| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Kratki geografski opis Moslavine
Nejc Pozvek, 2020, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Objavljeno v DKUM: 26.01.2024; Ogledov: 348; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (43,78 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Regijski park Pohorje : rešitev za naravovarstvene in razvojne izzive Pohorja?
Andrej Grmovšek, Nejc Pozvek, Tanja Lešnik Štuhec, 2021, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: turizem, Pohorje, ekologija, razvoj, zeleni turizem
Objavljeno v DKUM: 25.01.2024; Ogledov: 318; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (38,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Opis i analiza stanja projektnog područja
Nejc Pozvek, Barbara Pavlakovič Farrell, 2021, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 262; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (103,35 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Teritorialne kolektivne blagovne znamke : orodja razvoja podeželja v pametne, povezane in inovativne destinacije
Tanja Lešnik Štuhec, Urška Starc Peceny, Nejc Pozvek, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Domačini in turisti se vse bolj zavedajo vrednot zdravega načina življenja. Iščejo trajnostne, ustvarjalne, družbeno odgovorne prakse in izkušnje na področju nakupovanja hrane, storitev in turističnih proizvodov. Zelena pametna podeželska območja bodo vse pogostejša destinacija za turiste, ki se soočajo z epidemičnimi ukrepi zaradi COVID-19. Trendi kažejo, da si prizadevamo za razpršene, varne, poglobljene, pristne, zelene, vključujoče, izkustvene dogodivščine in rekreacijo v privlačnih naravnih okoljih. Teritorialne kolektivne blagovne znamke so pomembno orodje za razvoj podeželja in verižno povezane ponudnike, ki ponujajo kakovostne izkušnje z lokalno dodano vrednostjo. Destinacijske organizacije kot koordinatorji razvoja in trženja turizma in s tem povezanih dejavnosti odločilno vplivajo na prepoznavnost zelenih destinacij. Učinkovita uporaba novih tehnologij ima pri tem pomembno vlogo, kar smo raziskali tudi v projektu Turizem 4.0-obogatene turistične izkušnje. Celovita ciljna platforma omogoča povezljivost znotraj omrežja, komunikacijo med certificirano dobavno verigo in zbiranje podatkov ter komunikacijo v širokem spletnem okolju potencialnih javnosti, kar omogoča tudi usmerjanje prometa in turističnih tokov. Z rezervacijskim portalom, prodajno in logistično povezavo je mogoče ustvariti po meri izdelano certificirano ponudbo, njeno prodajo, dostavo in učinkovito spremljanje.
Ključne besede: blagovne znamke, kolektivne blagovne znamke, razvoj podeželja, pametne destinacije, mreženje, dobavne verige, turizem
Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 228; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Digitalizacija kulturne dediščine na primeru UNESCO vrednot v EU
Nejc Pozvek, Urška Starc Peceny, Boštjan Brumen, Maja Turnšek, Tjaša Alegro, Katja Kokot, Matevž Straus, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Raziskava v okviru projekta Turizem 4.0 je bila izvedena s ciljem ustvariti boljši pregled nad evropskim ekosistemom na področju digitalizacije kulturne dediščine % skozi prizmo razvoja turizma. Zanimalo nas je, kdo so ključni akterji, kakšni so odnosi med njimi in kakšni trendi na področju digitalizacije kulturne dediščine z namenom razvoja turizma; vse skupaj tudi skozi prizmo odziva na pandemijo korona virusa, kar je hkrati pred-stavljalo aktualizacijo raziskave glede na razmere, ob enem pa tudi ključno omejitev zaradi relativno slabega odziva. Ugotovljeno je bilo, da večina lokacij UNESCO vrednot uporablja tehnološko relativno manj zahtevne rešitve, katerih ni nadgrajevala v času pandemije; več pozornosti je bilo v tem času s strani upravljavcev izbrane dediščine namenjene inovativnim spletnim rešitvam. Te so bile ustvarjene tako s pomočjo specializiranih IT podjetij in strokovnjakov (tudi iz kreativnih in kulturnih industrij) kot brezplačnih/nizkocenovnih spletnih rešitev za podporo produktom, financirane iz raznolikih (v največji meri javnih) virov in ponujene v uporabo med pandemijo večinoma brezplačno. Delež spletnih obiskovalcev UNESCO vrednot se je v povprečju le minimalno povečal, bistveno pa je upadel na lokacijah samih. Izstopa potreba (in želja) po več sredstvih, znanja in povezovanja na področju digitalizacije dediščinskih vsebin.
Ključne besede: kulturna dediščina, digitalizacija, UNESCO, vrednote, tehnologija, turizem
Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 264; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Role of tourism in promoting geothermal energy : public interest and motivation for geothermal energy tourism in Slovenia
Barbara Pavlakovič Farrell, Milica Rančić Demir, Nejc Pozvek, Maja Turnšek, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: From household geothermal heat pumps to industrial geothermal heating and electricity production, geothermal energy is one of the most promising future climate change mitigation areas. This paper aims to analyse the potential role that the tourism industry has in the promotion of geothermal energy. Although general knowledge and understanding of geothermal energy is often relatively low, geothermal energy tourism has the potential to encourage the public to use and learn about geothermal energy and its applications. The paper first provides a theoretical conceptualisation of geothermal energy tourism at the energy production level and energy usage level. Empirical results from an online survey amongst a sample of the Slovenian population show that there is a reasonably strong interest in geothermal energy tourism, correlating with the public image of geothermal energy. The study furthermore identified three main motivational factors for energy tourism: the first is "Knowledge," followed by "Having fun," with the lowest level on the motivational factor being "Self-recognition." The paper finally provides future recommendations on geothermal energy tourism as a tool for wider public acceptance but also knowledge on the potential risks of geothermal energy as a sustainable energy source.
Ključne besede: climate change mitigation, geothermal energy, industrial tourism, energy tourism, public interest, social acceptance
Objavljeno v DKUM: 23.01.2024; Ogledov: 303; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (553,23 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Raziskava izbranih teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk, oblikovanih po modelu 'Izvorno slovensko'
Nejc Pozvek, Tanja Lešnik Štuhec, 2021, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Raziskava izbranih šestih teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk zajema tri sklope: v prvem delu so na podlagi poglobljenih intervjujev predstavljeni delo in stališča upravljavcev oziroma skrbnikov znamk, v drugem delu je izvedena anketa s ponudniki z znamkami certificirane ponudbe in v tretjem delu anketa s kupci produktov, certificiranih z znamko. Ključna ugotovitev raziskave je relativno visoko zadovoljstvo vseh skupin deležnikov s sistemom certificiranja oziroma zgodbo, ki se razvija v okviru modela 'Izvorno slovensko', prepoznani pa so tudi nekateri izzivi. Slednji so naslovljeni v poglavju, ki podrobno razčleni predloge nadgradnje sistema certificiranja.
Ključne besede: kolektivne blagovne znamke, upravljanje, mnenja ponudnikov, mnenja kupcev, model 'Izvorno slovensko'
Objavljeno v DKUM: 22.01.2024; Ogledov: 315; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (928,08 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Adapting the wellness offer in Slovenian spas to the new COVID-19 pandemic conditions*
Milica Rančić Demir, Barbara Pavlakovič Farrell, Nejc Pozvek, Maja Turnšek, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: The COVID-19 pandemic has had a markedly negative impact on global tourism and, on the other hand, has offered new opportunities for researchers to analyze the resilience of the tourism industry in such conditions. Recently, several scientific articles have emerged claiming that the COVID-19 pandemic could represent an opportunity for significant changes in tourism. This refers to changing practices at several levels and spreading new ethical principles. The pandemic has also made people aware of the importance of “well-being”. Even without a pandemic, wellness tourism has been one of the fastest-growing types of tourism in recent years. In all parts of the world, including Slovenia, natural spas have tried to adapt to new conditions during the COVID-19 pandemic. Our analysis confirms that visitors to Slovenian spas strongly support introducing new/alternative activities and thus the dispersion of visitors to several locations. They showed the greatest interest in visiting nature in the vicinity of spas, which is also expected as a result of the closure during the pandemic. The purpose of our article is to give suggestions for offering alternative activities in Slovenian natural spas. However, adapting the wellness offer in spas should ensure that the basic traditional principles of wellness are maintained.
Ključne besede: Wellnes, offer, Slovenia, spas, COVID-19
Objavljeno v DKUM: 16.01.2024; Ogledov: 339; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Strateško načrtovanje v turizmu - izhodišča za pristop k pripravi strategije razvoja turizma občine Hrastnik : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Anamari Pušnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Glede na stanje turizma v Hrastniku, ki je trenutno v začetni fazi, smo pripravili izhodišča, ki bodo služila lažjemu nadaljnjemu načrtovanju in bodo podlaga pobudam vodstva občine. Prvi del diplomskega dela predstavlja teoretičen pogled na načrtovanje turizma, kjer smo preučili teoretična izhodišča destinacijskega managementa na področju strateškega razvoja turizma. Analizirali smo proces načrtovanja in predstavili pomembnost strateškega načrtovanja za turistično destinacijo. Na temelju teoretičnega dela naloge ter kvalitativne in kvantitativne raziskave smo v praktičnem delu diplomskega dela oblikovali osnutek strategije razvoja turizma v Hrastniku in ob tem demonstrirali proces priprave tovrstnega dokumenta. Zbrali smo potrebne podatke, jih interpretirali in analizirali trenutno stanje turizma v občini. Na podlagi opravljene analize in ob pomoči izsledkov intervjujev z deležniki vseh treh stebrov, prav tako tudi izsledkov anketnega vprašalnika med domačini, smo pripravili SWOT in primerjalno analizo. Opredelili smo vizijo in cilje razvoja turizma v Hrastniku ter predlagali strateške aktivnosti in ukrepe, ki jih lahko implementiramo za razvoj turistične ponudbe v okviru terminskega in finančnega načrta strategije.
Ključne besede: Strategija, razvoj turizma, strateško načrtovanje, turistično načrtovanje, Hrastnik
Objavljeno v DKUM: 09.01.2024; Ogledov: 515; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

10.
Izzivi visokogorskega turizma na območju Mount Everesta in predlogi za trajnostni razvoj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Nika Iza Jarc, 2023, diplomsko delo

Opis: Visokogorje zaradi svoje opaznosti k sebi privablja obiskovalce že od pradavnine. Sprva, zgolj zaradi nabiralništva ali iskanja krajših poti in kasneje vse bolj zaradi raziskovanja, tekmovanja v pristopanju na najvišje vrhove, iskanja posebne izkušnje, pustolovščine in odmika od vsakdana. Poleg motivov za obisk so se spremenili tudi tipi obiskovalcev, kar je s seboj prineslo številne prilagoditve in nekatere nepovratne spremembe na ranljivih visokogorskih območjih. Diplomsko delo se osredotoča na spremembe, prilagoditve in problematike na visokogorskem območju Mount Everesta in jih obravnava skozi tri stebre trajnosti. Povzame definicijo visokogorskega turizma njegov razvoj, obseg in izzive. Podrobneje predstavlja Nepal z Everestom, Šerpami, dolino Kumbu in proučuje negativne ter pozitivne vplive turizma na tamkajšnje okolje in življenje. Skozi diplomsko delo ugotavljamo, kako bi turizem v visokogorju moral potekati, da bi lahko bil skladen z načeli trajnostnega razvoja, in obravnavamo primere dobrih praks iz podobnih okolij. S kvalitativno raziskavo v diplomskem delu raziskujemo, kako na problematiko, izzive in pozitivne lastnosti turizma v visokogorju reagirajo strokovnjaki in udeleženi v tovrstnih dejavnostih. S pomočjo pridobljenih informacij predlagamo možne rešitve za bolj trajnostni visokogorski turizem na območju Everesta in podobnih destinacijah.
Ključne besede: visokogorski turizem, Mount Everest, trajnostni razvoj, vplivi turizma
Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

Iskanje izvedeno v 15.98 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici