vgrajenih sistemov je razvoj domačega ročno-nadzorovanega varnostnega sistema preprost, saj ne zahteva veliko predznanja. Prav tako ne potrebuje prezahtevne strojne opreme in porabe, zaradi česar so takšni sistemi po navadi poceni za razvoj. S takšnim sistemom lahko od koder koli nadzorujemo želeni prostor in v primeru vdora posredujemo potreben dokaz. Čeprav obstajajo sistemi, ki kategorizirajo registrirane podatke in s tem lahko primerno odreagirajo, je za večno uporabnikov dovolj, če jim sistem le posreduje informacijo, ali je doma oz. v željenem prostoru vse v redu. Pridobljene podatke lahko potem sami posredujejo naprej. V okvirju te diplomske naloge smo razvili prav takšen sistem, ki preko preprostih ESP modulov in brezplačne platforme uporabniku sporoča o varnosti specifičnega prostora. V projektu modul ESP8266 zajeme podatke približno vsakih 10 sekund. Podatke dobiva preko različnih senzorjev, ki so povezani nanj. V primeru zahteve uporabnika pošlje zajete podatke v obliki odgovora. V primeru detekcije gibanja pošlje zahtevo za zajem slike. V primeru, da uporabnik zahteva sliko, se pošlje zahteva modulu ESP32-CAM, ki sliko pošlje v obliki odgovora. V praktičnem delu diplomske naloge smo najprej razvili zaledni sistem. Potrebno je bilo konfigurirati platformo za dostop do podatkov, sprejem, modifikacijo in pošiljanje zahtev in odgovorov, ki jih bo pošiljal vgrajeni sistem. Nato je bilo potrebno vzpostaviti povezavo posameznega ESP modula z internetom, s čemer bi lahko pošiljali zajete podatke na platformo za obdelavo. Na koncu je bilo potrebno implementirati funkcionalnosti vgrajenih sistemov, s katerimi smo lahko zajemali željene podatke za uporabnika in jih v obliki odgovorov na zahteve pošiljajo podatkovni bazi.
Ključne besede: Varnost območja, daljinski nadzor, ESP32-CAM, informacijski sistem
Objavljeno v DKUM: 22.06.2022; Ogledov: 100; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (3,46 MB)

2.
Prilagoditve računalniških iger za ljudi s posebnimi potrebami : diplomsko delo
Urška Kraner, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili svet računalniških iger v povezavi s posebnimi potrebami. V ta namen smo si najprej ogledali štiri večje skupine nezmožnosti, za katere je moč računalniške igre prilagoditi. Predstavili smo nekaj pomembnih zgodovinskih napredkov, obstoječih tehničnih rešitev in smernic. S pomočjo analize primerov iz prakse smo, pobližje, osvetli problematiko nedostopnosti iger. Izdelali smo računalniško igro in pokazali pomembnost inkluzivnega načrtovanja, za vsako skupino nezmožnosti pa prikazali nekaj prilagoditev, ki ljudem s posebnimi potrebami močno izboljšajo uporabniško izkušnjo.
Ključne besede: Unity, C#, igre, računalniške igre, posebne potrebe, prilagoditve, prilagajanje
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 193; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (7,17 MB)

3.
Primerjava protokolov aplikacijske plasti interneta stvari na primeru razvoja vremenske postaje : diplomsko delo
Karla Škvorc, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo podrobno opisali IoT protokola: MQTT in protokol Websocket. Njuno uporabo smo prikazali na primeru uporabe mikrokrmilnika ESP32. V ta namen smo izdelali vremensko postajo. Vremenska postaja uporablja senzorja; DHT11 in BMP280, ki dajata vrednosti temperature, toplotnega indeksa, vlažnosti in zračnega tlaka. Za demonstracijo smo uporabili mikrokrmilnik ESP32 in razvojno orodje PlatformIO. Pri demonstraciji MQTT protokola se ESP32 obnaša kot odjemalec, ki posreduje vrednosti posredniku MQTT. Pri demonstraciji protokola WebSocket se ESP32 obnaša kot strežnik in odjemalci se lahko povežejo na njega s pomočjo brskalnika.
Ključne besede: MQTT, WebSocket, PlatformIO, ESP32, IoT
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 179; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

4.
Ocenitev voznosti vozil Box2D na naključno generiranem terenu v ogrodju libGDX : diplomsko delo
Janko Gruden, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo izdelali aplikacijo za simuliranje vožnje po 2D terenu. Z aplikacijo smo preverili vpliv različnih pogojev na vožnjo vozila po naključno generiranem terenu. Pregledali smo tudi podobna dela na tem področju in preučili fizikalne pogone, ogrodje libGDX in knjižnico Box2D. Aplikacijo smo razvili v programskem jeziku Java, zaganjali pa smo jo s pomočjo PowerShell skript. Rezultate smo predstavili v tabelah in grafih.
Ključne besede: fizikalni pogoni, Box2D, libGDX, simulacija vožnje, Java
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 186; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (762,39 KB)

5.
An analysis of exploration and exploitation using attraction basins on 2D and 3D continuous functions : master's thesis
Mihael Baketarić, 2020, magistrsko delo

Opis: In this thesis we were discussing an analysis of numerical optimization algorithms from the most important aspect, that is exploration and exploitation. We focused on 2-dimensional and 3-dimensional unconstrained continuous functions, which were used to test the recently proposed metric based on attraction basins. The metric does not need any user-defined parameters. Attraction basins were expounded more profoundly and extensively. Our algorithm to calculate them consists of three steps such as making potential boundaries, filling, and then removing false boundaries from attraction basins. Results show that our algorithm is barely satisfying, depends on a particular problem function used. For example, attraction basins from Rastrigin, Schwefel, Ackley and similar functions (including all unimodal ones) were calculated accurately, while more special functions like Michalewicz, Shubert and Branin were proved to be not so easy. Further, we arbitrarly selected two algorithms, Particle Swarm Optimization and Self-adapting Differential Evolution, not for comparative study, rather to test the metric based on attraction basins. Results implied the relevance of recently proposed metric, and opened us a fruitful field for further investigation.
Ključne besede: exploration, exploitation, attraction basins, optimization, metaheuristic
Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 307; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

6.
Razvoj aplikacije za upravljanje cepilnega stroja : zaključno delo
Andrej Avbelj, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstavitev izdelave spletne aplikacije in vmesne strojne opreme za oddaljeno upravljanje s cepilnim strojem Tajfun RCA 400 Joy. Podrobno si bomo pogledali povezave med strojno opremo in spletno aplikacijo. Za delovanje strojne in programske opreme bomo uporabili mikroračunalnik Raspberry Pi 4.
Ključne besede: Tajfun RCA 400 Joy, Raspberry Pi 4, sockets, elektronska vmesna vezava, Bluetooth, videopretok
Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 337; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (5,36 MB)

7.
Detekcija 3D trkov pri razvoju računalniške igre v ogrodju libGDX : diplomsko delo
Eva Gubenšek, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen naloge je bil boljše spoznanje s trki v virtualnih svetovih in pridobitev znanja za implementacijo. Ker so se implementirali trki, se delo nanaša predvsem na področje programiranja. Metodi, ki sta bili uporabljeni, sta bili literatura in programiranje. Pomemben rezultat je, da se trki zaznavajo zelo podobno; razlikujejo se v pomembnosti, torej kateri trki so pomembnejši za obravnavo. Trki pa se razlikujejo po pripravi objekta za trk. Dobro priporočilo je, da razvijalci iger razumejo dogajanje v igri in tako ugotovijo, kje bodo potrebovali detekcijo trkov in kateri trki so pomembni.
Ključne besede: detekcija trkov, 3D, računalniška igra, Bullet, libGDX
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 316; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

8.
Izdelava računalniško vodenega igralca na primeru igre Bomberman : diplomsko delo
Andrej Toplak, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta predstavljeni ogrodje za izdelavo računalniških iger LibGDX, ogrodje za implementacijo umetne inteligence v igre GdxAi, ter poskus izdelave namizne aplikacije za igro Bomberman z uporabo teh dveh ogrodij. Igra vsebuje računalniško vodenega igralca z nastavljivo stopnjo težavnosti. Za izdelavo računalniško vodenega igralca je uporabljen sistem končnih avtomatov.
Ključne besede: igra, umetna inteligenca, java, iskanj poti
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 271; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

9.
Vzpostavitev preverljivega varnega komunikacijskega kanala s pomočjo zvoka : magistrsko delo
Gregor Ivajnšič, 2019, magistrsko delo

Opis: V današnjem času, ko velika večina komunikacije poteka preko interneta, je potrditev sogovorčeve identitete postala oteženo opravilo. Mnogo je primerov, ko se osebe izdajajo za nekoga drugega z namenom preslepitve ali pridobitve drugačne koristi od sogovorca. Kot odgovor na ta problem je bila razvita mobilna aplikacija, ki omogoča vzpostavitev preverljivega varnega komunikacijskega kanala s pomočjo zvoka. Dodane so ji bile tudi druge funkcionalnosti, kot so shranjevanje povezanih naprav, nastavitve z možnostjo izbire zvočnih profilov, možnost ponastavitve identitete naprave in sejne identitete. Aplikacija deluje v operacijskem sistemu iOS in se za prenos podatkov preko zvoka ter za uporabo kriptografskih konstruktov zanaša na zunanji knjižnici. Serializacija podatkov in njihova pretvorba v binarno obliko je prav tako realizirana s pomočjo zunanje knjižnice.
Ključne besede: kriptografija, varni kanal, varni komunikacijski kanal, zvok
Objavljeno v DKUM: 21.11.2019; Ogledov: 506; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (2,30 MB)

10.
Aplikacija za zajem in interpretacijo rezultatov meritev zdravstvenega stanja posameznika : magistrsko delo
Matej Moravec, 2019, magistrsko delo

Opis: Kvaliteta življenja je v veliki meri odvisna od zdravstvenega stanja posameznika. Za opis le-tega obstajajo medicinski testi, ki pa jih v večini ne najdemo v digitalni obliki. Zato smo izdelali spletno aplikacijo, ki omogoča zajem in interpretacijo rezultatov posameznih medicinskih testov, ki opišejo zdravstveno stanje posameznika. Z uporabo aplikacije ga znamo obravnavati kot podpovprečnega, povprečnega ali nadpovprečnega glede na posamezen medicinski test. Za ocenitev zdravstvenega stanja posameznika je biološka starost zanesljivejša od kronološke starosti. Zato smo z uporabo genetskega programiranja izdelali model, s katerim lahko uspešno napovemo biološko starost. Za še bolj natančen izračun bi potrebovali veliko količino resničnih podatkov.
Ključne besede: evolucijsko računanje, spletna aplikacija, medicinski testi, zdravstveno stanje
Objavljeno v DKUM: 04.09.2019; Ogledov: 774; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici