1. Razvoj platforme za podporo spletnim skupnostim : diplomsko deloNejc Podvratnik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je izdelava prototipa platforme, ki omogoča odgovarjanje in postavljanje vprašanj prijavljenim uporabnikom. Opisan je postopek, kako motiviramo uporabnika s pomočjo igrifikacije. Našteti so že obstoječi sistemi za podporo spletnim skupnostim. Vsebuje kratek opis tehnologij in orodij, s katerimi je platforma izdelana. Predstavljena in razložena sta izgled in funkcionalnost čelnega dela kot tudi zalednega dela in podatkovne baze. V zadnjem delu je prikazan postopek testiranja aplikacije. Keywords: platforma, hibridna aplikacija, igrifikacija Published in DKUM: 21.10.2022; Views: 410; Downloads: 32 Full text (2,37 MB) This document has many files! More... |
2. Regeneracija območja Ivarčkega jezera : magistrsko deloLea Podvratnik, 2020, master's thesis Abstract: Ivarčko jezero je naravno jezero, ki je s svojimi 645-timi metri najnižje slovensko ležeče alpsko jezero. Nekoč je bilo znano kot biser Koroške, a danes propada. Le redko se mu še približa naključni mimoidoči, čeprav so še nedavno sem zahajale množice turistov. Na tem območju želimo poustvariti duh starega časa. Zasnujemo arhitekturo – restavracijo in wellness center, ki ne bosta obremenjevala narave, temveč bosta z njo sobivala. Postavljena bosta izključno na mestih, kjer so že bili storjeni posegi v naravo. Sledili smo načelu, da narava narekuje arhitekturo, določa njeno gradnjo in prevlada nad njo. Keywords: arhitektura, regeneracija, Ivarčko jezero, Kotlje, wellness Published in DKUM: 07.02.2020; Views: 1528; Downloads: 390 Full text (69,57 MB) |
3. The Influence of Styrian and Upper Carniola Dialects on the Pronunciation of English of Slovene StudentsDominika Podvratnik, 2018, master's thesis Abstract: The master’s thesis considers the influence of Styrian and Upper Carniola dialect on the pronunciation of English of Slovene students. Various factors influence the Slovene students’ pronunciation of English. The influence of mother tongue on the Slovene students’ pronunciation of English has been firmly established. However, it is only logical to think that dialect also has an important influence on the Slovene students’ pronunciation of English. The purpose of the research is to determine the influence of Styrian dialect and Upper Carniola dialect on the pronunciation of English of Slovene students. The master’s thesis strengthens the evidence for dialect influence, observes the extent of dialect influence in both dialect areas, determines in which area the dialect influence on the pronunciation of English is more visible and identifies the reasons for such influence. The research employs various research methods. Contrastive analysis is used to compare the sound systems of Upper Carniola and Styrian dialect with the sound system of British English. Based on the findings of the contrastive analysis words are chosen and organised in a test which is used for obtaining samples for analysis. Fieldwork is then carried out. Auditory analysis of samples includes listening to audio material and producing phonemic transcriptions, which concludes with statistical analysis of data. The results show that both Upper Carniola and Styrian dialect significantly influence the pronunciation of English of Slovene students. Dialect influence is slightly more prevalent in the Styrian dialect region, especially in the case of RP English /e/ and /ʊ/. Slovene students of English speak interlanguage and their interphonology rules mostly stem from English phonological rules. Keywords: Upper Carniola dialect, Styrian dialect, contrastive analysis, error analysis, interlanguage Published in DKUM: 23.10.2018; Views: 1431; Downloads: 143 Full text (1,06 MB) |
4. Reprezentacije žensk in moških v književnih besedilih v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šoleDominika Podvratnik, 2018, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava reprezentacije žensk in moških v predlaganih proznih književnih besedilih za obravnavo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju OŠ. Otroška književnost predstavlja pomemben dejavnik spolne socializacije, saj otroci skozi književna besedila spoznavajo družbene norme in vrednote, ki se nanašajo na družbeni spol. Namen magistrskega dela je ugotoviti, v kolikšni meri in na kakšen način so reprezentacije moških in žensk v predlaganih proznih književnih besedilih seksistične. Analiza izbranih proznih književnih besedil je bila kvantitativna in kvalitativna. V kvantitativno analizo so bila vključena vsa prozna književna besedila, ki so v Učnem načrtu za slovenščino v osnovni šoli (2011) predlagana za obravnavo v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Kvantitativna analiza je zajemala razmerje med deležema avtorjev in avtoric, ki so vključeni na seznam predlaganih proznih književnih besedil, ter razmerje med deležema glavnih oseb moškega in ženskega spola. Kvalitativna analiza je vključevala preučevanje različnih vidikov seksizma v izbranih proznih književnih besedilih s pomočjo vprašalnika Vidiki seksizma v otroški književnosti (Diekman in Murnen, 2004). Vzorec za kvalitativno analizo je bil omejen na devet proznih književnih besedil. Rezultati kvantitativne analize so pokazali, da je na seznam predlaganih proznih književnih besedil vključenih skoraj trikrat več avtorjev kot avtoric. Prav tako so v obravnavanih proznih besedilih glavne književne osebe pogosteje dečki/moški kot deklice/ženske. Rezultati kvalitativne analize so pokazali, da so reprezentacije moških in žensk v obravnavanih proznih književnih besedilih večinsko seksistične. Seksistične reprezentacije spolov se najpogosteje pojavljajo na področju moško stereotipnih poklicnih dejavnosti. Tako moški kot ženski književni liki prevzemajo stereotipne osebnostne značilnosti in družbene vloge nasprotnega spola, vendar rezultati nakazujejo, da je to v nekoliko večji meri značilno za moške književne like. Keywords: otroška književnost, seksizem, spolni stereotipi, spolna socializacija, reprezentacije Published in DKUM: 10.10.2018; Views: 1659; Downloads: 244 Full text (1,34 MB) |
5. IMPLEMENTACIJA CIP (CAPITAL IMPROVEMENT) V LOGISTIČNI SISTEM PODJETJA ODELO SLOVENIJA D. O. O.Monika Strojanšek Podvratnik, 2016, undergraduate thesis Abstract: Pisalo se je leto 2009, ko se je začela kriza v avtomobilski industriji, vendar je bil to šele začetek krize, ki je »udarila« po vsem svetu. Prodaja avtomobilov je začela upadati, temu pa so sledile tudi druge industrije po svetu. Na udaru so bila tudi slovenska podjetja.Na udaru so bila tudi slovenska podjetja. Eno izmed teh podjetij je bilo odelo Slovenija d.o.o., ki je imelo na izbiro dve možnosti, kako se najbolje izogniti krizi. Ali se odloči za najboljšo in najbolj učinkovito kratkoročno rešitev in začne odpuščati delavce na veliko ter zmanjša obseg proizvodnje ali pa še enkrat preuči svoje stroške in poišče načine, kako bi jih lahko zmanjšali.
Našli so pot, ki je obetala veliko, hkrati pa je zahtevala veliko učenja na novo in vpeljevanja novih metod, za kateredo takrat še niso slišali, kaj šele poznali. Ena takih metod je bila implementacija CIP-a (Capital Improvement Plan). Keywords: CIP, Metoda 5S, Metoda TPM, Metoda S.M.E.D. Published in DKUM: 08.08.2016; Views: 1189; Downloads: 99 Full text (1,23 MB) |
6. ESTETSKOST PLESNEGA IZRAŽANJA OTROK V STAROSTI OD 7 DO 9 LETTjaša Podvratnik, 2014, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela Estetskost plesnega izražanja otrok v starosti od 7 do 9 let je s pomočjo teoretičnih izhodišč, ob opazovanju plesnega izražanja otrok, poiskati tiste sekvence plesa, ki vplivajo na estetsko vrednotenje.
Naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu so predstavljene razsežnosti estetike nasploh in znotraj umetnosti, natančneje plesa. Zanimalo nas je, na kakšen način doživljamo in vrednotimo lepoto. Z vzgojno-izobraževalnega vidika smo se poglobili v iskanje pomena estetske vzgoje za otroke in vloge odraslih pri estetski vzgoji ter ugotavljali kateri so tisti dejavniki, ki dajejo plesu estetsko vrednost.
O estetiki je več govora s filozofske perspektive, o prisotnosti in izraznih lastnostih estetike v plesu pa ni na voljo dovolj sodobne literature. Zato je bila uporabljena tudi literatura starejše izdaje, s pomočjo katere smo lahko podrobneje raziskali temo.
V empiričnem delu smo z analizo plesov desetih deklic, starih od 7 do 9 let, ugotavljali, na katere elemente moramo biti pozorni za čim boljši vpogled v upoštevanje zakonitosti gibalnega gradiva pri plesnem ustvarjanju. Prav tako smo želeli odkriti ali uporaba gibalnega gradiva ključno vpliva na estetsko vrednotenje plesa. Raziskava je pokazala, da stopnja upoštevanja zakonitosti gibalnega gradiva vpliva na estetsko sodbo plesa, ni pa to zadosten segment. Poleg izurjenega gibalnega aparata moramo za vzbujanje estetskih čustev v gledalcu vsebino doživljati in se bogato čustveno izražati. Keywords: estetika, umetnost, estetsko vrednotenje, gibalno gradivo, estetsko izražanje, estetska vzgoja Published in DKUM: 12.11.2014; Views: 1587; Downloads: 167 Full text (765,56 KB) |
7. Mala arhitekturna korekcija starega mestnega jedraLea Podvratnik, 2014, diploma project paper Abstract: V diplomskem izpitu je predstavljena zasnova večstanovanjskega objekta z nadstandardnimi
stanovanji v središču starega mestnega jedra Celja, ki s svojo obliko, zasnovo fasade in
samo prisotnostjo na lokaciji neovirano sovpada, združuje mestno tvorbo.
V teoretičnem delu je predstavljena zgodovina mesta Celja, trenutna situacija obstoječe
stavbe in uporaba materialov v odnosu do človeka, v drugem delu pa predstavimo postopni
razvoj ideje in samo idejno rešitev novega nadstandardnega stanovanja. Keywords: arhitektura, nadstandardno stanovanje, večstanovanjski objekt, staro
mestno jedro, Celje Published in DKUM: 11.09.2014; Views: 2255; Downloads: 235 (1 vote) Full text (4,94 MB) |
8. |
9. |