SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 107
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
PRAVICE IN DOLŽNOSTI OTROK V OSNOVNI ŠOLI
Petra Muršec, 2009, diplomsko delo

Opis: V današnji sodobni in demokratični Sloveniji je vzgoja otrok drugačna, kot je bila v preteklosti, saj imajo otroci vse več pravic in vse manj dolžnosti. Prav to smo v pričujočem diplomskem delu želeli podkrepiti s študijo relavantne literature v teoretičnem delu in z empirično raziskavo med učenci 3., 5., 7. in 9. razreda (n = 154) mestne in primestne šole. Ugotovili smo, da v obstoječi literaturi obstajajo vrzeli pri dolžnostih, kar se je tudi potrdilo v empirični raziskavi.
Ključne besede: otrok, vzgoja, pravice, dolžnosti
Objavljeno: 20.03.2009; Ogledov: 5103; Prenosov: 612
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

2.
ODNOS OSNOVNOŠOLCEV DO HRANE
Monika Čeh, 2009, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Temeljni namen uživanja hrane je dopolniti kemijske elemente, ki sestavljajo celice in tkiva človeškega telesa (Walker, 2004). Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu definiramo in opisujemo zdravo prehrano ter razlagamo, kakšen pomen ima le-ta na posameznikovo zdravje. Podrobneje nakazujemo načrtovanje dnevnih obrokov ter predstavljamo vrste alternativnih oblik prehranjevanja. V empiričnem delu diplomskega dela ugotavljamo, kakšno znanje imajo učenci različnih starosti o prehrani ter kakšna je vloga staršev in šole pri oblikovanju prehranjevalnih navad učencev.
Ključne besede: Ključne besede: zdrava prehrana, motnje hranjenja, prehranjevalne navade, osnovna šola, razredna stopnja.
Objavljeno: 15.04.2009; Ogledov: 3610; Prenosov: 635
.pdf Celotno besedilo (3,20 MB)

3.
POZNAVANJE PRAZNIKOV IN PRAZNOVANJ NA PREHODU IZ PRVEGA V DRUGO TRILETJE OSNOVNE ŠOLE
Jožica Plevnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava poznavanje praznikov in praznovanj med učenci. V teoretičnem delu diplomskega dela smo podrobneje predstavili praznike in praznovanja v Sloveniji ter s stališča le-teh tudi pouk spoznavanja okolja v prvem triletju in družba v četrtem ter petem razredu osnovne šole. Iz zornega kota praznikov in praznovanj smo podrobno analizirali vse učbeniške komplete za pouk spoznavanje okolja (za 1., 2. in 3. razred) in družba (4. in 5. razred), ki jih je potrdil Strokovni svet republike Slovenije za splošno izobraževanje. V empiričnem delu diplomskega dela smo ugotavljali, kakšno znanje in védenje imajo o praznikih in praznovanjih učenci in učenke 3., 4. in 5. razredov OŠ Šmarje pri Jelšah in OŠ Franja Malgaja Šentjur pri Celju. Rezultati kažejo, da učenci dobro poznajo definicijo praznika in simbole praznikov in praznovanj, nekoliko manj védenja in znanja pa imajo o namenu in pomenu praznikov in praznovanj ter o poznavanju datumov praznikov in praznovanj.
Ključne besede: prazniki, praznovanja, nacionalni učni načrt, spoznavanje okolja, družba
Objavljeno: 21.04.2009; Ogledov: 3687; Prenosov: 363
.pdf Celotno besedilo (15,81 MB)

4.
PROMETNA VARNOST OTROK V OSNOVNI ŠOLI ČRNA NA KOROŠKEM
Breda Kogelnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu »Prometna varnost otrok v OŠ Črna na Koroškem« proučujemo promet in prometno varnost. V teoretičnem delu predstavljamo relevantno literaturo v zvezi z raziskovalnim problemom. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci OŠ Črna na Koroškem, kjer smo preverjali védenje učencev o prometni varnosti, razumevanje pojma prometna varnost, vlogo staršev pri skrbi za prometno varnost ter kako na to vplivajo spol, razred šolanja ter kraj bivanja. V praktičnem delu smo izdelali prometno-varnostni načrt OŠ Črna na Koroškem, ga opremili s fotografijami nevarnih mest na šolski poti. Izdelali smo načrt varne šolske poti, kjer smo v zemljevid šolskega okoliša vrisali pot, ki predstavlja najvarnejšo pot iz okoliških naselij do šole.
Ključne besede: promet, učenci, prometna varnost, prometna vzgoja, prometno-varnostni načrt
Objavljeno: 05.05.2009; Ogledov: 3386; Prenosov: 400
.pdf Celotno besedilo (3,20 MB)

5.
MOŽNOSTI OBLIKOVANJA ODNOSA OSNOVNOŠOLCEV DO NARAVE V ČASU POUKA
Polona Celan, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Možnosti oblikovanja odnosa osnovnošolcev do narave v času pouka so v teoretičnem delu predstavljeni bistveni problemi današnjega stanja okolja tako v svetu kot Sloveniji, ter kako lahko onesnaževanje vpliva na zdravje ljudi, predvsem otrok. Predstavljen je projekt Ekošola kot projekt Evropske unije in projekt Ekošola kot način življenja, ki se izvaja v Sloveniji in vključuje v vzgojno-izobraževalni sistem okoljsko osveščanje in izobraževanje že pri majhnih otrocih. V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskovali odnos osnovnošolcev do narave. Odnos do narave smo ugotavljali pri anketiranih učencih na naslednjih področjih: znanje in vedenje o ekologiji, igre v naravi, rekreacija v naravi, izvajanje delovnih obvez v naravi, soočanje z nevarnostmi narave in izvajanje dejavnosti, ki razvijajo estetski odnos do narave. Rezultati raziskave so pokazali, da anketirani učenci vedo mnogo o ekologiji, saj veliko časa preživijo v naravi in tako ustvarjajo do nje pozitiven odnos. To se kaže predvsem v tem, da se kar 91 % anketiranih učencev udeležuje čistilnih akcij v okolici šole.
Ključne besede: stanje okolja, bolezni otrok, ekošola, ekošola kot način življenja, odnos osnovnošolcev do narave.
Objavljeno: 11.06.2009; Ogledov: 2642; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (817,74 KB)

6.
OSNOVNOŠOLCI IN ZDRAV NAČIN ŽIVLJENJA
Darja Cenin, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Osnovnošolci in zdrav način življenja proučujemo pomen zdravega načina življenja med osnovnošolci. Osnovnošolci se v današnjem času zelo nezdravo prehranjujejo, poznajo drugačne navade pitja pijač kot nekoč in se gibljejo premalo. V teoretičnem delu predstavljamo relevantno literaturo v zvezi z raziskovalnim problemom. V empiričnem delu je predstavljena analiza raziskave med učenci Osnovne šole Jurij Dalmatin Krško, kjer smo preverjali količino popite pijače dnevno, izbiro najljubše pijače ob različnih priložnostih in znanje o pomenu pitja. V praktičnem delu smo predstavili naravoslovni dan Zdravo življenje z različnimi aktivnostmi, v katere so bili vključeni vsi učenci Osnove šole Jurij Dalmatin Krško.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: zdravo življenje, osnovna šola, učenci, pitje, naravoslovni dan
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 2166; Prenosov: 402
.pdf Celotno besedilo (13,96 MB)

7.
NARAVOSLOVNI DAN POTOK V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Ajda Arl, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Naravoslovni dan Potok v 3. razredu osnovne šole je predstavljen naravoslovni dan na vsebino Potok, ki smo ga načrtovali in izpeljali v 3. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu diplomske naloge predstavljamo predmet Spoznavanje okolja, opredeljujemo dneve dejavnosti s poudarkom na naravoslovnih dnevih. Opisani so cilji, vsebine, načrtovanje in izvajanje naravoslovnih dni v 1. triletju. Ob pregledu učbeniških kompletov štirih založb (DZS, Rokus, Modrijan, Mladinska knjiga), ki so potrjeni s strani Strokovnega sveta Republike Slovenije za splošno izobraževanje, za predmet Spoznavanje okolja v 3. razredu izpostavljamo učne vsebine, ki jih je mogoče izpeljati v okviru naravoslovnega dne. Podajamo tudi sugestije učiteljem, ki te učbeniške komplete uporabljajo, katere vsebine v njih so primerne za izpeljavo naravoslovnega dne. V praktičnem delu predstavljamo Osnovno šolo Franja Goloba Prevalje in načrtovanje naravoslovnih dni na tej šoli. Predstavljamo pripravo, izvedbo in vrednotenje naravoslovnega dne, ki smo ga izpeljali in ki tudi zadošča vsem teoretičnim zahtevam sodobnega pouka. Sama vsebina je odbrana tako, da jo je mogoče izpeljati ne glede na to, kateri učbeniški komplet uporabljajo učitelj oziroma učenci za pouk Spoznavanje okolja v 3. razredu.
Ključne besede: Spoznavanje okolja, dnevi dejavnosti, naravoslovni dan, osnovna šola, 3. razred, potok
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 2149; Prenosov: 369
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

8.
POZNAVANJE VODE IN ODNOS DO NJE NA PREHODU IZ PRVEGA V DRUGO TRILETJE
Tina Vajzovič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi opredeljujemo problem vode, ki pesti naš planet že precej časa. V prvem, teoretičnem delu, podajamo nekaj temeljnih spoznanj o vodi iz strokovne literature. Po predstavitvi predmetov Spoznavanje okolja in Naravoslovja in tehnike s stališča vode v prvem triletju in drugem triletju osnovne šole, sledi predstavitev mesta Maribor s stališča vode in oskrbe z njo, kjer predstavimo podjetje, ki mesto Maribor in njegovo širšo okolico z vodo tudi oskrbuje. Drugi, empirični del, zaključujemo s predstavitvijo rezultatov in podrobnejšo analizo, o tem kakšen odnos do vode in kakšno znanje o vodi imajo anketirani učenci tretjih, četrtih in petih razredov Osnovne šole Martina Konšaka Maribor in Osnovne šole Duplek. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da imajo anketirani učenci dobro znanje o kemičnih in drugih lastnostih vode ter zadovoljiv odnos do te naravne dobrine.
Ključne besede: Ključne besede: voda, odnos, znanje, mesto Maribor, Mariborski vodovod d.d.
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 1965; Prenosov: 274
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

9.
ZNANJE IN ODNOS DO VODE V ZAČETKU DRUGEGA TRILETJA OSNOVNE ŠOLE
Danica Žurga, 2009, diplomsko delo

Opis: Snov, po kateri se naš planet Zemlja tako razlikuje od drugih planetov, je voda. Voda pokriva večji del površine, zato se iz vesolja vidi kot modro-bela krogla. Bela je zaradi hlapov, modra pa prav zaradi vode. Seveda je od vode odvisno vse življenje (Seymour in Girardet, 1991). Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena voda kot kemijski element, pojasnjene so njene lastnosti, nastanek tekočih voda in kroženje vode. Opozarjamo tudi na pomen vode, oskrbo z vodo in onesnaževanje vode. V nadaljevanju teoretičnega dela je podrobneje predstavljen pouk naravoslovja in tehnike v 4. in 5. razredu s stališča vode, prav tako pa so s stališča vode analizirani vsi učbeniški kompleti za pouk naravoslovja in tehnike v 4. in 5. razredu, ki jih je potrdil Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje. V empiričnem delu ugotavljamo, kakšno znanje imajo o vodi učenci 4. in 5. razreda ter kakšna je vloga staršev in šole pri oblikovanju učenčevega odnosa do vode. Ključne besede: voda, značilnosti vode, znanje o vodi, naravoslovje in tehnika, osnovna šola.
Ključne besede: Ključne besede: voda, značilnosti vode, znanje o vodi, naravoslovje in tehnika, osnovna šola.
Objavljeno: 11.09.2009; Ogledov: 2166; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (4,66 MB)

10.
PRIMERJALNA ANALIZA POUČEVANJA PREDMETA SPOZNAVANJE OKOLJA V SLOVENIJI IN PREDMETA SPOZNAVANJE NARAVE, DRUŽBE IN KULTURE V ŠPANIJI
Ana Žižek, 2009, diplomsko delo

Opis: Slovenija in Španija sta članici Evropske unije. Kljub temu se med njima v izobraževalnem sistemu pojavljajo razlike. Prav te razlike in tudi podobnosti podrobneje predstavljamo in opisujemo v diplomski nalogi. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela: teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je na kratko predstavljena Slovenija z osnovnimi podatki, predstavljeno je šolstvo v Sloveniji, zgodovina šolstva ter šolski sistem. Podrobneje predstavljamo učni predmet prvega triletja Spoznavanje okolja in nacionalni učni načrt za Spoznavanje okolja (1998). V nadaljevanju je opisana Španija z osnovnimi podatki, šolstvo v Španiji, zgodovina šolstva v Španiji, njegova reforma ter celoten šolski sistem. Podrobneje smo predstavili učni predmet Spoznavanje narave, družbe in kulture za prvo triletje in učni načrt za Spoznavanje narave, družbe in kulture (2007/2008), predstavili splošne cilje in tematske sklope ter jih primerjali s tematskimi sklopi in cilji nacionalnega učnega načrta za Spoznavanje okolja (1998). Praktični del diplomske naloge se dotakne primerjalne analize učnih ciljev po tematskih sklopih nacionalnega učnega načrta za učni predmet Spoznavanje okolja v Sloveniji (1998) in učnega načrta za predmet Spoznavanje narave, družbe in kulture v Španiji (2007/2008). Opisana je izpeljava in evalvacija učne ure, ki vsebuje tudi organizacijske zapise izvedbe posameznih učnih etap, izvedene na osnovni šoli SEK-El Castillo International School v Madridu pri predmetu Spoznavanje narave, družbe in kulture v 3. razredu.
Ključne besede: Slovenija, Španija, slovenski šolski sistem, španski šolski sistem, učni načrt, spoznavanje okolja
Objavljeno: 06.10.2009; Ogledov: 3724; Prenosov: 547
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici