| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 264
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Postavitev in upravljanje virtualnega strežnika z orodji Packer in Ansible
Lovro Požarnik, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na postavitev in upravljanje virtualnih strežnikov z uporabo orodij Packer in Ansible. Cilj dela je predstaviti učinkovit pristop za avtomatizirano in dosledno vzpostavitev ter upravljanje virtualnih strojev s pomočjo pristopa DevOps. Cilj je tudi ugotoviti, ali si lahko s pomočjo orodja umetne inteligence olajšamo postopek priprave programske kode za omenjeni orodji. V osrednjem delu magistrskega dela smo najprej z ustvarjanjem programske kode za orodje Packer postavili dva virtualna strežnika, nato smo s programsko kodo za orodje Ansible ta strežnika konfigurirali. Kodo smo oblikovali tudi z uporabo umetne inteligence in primerjali, kako se razlikuje od naše. Rezultat magistrskega dela je praktični prikaz uporabe omenjenih orodij in prednosti, ki jih prinašajo. Poleg tega smo ugotovili, da je umetna inteligenca primerna pomoč pri oblikovanju programske kode. V magistrskem delu smo z orodji Packer in Ansible pokazali izboljšave v postavitvi in upravljanju virtualnih strežnikov, kar prinaša avtomatizacijo in večjo učinkovitost. Poleg tega smo ugotovili, da lahko umetna inteligenca, kot je ChatGPT 4, pomaga pri oblikovanju programske kode, čeprav trenutno še z nekaterimi omejitvami. Nadaljnji razvoj umetne inteligence bi lahko spremenil rezultate našega magistrskega dela, če bi to nastajalo v kasnejši dobi. Naše delo odpira možnosti za nadaljnje raziskave in boljšo uporabo teh tehnologij.
Ključne besede: Orodje Packer, Orodje Ansible, virtualni stroj, metodologija DevOps
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 65; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

2.
Menjava standarda sporočil plačilnih nalogov v gorenjski banki
Bernarda Kejžar, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo se osredotoča na implementacijo novih standardov plačilnega sistema v Gorenjski banki, ki so bili določeni s strani Evropske centralne banke in so začeli veljati nenadoma. Vključuje podroben pregled novih XML sporočil, zlasti ključnih obveznih podatkov, v skladu s standardom ISO 20022 v plačilnem sistemu TARGET2. Obstoječa sporočila za čezmejna plačila so bila zasnovana v povsem drugačnem formatu, zato smo morali v banki procedure zasnovati, na novo prilagoditi zapisom ter jih dodatno digitalizirati. Standardi za tuje naloge ostajajo nespremenjeni do leta 2025, zato smo vzpostavili dva vzporedna procesa, ki morata delovati nemoteno in sinhrono . Glavni cilj naloge je analizirati in implementirati procese za uporabo novega standarda. Vse ugotovitve bomo upoštevali v bodoče pri implementaciji XML sporočil tujega plačilnega sistema. V nalogi so podrobno opisani načrti procesov, cilji dela, predvideni rezultati ter uporabljene metode, tehnike in orodja. Rezultati naloge bodo služili za pomoč pri realizaciji tujih plačilnih nalogov, katere moramo preusmeriti v nove standarde do novembra 2025. Predstavljeni procesi so podrobno obravnavani v bančnem okolju in so prilagojeni za nemoteno delovanje v njem.
Ključne besede: bančne storitve, digitalizacija procesov, plačilni sistem, plačilni sistem SWIFT, storitve TARGET
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 49; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

3.
Izdelava spletne aplikacije za analiziranje nepremičninskih oglasov
Jan Dolenc, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisan razvoj osnovne različice spletne aplikacije za analiziranje oglasov, ki so objavljeni na največjem nepremičninskem portalu v Sloveniji. Aplikacija uporabniku omogoča vpogled v zgodovino oglasa in analiziranje dogajanja na nepremičninskem trgu. Z uporabo sodobnih tehnologij želimo opolnomočiti povprečnega uporabnika, pri sprejemanju pomembnih življenjskih odločitev. V teoretičnem delu so najprej predstavljena uporabljena orodja, nato je v teoriji pojasnjeno delovanje aplikacije. V poglavju razvoj aplikacije je natančno opisan postopek izdelave vsake izmed komponent aplikacije: spletni pajek, skript za vnos podatkov, podatkovna baza, programski vmesnik in grafični uporabniški vmesnik. Po uspešnem razvoju je aplikacija bila preizkušena in povabljenih je bilo nekaj končnih uporabnikov, ki so jo ocenili.
Ključne besede: nepremičninski oglasi, spletna aplikacija, spletni pajek, Python, Angular
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 81; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (6,28 MB)

4.
Inoviranje in vodenje projekta razvoja mobilne aplikacije za mikroučenje
Urban Ploj, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje razvoj in upravljanje mobilne aplikacije za mikroučenje z inovativnimi pristopi in učinkovitimi metodologijami. Namen dela je raziskati optimalne metode za vodenje projekta te vrste. Področje zanimanja tega študija je področje razvoja mobilnih aplikacij, predvsem v kontekstu rešitev za mikroučenje. Naraščajoče povpraševanje po dostopnih in prilagojenih učnih izkušnjah je povzročilo porast aplikacij za mikroučenje. Učinkovito vodenje tovrstnih projektov ostaja izziv, saj se zahtevajo hitre iteracije, tesno sodelovanje in nenehno prilagajanje potrebam uporabnikov. Za reševanje teh izzivov je raziskovalna metodologija, sprejeta v tej nalogi, oblikovalski sprint. Oblikovalski sprinti so strukturiran in časovno omejen proces, ki spodbuja medfunkcionalno sodelovanje, ideje in izdelavo prototipov. Za sam začetni razvoj aplikacije je potrebno ugotoviti, ali bo imela aplikacijo močno konkurenco na samem trgu, zato sta potrebni analiza trga in SWOT-analiza. Glavni rezultati tega dela kažejo, da je ogrodje Scrum najprimernejša metodologija za vodenje projekta razvoja mobilne aplikacije za mikroučenje. Scrumov iterativni in inkrementalni pristop, s poudarkom na rednih povratnih informacijah in prilagodljivosti, se je izkazal za zelo učinkovitega pri obvladovanju kompleksnosti in hitrih sprememb, do katerih prihaja med razvojem mobilne aplikacije.
Ključne besede: mikroučenje, projektno vodenje, projektni management
Objavljeno v DKUM: 05.04.2024; Ogledov: 184; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

5.
43rd International Conference on Organizational Science Development: Green and Digital Transition – Challenge or Opportunity : Conference Proceedings
2024, zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na mednarodni ali tuji konferenci

Opis: The 43rd International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was held in Portorož from the 20th to the 22nd of March 2024. The main aim of the conference was to promote the importance of knowledge in the context of green and digital transtition of organizations, through academic and scientific debates and professional developments from the economic and non-economic worlds. The conference, which was held under the umbrella title " Green and Digital Transition - Challenge or Opportunity", aimed to highlight the importance of the green and digital transition for the successful achievement of organisational objectives and the appropriate overcoming of societal challenges. The objectives pursued in this context are related to the natural dimensions on the one hand, and to stimulating the economy through green technology, sustainable development and pollution reduction on the other. The green and digital transition is also an opportunity for organisations to make changes towards overarching environmental challenges. It is undoubtedly more important than ever to take decisions that generate synergies between innovation, different sciences, and applied approaches, and to promote changes in business models that will lead to a sustainable and socially responsible development environment. In Portorož, we have reconnected opinions, views, and scientific and professional debates that will stimulate all of us to act in the future, both in organizations and in society at large.
Ključne besede: organization, knowledge, interdisciplinarity, science, economy
Objavljeno v DKUM: 22.03.2024; Ogledov: 298; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (21,17 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Izkušnje študentov s šolanjem na daljavo v času epidemije covid-19
Taja Šilar, 2023, magistrsko delo

Opis: Ob izbruhu bolezni covid-19 je prišlo na vseh področjih do velikih sprememb. V magistrskem delu smo se osredotočili na izobraževanje študentov na daljavo in na posledice tega, kako je šolanje na daljavo v času epidemije covida-19 vplivalo na čustvene vidike študentov in kakšne so njihove želje glede izobraževanja na daljavo v prihodnosti. Prvi del magistrskega dela se nanaša na izbruh bolezni covid-19 in predstavitev, kaj sploh je izobraževanje na daljavo. Izpostavili smo prednosti in slabosti, ki jih prinaša ta način izobraževanja. V drugem delu magistrskega dela smo izvedli spletno anketo. S pomočjo ankete smo lahko odgovorili na obe zastavljeni raziskovalni vprašanji. Ugotovili smo, da bi večina študentov želela, da bi se izobraževanje nadaljevalo kombinirano. To pomeni, da bi šolanje potekalo tako v klasičnih učilnicah kot tudi na daljavo. Ugotovili smo tudi, da je izobraževanje na daljavo vplivalo na čustvene vidike študentov.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, bolezen covid-19, študenti
Objavljeno v DKUM: 02.02.2024; Ogledov: 237; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (889,96 KB)

7.
Organizacija tekomovanja v računalniških igrah
Rok Mlakar, 2023, diplomsko delo

Opis: Z modernizacijo in razvojem različnih tehnologij so v 21. stoletju vse bolj v ospredje prihajale računalniške igre, ki so se v času razvijale in na svojem področju dosegle vrh. Tako se je praktično iz nič razvila nova športna panoga, profesionalno igranje tovrstnih iger. Tako v svetu kot pri nas je bilo izvedenih že kar nekaj tovrstnih tekmovanj, ki pa jih je bilo zaradi različnih dejavnikov težje izpeljati do popolnosti. Zato smo se odločili zasnovati in predstaviti primer popolnoma organiziranega tekmovanja v igranju videoiger v Sloveniji. V diplomskem delu je izveden pregled področja in zgodovine video iger ter računalniških tekmovanj. Analiziran je potek izvedbe iger ter identificirani morebitni nastali problemi. Za boljše organiziranje smo analizirali primere znanih tekmovanj v igranju videoiger v Sloveniji in po svetu ter ocenili njihove prednosti in slabosti. Ko smo pridobili zadovoljivo količino ustreznih informacij s strani aktivnih igralcev, smo pripravili načrt organizacije in izvedbe tekmovanja. S pomočjo programa figma smo oblikovali spletno stran, preko katere se udeleženci lahko prijavijo na tekmovanje ter pridobijo potrebne informacije. Pri pisanju diplomske naloge smo se tako osredotočili predvsem na pogoste probleme ter s pomočjo uporabljene literature in pridobljenih odgovorov intervjuja s fokusno skupino opredelili postopek organizacije popolnega računalniškega tekmovanja.
Ključne besede: videoigre, igranje, tekmovanja, organizacija
Objavljeno v DKUM: 24.11.2023; Ogledov: 322; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (885,29 KB)

8.
Model digitalne planinske knjižice
Tim Prevodnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na razvoj modela digitalnega pohodniškega dnevnika, da bi digitalizirali tradicionalno ročne zapise o vrhovih. Pri preučevanju sedanjih postopkov zapisovanja smo ugotovili različne pomanjkljivosti. Pomanjkljivosti sedanjega postopka smo opredelili in preučili možnosti za implementacijo ustrezne digitalne rešitve. Digitalni pohodniški dnevnik bi pohodnikom omogočil enostavno in zanesljivo beleženje njihovih vrhov, hkrati pa bi zbirne podatke ponudil planinskim društvom, ki bi tako dobila boljši pregled nad trendi pohodništva. Aplikacija bi pohodnikom omogočila, da se povežejo med seboj in skupaj osvajajo vrhove ter delijo svoje dosežke na svojih družbenih omrežjih. Poleg tega bodo gorska združenja pridobila že digitalizirane podatke, s čimer se bodo izognila sedanjemu ročnemu prepisovanju za izvedbo statistične analize. Prav tako bi ti digitalizirani podatki omogočili bistveno hitrejši dostop v primeru nesreč, slabega vremena in reševalnih akcij. Čeprav podobne rešitve že obstajajo, ta pristop rešuje poseben problem za pohodnike in prinaša številne druge koristi tako skupnosti kot planinskim društvom. Omogoča tudi boljšo uporabo podatkov za različne statistične analize, prihrani čas, saj odpravlja ročno prepisovanje, in prispeva k trajnostnemu razvoju planinstva, ker podpira njegov prehod v digitalno dobo.
Ključne besede: Planinska knjižica, GPS, QR koda, Razvoj mobilne aplikacije
Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 261; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (730,59 KB)

9.
Avtomatizacija postopka podaljševanja digitalnih certifikatov na spletnih strežnikih
Urban Verovšek, 2023, diplomsko delo

Opis: Na Univerzi v Ljubljani imajo težave z avtomatskim podaljševanjem digitalnih strežniških certifikatov. Vsako leto je na vseh strežnikih in določenih aplikacijah je treba izbrisati pretečen strežniški certifikat, ga zamenjati z novim in po potrebi v aplikacijah združiti z njihovimi DNS zapisi v IIS. Rešitev težave je mogoča z uvedbo avtomatiziranega sistema za upravljanje strežniških certifikatov. Diplomsko delo se dotakne osnovne teorije enkripcije, za kaj se je uporabljala v osnovi. Pregleda trenutno uporabljenih tehnologij. V nadaljevanju opišemo konkreten problem v organizaciji in postopke, s katerimi bomo odpravili težavo. Nato se odločimo za implementacijo programske opreme, ki bo avtomatizirano podaljševala digitalne certifikate. Na koncu so podane ugotovitve in predlogi, kaj bi še lahko izboljšali.
Ključne besede: Digitalni certifikat, podaljševanje, avtomatizacija
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 223; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

10.
Informacijska podpora prijavljanju na trening
Oskar Prosen, 2023, diplomsko delo

Opis: Naše diplomsko delo z naslovom Informacijska podpora prijavljanju na trening zajema izdelavo spletne aplikacije, ki trenerju omogoča dodajane treningov oz. dogodkov, na katere se bodo igralci moštva prijavljali že pred začetkom treninga. Trener moštva bo tako imel vpogled nad prisotnostjo. Poleg prototipa aplikacije diplomsko delo zajema tudi predstavitev pomembnosti vpeljevanja tehnologije v šport oz. v našem primeru v nogomet. V teoretičnem delu so opisani tudi izbrani programi in orodja, ki jih uporabljamo za izdelavo spletne aplikacije diplomskega dela. Z delujočo aplikacijo želimo trenerju oz. nekomu, ki pripravlja in vodi treninge, omogočiti lažje delo, saj bo že pred izvedbo treninga imel podatek, koliko igralcev se ga bo udeležilo. Pomembno pa je, da prav vsi igralci in trener redno uporabljajo aplikacijo, saj lahko le na ta način dosežemo cilje diplomskega dela.
Ključne besede: spletna aplikacija, SWOT, prisotnost, HTML, tehnologija
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 340; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.4 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici