| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 95
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Boks in moralna vzgoja : magistrsko delo
Timotej Pučko, 2024, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je ugotoviti, ali vadba boksa in trener boksa vplivata na moralo in moralne vrednote, ter ugotoviti pomembnost vloge boksa v kulturni in družbeni zgodovini starega veka in sodobne zgodovine. Metodologija je sestavljena iz teoretičnega raziskovanja, analize pisnih virov in kvantitativne raziskave s tremi vprašalniki: vprašalnik o boksu, YSVQ-2 (Lee idr., 2008) in MCT (Lind, 2014). Za statistično analizo podatkov smo uporabili program SPSS. V raziskavi je sodelovalo 104 boksarjev in boksark iz osmih slovenskih boksarskih klubov. Spoznali smo, da je boks imel in ima pomembno vlogo v kulturni in družbeni zgodovini. Niti starost, čas treniranja in pogostost treniranja boksa na teden ne vplivajo na moralno kompetentnost in moralne vrednote boksarjev. Udeleženci so poročali o pozitivni spremembi v moralnem vedenju in presojanju po začetku treniranju boksa ter večina (62,6 %) jih spada v skupino z nizko moralno kompetentnostjo, medtem ko 16,2 % boksarjev izkazuje visoko moralno kompetentnost. Najpomembnejši lastnosti in posledici vadbe boksa sta disciplina in samonadzor, ki sta temelja moralne vzgoje. Avtoriteta, vzgled in prenos vrednot ter moralno vzdušje so pomembna sredstva boksarskega trenerja za moralno vzgojo.
Keywords: boks, morala, moralna vzgoja, moralne vrednote, moralna kompetentnost
Published in DKUM: 28.03.2024; Views: 151; Downloads: 15
.pdf Full text (3,05 MB)

2.
Položaj žensk v državah islamskega sveta na primeru Kuvajta in Turčije : magistrsko delo
Tina Bobek, 2024, master's thesis

Abstract: V nalogi smo obravnavali položaj in vlogo žensk v državah islamskega sveta. Osredotočili smo se na državi Kuvajt in Turčijo. Raziskovali smo položaj in vlogo žensk v državah islamskega sveta skozi posamezna zgodovinska obdobja. Zanimalo nas je, kako se je položaj žensk v islamskem svetu spreminjal, kakšen vpliv je na to imel pojav islama in kako se položaj ter vloga žensk v državah islamskega sveta kažeta danes. Uporabili smo kvalitativni metodi raziskovanja, in sicer polstrukturiran intervju in analizo zgodovinskih virov. Vloga in položaj žensk v državah islamskega sveta sta se skozi različna zgodovinska obdobja spreminjala. V preteklih zgodovinskih obdobjih so ženske v družbi imele pomembnejše vloge in položaje kot danes, nikoli niso uživale popolne svobode. V preteklih zgodovinskih obdobjih so ženske imele bolj aktivno vlogo v družbi. V določeni meri je na te spremembe vplival islam, v kombinaciji s kulturo. Kot pereča problematika za ženske se kažeta izključenost iz javnega življenja ter političnega odločanja. Udeleženke intervjujev kot problematično izpostavljajo vključitev žensk na trg dela in povečano nasilje nad ženskami v družbi. Intervjuvanke so mnenja, da je do največjih izboljšav prišlo na področju izobrazbe za ženske in njihove participacije v politiki. Kuvajtska družba se v primerjavi s turško kaže kot bolj strpna in naprednejša za ženske. Turška družba na drugi strani kaže znake nazadovanja za ženske, predvsem na področju politične participacije in udejstvovanja v javni sferi. V obeh državah ostajajo prisotne neenakosti med spoloma v družbi.
Keywords: islam, položaj žensk, Turčija, Kuvajt, intervju, neenakost, neenakost med spoloma, kultura, religija, islamske države, islamski svet, ženske
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 265; Downloads: 96
.pdf Full text (2,25 MB)

3.
Irak pod Sadamom Huseinom : magistrsko delo
Nataša Dokl, 2023, master's thesis

Abstract: Državo Irak, kot jo poznamo danes, je oblikoval Zahod na čelu z Združenim kraljestvom v 20. letih 20. stoletja. Skozi zgodovino novonastale države in hkrati umetne tvorbe so se zvrstili številni avtokratski režimi, ki so doživeli svoje vzpone in padce. Vrhunec teh režimov predstavlja diktatura Sadama Huseina, ki je močno zaznamovala zgodovino in razvoj Iraka od leta 1979 dalje. Magistrska naloga v središče postavlja obdobje druge vladavine baasističnega režima v Iraku, natančneje politični režim Sadama Huseina, ki je temeljil na popolni pokorščini, pokroviteljstvu oziroma nagrajevanju in neusmiljenemu terorju do nasprotnikov režima. V ospredje so postavljene Sadamove usodne politične odločitve, ki so najbolj vidne v ozemeljskih in gospodarskih težnjah, kot sta iransko-iraška vojna in zalivska vojna. Daljnosežne posledice njegovih odločitev so bile na koncu najbolj pogubne za iraško ljudstvo, ki je umiralo zaradi humanitarne krize. Prav takšen brezkompromisen režim, ki so mu (večinoma zvesto) sledili sunitska elita, baasistična stranka in varnostni ustroj države, je Sadamu omogočil, da je Iraku vladal dlje kot kdor koli pred njim. Država je bila že od svojih začetkov prava mešanica verskih in etničnih skupnosti. V številčni premoči so dejansko bili šiiti, čeprav so bili suniti tisti, ki so bili privilegirani in vladali v Iraku vse do Sadamovega padca. Najpogostejši in najbolj krvavi spopadi so bili s šiiti na jugu in s Kurdi na severu. Odločilno vlogo je v zgodovini Iraka odigral tudi Zahod. V iransko-iraški vojni je Irak užival podporo Zahoda, popolnoma drugačna zgodba pa je bila ob iraški okupaciji Kuvajta, po kateri so začele ZDA in Združeno kraljestvo voditi do Iraka agresivnejšo politiko. Leta 2003 je sledil napad na Irak, kateremu je dobršen del sveta nasprotoval. Za realnejši oris odziva mednarodne in še posebej ameriške javnosti na napad je vključen tudi ameriški časnik The New York Times, ki je poročal o Iraku s političnega in vojaškega vidika, čeprav na začetku manj kritično. Po Sadamovem ujetju, sojenju in usmrtitvi je sledila v Iraku borba za oblast, iz katere so se zmagoslavno povzpeli šiiti, ki še danes vladajo v negotovi, nestabilni, a svobodnejši državi.
Keywords: Sadam Husein, Irak, baasistična stranka, suniti, šiiti
Published in DKUM: 21.08.2023; Views: 382; Downloads: 41
.pdf Full text (1,67 MB)

4.
Poznavanje zgodovine juda med slovenskimi judoisti
Tina Pestotnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Judo je borilna veščina, ki izvira iz Japonske, danes pa je razširjena po petih celinah in več kot 200 državah. Po podatkih Mednarodne judo zveze se s tem športom ukvarja med 8 in 9 milijonov ljudi. Judo je leta 1882 ustanovil Jigoro Kano. Na začetku je bila borilna veščina zasnovana kot samoobramba in izobraževalni sistem, s katerim bi razvijali fizične, moralne in intelektualne sposobnosti. Poučeval naj bi se v treh oblikah: randori, kate in mondo. V ta šport so bile že od začetka vključene tudi ženske, vendar v omejeni obliki. Zgodovina juda je pomemben del športa in tradicije, zato bi jo kot osnovo moral usvojiti vsak judoist. Poznavanje zgodovinskih dosežkov in dogodkov, ki so privedli do juda, kot ga poznamo danes, je osnova za rast in nadaljnji razvoj tega športa. Diplomsko delo je sestavljeno iz predstavitve juda, Jigora Kana, začetkov juda, prvih tekmovanj in sodniških pravil, začetka in razvoja juda v Sloveniji, vključevanja žensk in oseb s posebnimi potrebami v judo ter manj poznanih oblik juda – kat. Na koncu so predstavljeni najpomembnejši judoisti in nosilci najvišjih pasov v Sloveniji in svetu. V empričnem delu je na podlagi ankete z vprašalnikom podana interpretacija rezultatov.
Keywords: judo, zgodovina juda, Jigoro Kano
Published in DKUM: 16.02.2023; Views: 344; Downloads: 30
.pdf Full text (2,05 MB)

5.
Od neuspešnega nasilnega do uspešnega nenasilnega boja: od upora sepojev do osamosvojitve Indije : od upora sepojev do osamosvojitve Indije
Martin Utroša, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu primerjamo neuspešnost nasilnega in uspešnost nenasilnega boja v Indiji. Obravnavamo obdobje od upora sepojev leta 1857 do osamosvojitve Indije leta 1947. Indijska podcelina je od 17. stoletja dalje bila pod Britansko vzhodnoindijsko družbo, katera si je postopoma priključevala številne province in izpodrinila moč tamkajšnjega mogulskega imperija ter drugih vladarjev podceline. Britanska represija nad domačini in nespoštovanje tamkajšnjih verskih tradicij sta vodili do upora sepojev (indijskih vojakov družbe) leta 1857. Upor so Britanci krvavo zatrli, indijske muslimane pa so označili kot krivce za upor, ker so Britanci bili pristranski do hindujcev. Odnos med muslimani in hindujci se je zaradi tega poslabšal, medtem ko se je odnos med muslimani in Britanci proti koncu 19. stoletja izboljšal. Zaradi dviga indijskega nacionalizma v drugi polovici 19. stoletja je bil ustanovljen Indijski nacionalni kongres, ki naj bi zastopal interes indijskega prebivalstva, vendar je muslimanski del bil slabo zastopan, zato so muslimani v začetku 20. stoletja ustanovili Muslimansko ligo. Med prvo svetovno vojno leta 1915 se je v Indijo vrnil Mahatma Gandhi. Leta 1920 je začel svoje gibanje nenasilnega boja za indijsko neodvisnost. S programi nekooperacije, državljanske neposlušnosti in številnih gladovanj je prepričal Indijski nacionalni kongres, da je prevzel njegove metode in se pretvoril v pravo politično stranko. Gandhi in Mohammed Ali Jinnah, kasnejši predsednik Muslimanske lige, sta v začetku 20. stoletja stremela k enotni neodvisni Indiji, vendar je sčasoma nastala ideja o ločeni muslimanski državi v 30-ih letih 20. stoletja. Posledično sta nastali dve ločeni državni entiteti, Indija in Pakistan, oba dominiona Velike Britanije.
Keywords: Indija, upor sepojev, vzhodnoindijska družba, britanski radž, Mahatma Gandhi, osamosvojitev
Published in DKUM: 06.01.2023; Views: 761; Downloads: 71
.pdf Full text (4,08 MB)

6.
Analiza stripa kot didaktičnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki pri predmetu zgodovina : magistrsko delo
Jure Čufer, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi bomo analizirali učinkovitost stripa kot didaktičnega pripomočka pri delu z nadarjenimi dijaki. Učna tema, ki jo bomo prek stripa obravnavali, je Hladna vojna. V teoretičnem delu bomo s pomočjo znanstvene in strokovne literature opredelili, kdo so nadarjeni dijaki in kako jih identificiramo, predstavili bomo načine dela z njimi in se podrobneje posvetili dijakom, nadarjenim za zgodovino. Opredelili bomo tudi zakonitosti stripa, ga predstavili kot didaktični pripomoček in predstavili učno temo Hladna vojna. Empirični del magistrske naloge bomo opravljali na Gimnaziji Franceta Prešerna v Kranju z nadarjenimi dijaki četrtih letnikov pri zgodovini. V raziskovalnem delu bo na podlagi pedagoške neeksperimentalne metode in analize stripa načrtovano, izvedeno in evalvirano učno delo uporabe stripa kot didaktičnega pripomočka za usvajanje zgodovinske učne vsebine hladne vojne z nadarjenimi dijaki četrtih letnikov Gimnazije Franceta Prešerna Kranj. S pomočjo anketnega vprašalnika »Strip kot didaktični pripomoček pri pouku zgodovine za nadarjene dijake v četrtem letniku gimnazije pri učni temi Hladna vojna« in analize odgovorov nadarjenih dijakov četrtih letnikov bo v nalogi pridobljeno mnenje sodelujočih v pedagoškem eksperimentu o uporabi stripa kot didaktičnega pripomočka pri obravnavi učne teme Hladna vojna. Sledila bo analiza mnenj nadarjenih dijakov in evalvacija opravljenega dela. Sklepne ugotovitve bomo osnovali na podlagi celotnega didaktičnega procesa.
Keywords: zgodovina, nadarjeni dijaki, didaktični pripomoček, strip
Published in DKUM: 19.10.2022; Views: 541; Downloads: 50
.pdf Full text (2,21 MB)

7.
Prehod iz zaprte fevdalne v odprto imperialno družbo na Japonskem : magistrsko delo
Luka Kovač, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo preverjali, kako je na Japonskem potekalo odpiranje države na zahod in prehajanje iz starega fevdalnega sistema v imperialni in demokratični sistem. Japonska družba je bila dolgo v primežu šogunata Tokugava (Tokugawa). To obdobje je bilo sicer stabilno, vendar se je vse bolj začelo kazati nezadovoljstvo v prvi vrsti nezadovoljnih kmetov, saj razvoja kmetijstva v dotičnem obdobju praktično ni bilo. Posebno pozornost smo namenili cesarju Meidžiju in njegovem spreminjanju politične, družbene in gospodarske zgradbe države. V tem obdobju je bila omenjena tranzicija v državi najvidnejša. V magistrskem delu smo se ukvarjali predvsem z delovanjem omenjenega cesarja, saj menimo, da lahko s pomočjo obdobja njegovega delovanja najbolje ponazorimo glavne teme, in sicer spreminjanje politične sheme, gospodarstva in uprave ter postopno odpiranje države zunanjim vplivom. V času obdobja Meidži je bila Japonska vpeta tudi v dva spora, in sicer z Rusijo in (veliko hujši) z glavno azijsko tekmico, Kitajsko. Raziskovali smo tudi obdobje Tajšo (Taisho), ki je trajalo med leti 1912 in 1926. V obdobju Tajšo smo v ospredje postavili delovanje novonastalega parlamenta in različnih predsednikov vlad. Zaradi močno bližajočega se časa prve svetovne vojne smo obravnavali tudi Japonsko v času vojne in njen vpliv med zavezniškimi državami. Nazadnje smo spregovorili še o nekaterih specifičnih temah, kot so položaj žensk v povojni Japonski, tradicionalna japonska vera in nastop mladega regenta Hirohita, ki bo odigral izredno pomembno vlogo v sledečem zgodovinskem obdobju, še posebej v času druge svetovne vojne.
Keywords: Tokugava šogunat, fevdalizem, cesar Meidži, imperializem, cesar Tajšo, demokracija, prva svetovna vojna, cesar Hirohito
Published in DKUM: 12.10.2022; Views: 620; Downloads: 74
.pdf Full text (2,39 MB)

8.
Razvoj in evolucija nogometnih formacij ter taktika svetovnih prvenstev 1930-1950 : diplomsko delo
Marko Škrlec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o nastanku in razvoju nogometne taktike ter o njenih igralnih sistemih. Glavni problem oziroma glavna tema diplomske naloge so svetovna prvenstva med 1930 in 1950, torej kako je bilo s taktiko v času druge svetovne vojne.
Keywords: Nogomet, svetovno prvenstvo, taktika, sistemi, formacije
Published in DKUM: 10.06.2022; Views: 762; Downloads: 37
.pdf Full text (10,41 MB)

9.
Lokalizacija učenja na primeru geografije in zgodovine Oplotnice : magistrsko delo
Anja Regoršek, 2022, master's thesis

Abstract: Šola mora biti prostor povezan z okoljem, v katerem se nahaja. Njena naloga je, da pri učencih vzpodbudi zanimanje za domači kraj. Menimo, da imajo učitelji geografije in zgodovine precej možnosti za vključevanje lokalnega okolja kot vir poučevanja. Učencem med drugim nudijo priložnost, da se učijo zunaj razreda, kjer na konkretnih primerih dobijo pomembne izkušnje za življenje. Posebno prednost učenja v lokalnem okolju vidimo v uporabi inovativnih učnih pristopov, kjer učenci aktivno sodelujejo v procesu učenja. Ob ustaljenem vsakodnevnem načinu dela v šoli namreč potrebujejo dodatno motivacijo. Hkrati razvijajo in pridobijo številne pomembne izkušnje, kot so samostojnost, ustvarjalnost, kritično mišljenje, sodelovalno delo, komunikacijske spretnosti, uporaba IKT tehnologij in še več. Z aktivnostmi tudi bogatijo življenje v lokalni skupnosti. Pogovori z učiteljicami geografije in zgodovine so nam dali vpogled o vključevanju lokalnih tematik pri pouku. Podale so mnenje o vrednosti teh vsebin, izkušnjah in omejitvah, ki jih ovirajo pri pogostejšem vključevanju. V nadaljevanju smo oblikovali konkretiziran primer dvodnevnega projektnega dela na primeru geografije in zgodovine občine Oplotnice. Projektno delo smo naslovili z naslovom oplotniške himne Tu smo doma, priporočljiva je izvedba v 9. razredu. Predstavili smo pregled organizacije dela, vse od iniciative z oblikovanjem projektne teme do predstavitve dosežkov in ovrednotenja dela. Izdelali smo primer učne priprave in šestih delovnih listov, preko katerih učenci raziskujejo in spoznavajo svoj domači kraj.
Keywords: lokalna geografija, krajevna zgodovina, projektno učno delo, občina Oplotnica
Published in DKUM: 07.04.2022; Views: 908; Downloads: 116
.pdf Full text (3,47 MB)

10.
Formativno spremljanje v šoli s poudarkom na namenih učenja in kriterijev uspešnosti pri pouku zgodovine : magistrsko delo
Tina Troha, 2022, master's thesis

Abstract: Formativno spremljanje je pristop k poučevanju, ki spodbuja vseživljenjsko učenje. Učenci imajo pri formativnem spremljanju osrednjo vlogo, niso več le poslušalci udeleženci. Formativno spremljanje spodbudi njihovo sodelovanje pri pouku in jim pomaga k razumevanju snovi na globlji ravni. V teoretičnem delu smo predstavili inovativne pristope poučevanja, formativno spremljanje ter element nameni učenja in kriteriji uspešnosti. V praktičnem delu pa smo opravili analizo anketnih vprašalnikov o uporabi formativnega spremljanja v praksi. Namen magistrske naloge je bil raziskati vpliv formativnega spremljanja, še posebej namenov učenja in kriterijev uspešnosti pri pouku zgodovine. Cilj je bil izvesti anketo med učenci, dijaki in učitelji, da smo pridobili vpogled uporabe formativnega spremljanja v praksi. V anketi je sodelovalo 235 učencev, 93 dijakov in 68 učiteljev. Analize so pokazale, da so tako učenci in dijaki kot učitelji seznanjeni s formativnim spremljanjem. Poznavanje namenov učenja in kriterijev uspešnosti je med učenci in dijaki manjše. K temu zagotovo pripomore tudi to, da učitelji ne uporabljajo teh dveh izrazov, ko jim posredujejo cilje. Učitelji elemente formativnega spremljanja pogosto uporabljajo, še najpogosteje povratno informacijo. Nameni učenja in kriteriji uspešnosti pa so med najmanj pogosto uporabljenimi.
Keywords: formativno spremljanje, nameni učenja in kriteriji uspešnosti, primeri namenov učenja in kriterijev uspešnosti v praksi
Published in DKUM: 05.04.2022; Views: 1165; Downloads: 198
.pdf Full text (3,63 MB)

Search done in 10.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica