| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 129
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Trajnostna uporaba mikro mobilnosti v manjšem kraju
Anej Šarlah, 2021, diplomsko delo

Opis: V sklopu te naloge opisujemo problematiko z katero se soočajo mesta na področju javnega prevoza. Te se lahko popolnoma razlikujejo med posameznimi mesti. Nekatera mesta iščejo načine razbremenitve obstoječega javnega prometa, druga pa način rešitve tako imenovanega problema »zadnje milje«. Pregledamo različne načine implementacije storitve mikro mobilnosti – tako v obliki samostojne storitve, kot v obliki integracije ter razširitve obstoječega sistema javnega potniškega prometa. Klasificiramo katera prevozna sredstva spadajo pod pojem mikro mobilnosti ter opišemo najpogostejša prevozna sredstva izbrana za uporabo v urbanem okolju (pametni električni skiroji ter pametna kolesa). Opisali bomo prednosti in slabosti tovrstnih prevoznih sredstev ter njihov na svoje okolje. V sklopu te naloge opisujemo problematiko, s katero se soočajo mesta na področju javnega prevoza in je lahko od mesta do mesta popolnoma različna. Nekatera mesta iščejo načine za razbremenitev obstoječega javnega prometa, druga pa načine za rešitev tako imenovanega problema »zadnje milje«. Pregledamo različne načine implementacije storitve mikromobilnosti – tako v obliki samostojne storitve kot v obliki integracije ter razširitve obstoječega sistema javnega potniškega prometa. Klasificiramo, katera prevozna sredstva spadajo pod pojem mikromobilnosti, ter opišemo najpogostejša prevozna sredstva, izbrana za uporabo v urbanem okolju (pametni električni skiroji ter pametna kolesa). Opišemo prednosti in slabosti tovrstnih prevoznih sredstev ter njihov na vpliv na okolje. V praktičnem delu opišemo delovanje storitve mikromobilnosti v manjšem mestu, Šentjurju. Gre za storitev javnega sistema za izposojo pametnih koles. Opišemo izzive, s katerimi se kraj sooča z vidika prometnega sistema, ter kako ta vpliva na življenje meščanov. Poglobimo se v načrte razvoja tako mesta kot regije ter opišemo, kako se v te načrte vklopi nova storitev mikromobilnosti. Prav tako se poglobimo v delovanje storitve za javno izposojanje koles – KolesCE. Opišemo postopek registracije, izposoje, uporabniško izkušnjo ter lokacije izposojevalnih postaj v Šentjurju. Prav tako na kratko opišemo delovanje sistema v drugih bližnjih krajih, kot je Celje. Na koncu se poglobimo v statistiko delovanja storitve KolesCE v Šentjurju ter analiziramo razne metrike, ki smo ji prejeli od ponudnika storitve.
Ključne besede: mikro mobilnost, trajnostni razvoj, deljenje koles, manjši kraji
Objavljeno: 08.11.2021; Ogledov: 56; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (3,31 MB)

2.
Uvajanje digitalnih marketinških in prodajnih kanalov: analiza primera
Blaž Kovač, 2021, magistrsko delo

Opis: Eden od glavnih razlogov za globoke transformacijske procese v poslovnem okolju je digitalizacija delovnega in življenjskega okolja. Vseobsegajoča digitalizacija podjetja pri poslovanju z modernimi poslovnimi subjekti zahteva ustrezne spremembe na vseh področjih, zlasti na področju poslovnih informacijskih rešitev. Digitalizacija podjetja zahteva nujno organizacijsko digitalno preobrazbo, kar je ključnega pomena za njegov obstoj in napredek. Nujnost digitalne preobrazbe je potrdila tudi pandemija v letu 2020, ki je ohromila večino procesov v razvitem svetu. Prav globalizacijskim tokovom namreč gre pripisati spoznanje, da se je virus COVID19, ki se je konec leta 2019 pojavil na Kitajskem, v začetku leta 2020 razširil po vsem svetu in ohromil socialno življenje ljudi in poslovanje podjetij. Organizacija se bo morala prilagoditi tem novim razmeram in poiskati odgovore na izzive v obliki digitalizacije poslovnih procesov in organizacijske digitalne preobrazbe. To vključuje radikalne spremembe tradicionalnih poslovnih funkcij kot tudi nadgradnjo digitalnih kompetenc zaposlenih.
Ključne besede: Digitalizacija, digitalna transformacija, spletna stran, digitalni marketing, družabna omrežja, kampanja digitalnega marketinga
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 156; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

3.
Digitalna transformacija podjetij: analiza vloge celovite informacijske rešitve
Tilen Sašo Kaloh, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali digitalno transformacijo organizacij, pri čemer smo se osredotočili na celovito informacijsko rešitev. V teoretičnem delu smo raziskali pojma digitalna transformacija in celovite informacijske rešitve. V prvem sklopu teoretičnega dela smo s pomočjo domače in tuje literature predstavili pojme digitalna transformacija, internet stvari in industrija 4.0, različne modele digitalne zrelosti, strategije digitalne transformacije, primere in posledice, ki jih ima digitalna transformacija za organizacije, ter trende digitalizacije na ravni Republike Slovenije. V drugem sklopu teoretičnega dela pa smo opredelili pojem celovite informacijske rešitve s pomočjo domačih in tujih avtorjev. Spoznali smo zgodovinski razvoj celovitih informacijskih rešitev, uvajanje rešitev ter katere so pozitivne in katere negativne lastnosti uporabe celovitih informacijskih rešitev. V nadaljevanju smo predstavili dva ponudnika rešitev in njune metodologije za uvajanje rešitev in izzive, s katerimi se soočajo organizacije pri uporabi in implementaciji celovitih informacijskih rešitev. V empiričnem delu magistrskega dela smo raziskovali celovito informacijsko rešitev iScala, ki jo podjetje ponuja s pomočjo partnerskega podjetja LANCom. Podjetje LANCom smo kot ponudnika primerjali z izzivi celovitih informacijskih rešitev, ki smo jih našli v literaturi, in spoznali lastnosti celovite informacijske rešitve iScala.
Ključne besede: digitalna transformacija, digitalizacija, celovite informacijske rešitve, uvajanje celovitih informacijskih rešitev, COVID-19.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 141; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

4.
Nadgradnja informacijske podpore pri dobavi trgovin z očali: analiza pričakovanj
Patricija Planinšič, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali elektronsko medpodjetno sodelovanje (angl. Busines to business – B2B). V poglavju o B2B smo tako opisali pomen B2B in tudi elektronsko poslovanje, ki poteka med podjetji. Našteli smo vrste poslovanj B2B ter razlike med oblikama business to business in business to customer. Predstavili smo optike, njihove zaposlene in njihovo delovanje. V tretjem poglavju smo opisali optike, v katerih smo izvedli delno strukturirane intervjuje. Opisali smo Optiko Arena, Optiko in okulistiko Kameleon ter Optiko Julius. V nadaljevanju smo izvedli analizo poslovnih zahtev podjetja Essilor d.o.o. in optik. V tem poglavju smo predstavili podjetje Essilor, kjer smo opisali njegovo zgodovino in njegovo poslovanje. Izvedli smo tudi strukturirane intervjuje z optikami in podjetjem Essilor. Zatem smo predstavili programsko rešitev Opsysweb, kako deluje in kakšne funkcije so na voljo med uporabo rešitve. Na koncu smo podali nekaj predlogov, ki bi pripomogli k boljši funkcionalnosti programske rešitve Opsysweb. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali je smiselno programsko rešitev Opsysweb nadgraditi. Tukaj se je pojavilo vprašanje, ali so uporabniki Opsysweba zadovoljni s trenutno različico Opsysweba ali bi jo lahko izboljšali in povečali njegovo uporabo z nadgradnjo. Tako smo v empiričnem delu ugotavljali, ali je smiselno nadgraditi programsko rešitev Opsysweb.
Ključne besede: medpodjetno poslovanje, elektronsko poslovanje, programska rešitev, optika.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 101; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

5.
Implementation of a new reporting process in a group x
Sara Črešnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Reporting is present in every company. Whether it is small or big, it cannot be avoided. It plays a crucial role in the process and progress of business. The quality of reporting affects the development of the work environment and the company. Since business report is a document that contains business information, which supports the decisions about the future-oriented business decisions, it is very important for it to be designed in such a way that it contains the key information for the recipient and provides support for business decisions. The reporting process can take place horizontally upwards or downwards. Content and structure vary depending on the recipient of the report. We live in an age when our every step is accompanied by digitization, computerization, artificial intelligence, mass data, the Internet of Things, machine learning, and robotics. These changes have also affected the reporting process as well as its processes. The processes of data acquisition, processing and sharing have changed. Furthermore, the data quantity has increased, whereas the speed of the time in which to prepare the reports has decreased. We can have data without information, but we cannot have information without data. There is never enough time, especially nowadays when we are used to having everything at our fingertips. These are two conflicting factors – having more data and less time to prepare quality reports. The systems are developed to optimize the process, increase efficiency and quality and, what is nowadays most important, they have been created to obtain mass data in the shortest possible time. Therefore, it is important to adapt and implement software that can help achieve our daily tasks. We must know how to process huge amounts of real-time data and deliver the information they contain. It is crucial for companies to keep up with the environment and implement changes and innovations into their business process. A company is like a living organism for it must constantly evolve and grow. As soon as it stops growing and evolving, it can fail because it starts lagging and is therefore no longer competitive to others. To deliver faster feedback, companies need data of better quality. There are tools that can improve the business process, better facilitating the capacity of the human agents. The goal is to harness the employees’ full potential and knowledge for important tasks, such as analyzing, reviewing, and understanding data and acting upon them, invoking information technology to automate repetitive processes and facilitate better communication. The focus in this master’s thesis is on the reporting process in Group X. Group X is one of the world leaders in the automotive industry, a multinational corporation based in Canada with subsidiaries around the world. The complexity of the business reporting that is implemented for the Headquarters in Canada has to address the complexity of the multinational corporation to support the decision process. The aim of the thesis is to propose a reporting process for preparing and producing reports with a huge amount of data in a very time-efficient manner. We start by examining the existing processes and upon that, identifying the processes required for the reports to reach the final recipients. Our goal is to identify the toolset, which would increase efficiency, accuracy, credibility, and reduce errors in the fastest possible time. We investigate a short-term and a long-term solution. By a short-term solution, we mean a system, program, or a tool that can help us increase our potential by using digital resources, which are already existing in the organization. By a long-term solution, we mean a solution, which requires employment of specialized future tools in the field of reporting and in repetitive processes, which we can identify with current knowledge and expectations for development. This includes machine learning, robotic process automatization, artificial intelligence.
Ključne besede: Consolidated reporting, reporting process, robotic process automatization, business intelligence, artificial intelligence, machine learning, SharePoint, Big Data, digital transformation, electronic data interchange.
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 116; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

6.
ANALIZA ZAHTEV ZA BLAGAJNIŠKO POSLOVANJE V PRODAJNEM CENTRU
Sonja Pirš, 2015, diplomsko delo

Opis: Blagajniško poslovanje je sestavni del gotovinskega plačilnega prometa, ki ga za gospodarstvo upravljajo banke in hranilnice. Blagajniško poslovanje pomeni sprejemanje gotovine v poslovnih sistemih in izplačevanje gotovine iz poslovnega sistema. To so poslovni dogodki, ki se zgodijo med dvema ali več gospodarskimi subjekti ali fizično osebo. Blagajna je prioriteta za vsako poslovanja, ki jo mora upravljati blagajnik. Blagajnik skenira vse izdelke s pomočjo črtne kode, ki je nekje na izdelku, to izvede s pomočjo laserske tehnologije. Ko je vso blago poskenirano, kupec izbire način plačila: knjižni denar, gotovina ali denar na poti. Zaradi hitrega razvoja tehnologije, je vedno pogostejša samopostrežna blagajna. To je naprava, ki vodi kupca skozi nakup glasovno, kot tudi z navodili na zaslonu preko vseh korakov nakupa. Kupec ima pregled nad procesom skeniranja in plačevanja ter občutek večje vključenosti v proces. Da bi lahko zmanjšali čas čakanja na blagajni, sem skozi diplomsko delo predstavila kdaj nastanejo zastoji in podala rešitve za odpravo zastojev na blagajni. Reševala sem probleme, kako bi bile blagajničarke hitrejše pri svojem delu in kako bi jih razbremenili pri zaključevanju blagajne.
Ključne besede: blagajna, blagajničarka, blagajniško poslovanje, kartica ugodnosti, plačilna kartica, vrste blagajn
Objavljeno: 18.03.2021; Ogledov: 134; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

7.
Načrtovanje spletnega mesta športnega društva
Kevin Belšak, 2020, diplomsko delo

Opis: Organizacija je v digitalni dobi bistvenega (ključnega) pomena, saj z njo dosežemo zainteresirane strani in se lotimo konkurence. Velika večina preden vstopi v stik z organizacijo poišče spletno mesto le te in se vnaprej prepriča in pouči o organizaciji. Zato torej spletno mesto tako na nek način služi kot orodje za predstavitev organizacije potencialno novim obiskovalcem/ ljudem kot tudi drugim organizacijam. Sledeče velja ravno za športne klube, torej neprofitne organizacije in podjetja. Viri za razvoj spletnega mesta so običajno omejeni, zato smo v ta namen raziskali, da je s pomočjo uporabe nepoklicnih orodij in veščin mogoče razviti celotno spletno mesto. Raziskava je bila izvedena na primeru športnega kluba, pri čemer je bil preučevan postopek načrtovanja spletne strani. Ker športno društvo KMN Tomaž ŠIC bar še nima svojega spletnega mesta, smo se odločili, da s pomočjo spletne razvojne storitve WIX, z razvojem prototipa oblikujemo načrt spletnega mesta. Potrebe in želje smo zbrali v seriji delno strukturiranih intervjujev na podlagi katerih smo dobili za oblikovanje ustreznega prototipa in načrta za razvoj spletne strani dragocene in potrebne informacije. Med procesom oblikovanja smo upoštevali vse informacije o tem, kaj ljudem najbolj pade v oči, kaj na spletni strani pravzaprav iščejo in jih vključili v prototip. Tako bi lahko potrdili vse tri zastavljene hipoteze: - H1: Dobro načrtovano spletno mesto zadosti potrebam oseb, povezanih s spletnim mestom., - H2: Procesi načrtovanja spletnega mesta športnega društva imajo posebnosti in se razlikujejo od drugih spletnih mest. - H3: Spletno mesto športnega društva je mogoče izdelati brez profesionalne pomoči. S pomočjo naše spletne strani bi tako športni klub razširil svojo prepoznavnost in si pridobil nove navijače, ki bi se udeleževali tekem. Spletno mesto bi omogočalo tudi predvajanje in ogled tekem za navijače, ki se tekem ne bi mogli udeležiti v živo.
Ključne besede: načrtovanje, spletno mesto, splet, športno društvo, prototip.
Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 285; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

8.
Power bi kot orodje za poslovno obveščanje v malih in srednjih podjetjih
Jan Sedlanič, 2020, diplomsko delo

Opis: Ko se lotimo študiranja vsebin o poslovnem obveščanju, si težko predstavljamo, da veliko podjetij posluje brez primernih poslovnih orodji oziroma na svoj prilagojen način. V naši diplomski nalogi bomo najprej razdelali pojem poslovno obveščanje. Kaj pomeni, kaj ga sestavlja in kaj se z njim lahko počne. Glede na temo naše naloge se bomo kasneje dotaknili tudi malih in srednjih podjetji, v nadaljevanju s kratico MSP. Predstavili bomo predvsem to, kako jih med seboj ločimo, kakšne so njihove posebnosti ter ugotavljali, kakšne smernice bi MSP morala upoštevati pri izbiri orodja za poslovno obveščanje. Na koncu jih bomo primerjali tudi s tem, kar ponuja orodje Power BI. Microsoft je na področju poslovnega obveščanja dolga leta vztrajal z dodatki k orodju Excel, vendar s tem komaj sledil konkurenci. Kot odgovor na to, je Microsoft razvil povsem novo orodje, Power BI, ki ga je v tem segmentu poslovanja ponovno povzdignil v sam vrh. Čeprav sta na trgu prisotni tudi dve plačljivi verziji orodja, nam že brezplačna verzija ponuja neverjetne možnosti upravljanja s podatki, pri čemer je omejitev le uporabnikova domišljija.
Ključne besede: Microsoft, MSP, poslovno obveščanje, Power BI
Objavljeno: 17.11.2020; Ogledov: 381; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

9.
Elektronsko izobraževanje kadrov v podjetju Pošta Slovenije, d. o. o.
Martina Medved, 2020, magistrsko delo

Opis: Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) nas zadnja desetletja pomembno in zvesto spremlja na vsakem koraku in pripomore k oblikovanju našega vsakdana. Zaradi hitro spreminjajoče se tehnologije se moramo tako posamezniki kot podjetja, ki želijo biti v koraku s časom, prilagajati. V današnjem času že skorajda ni zaposlenega, ki ne bi bil primoran uporabljati tehnologijo tako v službi kot v prostem času (računalnik, pametni telefoni ipd.). Vsako večje podjetje je v teh časih v svoje poslovanje že vključilo (delno ali pa v celoti) elektronsko izobraževanje. Ta vrsta izobraževanja je pomembna predvsem zaradi lažje izvedbe izobraževanj in usposabljanj za podjetja, ki imajo zelo razgibana in različna delovna mesta. Tovrstna (elektronska) izobraževanja pripomorejo k zmanjševanju stroškov izobraževanj in k hitrejši ter kakovostnejši izvedbi izobraževanj. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča za obravnavano temo, v drugem delu pa je analiza izbranih orodij. V uvodnem poglavju so opisani namen, cilji in hipoteze raziskave ter predvidene metode, po katerih smo se orientirali med izdelavo magistrskega dela. V drugem poglavju sta podrobneje opisana razvoj in izobraževanje kadrov. Najprej so opredeljeni osnovni pojmi, kaj razvoj in izobraževanje kadrov sploh predstavljata, nato pa sta opisani vloga in pomen izobraževanja kadrov tako za organizacijo kot tudi za posameznika. Opredeljeni so modeli procesa izobraževanja, kako se sploh lotiti izvajanj izobraževanj, nato pa so opisane različne metode in oblike izobraževanja, ki se uporabljajo v podjetjih. Tretje poglavje smo namenili razlagi, kaj je e-izobraževanje in opisu začetkov e-izobraževanja. Nato so predstavljene oblike in vrste elektronskega izobraževanja ter prednosti in slabosti le-tega. Na koncu tretjega poglavja so opisana še orodja, ki so dostopna na slovenskem trgu. V četrtem poglavju smo podrobneje opisali izbrano podjetje, tj. Pošta Slovenije, d. o. o. O podjetju smo zapisali osnovne informacije in raziskali, kako se je podjetje razvijalo skozi zgodovino. Kasneje smo navedli, kakšno je trenutno stanje izobraževanj v podjetju (kakšne metode in oblike izobraževanj uporabljajo) ter kakšne načrte in strategije snujejo za prihodnost. Na koncu četrtega poglavja smo izdelali še tabelo, s katero prikazujemo zahteve in pričakovanja podjetja pri uvedbi e-izobraževanja. V petem poglavju smo predstavili izbrana orodja za elektronsko izobraževanje. Na podlagi izdelane tabele in kriterijev smo jih nato opisali ter jih na koncu poglavja med seboj primerjali.
Ključne besede: e-izobraževanje, kadri, LMS, Pošta Slovenije, ECHO+, eCampus, MS Teams
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 356; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

10.
Stopnja digitalne zrelosti slovenskih podjetij
Mateja Orešek, 2020, magistrsko delo

Opis: Ker v današnjem času digitalne tehnologije drastično preoblikujejo industrijo v vseh panogah, si mnoga podjetja prizadevajo za obsežne spremembe, da bi ujela prednosti teh trendov, ali preprosto, da bi bila v koraku s konkurenti. Digitalna preobrazba je kulturna, organizacijska in operativna sprememba organizacije, industrije ali ekosistema s pametnim povezovanjem digitalnih tehnologij, procesov in kompetenc na vseh ravneh in funkcijah na stopenjski in strateški način. V teh tezah podrobneje opisujemo model digitalne zrelosti podjetij in naklonjenost digitalni transformaciji. V skladu s tem preučujemo anketna poročila slovenskih podjetij, da ugotovimo razmerja med digitalno zrelostjo in industrijo podjetja (IT oziroma ne-IT) ter velikostjo podjetja in naložbami v zvezi z digitalizacijo. Zanimivo je, da v vseh treh pregledanih temah raven korelacije ni statistično pomembna. Rezultati magisterskega dela so zato pomembni za nadaljnje raziskave za ugotavljanje razmerja med lastnostmi digitalizacije v podjetju.
Ključne besede: Digitalna preobrazba, digitalna zrelost, digitalizacija, stopnja zrelosti, Slovenska podjetja
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 292; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (849,04 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici