| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 35
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Tehnologija veriženja blokov v podjetniški praksi s poudarkom na izzivih trajnostnega razvoja
Larisa Čerpnjak, 2023, magistrsko delo

Opis: Svetovno gospodarstvo je v procesu digitalizacije od šestdesetih let prejšnjega stoletja. Namen je seveda izboljšanje poslovnih procesov, predvsem s hitrejšim in varnejšim doseganjem istih rezultatov. V trenutnem tehnološkem obdobju se v različnih sektorjih svetovnega gospodarstva pojavlja več najnovejših tehnologij. Eno od vodilnih vlog prevzema tehnologija veriženja blokov. Le-ta omogoča nove načine organiziranja gospodarskih dejavnosti. Hkrati pa tehnologija veriženja blokov vedno bolj pridobiva na pomenu iz vidika podjetništva, a eni strani z manjšimi podjetji, ki ustvarjajo aplikacije na temeljih te tehnologije, in na drugi strani z uporabniki rešitev v manjših podjetjih. V našem magistrskem delu smo raziskali tehnologijo veriženja blokov iz vidika podjetništva in trajnostnega razvoja. Proučili smo vplive na podjetništvo in predstavili primere dobre prakse v finančnem sektorju, medijski industriji, prometu, skladiščenju oziroma logistiki, turizmu in gostinstvu ter v spletnih trgovinah. Te sektorje smo na podlagi pregledane literature prepoznali kot najperspektivnejše za uporabo tehnologije veriženja blokov v poslovnih procesih. Nadalje smo se posvetili še tehnologiji veriženja blokov v luči trajnostnega razvoja. Raziskali smo ekonomski, socialni in okoljski vidik le-te. Ugotovitve in rezultate smo predstavili v zaključnih poglavjih in jih tudi analizirali s pomočjo analize SWOT. Ugotovitve raziskovalnih hipotez zagotavljajo vpogled v uporabnost tehnologije veriženja blokov v podjetniški praksi iz vidika ustvarjalcev aplikacij na temeljih te tehnologije in iz vidika uporabnikov. Ugotovitve kažejo, da se delež razvijalcev in uporabnikov v raziskanih gospodarskih sektorjih podjetništva povečuje in se bo glede na trende povečeval tudi v prihodnje. Zadnje hipoteze, ki se navezuje na povezanost tehnologije veriženja blokov s trajnostnim razvojem, nismo mogli niti potrditi niti ovreči, saj je ta tehnologija še vedno relativno nova in ne dovolj raziskana. Ogromna poraba električne energije je njen največji sovražnik. Trenutno je še premalo raziskav in spoznanj o tem, kakšen bo njen nadaljnji razvoj in kako točno se bo spopadla s porabo električne energije.
Ključne besede: tehnologija veriženja blokov, informacijska tehnologija, podjetništvo, inovacije, trajnostni razvoj
Objavljeno v DKUM: 20.11.2023; Ogledov: 293; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (5,93 MB)

2.
Modeliranje ogljičnega odtisa metilirane melaminske smole : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje
Borut Solina, 2021, diplomsko delo

Opis: Podnebne spremembe in globalno segrevanje sodita med glavne probleme na svetu, zato države in podjetja stremijo k temu, da bi preprečila ali vsaj zmanjšala vzroke teh pojavov. Eden izmed načinov za dosego tega cilja je zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v industriji, zato smo v diplomskem delu v sodelovanju s podjetjem Melamin iz Kočevja razvili model za ocenjevanje ogljičnega odtisa za produkt metilirano melaminsko smolo heksametoksimetilol melamin. Za osnovo smo uporabili metodologijo ISCC+ in v izračun vključili emisije toplogrednih plinov, ki nastajajo pri transportu kemikalij in proizvodnji produkta in ne za celotni življenjski cikel izdelka. Za to metodologijo smo se odločili zaradi pobude podjetja Melamin. Za transport smo ugotovili, da je iz vidika ogljičnega odtisa najbolj ugodno, da se na kopnem kemikalije prevažajo z železniškim transportom namesto s cestnim in preko morij z ladijskim prevozom namesto letalskim. Pri proizvodnji produkta smo ugotovili, da je za zmanjšanje ogljičnega odtisa potrebno kemikalije, pridobljene iz fosilnih virov, zamenjati s kemikalijami, pridobljenimi iz bioosnovanih virov. Primerjali smo metanol na osnovi fosilnih virov z biometanolom iz podjetij BioMCN in Sodra. Količina nastalih emisij v proizvodnji z uporabo metanola na osnovi fosilnih virov je bila 3,88 tCO2eq/tprod. Če smo uporabili biometanol iz podjetja BioMCN, se je ogljični odtis zmanjša na 3,40 tCO2eq/tprod, medtem ko so z biometanolom podjetja Sodra bile emisije še nižje in sicer 3,05 tCO2eq/tprod. Pomembno je tudi, da se vsaj del porabljene elektrike proizvaja iz nefosilnih virov, kot je denimo lesna biomasa, saj se s tem zelo zmanjša ogljični odtis. Podjetje pridobiva 25 % električne energije iz lesne biomase in s tem zmanjša ogljični odtis zaradi porabe elektrike za 22,14 % v primerjavi s celotnim odjemom iz omrežja.
Ključne besede: ogljični odtis, ogljikov dioksid, transport, proizvodnja, emisija, metilirana melaminska smola
Objavljeno v DKUM: 22.09.2021; Ogledov: 808; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

3.
Primerjalna analiza poročil o trajnostnem razvoju za podjetja tekstilne industrije
Špela Kumer, 2019, magistrsko delo

Opis: v raziskavi smo preučevali pomen trajnostnega razvoja na primeru podjetij tekstilne industrije. Želeli smo namreč ugotoviti, ali se je zavedanje podjetij tekstilne industrije o okoljskih in socialnih problemih, ki jih povzročajo s svojo dejavnostjo, v opazovanem časovnem obdobju povečalo. Tekstilna industrija je glede na prodajo, število zaposlenih in potrošnjo dobrin ena največjih panog na svetu, hkrati pa pogosto kritizirana zaradi svojega enormnega negativnega vpliva na okolje in nehumanih delovnih pogojev v državah v razvoju. Zato je v omenjeni panogi še toliko bolj pomembno uvajanje eko inovacij. Poročila o trajnostnem razvoju predstavljajo obliko organizacijske eko inovacije za podjetje, hkrati pa se v tovrstnih poročilih poroča o drugih eko inovacijah. Čeprav smo analizirali poročila o trajnostnem razvoju velikih in tujih podjetij, je to pomembno tudi za slovensko gospodarstvo, ki ga pretežno sestavljajo mala in srednje velika podjetja, saj so le-ta pogosto dobavitelji velikim podjetjem. S tem, ko velika podjetja uvajajo spremembe v svoje poslovanje, v to silijo tudi ostala podjetja v svoji dobavni verigi. Tako bodo tudi mala in srednje velika podjetja v prihodnosti težje uspešna in konkurenčna, če ne bodo poznala okoljskih in socialnih problemov ter trendov reševanja le-teh.
Ključne besede: Trajnostni razvoj, eko inovacije, poročila o trajnostnem razvoju, tekstilna industrija
Objavljeno v DKUM: 20.11.2019; Ogledov: 1456; Prenosov: 333
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

4.
Zahteve in značilnosti embalaže za spletno prodajo
Jure Novak, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo temo karakteristik ter zahtev embalaže, ki jo uporabljamo oziroma potrebujemo pri spletni prodaji izdelkov tako na domačem trgu kot tudi globalno. Priča smo nenehni rasti spletne prodaje, ki ponekod po številu opravljenih nakupov v spletni trgovini že presega količino nakupov v fizičnih prodajalnah. S tako strmo rastjo te vrste poslovanja pa se pojavlja tudi potreba po embaliranju teh izdelkov ter ustrezni pripravi naročila za transport. Embalaža izdelkov pri tej vrsti poslovanja predstavlja tako strateško področje logistike kot tudi velik kazalnik okoljske problematike zaradi odpadne embalaže. Spletni trgovci morajo zagotoviti popolno varnost transportiranega naročila, saj le uspešno ter varno dostavljen izdelek v popolnem stanju pri tem tipu poslovanja predstavlja uspešno opravljen posel, posledično zadovoljstvo stranke ter morebiten ponovni nakup. Glede na pridobljene rezultate ankete je smiselno poudariti dejstvo, da se kupci premalo zavedajo pomembnosti embalaže ter njenih lastnosti, saj jih je večina odgovorila, da je embalaža srednje pomemben del naročenega izdelka. Na podatek, da pa se večina respondentov ankete zaveda, v kakšni embalaži je blago prispelo, ampak se tudi v takem obsegu ne zmeni za pomembnost reciklaže materiala embalaže ter možnosti priročnejšega odpiranja, ki bi omogočilo morebitno ponovno uporabo take škatle ali vrečke ter posledično zmanjšanje odpadne embalaže. Poudariti je potrebno še ugotovitev, da po mnenju respondentov ter podatkov iz drugih virov najpomembnejšo lastnost embalaže za spletno prodajo predstavlja zagotavljanje varnosti vsebine med transportom, zato je treba izdelke embalirati v kakovostno izdelano in dizajnirano embalažo, ki bo kljubovala raznim razmeram distribucije. Za zagotovitev take varnosti pa se uporabljajo dodatna zaščitna sredstva, najpomembnejšo vlogo pa predstavljajo testiranja, ki predhodno že zagotovijo, da bo izdelek varno prispel v kupčeve roke, vendar se z uvajanjem Amazonovega načina embaliranja (embalaža brez frustracije) zmanjšuje tudi potreba po dodatnih zaščitnih sredstvih.
Ključne besede: embalaža, spletna prodaja, karakteristike
Objavljeno v DKUM: 25.10.2019; Ogledov: 936; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

5.
Primerjalna študija ekoloških certifikatov v dobavni verigi medu
Ivana Marinović, 2019, magistrsko delo

Opis: Izzivi konvencionalnega kmetijstva so pereči problem sodobne družbe in povzročajo številne gospodarske, okoljske in socialne stroške, ki se jih potrošniki zavedajo. Sodobna družba se srečuje z okoljskimi izzivi ter doseganje trajnosti je postalo izziv za številne države. Globalna rast ekološke osveščenosti je povzročila rast povpraševanja po ekološko pridelani hrani. Ker potrošniki na prodajnem mestu ne morejo razlikovati ekoloških izdelkov od neekoloških, so v celoti odvisni od ekološke oznake, ki predstavlja instrument komunikacije s podjetjem. V magistrskem delu smo opisali in predstavili spoznanja o ekoloških certifikati v dobavni verigi medu. S ciljem ugotavljanja razlik med pogoji za pridobitev ekoloških certifikatov za med v EU, ZDA in Avstraliji smo s pomočjo metod kompilacije, deskripcije in komparacije percipirali razlike in podobnosti teh predpisov. V okviru ugotavljanja ali se in v koliki meri se na embaliranemu medu pojavljajo kriteriji okoljskega zavajanja smo s pomočjo metod opazovanja, deskriptivno metodo in metodo komparacije v spletnih trgovinah ZDA, EU in Avstralije opazovali ponudbo in pregledali oznake na embaliranemu medu. V okviru proučevanja prispevka ekoloških oznak k sledljivosti v dobavni verigi medu smo s pomočjo analize SWOT in metode kompilacije proučevali prednosti in slabosti ekoloških oznak v dobavni verigi medu in njihove priložnosti ter nevarnosti. Ugotovitve raziskovalnih hipotez zagotavljajo vpogled v pridelovalne metode za pridobitev ekološkega certifikata za med v ZDA, EU in v Avstraliji. Ugotovitve kažejo tudi na neobstoj standardov za ekološko čebelarjenje v ZDA, s čimer se ta zakonodaja bistveno razlikuje od zakonodaj EU in Avstralije. Na primeru embaliranega medu smo opazili številne kriterije okoljskega zavajanja, ki se na embalaži nahajajo v obliki zavajajočih izjav. Najpogosteje smo zaznali kriterija besede in/ali terminov brez jasnega pomena in sugestivne slike, čeprav smo opazili tudi druge vidike okoljskega zavajanja, in sicer: uporabo neverodostojnih oznak, pomanjkljive dokaze, nepomembne informacije ter nerazumljive izraze. V okviru kriterija besede in/ali terminov brez jasnega pomena smo najpogosteje opazili različice izraza »natural«, ki potrošnike zavaja, da je med pridelan po visokih ekoloških standardih, čeprav pooblaščeni nadzorni organi nimajo zakonske avtoritete nad tem izrazom. V okviru sugestivnih slik pa smo opazili pogosto uporabo slik, ki namigujejo na neutemeljen zeleni vpliv. Ključno prednost ekoloških oznak predstavlja dejstvo, da potrošniki postajajo vse bolj prefinjeni pri svojih nakupovalnih odločitvah. Pomemben korak za pridobivanje ekološkega certifikata oz. ekološke oznake so zahteve po sledljivosti, ki morajo biti po ekološki zakonodaji dostopne vsem udeležencem v dobavni verigi. Nadzorni organi pa igrajo pomembno vlogo pri zagotavljanju zanesljivosti sistema z inšpekcijskim nadzorom. Na drugi strani medalje pa so razvidni negativni aspekti ekoloških oznak, ki se kažejo kot neprepoznavanje pomena ekoloških oznak s strani potrošnikov. Dodaten izziv predstavlja okoljsko zavajanje in posledica tega dejanja, medtem ko se izvozniki srečujejo z pomanjkanjem poenotenja standardov na globalnem trgu
Ključne besede: med, ekološko kmetijstvo, ekološke oznake, sledljivost, okoljsko zavajanje
Objavljeno v DKUM: 22.10.2019; Ogledov: 1268; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (2,53 MB)

6.
Primerjalna analiza pristopov zmanjševanja emisij CO2 v podjetjih
Milena Pogorevc, 2016, magistrsko delo

Opis: Hiter razvoj tehnologij in potrošniški način življenja prinašata velika tveganja podnebnih sprememb v globalnem okolju, zaradi česar je potrebno zmanjšati emisije toplogrednih plinov, ki neposredno vplivajo na učinek tople grede in s tem prispevajo h globalnemu segrevanju ter vplivajo na podnebni sistem. Globalno prizadevanje za zniževanje emisij toplogrednih plinov in trajnostni razvoj sta postali poglavitni nalogi politike Evropske unije v boju proti podnebnim spremembam. V nalogi predstavljamo razsežnost problema podnebnih sprememb, mednarodno prizadevanje za reševanje podnebnih sprememb ter različne pristope za zmanjševanje emisij CO2 oziroma toplogrednih plinov v podjetjih. Podrobneje predstavljamo sistem Evropske unije za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Sloveniji in določevanje ogljičnega odtisa za organizacijo. V empiričnem delu smo opravili celovito oceno dveh pristopov zniževanja emisij CO2 oziroma toplogrednih plinov: sistema za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji in določevanja ogljičnega odtisa za organizacije. Na podlagi opravljenih SWOT analiz smo opravili primerjalno analizo obeh pristopov ter preučili, kako se pristopa medsebojno dopolnjujeta. Ogljični odtis organizacije ponazarja količine emisij CO2 in drugih toplogrednih plinov, ki jih neposredno ali posredno povzroča organizacija. Predstavlja prostovoljni instrument, s katerim organizacije zmanjšujejo svoj negativni vpliv na okolje. Zaradi velike razsežnosti problema podnebnih sprememb postaja v zadnjih letih vse bolj priljubljen. Iz rezultatov opravljene ekstrapolacije trenda, ki se sicer lahko, zaradi zunanjih dejavnikov, tudi spremeni, smo ob določenih omejitvah glede dostopnosti podatkov napovedali naraščanje poročanja o emisijah toplogrednih plinov tudi v prihodnosti. Sistem za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji, ki za nekatera podjetja predstavlja obvezen pristop za zmanjševanje emisij toplogrednih plinov, trenutno zaradi nizke cene emisijskih kuponov ni zadostni spodbujevalec za naložbe v nizkoogljične tehnologije. Nizka cena kuponov je tudi v preteklosti za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji predstavljala za sistem veliko težavo. Na podlagi izsledkov opravljene raziskave o preverljivosti in primerljivosti pridobljenih podatkov obeh pristopov ugotavljamo, da je za zagotovitev preverljivih in primerljivih pridobljenih podatkov in s tem širšo uporabo rezultatov posameznih pristopov potrebno natančno določiti metodologijo za izvajanje posameznega pristopa. Področje sistema za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji je zakonsko urejeno, z uveljavljeno metodologijo, ki zagotavlja preverljive in primerljive podatke. Za izračun ogljičnega odtisa so bile na mednarodni ravni na različnih ravneh razvite številne metodologije in modeli, zato je potrebno za preverljive in primerljive rezultate natančno in jasno določiti merila, predpostavke in omejitve za njegov izračun. Eden najbolj uveljavljenih standardov, ki daje podrobna navodila o metodah izračuna, je GHG Protocol: A corporate accounting and reporting standard. Oba preučevana pristopa se medsebojno sinergijsko dopolnjujeta ter ob natančnem in doslednem izvajanju uspešno pripomoreta k zmanjševanju emisij toplogrednih plinov v organizaciji.
Ključne besede: podnebne spremembe, toplogredni plini, ogljični odtis organizacije, sistem za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 12.12.2016; Ogledov: 1797; Prenosov: 289
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

7.
POMEN TRAJNOSTNIH VIDIKOV PRIDOBIVANJA SUROVINSKIH VIROV V OSKRBNIH VERIGAH: PRIMER PALMINEGA OLJA
Andreja Andrejić, 2016, diplomsko delo

Opis: Trajnostno razvoj je trend, ki ima v sodobni družbi vedno večji pomen, saj vpliva na kakovost življenja današnjih in prihodnjih generacij. Vloga trajnostnega razvoja je vzdrževanje občutljivega ravnovesja med izboljšanjem človeškega življenjskega sloga in dobrega počutja na eni strani in na drugi ohranjanje naravnih virov, ekosistemov, od katerih so odvisni današnje in prihodnje generacije. Obsega tri glavne vidike: okoljskega, socialnega in ekonomskega. Implementacija trajnostnega razvoja v vse plasti človekovega delovanja in življenja je ključnega pomena njegov obstoj. V diplomskem delu sem obravnavala trajnostni vidik pridobivanja surovine: palmino olje, ki ima široko uporabno območje, kot sestavina v prehrambeni in kozmetični industriji ter v industriji biogoriv. Surovina ima širšo uporabo zato, ker je njena pridelava poceni in omogoča velik obseg pridelka, ne nazadnje je tudi zelo uporabna sestavina v mnogih izdelkih. Pridelava palminega olja ima tudi negativen vpliv na trajnostni razvoj. Analizirala sem vse tri vidike pridelave palminega olja, ekonomskega, okoljskega in socialnega, iz vidika pozitivnega in negativnega vpliva na trajnost. V raziskavo sem zajela večja podjetja, ki uporabljajo to surovino in so naravnana trajnostno, potek oskrbnih verig ter organizacije, ki si prizadevajo za uporabo certificiranega trajnostnega palminega olja. Za reševanje problematike pri pridobivanju trajnostnega palminega olja se bodo morale vključiti vlade vseh vpletenih držav, tako izvoznih kot uvoznih, organizacije, proizvajalci, trgovci in nenazadnje končni porabniki.
Ključne besede: trajnost, trajnostni razvoj, trajnostna pridelava, trajnostni vidiki, certifikat za trajnostno palmino olje.
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1214; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (916,70 KB)

8.
TRAJNOSTNI RAZVOJ IN RAZVOJ TRAJNOSTNIH BETONOV
Anica Kosmač, 2016, diplomsko delo

Opis: Trajnostni razvoj si prizadeva k organiziranemu načelu ohranjanja končnih virov, ki so potrebni za zagotavljanje pogojev življenja na Zemlji prihodnjim generacijam. Iz tega razloga smo se poglobili v trajnostne vidike industrije betona in betonskih konstrukcij in ugotovili, da lahko beton prispeva k trajnosti iz vidika vseh treh stebrov trajnostnega razvoja. Iz okoljskega vidika na ravneh, kjer se prizadeva k energetski in tehnološki učinkovitosti ter učinkovitosti pri upravljanju z viri skozi njihov celotni življenjski cikel itd. Iz socialnega vidika na ravneh, kjer lahko nudi kvaliteto, varnost, zaščito in udobje, uporabnost in estetiko, kjer se lahko učinkovito upravlja z zemljo in spomeniškim varstvom, omogoča širok spekter zaposlovanja itd. In iz ekonomskega vidika lahko z ustrezno rabo betona in betonskih konstrukcij nižamo stroške življenjskega cikla, podpiramo lokalna gospodarstva itd.
Ključne besede: trajnostni razvoj, trajnostna gradnja, beton, cement, izpusti CO2, življenjski cikel, trajnostna mesta
Objavljeno v DKUM: 19.09.2016; Ogledov: 1598; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (6,67 MB)

9.
MODEL OGLJIČNEGA ODTISA TELEKOMUNIKACIJSKEGA PODJETJA IN OCENA STROŠKOV OGLJIKA
Saša Tompa, 2016, magistrsko delo

Opis: Številni primeri iz prakse in analize potrjujejo ključno povezavo med uspešnostjo podjetja in okoljskim delovanjem le-tega. Ogljični odtis organizacije in ogljični odtis za proizvode oziroma storitve sta ena izmed možnosti za okoljsko ozaveščanje podjetja, uporabnikov proizvodov ter storitev podjetja. Ogljični odtis (angl. »Carbon footprint«) je seštevek toplogrednih plinov, ki jih je neposredno in posredno povzročil posameznik, organizacija, dogodek ali proizvod in je izražen kot ekvivalent ogljikovega dioksida (CO2-ekv). Izračun ogljičnega odtisa je za podjetje koristen zaradi upravljanja z emisijami toplogrednih plinov (TGP), nižanja stroškov, primerjave emisij med podjetji v panogi ter zaradi poročanja tretjim osebam. Glavni cilj magistrske naloge je postavitev modela ogljičnega odtisa za telekomunikacijsko podjetje po mednarodno uveljavljeni metodologiji GHG Protocol. V ta namen smo ugotavljali emisije TGP po procesih oz. aktivnostih v izbranem podjetju in ugotovili, katerim virom emisij TGP velja posvetiti še posebno pozornost. Ogljični odtis je smiselno primerjati s podjetji v panogi, zato smo opravili primerjavo kazalnikov ogljične intenzivnosti z nekaterimi IKT podjetji v Evropi. Rezultat dela je prikaz korakov pri določevanju ogljičnega odtisa ter sam izračun. Izračun ogljičnega odtisa je pokazal, da v vseh treh poslovnih letih prispeva največ emisij TGP raba električne energije. Prevozi zaposlenih v službo in nazaj, uporaba lastnih avtomobilov podjetja za transport ter ogrevanje prostorov predstavljajo naslednje večje povzročitelje emisij TGP. Razveseljivo pa je dejstvo, da smo ugotovili negativen trend oz. zmanjševanje količin emisij TGP v poslovnih letih. V pričujoči raziskavi gre za poskus postavitve modela za določevanje ogljičnega odtisa. Na izračunan ogljični odtis vplivajo predpostavke in omejitve v modelu. Zaradi tega so lahko končni rezultati ogljičnega odtisa iz tega vidika pogojno veljavni. Količine emisij TGP običajno dobijo dodatni pomen za podjetje, če postane to zanj neposreden strošek. Emisije TGP v večini primerov za gospodarstvo še vedno pomenijo eksternalije ali negativne zunanje posledice, ki se jih še ne plačuje v takšni meri, kot bi bilo potrebno. Eno izmed možnosti za boj proti podnebnim spremembam predstavlja koncept določevanja t.im. cene ogljika (angl. carbon price). Cena ogljika je znesek, ki mora biti plačan za izpust vsake tone CO2-ekv v ozračje. Tako s pojmom stroški ogljika (angl. carbon cost) obravnavamo stroške emisij TGP, kar predstavlja vrednotenje emisij TGP v finančnem smislu. Številna podjetja, ki pričakujejo prihodnjo regulacijo emisij TGP, že vključujejo stroške ogljika v procese odločanja s pomočjo notranje, interne ali senčne cene ogljika. To daje slutiti, da se podjetja že pripravljajo na svet z omejitvami in cenami za emisije TGP. Zato izpostavljamo uporabo interne cene ogljika ter izračun stroškov ogljika v podjetništvu kot proaktiven pristop k obvladovanju stroškov. Finančno razsežnot emisij TGP prikazujemo z izračunom stroškov ogljika.
Ključne besede: emisije TGP, ogljični odtis, IKT panoga, GHG Protocol, interna cena ogljika, stroški ogljika.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2016; Ogledov: 2183; Prenosov: 377
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

10.
IZDELKI PRAVIČNE TRGOVINE
Simeona Marić, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti zgodovino in razvoj pravične trgovine ter koncept pravične trgovine, ki predstavlja alternativni sistem trgovanja, ki skuša skrajšati pot pravičnih izdelkov od proizvajalcev v neprivilegiranih državah do potrošnikov. Pravična trgovina temelji na spremembi obstoječih trgovinskih vzorcev, ki prevladujejo v mednarodni trgovini pri menjavi, in skuša omogočiti proizvajalcem čim lažji dostop do mednarodnega trga ter vzpostaviti ceno dobrin na takšni ravni, da bo krila stroške proizvodnje proizvajalcev pravične trgovine. Pravična trgovina želi proizvajalcem omogočiti dostojni način življenja in po možnosti presežek, ki ga bodo lahko vložili v nadaljnji razvoj, izobraževanje, izboljšanje življenjskih pogojev, zdravstvo, infrastrukturo itd. Prikrajšanim proizvajalcem v državah v razvoju želi dati priložnost, da se premaknejo iz skrajne revščine. Ker velik del mednarodne menjave izvira iz proizvodnih procesov, so v diplomski nalogi podrobneje predstavljena načela pravične trgovine, ki jih mora pravična trgovina upoštevati pri vsakodnevnem delu, saj ta načela preprečujejo kršenje človekovih pravic, izkoriščanje, zlorabo na delovnem mestu, delo otrok, diskriminacijo žensk … Osnovni cilj v diplomski nalogi je podrobneje predstaviti izdelke pravične trgovine, ki so predmet prodaje, način pridobivanja certifikatov, kriterije za izdelke pravične trgovine in grajenje ter uveljavljenje znamke pravične trgovine, ki potrošnikom ponuja visoko stopnjo zagotovila pri nakupu izdelkov pravične trgovine. Podrobneje sem predstavila dve svetovno priznani znamki pravične trgovine: Cafédirect in čokolado Divine. Na koncu diplomske naloge sem opisala še začetek gibanja pravične trgovine v Sloveniji in glavne slovenske organizacije pravične trgovine. Ugotovili smo, da so izdelki pravične trgovine širom po svetu vse bolj prepoznavni in da prodaja pravične trgovine iz leta v leto raste.
Ključne besede: pravična trgovina, načela in standardi, izdelki pravične trgovine, certifikati, blagovne znamke pravične trgovine
Objavljeno v DKUM: 01.09.2016; Ogledov: 1707; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici