1. Opereta pri pouku glasbene umetnosti na razredni stopnji osnovne šole : magistrsko deloMojca Zupanič, 2023, magistrsko delo Opis: Operete na razredni stopnji osnovne šole ne zasledimo, zato smo pripravili magistrsko delo, ki predstavlja le-to. Namen magistrskega dela je izdelava izobraževalnega videoposnetka, ki vključuje predstavitev operete in je prilagojen za pouk glasbene umetnosti na razredni stopnji osnovne šole. S pomočjo izdelka želimo učencem na poučen in zanimiv način predstaviti zgodovino in značilnosti operete. Predstavitev vsebuje razlago, igro, petje in ples, kar pomeni, da učenci spoznajo tudi klasično petje in odrsko igro. Na zanimiv in učencem približan način opereto predstavimo skozi njeno zgodovino. Teoretični del zajema svetovno in slovensko zgodovino operete, v njem pa so opisani tudi skladatelji in njihova najbolj znana dela. Na podlagi teoretičnih spoznanj je pripravljen scenarij, ki je vključen v empirični del. Vanj je vključena tudi kvalitativna analiza vsebine izobraževalnega videoposnetka in recenzija strokovnjaka, ki poda pozitivno oceno izdelka ter potrdi njegovo uporabnost pri pouku glasbene umetnosti na razredni stopnji osnovne šole. Ključne besede: opereta, glasbena umetnost, razredni pouk, osnovna šola, izobraževalni videoposnetek Objavljeno v DKUM: 23.01.2024; Ogledov: 599; Prenosov: 112 Celotno besedilo (2,76 MB) |
2. PO POTEH OPERETE OD OFFENBACHA DO IPAVCAMitja Krajnc, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Po poteh operete od Offenbacha do Ipavca je v teoretičnem delu predstavljena definicija pojma opereta, razvoj operete od njenih začetkov v Franciji in do vrhunca v Avstriji. Pomemben del teoretičnega dela predstavlja razvoj operete v Sloveniji. Prav tako je v teoretičnem delu predstavljen seznam neizvedenih slovenskih operet na slovenskih profesionalnih odrih in seznam slovenskih operet, ki še sploh niso doživele svoje krstne uprizoritve. Teoretični del se zaključi s poglavjem, v katerem so predstavljene nekatere razlike med opereto in muzikalom. V empiričnem delu so predstavljeni intervjuji s Simonom Krečičem, umetniškim vodjo Opere SNG Maribor, z dr. Henrikom Neubauerjem, z dirigentom Simonom Robinsonom, s sopranistko Andrejo Zakonjšek Krt in s tenoristom Matjažem Stopinškom. Empirični del obsega tudi podroben opis vseh izvedb operet v obeh slovenskih opernih gledališčih od leta 1868 do danes. Opis izvedb vsebuje naslov dela, skladatelja, dirigenta, režiserja in datum premiere. Praktični del je sestavljen s kratkim opisom magistrskega nastopa, ki smo ga s pevci Fiero Spirito Glasbene in baletne šole Antona Martina Slomška iz Maribora opravili v dvorani Zavoda Antona Martina Slomška. Predstavitev pevcev Fiero Spirito je prav tako del praktičnega dela te magistrske naloge. Ključne besede: Opereta, Jacques Offenbach, Dunajska opereta, opereta v Sloveniji, pevci Fiero Spirito GBŠ Antona Martina Slomška Maribor, izvedbe operet v Sloveniji Objavljeno v DKUM: 09.11.2016; Ogledov: 1822; Prenosov: 311 Celotno besedilo (49,16 MB) |
3. POMEN IN VLOGA SOPRANA V OPERAH SKLADATELJA ERMANNA WOLFA-FERRARIJANatalija Amina Bašić, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Pričujoče delo skuša določiti pomen in vlogo skladatelja Ermanna Wolfa-Ferrarija in njegovega opernega opusa s poudarkom na vlogi soprana. V osrednjem delu diplomskega dela so poglobljeno raziskane in analizirane štiri arije iz izbranih opernih del. Ključne besede: Ermanno Wolf-Ferrari, sopran, opera, opera buffa, Carlo Goldoni, Zvedave ženske, Suzanina skrivnost, Štirje grobijani, Zdrahe na trgu. Objavljeno v DKUM: 18.10.2016; Ogledov: 1637; Prenosov: 110 Celotno besedilo (7,28 MB) |
4. VOKALNI IZZIVI PRI DELU S PEVCI IN PEVSKIMI SESTAVIRobert Feguš, 2016, diplomsko delo Opis: Izvedba vokalnega koncerta na visoki kakovostni ravni zahteva obvladovanje pravilne pevske tehnike in obveznih odrskih spretnosti. Izkušnje kažejo, da si pevski solisti in zborovski pevci sicer želijo izpeljave kvalitetnih nastopov, vendar se pogosto povsem ne zavedajo pomena izobraževanja za natančno obvladovanje pevskih veščin.
Osrednja raziskovalna nota diplomskega dela je povezana z izkustvenimi spoznanji, da je iskreno in pravilno artikulirano vsebinsko izražanje osnova vsakega pevskega izvajanja. Telesna aktivnost in pevski izraz sta opazno odvisna od vertikalnega zaznavanja tonske višine tako pri izvajanju melodičnih postopov kot tudi intervalnih skokov.
Osebno sem mnenja, da površna uporaba solmizacijskih zlogov in klasičnega notnega zapisa v zgodnji fazi izobraževanja neposredno škoduje pravilni pevski telesni drži in dojemanju ekstremno oddaljenih tonov. Pevec se mora znebiti refleksnega odziva na priučeno navpično dojemanje melodije in se naučiti mirno in odprto sprejemati energijo horizontalnega gibanja.
Problematičen je tudi odnos do zakladnice slovenskih in tujih glasbenih del, kar se odraža v poenostavljenem in poenotenem izvajanju sicer zgodovinsko ter demografsko precej raznolikih stilnih obdobij. Ključne besede: Vokalna tehnika, petje, vokali, konzonanti, pevski izraz, dihanje, artikulacija, interpretacija, dinamika, dirigiranje, pevski obseg, resonanca Objavljeno v DKUM: 05.08.2016; Ogledov: 1421; Prenosov: 122 Celotno besedilo (2,28 MB) |