1. Zveza med lokacijami polnilnih postaj za električne avtomobile in reliefnimi značilnostmi na turističnih območjih : magistrsko deloGordana Brković, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo preučevali razporeditev polnilnih postaj za električna vozila v povezavi s turističnimi lokacijami in z reliefnimi značilnostmi na primeru treh slovenskih občin. Cilj raziskave je bil ugotoviti, ali obstoječa razporeditev polnilnic podpira potrebe turistov glede na reliefne značilnosti območja. S pomočjo orodja ArcGIS Pro smo analizirali razdalje med turističnimi točkami in polnilnimi postajami in pri tem upoštevali nadmorske višine ter naklone območja. Rezultati so pokazali, da obstoječa razporeditev polnilnic ni povsod ustrezna, kar lahko vpliva na dostopnost in energetsko učinkovitost voženj z električnimi vozili. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da so potrebne prilagoditve razmestitve polnilnih postaj, zlasti v gorskih in gričevnatih območjih, kjer je relief bolj razgiban. Ključne besede: ArcGIS Pro, polnilne postaje, relief, turistična območja Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0 Celotno besedilo (6,59 MB) |
2. Načrtovanje zaklonišč v Sloveniji s programom ARCGIS PRO za primer trka asteroida : diplomsko deloPatricija Rijavec, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se podrobno posvetili ugotavljanju ustreznih lokacij za postavitev podzemnih zaklonišč po celotni Sloveniji za primer trka asteroida. Za to smo uporabili računalniški program ArcGIS Pro, ki nam je omogočil analizo in vizualizacijo prostorskih podatkov. Pri izbiri najustreznejših lokacij za zaklonišča smo upoštevali različne dejavnike. Med njimi so bili gostota hišnih številk stavbnih objektov, prometna infrastruktura in hidrografija. Gostota hišnih številk nam je pomagala določiti, kje bi bila zaklonišča najbolj potrebna, medtem ko sta prometna infrastruktura in hidrografija vplivali na izločevanje neustreznih lokacij zaklonišč. Na podlagi izbranih najustreznejših lokacij zaklonišč smo analizirali tudi dostopnost in časovne intervale evakuacij do njih. Vse postopke, ki smo jih opravili s pomočjo programa ArcGIS Pro, smo podrobno opisali. Poleg tega smo se na podlagi primera enega zaklonišča osredotočili na izzive, povezane z oskrbo s hrano, vodo in elektriko za obdobje petih let. Razpravljali smo o možnostih za pridobivanje sveže hrane med časom bivanja v zaklonišču, kot sta vrtnarjenje in vzreja kokoši. Poudarili smo tudi pomen pravilnega razporeda osebja in medicinskih zalog po zakloniščih. Ključne besede: lokacija, zaklonišče, GIS, trk asteroida, Slovenija Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4 Celotno besedilo (2,95 MB) |
3. Spatial modelling of modal shift due to COVID-19Simona Šinko, Klemen Prah, Tomaž Kramberger, 2021, izvirni znanstveni članek Opis: The outbreak of COVID-19 caused many changes in people's life. One of the most significant is the travel behaviour and transport mode choice. This study focus on the changes that the inhabitants of Vienna made in their travel choices because of the virus. The same research about spatial modelling the transport mode choice of commuters in Vienna was completed in 2019 and is a topic addressed in our previous work. Based on our developed methodology, this article indicates that public transport is not a dominant transport mode choice as it was before the virus outbreak.The main result of this paper is geographically defined areas of application of individual alternatives shown on the final map of modal shift in Vienna, which could provide theoretical support for policy-makers and transportation planners. For the city of Vienna, we found that the area of the city where cars are now used has increased, which certainly has a negative impact on air quality and life in the city. The advantage of the methodology is that it can also be applied to other cities in the world. Ključne besede: coronavirus, city traffic, urban mobility, transport mode choice, passenger transport, geographical methods, spatial modelling, city logistics, Vienna Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17 Celotno besedilo (2,71 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Optimal bus stops' allocation : a school bus routing problem with respect to terrain elevationKlemen Prah, Abolfazl Keshavarzsaleh, Tomaž Kramberger, Borut Jereb, Dejan Dragan, 2018, izvirni znanstveni članek Opis: The paper addresses the optimal bus stops allocation in the Laško municipality. The goal is to achieve a cost reduction by proper re-designing of a mandatory pupils' transportation to their schools. The proposed heuristic optimization algorithm relies on data clustering and Monte Carlo simulation. The number of bus stops should be minimal possible that still assure a maximal service area, while keeping the minimal walking distances children have to go from their homes to the nearest bus stop. The working mechanism of the proposed algorithm is explained. The latter is driven by three-dimensional GIS data to take into account as much realistic dynamic properties of terrain as possible. The results show that the proposed algorithm achieves an optimal solution with only 37 optimal bus stops covering 94.6 % of all treated pupils despite the diversity and wideness of municipality, as well as the problematic characteristics of terrains' elevation. The calculated bus stops will represent important guidelines to their actual physical implementation. Ključne besede: logistics, maximal covering problems, optimization, data clustering, Monte Carlo simulation, geographic information system (GIS), reduction of transportation costs, Laško, Slovenia Objavljeno v DKUM: 22.08.2024; Ogledov: 35; Prenosov: 9 Celotno besedilo (2,40 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Electric vehicle charging stations coverage : a study of SloveniaKlemen Prah, Mark Kmetec, Matjaž Knez, 2022, izvirni znanstveni članek Opis: To promote the penetration of electric vehicles (EVs), it is of great importance to plan and construct charging stations rationally. In this sense, the state of Slovenia's charging station coverage was analysed. Using discrete and network geographic information system (GIS) models, with ArcGIS software, the density of electric vehicle charging stations (EVCSs), geographic distribution, nearness along a street network, and clustering analyses were performed. A survey conducted among Slovenian users of EVs supported the GIS analysis. It was found out that the distribution of EVCSs has an east-northeast to west-southwest directional trend. Only 13% of EVCSs are accessible from the nearest motorway at a distance of 500 meters or less. An insight into intrinsic clustering structure revealed 11 clusters of EVCSs from which the most distinct is the cluster on the area of Ljubljana. The scientific contribution of the research is in the integration of GIS, spatial analysis and the results of a survey to study the coverage of EVCSs in a certain region. Spatial analyses are carefully selected, and, in complementarity, give a comprehensive picture of EVCSs coverage. The research is important for further spatial planning of EVCSs. Ključne besede: electric vehicles, electric vehicle charging stations, spatial analysis, geographic information systems, GIS, logistics, Slovenia Objavljeno v DKUM: 02.07.2024; Ogledov: 107; Prenosov: 8 Celotno besedilo (1,57 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. GIS pri načrtovanju in spremljanju migracijskih tokov : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaJan Kellner, 2023, diplomsko delo Opis: Za učinkovito spremljanje migracijskih tokov potrebujemo primerno orodje, ki bo omogočilo obdelavo in pregleden prikaz podatkov o migracijah. V naši raziskavi nas je zanimalo, kakšna je dodana vrednost orodja GIS, za spremljanje in načrtovanje migracijskih tokov. Zbrane migracijske podatke, povezane z vojno v Ukrajini, smo uredili in s pomočjo GIS (ArcGIS Pro 3.1.1), prikazali v obliki tematskih kart ter s pomočjo Microsoft Office Excela v obliki grafov. Rezultati so pokazali, da sta glavni prednosti GIS pri načrtovanju in spremljanju migracijskih tokov sledeči: osredotočenost na prostorsko/kartografsko prikazovanje podatkov ter podajanje geografskega konteksta. Ključne besede: GIS, migracijski tokovi, prikazovanje na karti, uporabnost GIS, vojna v Ukrajini Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 224; Prenosov: 10 Celotno besedilo (2,43 MB) |
7. Uporaba GIS pri ugotavljanju dostopnosti do lokacij objektov duhovne pomoči : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaNada Krmek, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na uporabo geografskih informacijskih sistemov za analizo dostopnosti do centrov duhovne pomoči v Mestni občini Ljubljana v primeru morebitnega vnovičnega zaprtja mesta ob nepredvidenih situacijah.
Človek je bitje odnosov in dialoga, zato so ljudje postali v času epidemije bolj prestrašeni in naveličani. Težje si pomagajo sami, zato se po pomoč še intenzivneje zatekajo v različne oblike duhovnosti.
Raziskali in podali smo opis obstoječe prometne infrastrukture, ki se nahaja na področju Mestne občine Ljubljana. V nalogi smo obravnavali različne verske objekte (Facilities) in uporabnike (Destinations), ki te objekte koristijo. Z geografskimi informacijskimi sistemi smo analizirali možnosti dostopa do njih in podali načine, kako do teh objektov priti na uporabniku in okolju čimbolj prijazen način, ob upoštevanju navodil o omejitvah gibanja. Ključne besede: dostop, duhovnost, Geografski informacijski sistem, prometna infrastruktura, mobilnost Objavljeno v DKUM: 12.02.2024; Ogledov: 346; Prenosov: 21 Celotno besedilo (5,79 MB) |
8. Analiza in predlog mreže mobilnih enot nujne medicinske pomoči na območju delovanja dispečerskega centra zdravstva Maribor : magistrsko deloMatevž Golob, 2022, magistrsko delo Opis: V praksi smo opazili, da je obstoječi sistem nujne medicinske pomoči precej centraliziran, zaradi tega nastajajo na posameznih območjih daljši dostopni časi. To lahko privede do razlik v dostopnosti nujne medicinske pomoči občanom na ruralnih območjih, ki so bolj oddaljena od mestnih središč oziroma začetnih izvoznih lokacij mobilnih enot nujne medicinske pomoči. Namen naloge je preučiti obstoječe stanje in predstaviti povprečne dostopne čase ekip do lokacij izrednih dogodkov ter izdelati identifikacijo potrebnega števila ekip za zagotavljanje dostopnih časov pod mejo, ki je pri 15 minutah. Na osnovi ugotovitev bomo oblikovali predlog za preoblikovanje mreže mobilnih enot nujne medicinske pomoči. Na ta način bomo pomagali zagotoviti enakomernejšo obravnavo in enakomernejše dostopne čase za vse prebivalce ne glede na lokacijo bivanja. Pri tem se bomo primarno oprli na geografske informacijske sisteme (GIS) in podatke, ki se med operativnim delom zbirajo v dispečerskem centru zdravstva Maribor. Ključne besede: nujna medicinska pomoč, GIS, izboljšanje dostopa s pomočjo GIS, pregled načinov optimizacije poti, večkriterijsko odločanje Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 543; Prenosov: 53 Celotno besedilo (5,29 MB) |
9. Uporaba geografskih informacijskih sistemov (GIS) pri načrtovanju poti javnega potniškega prometa na primeru Dunaja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaMarko Stojanovič, 2022, diplomsko delo Opis: Tako posamezniki kot tudi podjetja vsakodnevno uporabljajo računalniško programsko opremo za načrtovanje poti, bodisi za transport materiala ali pa za potovanje ljudi. V diplomski nalogi smo se vprašali, kako uporabna je lahko programska oprema ArcGIS for Desktop na primeru modela transportne mreže za območje Dunaja. Ob računalniškem delu smo se tudi osebno odpravili na Dunaj in izmerili čas vožnje z JPP za vnaprej določene poti. Po primerjanju izmerjenih podatkov z rezultati računalniškega modela smo ugotovili, da naš model ni tako natančen, kot bi si želeli, vendar smo prišli do spoznanj, zakaj je tako in kako bi model lahko izboljšali. Ključne besede: geografski informacijski sistemi, ArcGIS for Desktop, javni potniški promet (JPP), Google Maps, Dunaj Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 526; Prenosov: 38 Celotno besedilo (8,55 MB) |
10. Problematika določanja gps koordinat v prostoru s pomočjo identifikacijeTimitej Zorman, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu bomo poskušali rešiti problem napačno zabeleženih lokacij posod za odpadke v objektih posameznih naslovov. Najprej se bomo seznanili z organizacijo ter njihov pristop k izvajanju označevanja lokacij z identifikacijskimi napravami. Nato se bomo posvetili iskanju začetne napake identificiranja lokacij. Preučili bomo, kako so identificirali posode za odpadke v preteklosti ter uporabili te informacije za pomoč. Najprej bomo preverili zaupnost identifikacijskih naprav na vozilih, ki upravljajo delo praznjenja polnih posod z odpadki. Tako se bomo približali pravilni lokaciji prevzemnih mest posod. Nato bomo izbrali del terena, na katerem organizacija upravlja izpraznjevanje posod z odpadki, poiskali bomo pravilno identifikacijsko napravo za ugotavljanje lokacij ter stoječim posodam razbrali točno lokacijo, na katerih se nahajajo. Pridobljene podatke bomo primerjali s trenutnimi in razbrali razliko med razdaljami.
Prav tako želimo izvedeti, v kolikšni meri so lokacije prevzemnih mest ustrezne porabnikom storitev ter ali se lokacije časovno spreminjajo in jim določiti nespremenljivo lokacijo prevzemnega mesta.
Želimo optimizirati lokacije prevzemnih mest posod, tako da koristijo organizaciji za hitreje opravljeno delo ter primerjati pridobljene ugotovitve za hitrejši doseg rešitve. Ključne besede: lokacija, identifikacija, prevzemno mesto, posoda, optimizacija GPS Objavljeno v DKUM: 21.04.2021; Ogledov: 701; Prenosov: 37 Celotno besedilo (1,75 MB) |