| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 285
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Znamka destinacije Maribor v očeh študentov
Aleksandar Bosnić, 2024, diplomsko delo

Opis: Prvi del diplomskega dela je osredotočen na teorijo s področja znamčenja destinacij, ki temelji predvsem na konceptu premoženja blagovne znamke oz. zunanjem pogledu obiskovalcev na destinacijsko znamko, ki se mora v večji meri skladati z notranjim pogledom, ki ga ustvarijo skrbniki znamke, če želijo, da znamka destinacije postane močna, prepoznavna in unikatna. Slovenija je majhna, povrh vsega pa je zaradi svoje geografske lege v večji meri tranzitna država. Ta problema sta karakteristična tudi za Maribor, mesto, ki se med že izoblikovanimi turističnimi destinacijami še mora dokazovati v smislu konkurenčnosti, privabljanja novih gostov, širjenja njegove prepoznavnosti. Na takšni točki se je mesto postavilo v vlogo podjetja z željo po implementiranju enega izmed marketinških konceptov, ki bi mu omogočil prehod s tranzitnega mesta do destinacije vredne obiska. Rešitev so uvideli in tudi vzpostavili v obliki znamke destinacije. Znamka je ambasador njegovega celovitega skupka ponudbe, ki ni le kakovosten, temveč tudi butičen in trajnostno naravnan, da pričara doživetje za vsakogar, ga poskuša prepričati in s tem prav tako dvigniti prepoznavnost destinacije. Znamka destinacije Maribor je tudi tema empiričnega dela diplome. Želeli smo namreč ugotoviti, kako si znamko destinacije Maribor skozi elemente koncepta premoženja blagovne znamke (zavedanje, podoba, zaznana kakovost ter zvestoba) v svojih očeh predstavlja ciljna skupina raziskave, utemeljena na vzorcu 100 študentk in študentov mariborskih fakultet. Njihove odgovore smo pridobili s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, pridobljeni rezultati pa nakazujejo, da se množično ne zavedajo znamke destinacije Maribor. Destinacija jih v večji meri asociira na Staro trto in Pohorje, na kakovostno izkušnjo v destinaciji pa vplivajo predvsem trije dejavniki v smislu zagotovitve varnosti, vse potrebne infrastrukture ter ugodnega razmerja med ceno in kakovostjo storitev. Destinacijo bi interesentom pozitivno opisali, a je sami kot morebitni turisti v prihodnosti ne bi imeli na seznamu želja lokacij, vrednih obiska. Večina se o želeni destinaciji informira na podlagi pregleda povratnih informacij nekdanjih obiskovalcev, kar jih tudi pritegne v destinacijo in ima za posledico, da ji postajajo naklonjeni oz. s časom tudi zvesti.
Ključne besede: turistična destinacija, Maribor, premoženje blagovne znamke, zunanji pogled na blagovno znamko, vrednost znamke
Objavljeno v DKUM: 27.08.2024; Ogledov: 75; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)

2.
Tržni potencial filtra za mikroplastiko pri pralnih in sušilnih strojih : diplomsko delo
Žiga Volk, 2021, diplomsko delo

Opis: Pri pranju perila se zaradi mehanske obdelave perila med postopkom sproščajo velike količine vlaken, ki nato iztekajo v odtoke in naprej v reke in oceane. Ena izmed možnih rešitev so filtri za mikroplastiko, ki so trenutno precej redki in dragi. V nalogi sem raziskoval, kateri stroji so primerni za namestitev takšnih filtrov ter primerjal različne filtre, ki so trenutno že na trgu. Nato sem izvedel še raziskavo trga ter preveril navade uporabnikov, ob tem sem poiskal še potrebno znanje in informacije o mikroplastiki. Opazil sem da, je iz vidika strojev na trgu ter trend razvoja, potencial filtra velik, čeprav fizični uporabniki, vsaj dokler cena filtra ne bo bolj dostopna, ne kažejo večjega zanimanja
Ključne besede: analiza trga, filter mikroplastike, sušilci perila, pralni stroji
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 110; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
Analiza konkurentov in ponudnikov panelnih ograj : diplomsko delo
Luka Zadnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Vse več ljudi se odloča za ograditev svoje lastnine oziroma objekta, bodisi zaradi varnosti ali ureditve okolice. V diplomskem delu je prikazana analiza večjih podjetij, ki se ukvarjajo z distribucijo panelnih ograj na slovenskem tržišču. Podjetja smo analizirali glede na marketinške poti, promocijo in ceno izdelka. V zaključku dela je prikazan pregled trga.
Ključne besede: panelna ograja, analiza, trg, konkurenti
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 381; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,24 MB)

4.
Razvoj držala za izvijače in raziskava trga : diplomsko delo
Peter Ofentavšek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je prikazan razvoj novega izdelka, ki smo ga razvili v sodelovanju s podjetjem Oplast d.o.o., in sega vse od začetne ideje do končnega delujočega izdelka. Izdelek, ki smo ga razvili, je držalo za izvijače z dodatno funkcijo, ki omogoča magnetenje in razmagnetenje izvijačev. Držalo se je razvilo z namenom, da bi podjetje povečalo prodajo izdelka in izvijačev, ki se bodo prodajali v kompletu. Izdelek je prav tako razširil prodajni program podjetja ki se vsako leto veča. Tako podjetje povečuje svojo konkurenčnost na trgu ter zanimanje potencialnih kupcev za njegove izdelke. Najprej smo izvedli analizo trga, da smo na podlagi konkurence določili, kakšen izdelek želimo in kako bo boljši od konkurenčnih. Nato smo s pomočjo programa SW zmodelirali nekaj 3D- modelov, ki smo jih tudi 3D-natisnili. Ko smo se odločili za končno obliko, smo naredili kalkulacijo izdelka in nato izdelali orodja za brizganje vseh potrebnih delov. V diplomsko nalogo smo vložili veliko svojega časa in truda s ciljem, da podjetju pomagamo pričim uspešnejšem razvoju in poslovanju, ter predvsem , da se naučimo nekaj novega na področju razvoja novega izdelka oziroma orodja, analize trga in kalkulacije izdelka.
Ključne besede: razvoj, držalo izvijačev, konstruiranje, analiza trga, brizganje plastike.
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 416; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (3,95 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
The development of e-banking services quality measurement instrument : MPQe-BS
Domen Malc, Jasmina Dlačić, Aleksandra Pisnik, Borut Milfelner, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Perceived service quality is a well-researched concept in the marketing literature. Several measurement scales have been proposed, including for banking services, but most apply to the physical service environment. On the other hand, there is a lack of instruments available to measure the quality of banking services in a digital environment. Nowadays, especially pushed by the COVID-19 situation and sustainable development goals promoted by the United Nations, digitalization of services is a new normal. It is often perceived as a green banking practice and a prerequisite to contribute to the SDGs and environment per se. The purpose of this paper is to develop and validate a perceived quality scale of e-banking services. The proposed measurement model was tested on a convenience sample of 335 respondents from Slovenia and Croatia via web-based questionnaires. Content validity, construct validity, dimensionality, and discriminant validity were assessed with EFA and CFA. The results prove that the instrument is appropriate for measuring the perceived quality of e-banking services. It measures six dimensions: efficiency, availability, contact, design, security, and fulfillment. Additional group analysis shows that the scale applies to different cultural contexts. The main limitation of the research is that the instrument measures only the perceived quality of e-banking services provided through online channels. The main theoretical and managerial implications are also discussed.
Ključne besede: perceived quality, customer satisfaction, e-banking
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 397; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (561,33 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Vpliv kontekstualnih dejavnikov nakupa na zaznave cenovne nepravičnosti in pritožbeno vedenje odjemalcev
Domen Malc, 2023, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji se osredotočamo na zaznave cenovne nepravičnosti in njihov vpliv na pritožbeno vedenje odjemalcev v različnih kontekstih. Temeljni cilj doktorske disertacije je oblikovati in empirično preveriti model zaznav cenovne nepravičnosti. V okviru modela želimo pojasniti tudi vlogo čustev v tem kontekstu in njihov vpliv na vedenje odjemalcev. Model hkrati testiramo tudi ob pogojih visoke in nizke vpletenosti odjemalcev in ob upoštevanju interakcije mesta nakupa z mestom referenčne transakcije. Za dosego zastavljenih ciljev v teoretičnem delu disertacije najprej podrobno predstavimo cene in njihovo vlogo v marketingu. Posvetimo se tudi strategijam cenovnega razlikovanja in posebej izpostavimo izzive, ki jih za to področje predstavlja uporaba večkanalne strategije marketinških poti. Sledi podroben pregled literature na temo zaznavanja cen, ki predstavlja osnovo za razumevanje našega osrednjega koncepta: zaznane cenovne nepravičnosti. To opredelimo kot odjemalčeve zaznave pravičnosti, sprejemljivosti in razumnosti cenovnih razlik in nanje vezana čustva. Predstavimo še obstoječe pristope k merjenju tega koncepta in dosedanje ugotovitve o zaznavah cenovne nepravičnosti v večkanalnem okolju. Posvetimo se tudi preostalim ključnim konceptom pričujoče raziskave – čustvom, pritožbenemu vedenju in vpletenosti odjemalcev, ob tem pa pojasnimo tudi predhodna dognanja glede njihove povezanosti z zaznano cenovno nepravičnostjo. Na osnovi teoretičnega pregleda oblikujemo štiri glavne hipoteze, ki predvidevajo povezovanje vseh obravnavanih konceptov in tvorijo naš konceptualni model. Empirično preverjanje modela poteka skozi dve eksperimentalni študiji ob uporabi eksperimentalnih scenarijev. Analiza zbranih podatkov obsega deskriptivno statistiko in korelacijske analize, osrednji del pa temelji na modeliranju strukturnih enačb. Pri tem v prvi študiji zaradi njene pilotne narave in nekoliko manjšega vzorca uporabimo pristop MIMIC z metodo delnih najmanjših kvadratov (PLS-SEM), v drugi pa ob večjem vzorcu in z namenom testiranja teorije pristop SMM po kovariančni metodi (CB-SEM). Analize razkrijejo, da negativni čustveni odzivi na razliko v ceni vodijo do višje stopnje zaznane cenovne nepravičnosti, medtem ko pozitivni odzivi znižujejo stopnjo nepravičnosti (H1a). Samo negativni čustveni odzivi pa imajo pomemben vpliv na verjetnost pojavljanja pritožbenega vedenja – konkretno posrednega javnega pritožbenega vedenja in posrednega zasebnega pritožbenega vedenja (H1b). Pomemben dejavnik pritoževanja je tudi zaznana cenovna nepravičnost, ki vodi do višje verjetnosti neposrednega pritožbenega vedenja in višje verjetnosti posrednega zasebnega pritožbenega vedenja, vendar pa ob naraščanju zaznane nepravičnosti pada verjetnost javnega pritoževanja (H2). Preostali dve raziskovalni hipotezi ovržemo, saj ne vpletenost odjemalcev (H3) in ne interakcija mesta nakupa z mestom referenčne transakcije (H4) nimata vpliva na povezave med obravnavanimi konstrukti.
Ključne besede: Cenovna nepravičnost, zaznavanje cen, vedenje odjemalcev, pritožbeno vedenje, čustveni odzivi, vpletenost odjemalcev, večkanalni pristop, modeliranje strukturnih enačb
Objavljeno v DKUM: 29.11.2023; Ogledov: 614; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

7.
Stališča odjemalcev do uporabe umetne inteligence v fizičnih prodajlnah
Nina Kolar, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen tega magistrskega dela je sistematično proučiti stališča odjemalcev do tehnologij umetne inteligence v fizičnem trgovskem okolju. Z analitično usmerjenim pristopom smo testirali in potrdili štiri osrednje hipoteze, ki zajemajo pretekle izkušnje odjemalcev s tehnologijami umetne inteligence, zaznavo tveganja, samopodobo sposobnosti interakcije s tehnologijo ter morebitne razlike med spoloma v sprejemanju teh tehnologij. Uporabljene metode statističnega modeliranja so bile opisna statistika, Pearsonov koeficient ter t-test za neodvisne vzorce, ki so omogočile celovito preverjanje teh konceptualnih okvirov. Rezultati raziskave razkrivajo, da so prejšnje izkušnje odjemalcev z umetno inteligenco pozitivno povezane z njihovo voljo za interakcijo s tovrstno tehnologijo v fizičnih prodajalnah, kar potrjuje hipotezo H1. Prav tako so ugotovitve pokazale, da zaznavanje tveganja negativno vpliva na pripravljenost odjemalcev za uporabo tehnologij umetne inteligence, kar soglasno podpira hipotezo H2. Nadaljnje analize so razkrile, da je subjektivna ocena lastne sposobnosti za ravnanje s tehnologijami umetne inteligence pozitivno povezana z zainteresiranostjo za njihovo uporabo, kar potrjuje hipotezo H3. Poleg tega so statistične razlike med spoloma pri sprejemanju tehnologij umetne inteligence pokazale, da obstaja statistično pomembna razlika v pripravljenosti za sprejemanje tehnologij umetne inteligence v fizičnih prodajalnah, kar potrjuje hipotezo H4. Pri tem rezultati nakazujejo, da so odjemalci moškega spola bolj naklonjeni sprejemanju teh tehnologij v primerjavi z odjemalci ženskega spola. Analizirane hipoteze zagotavljajo celovit vpogled v odnos odjemalcev do tehnologij umetne inteligence v realnem trgovskem kontekstu. Ti rezultati predstavljajo dragocene smernice za oblikovanje marketinških strategij, prilagoditve trgovskega okolja in olajšanje sprejemanja tehnologij umetne inteligence v fizičnih prodajalnah s strani odjemalcev. Rezultati raziskave razkrivajo, da so prejšnje izkušnje odjemalcev z umetno inteligenco pozitivno povezane z njihovo voljo za interakcijo s tovrstno tehnologijo v fizičnih prodajalnah, kar potrjuje hipotezo H1. Prav tako so ugotovitve pokazale, da zaznavanje tveganja negativno vpliva na pripravljenost odjemalcev za uporabo tehnologij umetne inteligence, kar soglasno podpira hipotezo H2. Nadaljnje analize so razkrile, da je subjektivna ocena lastne sposobnosti za ravnanje s tehnologijami umetne inteligence pozitivno povezana z zainteresiranostjo za njihovo uporabo, kar potrjuje hipotezo H3. Poleg tega so statistične razlike med spoloma pri sprejemanju tehnologij umetne inteligence pokazale, da obstaja statistično pomembna razlika v pripravljenosti za sprejemanje tehnologij umetne inteligence v fizičnih prodajalnah, kar potrjuje hipotezo H4. Pri tem rezultati nakazujejo, da so odjemalci moškega spola bolj naklonjeni sprejemanju teh tehnologij v primerjavi z odjemalci ženskega spola. Analizirane hipoteze zagotavljajo celovit vpogled v odnos odjemalcev do tehnologij umetne inteligence v realnem trgovskem kontekstu. Ti rezultati predstavljajo dragocene smernice za oblikovanje marketinških strategij, prilagoditve trgovskega okolja in olajšanje sprejemanja tehnologij umetne inteligence v fizičnih prodajalnah s strani odjemalcev.
Ključne besede: umetna inteligenca, stališča odjemalcev, fizične prodajalne, umetna inteligenca in storitve, umetna inteligenca v maloprodaji
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 608; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

8.
Uvajanje digitalnih izdelkov na trg
Nuša Steiner, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na digitalne izdelke. Najprej predstavimo koncept življenjskega cikla izdelka, opredelimo nove izdelke ter opišemo njihov pomen za odjemalce in za uspešno delovanje podjetja. Nadaljujemo z opredelitvijo digitalnih izdelkov, predstavitvijo njihovih značilnosti ter klasificiranjem v tri skupine. Opozorimo na razlikovanje med digitalnimi in digitaliziranimi izdelki. Digitalizirani izdelki so hibridi, saj gre za prvotno fizične izdelke, ki jim je bila dodana digitalna komponenta. V povezavi z digitaliziranimi izdelki omenimo tudi pametne izdelke in internet stvari. Nato se posvetimo uvajanju digitalnih izdelkov na trg in značilnostim njihovega trženja. Opišemo načine ustvarjanja prihodkov z digitalnimi izdelki ter izpostavimo pomembnost posodabljanja takšnih izdelkov. Na koncu predstavimo tudi dva primera dobre prakse uvajanja digitalnih izdelkov na trg, namreč dve franšizi: Talking Tom & Friends in The Sims.
Ključne besede: digitalni izdelki, klasifikacija izdelkov, novi izdelki, uvajanje izdelkov na trg, razvoj izdelkov
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 395; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (998,18 KB)

9.
Možne strategije za dvig prepoznavnosti blagovne znamke MAD BOYS Garage
Dominik Gönc, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na blagovni znamki MAD BOYS Garage, pomurski delavnici, ki se specializira v obnovi starodobnih vozil, predvsem avtomobilov. Delavnica sicer posluje uspešno, a zaradi zaznanega potenciala v blagovni znamki in želje vodstva podjetja po večji prepoznavnosti je nastala potreba po načrtu, kako to doseči. Trenutno je delavnica le to – delavnica. Moja in lastnikova želja je, da se razišče potencial blagovne znamke v segmentu obnove klasičnih avtomobilov, da se odkrijejo dodatne aktivnosti, ki bi lahko spremljale trenutno dejavnost, in oblikujejo smernice, kako to doseči. Blagovno znamko trenutno sestavljajo ime, logotip in kultura avtomobilskih fanatikov, ki imajo željo ohraniti ikone avtomobilske folklore. Slednje širši javnosti ni vidno na prvi pogled. Za namene oblikovanja smernic, kako se naj blagovna znamka uspešno razvija in širi svoje vrednote, sem v diplomskem delu predstavil tri področja, na katerih je treba strateško planirati: blagovna znamka, marketing izdelkov ter marketinško komuniciranje. Blagovni znamki je treba v samem začetku ustrezno oblikovati njene temelje, ki jih podpremo z izpolnjevanjem obljube blagovne znamke preko storitve, ki jo izvajamo, in s primernim pozicioniranjem, vse to pa tudi uspešno predstavimo trgu, potencialnim odjemalcem in obstoječim strankam. Dolgoročna ideja dviga prepoznavnosti blagovne znamke MAD BOYS Garage ni namenjena samo pridobivanju novih strank, temveč graditvi skupnosti ljubiteljev klasičnih avtomobilov, ki se bodo s podjetjem poistovetili tudi, če sami niso lastniki klasičnih avtomobilov. Ti ljubitelji bodo lahko nekega dne postali stranke delavnice, v tem času pa so lahko stranke v ostalih podjemih, ki jih bom predlagal v tem delu, kot so zabavne vsebine na spletu, MAD BOYS Garage znamčeni izdelki ali center klasičnih avtomobilov.
Ključne besede: starodobna vozila, klasični avtomobili, obnova klasičnih avtomobilov, blagovne znamke, marketinško komuniciranje, prepoznavnost blagovne znamke.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 423; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

10.
Mnenja študentov o uporabi umetne inteligence ChatGPT v študijskem procesu
Manja Pauko, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja raziskovanje mnenj študentov o uporabi umetne inteligence ChatGPT v študijskem procesu. Namen diplomske naloge je raziskati pomen in vlogo umetne inteligence tako v študijskem procesu, kot tudi v marketingu. Znanje smo želeli poglobiti z različnimi teorijami, mišljenji in predikcijami mnogih akademikov, predvsem tujih, kjer je morda proces sprejemanja tehnologije nekoliko hitrejši. V središče pozornosti nismo postavljali le koristi, prednosti in pozitivnih vplivov umetne inteligence ChatGPT na študijski proces in marketing. Prav tako smo se osredotočali na slabosti, nevarnosti in potencialne pasti na katere bi naj bili pozorni. Temelj diplomske naloge predstavlja bogat teoretični vzvod teorij in znanj, podkrepili pa smo ga tudi z realnimi rezultati anket študentov o njihovem mišljenju uporabe umetne inteligence ChatGPT tekom njihovega študijskega procesa.
Ključne besede: ChatGPT, umetna inteligenca, marketing, študijski proces, socialna omrežja
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 579; Prenosov: 235
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

Iskanje izvedeno v 1.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici