| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Samozaznani učinki čuječnosti in izkušnje udeležencev, vključenih v Program NARA – obvladovanje stresa in depresije skozi čuječnost: kvalitativna raziskava
Maja Rahne, 2016, magistrsko delo

Opis: Čuječnost in na čuječnosti temelječe intervencije so tema, za katero se v zadnjem času kaže vse več zanimanja. Kljub mnogim empiričnim dokazom o učinkovitosti na čuječnosti temelječe kognitivne terapije pa ostaja področje procesa sprememb pri udeležencih programa manj raziskano. V magistrskem delu se osredinjamo na izkušnjo udeležencev z MBCT-programom in s samozaznanimi učinki ter spremembami, ki bi lahko bili povezani z udeležbo na Programu NARA. Pri raziskovanju smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja. Po načelih utemeljene teorije smo analizirali štirinajst polstrukturiranih intervjujev z udeleženci MBCT-programa, ki so bili na večini srečanj. Povprečen čas trajanja intervjuja je bil 106 minut. Po vseh končanih fazah analize smo 302 različni kodi s pripadajočimi 2358 navedki in 14 superkod povezali v devet osrednjih konceptov ter dva podkoncepta. Z njihovo pomočjo smo oblikovali Model procesa sprememb v MBCT-programu. V modelu pojasnjujemo vlogo udeleženca kot individuuma v procesu sprememb, s specifičnimi pričakovanji, počutjem in ravnjo motivacije. Pomembna faktorja, ki mediirata spremembe, sta formalna in neformalna podpora, ki jo posamezniku nudijo voditelj ter člani skupine. Redno prakticiranje čuječnosti in izvajanje vaj sta ključnega pomena za kultiviranje odnosa čuječnosti, ozaveščanje ter prekinitev avtomatiziranih disfunkcionalnih rutin. Spremenjen odnos do sebe in svojega miselnega ter čustvenega doživljanja se kaže v izboljšanem psihičnem blagostanju in splošni kakovosti življenja. Pomembno vlogo za negovanje odnosa čuječnosti in nadaljnjo osebnostno rast ima tudi integracija udeleženčevih spoznanj in mnenj skupaj z refleksijo lastne izkušnje. Magistrsko delo omogoča razumevanje posameznikove celostne izkušnje z MBCT-programom; s pomočjo modela pa razlagamo proces sprememb pri udeležencih.
Ključne besede: Čuječnost, na čuječnosti temelječa kognitivna terapija, izkušnja z MBCT-programom, samozaznani učinki čuječnosti, Model procesa sprememb v MBCT-programu
Objavljeno: 15.02.2016; Ogledov: 1567; Prenosov: 364
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

2.
Čuječnost, strategije spoprijemanja s stresom in zaznan stres pri osebah s shizofrenijo
Sanela Zahović, 2019, magistrsko delo

Opis: Osebe s shizofrenijo pogosto uporabljajo izogibajoče strategije spoprijemanja s stresom. Uporaba določenih strategij je lahko odvisna od zaznave stresa, torej kako oseba občuti splošen stres v svojem življenju (Kaur in Beri, 2017). Za zmanjšanje stresa je pomembna uporaba na problem usmerjenih strategij spoprijemanja, pri katerih je ključno zavestno prizadevanje posameznika, ki se nanaša na koncept čuječnosti. Namen magistrskega dela je bil preveriti izraženost in povezanost čuječnosti, zaznanega stresa in strategij spoprijemanja s stresom pri osebah s shizofrenijo v primerjavi z osebami brez dolgotrajnih duševnih motenj. Naš vzorec je vključeval 75 oseb (48 moških in 27 žensk) z diagnozo shizofrenije ter 77 oseb (34 moških in 43 žensk) brez dolgotrajnih duševnih motenj. Uporabljeni vprašalniki so bili: vprašalnik čuječnosti FFMQ, vprašalnik zaznanega stresa PSS ter vprašalnik strategij spoprijemanja s stresom COPE. Rezultati so pokazali, da je čuječnost nižje izražena pri osebah s shizofrenijo, pri zaznanem stresu pa med skupinama ni bilo razlik. Razlike med skupinama so bile tudi pri izraženosti devetih (od skupaj petnajstih) strategij spoprijemanja s stresom. Negativna korelacija se je pokazala med čuječnostjo in zaznanim stresom pri osebah s shizofrenijo. Čuječnost je mediator v odnosu med strategijami, usmerjenimi na problem, in zaznanim stresom pri osebah s shizofrenijo.
Ključne besede: čuječnost, strategije spoprijemanja s stresom, zaznan stres, shizofrenija
Objavljeno: 12.11.2019; Ogledov: 609; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

3.
Učinki delavnic projekta a (se) štekaš?!? na duševno zdravje mladostnikov vzgojnega zavoda
Urška Meolic Kotnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Duševno zdravje mladostnikov je zelo pomembna tematika raziskovanja na strokovnem področju in v splošni javnosti. V zadnjih letih je pri mladostnikih prišlo do povečanja težav v duševnem zdravju in prisotnih je več duševnih motenj. Mladostniki so ranljiva in občutljiva skupina, ki potrebuje posebno pozornost. Pri njih je ključno razvijati intervencije za krepitev duševnega zdravja. V raziskavi nas je zanimalo duševno zdravje pri mladostnikih v vzgojnem zavodu. Glavni namen je bil ozaveščanje in izobraževanje mladostnikov vzgojnega zavoda ter osnovnih šol glede duševnega zdravja, težav v duševnem zdravju, stresa, depresije in samomorilnega vedenja, virov pomoči in zdravega življenjskega sloga. Konkretni cilji so zajemali ugotavljanje sprememb in učinkov pri kazalnikih duševnega zdravja, kot so: psihično blagostanje, depresivnost, anksioznost, samomorilno vedenje, tvegano vedenje (uživanje alkohola). Zanimalo nas je, če v skupini vzgojnega zavoda prihaja do statistično značilnih razlik v primerjavi s skupino iz osnovne šole. Rezultati so pokazali, da med skupinama glede na naše hipoteze ni bilo statistično značilnih razlik. To nas spodbudi k vzpostavljanju intervencij v duševnem zdravju, ki so pomembne za celotno populacijo mladostnikov. Zaključujemo, da se v prihodnje nameni več sredstev in časa za krepitev in izboljšanje duševnega zdravja mladostnikov v vzgojnih zavodih in tudi v osnovnih šolah ter nato celotne populacije.
Ključne besede: mladostniki, vzgojni zavod, osnovna šola, duševno zdravje, težave v duševnem zdravju, projekt A (se) štekaš?!?
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 421; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici