| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
UPORABA HIBRIDNIH METAHEVRISTIK PRI REŠEVANJU OPTIMIZACIJSKIH PROBLEMOV
Igor Pesek, 2009, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji sta predstavljena dva algoritma za reševanje težkih kombinatoričnih problemov. Prvi problem se imenuje Problem razvrščanja poslov z omejitvami virov, za katerega smo razvili algoritem z združevanjem konstrukcijske hevristike RAR z algoritmom vzpenjanja na hrib. Drugi problem, ki ga v obravnavamo, je problem načrtovanja usmerjenih omrežij z minimalno ceno in enotnimi vsi-do-vseh komunikacijskimi zahtevami med vozlišči. Za drug algoritem smo razvili algoritem, ki združuje metahevristiko izbiranja s pragom, lokalno iskanje in metodo za obdelavo podatkov. Oba algoritma sta med najboljšimi v primerjalnih testih.
Ključne besede: hevristični algoritem, lokalno iskanje, metahevristike, optimizacijske metode, NP-težki problemi, razvrščanje poslov z omejitvami virov, načrtovanje usmerjenih omrežij
Objavljeno: 07.04.2009; Ogledov: 2956; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

2.
Izdelava in uporaba dinamičnih nalog pri pouku matematike
Katja Prnaver, Igor Pesek, Samo Repolusk, 2009, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: V šolah se učitelji nemalokrat srečujejo s težavami pri sestavljanju nalog. V ekipi E-um smo zato razvili aplikacijo, ki učiteljem omogoča pripravo dinamičnih nalog. S pojmom dinamične naloge mislimo na naloge, ki ob vnovičnem nalaganju ohranijo strukturo, razlikujejo pa se v podatkih. Naloge lahko učitelji uporabijo bodisi med šolsko uro bodisi pri preverjanju znanja. Ker je naloge mogoče shraniti v SCORM-paket in jih kot takšne vnesti v orodje Moodle, lahko izjemno nadgradijo že obstoječe vsebine. Prispevek opisuje didaktične smernice za uporabo dinamičnih nalog, postopek priprave takšnih nalog in možnosti njihove uporabe pri pouku matematike.
Ključne besede: računalništvo, informacijska tehnologija, matematika, dinamične naloge, spletne naloge, e-gradivo
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 973; Prenosov: 46
URL Povezava na celotno besedilo

3.
Visualization of the resonance graphs of benzenoid graphs
Igor Pesek, Aleksander Vesel, 2006, programska oprema

Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 1326; Prenosov: 26
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Programiranje v Pythonu 3 na platformi Raspberry Pi
Mitja Utroša, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem predstavil računalnik Raspberry Pi, njegove tehnične podatke, periferne naprave, potrebne za pripravo delovnega okolja in namestitev operacijskega sistema Rasbian Wheezy. Predstavil sem tudi nameščanje programske opreme za oddaljen dostop, deljenje datotek, IR upravljanje in zajem zaslonskih slik. Opisal sem dodatno periferijo, ki se v praktičnem delu uporabi za lažjo in hitrejšo izvedbo pripravljenih nalog. Predstavil sem programski jezik Python, osnove dela z tolmačem Python Interpreter in sintakso programskega jezika. V nadaljevanju sem predstavil grafični vmesnik za pisanje programske kode IDLE3. V osrednjem delu diplomskega dela sem pripravil naloge za programiranje v programskem jeziku Python na Raspberry Pi-ju. Naloge si sledijo v smiselnem zaporedju, tako da se učenje, razumevanje in zahtevnost uporabe programskega jezika gradijo oziroma stopnjujejo iz naloge v nalogo. Tudi v nalogah uporabljeni elektronski elementi si sledijo od preprostih do bolj zahtevnih. Pri vsaki nalogi sem predvidel in naštel pripomočke, potrebne za izvedbo. Opisal sem elektrotehnične osnove uporabljenih elektronskih elementov. Na praktičnih primerih sem grafično in shematsko predstavil primere vezav elektronskih elementov na Raspberry Pi. Za posamezen praktičen primer sem podrobno razložil programsko kodo.
Ključne besede: Raspberry Pi, Python 3, Idle 3, Rasbian Wheezy, GPIO
Objavljeno: 30.10.2014; Ogledov: 2560; Prenosov: 413
.pdf Celotno besedilo (5,03 MB)

5.
6.
New spectral numerical characterization of DNA sequences
Igor Pesek, Janez Žerovnik, 2008, izvirni znanstveni članek

Opis: We present new numerical characterization of DNA sequences that is based on the modified graphical representation proposed by Hamori. While Hamori embeds the sequence into Euclidean space, we use analogous embedding into the stron gproduct of graphs, ▫$K_4 boxtimes P_n$▫, with weighted edges. Based on this representation, a novel numerical characterization was proposed in [Pesek and Zerovnik, MATCH Commun. Math. Comput. Chem. (Krag.), vol 60, 2008, 301-312] which is based on the products of ten eigenvalues from the start and the end of the descending ordered list of the eigenvalues of the ▫$L/L$▫ matrices associated with DNA. In this paper we compare two further numerical characterizations of the same type emphasizing the robustness of the approach.
Ključne besede: matematika, grafična reprezentacija, numerična karakterizacija, grafovska invarianta, DNK zaporedje, mathematics, graphical representation, numerical characterization, graph invariant, DNA sequence
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 514; Prenosov: 24
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Slovenski i-učbeniki
Andreja Čuk, Igor Pesek, Blaž Zmazek, 2014, znanstvena monografija

Ključne besede: interaktivno učenje, interaktivni učbeniki
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 1338; Prenosov: 41
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Modular and branched structure of individualized intelligent e-learning materials for science and technology subject course
Kosta Dolenc, Igor Pesek, Boris Aberšek, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: E-learning and online education offers important opportunities for educators as well as for students. Traditional e-materials, as they are known today, do not allow the recognition of different parameters, such as: learning differences, prior knowledge, learning capabilities, learning environment, styles of learning, etc. Because e-materials are structured in such a way they cannot be successfully adapted for learners who consequently cannot control their own learning (Berge, 2002; Picciano, 2000; Saba, 2002). Such a result offers, among others, a highly anti-motivational effect. The preparation of modern e-materials therefore requires a thorough preparation in terms of content and design, which has to be (mostly) based on pedagogical and didactic theories. Modern e-materials, which can also be named educational e-materials, are usually accessible online (internet-based training (IBT), web-based training (WBT), online education, etc.), they enable and encourage self-learning, they are flexible, dynamic, interactive, use different types of media, individualized and adapted to the users needs. Mostly the latter characteristic will receive special attention in the following research.
Ključne besede: education, individualized e-learning, intelligent system, metadata
Objavljeno: 15.12.2017; Ogledov: 397; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
The challenges of complete informatization of education
Magdalena Šverc, Igor Pesek, Andrej Flogie, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Since the methods of teaching and learning are currently changing, Slovenian society is challenged to respond. Ministries responsible for the development of the educational system encourage informatization of education by launching strategically oriented tenders. This research presents three such projects, which together propose guidelines on how to further develop the Slovenian educational system with an emphasis on the introduction of information and communication technologies into everyday life in Slovenian schools at all levels (teaching, learning, management, etc.). There are three main areas that are covered: (1) technical assistance and support, (2) development and deployment of e-learning materials and e-textbooks and (3) teacher training. Using these approaches it would be possible to achieve an increase in digital competences and a change in our pedagogical paradigm. Results show a better motivation, communication and improved teamwork among students. This is a consequence of changes in the way of thinking and teaching by both teachers and other school participants, especially the headmasters who put the student in the centre of activities. The whole process of school informatization depends on a coherent development of various fields. The focus is on a change of pedagogical paradigm and the consequential teacher and managerial staff training.
Ključne besede: e-competent school, e-competent teacher, e-textbooks, innovative 1:1 pedagogy
Objavljeno: 19.12.2017; Ogledov: 971; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici