1. Development, fabrication and mechanical characterisation of auxetic bicycle handlebar gripNejc Novak, Vasja Plesec, Gregor Harih, Andrej Cupar, Jasmin Kaljun, Matej Vesenjak, 2023, izvirni znanstveni članek Opis: The auxetic cellular structures are one of the most promising metamaterials for vibration damping and crash absorption applications. Therefore, their use in the bicycle handlebar grip was studied in this work. A preliminary computational design study was performed using various auxetic and non-auxetic geometries under four load cases, which can typically appear. The most representative geometries were then selected and fabricated using additive manufacturing. These geometries were then experimentally tested to validate the discrete and homogenised computational models. The homogenised computational model was then used to analyse the biomechanical behaviour of the handlebar grip. It was observed that handle grip made from auxetic cellular metamaterials reduce the high contact pressures, provide similar stability and hereby improve the handlebar ergonomics. Ključne besede: auxetic cellular structures, computational simulations, experimental testing Objavljeno v DKUM: 23.05.2023; Ogledov: 34; Prenosov: 3
Celotno besedilo (2,63 MB) |
2. Numerična simulacija trka pri pristanku letala z možnostjo navpičnega vzletanja in pristajanja : magistrsko deloVasja Plesec, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi so predstavljena priporočila za snovanje varnega letala odpornega na vertikalni trk. Sestavo letala smo razdelili na tri glavne komponente namenjene absorpciji energije v primeru vertikalnega trka: sedež, struktura trupa in podvozje. Za vsak del posebej je bila izvedena eksplicitna časovno odvisna numerična simulacija v programskem paketu Abaqus/Explicit. Iz dobljenih rezultatov smo med seboj primerjali pospeške, ki delujejo na telo potnika ter sile in pomike strukturnih delov, iz katerih se vidi količina absorbirane energije. Na koncu smo izvedli še računalniško simulacijo sestave generičnega letala, ki je vsebovalo vse zgoraj naštete komponente. Ključne besede: vertikalni trk letala, eksplicitne numerične simulacije, absorpcija energije, metoda končnih elementov, deformacijska struktura Objavljeno v DKUM: 06.05.2019; Ogledov: 1077; Prenosov: 114
Celotno besedilo (5,98 MB) |
3. |