| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 92
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
POVEZAVA MED ODNOSOM UČITELJIC DO ŠPORTA IN KAKOVOSTJO IZVAJANJA ŠPORTNE VZGOJE NA RAZREDNI STOPNJI
Metka Žalik, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšen odnos imajo učiteljice razrednega pouka do športa, kakšna je kakovost izvajanja športne vzgoje ter ali obstaja povezava med odnosom učiteljic do športa in kakovostjo izvajanja športnovzgojnega procesa. Podatki, potrebni za raziskavo, so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika. Vzorec je zajemal 50 učiteljic razrednega pouka (od prvega do petega razreda) iz desetih osnovnih šol z območja Prekmurja. Raziskava je pokazala, da je kakovost izvajanja športne vzgoje na razredni stopnji nizka, polovica učiteljic pa do športa kaže povprečen odnos. Le pri petini učiteljic je bil ugotovljen nadpovprečen odnos do športa. Izkazalo se je, da med odnosom učiteljic do športa in kakovostjo izvajanja športne vzgoje ni povezave, kar je lahko tudi dober znak, da na učiteljice z manjšim interesom za šport ne vpliva njihov odnos na izvedbo športne vzgoje. Kljub temu bi se morale učiteljice bolj zavedati pomembnosti kvalitetne športne vzgoje in se čim bolj potruditi, da jo tako tudi izvedejo.
Ključne besede: športna vzgoja, odnos, kakovost, učiteljice
Objavljeno: 03.06.2009; Ogledov: 1895; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

2.
GIBALNA AKTIVNOST OTROK GLEDE NA BIVALNO OKOLJE
Urška Obrovnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalni aktivnosti otrok med Podravsko, Osrednjeslovensko in Obalno-kraško regijo Slovenije. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 655 otrok, od tega je bilo 324 deklic in 331 dečkov. Otroci so v času anketiranja obiskovali vrtec, prvi, drugi, tretji, četrti, peti in šesti razred osnovnih šol v Obalno-kraški, Podravski in Osrednjeslovenski regiji. Gibalno aktivnost otrok so ocenjevali starši na podlagi anonimnega vprašalnika v sklopu raziskave "Otrok med vplivi sodobnega življenjskega sloga". Razlike v gibalni aktivnosti otrok med zgoraj omenjenimi regijami smo izračunali z analizo variance (ANOVA), statistično značilnost razlik pa smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05. Slednje smo natančneje opredelili s Post-Hoc preizkusom po metodi Scheffe. Rezultati kažejo, da v gibalni aktivnosti otrok med Obalno-kraško, Podravsko in Osrednjeslovensko regijo ni statistično pomembnih razlik. Prav tako ni statistično pomembnih razlik med deklicami iz Obalno-kraške, Podravske in Osrednjeslovenske regije, obstajajo pa te med dečki.
Ključne besede: Gibalni razvoj, telesni razvoj, bivalno okolje, gibalna aktivnost, vrtec, prvo in drugo triletje.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2767; Prenosov: 867
.pdf Celotno besedilo (893,81 KB)

3.
ELEMENTARNE IGRE V UVAJANJU UČENJA ODBOJKE
Jasmina Valente, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljene elementarne igre, ki jih uporabljamo pri pripravi na začetno učenje odbojke v prvi triadi osnovne šole. Namen diplomske naloge je bil predstaviti nekaj sklopov elementarnih iger, ki jih uporabljamo v šoli za uvajanje v učenje odbojke, sestaviti tri učne priprave in izvesti učne ure, ki vključujejo te igre, ter jih nato samoanalizirati. Za lažje razumevanje težavnostne stopnje in zahtevnosti nalog so na začetku predstavljene otrokove razvojne značilnosti. Za izbor in členitev sklopov iger je bil potreben tudi pregled splošnih značilnosti odbojke in motoričnih sposobnosti, ki so potrebne pri učenju tovrstne športne panoge. Praktični del diplomske naloge je sestavljen iz treh učnih priprav pri predmetu didaktika športne vzgoje za prvo triado osnovne šole in treh samoanaliz teh ur. Izbor uporabljenih elementarnih iger se je izkazal kot dober, učne ure so bile izpeljane tekoče in v celoti. Podrobnejši pregled izpeljanih učnih ur in njihove analize kažejo, da je najpomembnejše načelo uvajanja določenega športa pri otrocih, v našem primeru odbojke, načelo postopnosti. Večino osnovnih spretnosti in sposobnosti, ki so potrebne pri odbojki, lahko otroci osvojijo s pomočjo elementarnih iger, če so jim le-te posredovane postopoma, so težavnostno prilagojene in katerih zahtevnost se stopnjuje.
Ključne besede: Razvojne značilnosti, otroci, odbojka, prvo triletje, elementarne igre, učne priprave.
Objavljeno: 09.10.2009; Ogledov: 6138; Prenosov: 1625
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

4.
ELEMENTARNE IGRE ZA UVAJANJE V IGRANJE MALEGA ROKOMETA
Suzana Cimerman, 2009, diplomsko delo

Opis: Cilj tega diplomskega dela je bil zbrati primerne elementarne igre za uvajanje v mali rokomet. Beseda "primerne" se nanaša predvsem na otrokov razvoj, kar pomeni, da moramo slednjega poznati, da lahko izberemo igre prilagojene otrokovi razvojni stopnji. Naša ciljna skupina otrok je bila od šestega do enajstega leta starosti. V tem obdobju se otrok razvija na vseh področjih - telesno, gibalno, spoznavno, čustveno in moralno, zato moramo ta področja upoštevati pri načrtovanju učnega procesa. Preden smo se sploh lahko posvetili zbiranju iger, smo se morali spoznati z osnovnimi podatki o igrah nasploh in podrobneje o elementarnih igrah. Igra je otrokova prva dejavnost, ki ima velik pomen za razvoj njegove osebnosti. Igre se pojavljajo v različnih strukturah in na različnih področjih. Naše zanimanje pa je bilo usmerjeno predvsem na športno področje - v elementarne igre, kot osnovne gibalne igre z rokometno motoriko. V diplomskem delu so tako izbrane primerne elementarne igre, s katerimi lahko otroku omogočimo, da razvije in utrdi osnovne rokometne prvine, še preden se spozna z dejansko igro malega rokometa. Tako mu hkrati damo popotnico, s pomočjo katere pozneje lažje in uspešneje usvaja mali rokomet.
Ključne besede: otrokov razvoj, igre, elementarne igre, mali rokomet
Objavljeno: 08.10.2009; Ogledov: 5495; Prenosov: 1072
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

5.
RAZVOJ GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V OBDOBJU ENEGA LETA
Stanka Lebar, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalni učinkovitosti otrok, starih od 5 do 10 let, v obdobju enega leta, in ali se dečki in deklice, stari od 5 do 10 let, v gibalni učinkovitosti med seboj statistično razlikujejo. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 243 otrok, od tega je bilo 120 deklic in 123 dečkov. Otroci so v času opravljanja meritev obiskovali prvi, drugi, tretji, četrti in peti razred OŠ Pesnica, OŠ bratov Polančičev Maribor, OŠ Destrnik in vrtec Destrnik. Gibalno učinkovitost smo merili z za ta namen pripravljenimi testi, vsak posamezni test je meril drugo gibalno sposobnost. Zbrani podatki so bili obdelani z računalniškim programom SPSS Statistic 17.0 za Windows. Razlike v gibalni učinkovitosti otrok iz zgoraj omenjenih šol smo izračunali z analizo variance T-test za odvisne vzorce (razlike v obdobju enega leta) in T-test za neodvisne vzorce (razlike med dečki in deklicami). Rezultati kažejo, da so razlike v gibalni učinkovitosti otrok, starih od 5 do 10 let, v obdobju enega leta statistično značilne. Med dečki in deklicami pa v tem starostnem obdobju pri nekaterih gibalnih sposobnostih prihaja do statistično značilnih razlik (v eksplozivni moči — skok v daljino, pri hitrosti enostavnih gibov — plosk ter pri teku na 300 m — vzdržljivost), pri nekaterih pa spet ne (pri ravnotežju — flamingo, pri vizualno-gibalni koordinaciji — kocke ter pri koordinaciji gibanja celega telesa — obroči). Iz rezultatov lahko torej povzamemo, da se gibalne sposobnosti otrok, starih od 5 do 10 let, v obdobju enega leta spremenijo, pri nekaterih gibalnih sposobnostih se pojavijo med spoloma razlike, pri nekaterih pa je razvoj le-teh med spoloma enak oz. zelo podoben.
Ključne besede: gibalni razvoj, telesni razvoj, gibalna učinkovitost, delitev gibalnih sposobnosti, merjenje gibalnih sposobnosti, razvoj gibalnih sposobnosti.
Objavljeno: 06.10.2009; Ogledov: 3372; Prenosov: 564
.pdf Celotno besedilo (731,76 KB)

6.
STRELSKI ŠPORT ZA OTROKE
Siniša Brkić, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil predstaviti strelski šport za najmlajše. V prvih poglavjih sta predstavljeni zgodovina strelstva ter razvoj strelskega športa v osnovni šoli kot tudi na splošno. V opisu osnov streljanja z zračno puško so predstavljeni tehnični podatki, ki se nanašajo na strelske prostore in opremo. Predstavljeni sta zračni puški serijske in standardne izdelave ter oprema, ki ustreza sami izbiri orožja. Predstavljeni so tudi štirje osnovni elementi streljanja: strelski položaj, merjenje, dihanje in proženje. V teoretičnem delu je prikazan še primer načrtovanja treningov s strelcem začetnikom ter na kratko opisano tudi izobraževanje strelskih trenerjev in sodnikov. V praktičnem delu je zajeto in predstavljeno vse, kar se je dogajalo na strelskem regijskem tekmovanju osnovnih šol. Od samih priprav sodnikov na tekmovanje, izvedba tekmovanja, potek streljanja ter poročilo tekmovanja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena na tem tekmovanju. Prikazani rezultati nam omogočajo pregled dejavnikov, ki vplivajo na kakovost strelskega rezultata. Rezultati ankete prikazujejo, kakšen je položaj strelstva v osnovnih šolah in na splošno. Kljub temu da strelstvo ni eden bolj priljubljenih športov, bi ga v osnovni šoli bilo dobro pogosteje izvajati. Strelstvo namreč zelo dobro vpliva na razvoj mnogih elementov osebnosti strelca, pomembnih psiholoških in nekaterih motoričnih lastnosti, kar je zelo pomembno pri vzgoji in izobraževanju najmlajših.
Ključne besede: Razvoj strelstva, zapostavljenost strelskega športa, strelski prostori in oprema, strelsko tekmovanje, vplivi na strelski rezultat.
Objavljeno: 25.11.2009; Ogledov: 2379; Prenosov: 405
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

7.
UČENJE ROLANJA S POMOČJO IGRE
Anja Tratnik, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je spoznati rolanje kot obliko športa, se seznaniti z osnovnimi rolerskimi izrazi, preučiti zgodovino tega športa, spoznati tečaje in športne dneve, ugotoviti, ali so otroci zadovoljni s športnimi dnevi na rolerjih, ali se vključujejo v tečaje in če so jim na šoli sploh ponujene možnosti, da se naučijo rolati. Na športnem dnevu, ki smo ga izvedli in je zajet v praktičnem delu, je sodelovalo 76 otrok od prvega do četrtega razreda osnovne šole. Vsi otroci niso znali rolati, zato smo jih razdelili v dve skupini. V prvi so bili začetniki, druga skupina pa je bila nadaljevalna. Otrokom iz obeh skupin je bil športni dan lepa izkušnja in domov so odšli z novimi znanji in s spoznanji.
Ključne besede: rolanje, športni dan, tečaj, motivacija, igre
Objavljeno: 17.11.2009; Ogledov: 5480; Prenosov: 770
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

8.
PRIMERJALNA ANALIZA POUČEVANJA ŠPORTNE VZGOJE NA PORTUGALSKEM IN V SLOVENIJI
Leja Arnejčič, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je primerjava predmeta športna vzgoja v Sloveniji in na Portugalskem. Diplomsko delo opisuje način poučevanja in vrednotenja vzgojno-izobraževalnega dela učitelja, metode, ki se najpogosteje uporabljajo, način preverjanje in ocenjevanje znanja učenca. Predstavljeno je tudi, koliko pozornosti učitelj nameni medpredmetni povezavi športne vzgoje z drugimi predmeti ter primerjava temeljnih znanj učencev ob koncu prvega obdobja osnovnošolskega izobraževanja v Sloveniji in na Portugalskem. Z metodo primerjalne analize poučevanja predmeta športne vzgoje v Sloveniji in na Portugalskem je bilo ugotovljeno, da so temeljna znanja in vsebine, ki jih morajo učenci doseči ob koncu prvega obdobja primerljive, le sklopi določene športne vsebine so poimenovani drugače. Pojavljajo se posamezne razlike med dejavnostmi, ki jih na Portugalskem osnovne šole ne ponujajo svojim učencem, zaradi podnebnih, geografskih, zgodovinskih ali drugih dejstev. Metode in načini poučevanja športne vzgoje v Sloveniji in na Portugalskem so primerljivi. Paradigma poučevanja v Sloveniji se ne razlikuje od portugalskega. Učitelji v obeh državah izbirajo enak način poučevanja in glede na temo učne ure, izberejo ustrezno učno metodo. Ocenjevanje učenčevega znanja v prvem obdobju osnovnošolskega izobraževanja je samo v opisni obliki tako v Sloveniji kot na Portugalskem. Kljub nekaterim podobnostim, se slovenski šolski sistem razlikuje od portugalskega, saj državi vendarle izhajata iz različne zgodovinske preteklosti in različnih smeri razvoja šolstva.
Ključne besede: športna vzgoja, učni načrt, osnovna šola, razredni pouk, Slovenija, Portugalska
Objavljeno: 01.12.2009; Ogledov: 2844; Prenosov: 272
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

9.
PRIMERJAVA GIBALNE DEJAVNOSTI IN INDEKSA TELESNE MASE PODEŽELSKIH IN MESTNIH OTROK
Jasna Zajšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalni dejavnosti podeželskih in mestnih otrok glede na indeks telesne mase. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 630 otrok, starih od 9 do 11 let. V raziskavo so bili zajeti podeželski otroci, ki so v tem času obiskovali OŠ Cirkulane — Zavrč, OŠ Markovci, OŠ Laporje, OŠ Šmarje pri Jelšah in mestni otroci, ki so v tem času obiskovali OŠ Franc Rozman Stane in OŠ Tone Čufar. Gibalno dejavnost otrok smo ugotavljali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnjevali otroci sami. Na osnovi indeksa telesne mase so bili otroci razdeljeni v skupino z normalno telesno težo, skupino s prekomerno telesno težo in skupino z debelostjo. Razlike v gibalni dejavnosti med podeželskimi in mestnimi otroki smo ugotavljali s pomočjo T-testa, razlike v gibalni dejavnosti glede na indeks telesne mase pa smo ugotavljali z analizo variance (ANOVA). Statistično značilne razlike smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05. Rezultati kažejo, da v gibalni dejavnosti podeželskih in mestnih otrok ni statistično pomembnih razlik. Statistično pomembnih razlik tudi ne opazimo v gibalni dejavnost otrok glede na indeks telesne mase. Prav tako pa ne opazimo statistično pomembnih razlik v gibalni dejavnosti mestnih in podeželskih otrok glede na indeks telesne mase. Iz dobljenih rezultatov lahko povzamemo, da indeks telesne mase in bivalno okolje (podeželje ali mesto) ne vplivata na gibalno dejavnost otrok.
Ključne besede: gibalni razvoj, telesni razvoj, gibalna dejavnost, indeks telesne mase, bivalno okolje
Objavljeno: 15.04.2010; Ogledov: 2393; Prenosov: 390
.pdf Celotno besedilo (627,13 KB)

10.
AEROBIKA ZA OTROKE V DRUGEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Mojca Poš, 2010, diplomsko delo

Opis: Glavni namen diplomskega dela je bil sestaviti in predstaviti celoletni program za vadbo aerobike v drugem triletju osnovne šole, izvesti del predstavljenih ur in narediti evalvacijo izvedenih ur. V teoretičnem delu so predstavljene gibalne potrebe otroka za zdrav način življenja, pojasnjen je izraz aerobika in njena kratka zgodovina ter vpliv aerobike na motorične sposobnosti otroka. Temu sledi opis priprave in načrtovanje pouka aerobike. Na koncu teoretičnega dela pa je opisano, kje vse lahko uporabimo aerobiko v šoli. V praktičnem delu je predstavljen celoletni program za vadbo aerobike v šoli z vsebinami in s cilji. Ena izmed ur je bila tudi predstavljena, in sicer v petih različnih razredih. Temu pa je sledila evalvacija izvedene ure. V empirični raziskavi je bila uporabljena deskriptivna metoda, raziskovalni vzorec pa je vključeval skupino 108-ih otrok. To so bili učenci četrtega, petega in šestega razreda, ki so sodelovali pri izvedeni uri aerobike. Podatki so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga učenci izpolnili po končani uri. Podatki so bili obdelani s kvantitativno obdelavo, izračunana je bila deskriptivna statistika. Rezultati so pokazali, da je bila ura dobro zastavljena in izpeljana tako za punce kot tudi za fante. Na osnovi teh rezultatov lahko sklepamo, da bi bilo možno aerobiko vključiti v program športne vzgoje v šoli in tudi kot interesno dejavnost izven šolskih ur.
Ključne besede: Aerobika, motorične sposobnosti, načrtovanje ure, priprava ure, bosu, celoletni program vadbe.
Objavljeno: 15.04.2010; Ogledov: 2835; Prenosov: 393
.pdf Celotno besedilo (2,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici