SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 76
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
ALTERNATIVNO REŠEVANJE GOSPODARSKIH SPOROV-MEDIACIJA
Petra Cej, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavila alternativno reševanje sporov, predvsem gospodarskih, ter reševanje le-teh z mediacijo. Mediacija je postopek, v katerem stranke prostovoljno s pomočjo tretje nevtralne osebe skušajo doseči mirno rešitev spora. Mirno reševanje sporov v gospodarstvu je bistvenega pomena za dobro in uspešno poslovanje podjetij v sodobnem gospodarskem okolju. Sporom se je težko izogniti, zato je pomembno, da znamo z njimi upravljati; predvsem, da znamo dobro komunicirati, se pogajati. V gospodarskih sporih se za reševanje večinoma uporablja mediacija, saj je najprimernejša za ugodno rešitev spora predvsem zaradi zaupnosti postopka, kar je za stranke zelo velikega pomena, saj pomaga ohranjati nadaljnje poslovne odnose med strankama. Pomembno vlogo pri tem igra mediator, ki s svojim vodenjem in usmerjanjem mediacijskega postopka pomaga strankama, da sprejmeta svojo končno odločitev. Nadvse pomembno je, kako se podjetja soočajo s spori ter za kakšne načine reševanja se odločijo, saj je za prihodnost uspešnih podjetij bistvenega pomena prav sposobnost dobre komunikacije in pogajanj. Ključ dobrih poslovnih odnosov je predvsem možnost in sposobnost prilagajanja razmeram, v katerih se podjetje znajde.
Ključne besede: Alternativno reševanje sporov, mediacija, gospodarska mediacija, spori, gospodarski spori, mediator
Objavljeno: 17.02.2011; Ogledov: 2598; Prenosov: 295
.pdf Celotno besedilo (633,84 KB)

3.
POSTOPKI REGISTRACIJE BLAGOVNE ZNAMKE V SLOVENIJI, EVROPSKI UNIJI IN SVETU
Mario Čižić, 2011, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo predstavili koncept blagovne znamke in različna gledanja strokovnjakov na njo. Ugotovili smo, da se različne opredelitve avtorjev, v nekaterih delih skladajo, ponekod so si različne. Če povzamemo in sami skušamo izluščiti vse sestavine blagovne znamke, bi se naša opredelitev glasila tako: Blagovna znamka je edinstven in celovit psihološki proces doživljanja, ki ga odjemalci v zvezi z neko blagovno znamko vrednotijo skozi njihovo razmerje z njo. Ob tem smo izpostavili še druge pomembne faktorje, ki za registracijo znamk niso zanemarljivi. Jedro dela diplomskega seminarja je predstavitev vseh postopkov za registracijo blagovnih znamk v Sloveniji, EU in v svetu. V jedrnem poglavju smo se osredotočali predvsem na potek registracije, na vsebinske sestavine znotraj procesa, na pristojbine in nenazadnje tudi pravno podlago. Pisali smo tudi o možnih ugovorih, na koncu pa analizirali vse možne postopke, predstavili njihove prednosti in slabosti za slovenska podjetja ter skušali zapisati nekaj napotkov, katerih se bi naj vsi bodoči imetniki blagovnih znamk držali preden začnejo s postopkom registracije znamke. Empirični del tega dela diplomskega seminarja predstavlja poleg že zgoraj omenjene primerjave vseh postopkov registracije znamke, še potrditev vseh treh hipotez, ki smo si jih zastavili ob začetku pisanja. Naša pravilna predvidevanja smo utemeljili s pomočjo preštudirane literature in lastnih dognanj. V sklepu smo naše ugotovitve strnili in prišli do spoznanja, da nas bo trend globalizacije pripeljal do situacije, ko bodo podjetja poleg glavnih smotrov po preživetju in razvoju morala strateško ustvarjati nove blagovne znamke in upravljati že obstoječe, če želijo biti konkurenčna na trgu.
Ključne besede: Blagovna znamka, registracija blagovne znamke, nacionalna registracija, Madridski sporazum, Protokol k Madridskemu sporazumu, znamka Skupnosti, pristojbine.
Objavljeno: 13.12.2011; Ogledov: 2324; Prenosov: 258
.pdf Celotno besedilo (950,24 KB)

4.
PRAVNI, RAČUNOVODSKI IN DAVČNI VIDIK PREOBLIKOVANJA SAMOSTOJNEGA PODJETNIKA V DRUŽBO Z OMEJENO ODGOVORNOSTJO
Boštjan Arzenšek, 2011, diplomsko delo

Opis: Zakon o gospodarskih družbah omogoča samostojnemu podjetniku, da se preoblikuje v kapitalsko družbo. Davčna zakonodaja mu ob izpolnjevanju določenih pogojev omogoča, da je to preoblikovanje nevtralno, kar pomeni, da ne terja dodatnih davčnih obveznosti. V delu diplomskega seminarja sem se najprej posvetil predstavitvi značilnosti s. p. in d. o. o. z davčnega in pravnega vidika. Nato sem predstavil pravni, računovodski in davčni vidik preoblikovanja samostojnega podjetnika v novonastalo družbo z omejeno odgovornostjo, ki je ustanovljena za potrebe preoblikovanja. Poskušali sem ugotoviti tudi, kdaj je smiselno, da se zaradi davčne optimizacije podjetnik preoblikuje.
Ključne besede: samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo, dohodnina, preoblikovanje, obdavčitev, davčna osnova
Objavljeno: 14.12.2011; Ogledov: 1885; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (594,74 KB)

5.
PODROČJA JAVNEGA NAROČANJA V RS
Valerija Kolarič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali s področjem javnega naročanja. V uvodnem delu smo se osredotočili na pomen javnih naročil, vedno večji gospodarski pomen tako v Sloveniji kot EU, faze in postopke javnih naročil ter temeljna načela, ki jih morajo naročniki spoštovati pri izvajanju postopkov javnih naročil. S tem celotni sistem javnih naročil deluje in sledi ciljem javnih naročil. V zadnjem delu diplomske naloge pa smo se osredotočili na vsebino pravnega varstva in revizijo javnih naročil. Analizirani in prikazani so zahtevki za revizijo za leto 2010. Skozi celotno diplomsko nalogo smo prikazali sprejemanje novih novel k prvotnemu zakonu Zakonu o javnem naročanju ZJN-2. Raziskali in analizirali smo razloge za spreminjanje in dopolnjevanje zakona ter ugotovili izpolnjevanje ciljev sprejete zakonodaje v praksi. Diplomsko delo je zaključeno s sklepom, v katerem so na kratko navedene sklepne misli na osnovi predhodno postavljenih ciljev in trditev iz uvoda, ter povzete temeljne ugotovitve, ali sprejete novele Zakona o javnem naročanju poenostavljajo izvedbo javnega naročila ter če je z novelami, sprejetimi k ZJN-2, laže ali teže slediti cilju javnih naročil.
Ključne besede: Zakon o javnih naročilih, načela javnega naročanja, postopki javnega naročanja, Zakon o pravnem varstvu pri javnih naročilih
Objavljeno: 20.11.2012; Ogledov: 1062; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

6.
Aktualne spremembe na področju javnega naročanja
Andreja Primec, 2010, strokovni članek

Ključne besede: zakonodaja, javna naročila, spremembe, Slovenija
Objavljeno: 29.05.2012; Ogledov: 794; Prenosov: 42
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Odločitev naročnika o izbiri ponudnika
Andreja Primec, 2010, pregledni znanstveni članek

Opis: V ospredju sestavka je pravni učinek naročnikove odločitve o oddaji javnega naročila in posledično trenutek sklenitve pogodbe o izvedbi javnega naročila. Ker zakonodaja s področja javnega naročanja tega vprašanja izrecno ne ureja, so uporabna določila obligacijsko-pravne zakonodaje. Na podlagi teh določb je oddajanje javnih naročil po postopkih javnega naročanja mogoče primerjati s predpogodbeno fazo pri sklepanju pogodbenih razmerij: s pogajanji, z vabilom za dajanje ponudb in z oblikovanjem ponudb. V našem pravu je glede trenutka sklenitve pogodbe uveljavljena recepcijska teorija, kar na področju javnega naročanja pomeni, da je pogodba sklenjena v trenutku, ko izbrani ponudnik sprejme odločitev naročnika o oddaji javnega naročila (oziroma o izbiri njegove ponudbe). Dejanski podpis pogodbe je zgolj formalnega pomena, saj sta se volji udeleženih strank o vsebini pogodbe "zedinili" že prej, ponudnik je voljo oblikoval v svoji ponudbi, naročnik pa je svojo voljo uveljavil z izbiro najugodnejše ponudbe.
Ključne besede: zakonodaja, javna naročila, ponudba, pogodbe, obveznosti
Objavljeno: 29.05.2012; Ogledov: 964; Prenosov: 37
URL Povezava na celotno besedilo

8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici