| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 162
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Hybrid reality development - can social responsibility concepts provide guidance?
Igor Perko, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Purpose: This paper aims to define hybrid reality (HyR) as an ongoing process in which artificial intelligence (AI) technology is gradually introduced as an active stakeholder by using reasoning to execute real-life activities. Also, to examine the implications of social responsibility (SR) concepts as featured in the HyR underlying common framework to progress towards the redefinition of global society. Design/methodology/approach: A combination of systemic tools is used to examine and assess the development of HyR. The research is based on evolutionary and learning concepts, leading to the new meta-system development. It also builds upon the viable system model and AI, invoking SR as a conceptual framework. The research is conducted by using a new approach: using system dynamics based interactions modelling, the following two models have been proposed. The state-of-the-art HyR interactions model, examined using SR concepts; and a SR concept-based HyR model, examined using a smart vehicle case. Findings: In the HyR model, interaction asymmetry between stakeholders is identified, possibly leading to pathological behaviour and AI technology learning corruption. To resolve these asymmetry issues, an interaction model based on SR concepts is proposed and examined on the example of an autonomous vehicle transport service. The examination results display significant changes in the conceptual understanding of transport services, their utilisation and data-sharing concepts. Research limitations/implications: As the research proposal is theoretical in nature, the projection may not display a fully holistic perspective and can/should be complemented with empirical research results. Practical implications: For researchers, HyR provides a new paradigm and can thereby articulate potential research frameworks. HyR designers can recognise projected development paths and the resources required for the implication of SR concepts. Individuals and organisations should be aware of their not necessarily passive role in HyR and can therefore use the necessary social force to activate their status. Originality/value: For the first time, to the best of the author’s knowledge, the term HyR is openly elaborated and systemically examined by invoking concepts of SR. The proposed model provides an overview of the current and potential states of HyR and examines the gap between them.
Ključne besede: artificial intelligence, social responsibility, systems thinking, cybernetics, hybrid reality, interactions model
Objavljeno v DKUM: 04.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (796,19 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
VPLIV UMETNE INTELIGENCE NA APLIKACIJE POSLOVNEGA OBVEŠČANJA: ANALIZA PRIMERA
Zala Lončarič, Igor Perko, Iztok Kolar, 2024, magistrsko delo

Opis: Povzetek: V magistrski nalogi smo raziskovali vpliv umetne inteligence na sisteme za poslovno obveščanje. Z uporabo tridesetdnevnega brezplačnega dostopa do aplikacije MicroStrategy ONE smo raziskali, kako je umetna inteligenca vplivala na zmogljivost aplikacije in koliko je to v resnici doprinos za podjetje, ki jo uporablja. V teoretičnem delu smo predstavili poslovno inteligenco oziroma sisteme za poslovno obveščanje ter kakšna je njihova vloga v podjetjih in trendi v zadnjih letih. Sledi poglavje umetne inteligence, kjer smo predstavili osnovne koncepte in metode, ki se na tem področju uporabljajo. Izpostavili smo tudi etični in pravni vidik. Vključili smo poglavje o konrolingu, saj so tako sistemi za obveščanje kot umetna inteligenca vedno bolj z njim povezani. V omenjenih poglavjih smo izpostavili prednosti in slabosti vpliva AI na ostala področja, ter povezanost BI sistemov s področjem kontrolinga. Vključili smo že izvedene raziskave na to temo. V empiričnem delu smo s pomočjo aplikacije MicroStrategy ONE naredili raziskavo na področju AI in BI. Predstavili smo aplikacijo, kaj je novega v aplikaciji, povezanega z umetno inteligenco, ter kaj je omogočeno v brezplačni poskusni različici aplikacije. Ugotovili smo, da je izbrana aplikacija uvedla večino možnosti uporabe umetne inteligence v prakso. Opazimo uporabo strojnega učenja, obdelavo naravnega jezika ter razširjeno analitiko. Aplikacija nima integriranega računalniškega vida, vendar je ta mogoč z integracijo zunanjih orodij. Druga hipoteza se je nanašala na hitrost priprave poročil. Ugotovili smo, da umetna inteligenca veliko hitreje pripravi poročila, kot uporabnik (preprosta in kompleksna). Problem nastane, ko umetna inteligenca ne pripravi takšnega poročila, kot smo si zamislili, in so potrebni popravki, ki zahtevajo dodaten čas. Kljub potrebnim popravkom porabimo manj časa, kot če bi sami oblikovali celotno poročilo. Za namen zadnje hipoteze smo primerjali izbiro podatkov, ki so vključeni v poročilo, ki ga pripravi umetna inteligenca, ter podatki, ki so vključeni v poročilo, ki ga pripravi strokovnjak na izbranem področju. Ugotovili smo, da poročila niso enaka, vendar so podobna v določenih elementih. Predvsem je razlika v prikazu podatkov in ustreznosti oblike podatkov. AI še ne more nadomestiti osebe, lahko pa nam zelo pripomore pri delu, če ga znamo pravilno izkoristiti. Rezultati, ki smo jih pridobili skozi raziskavo, potrjujejo, da umetna inteligenca pripomore k boljši uporabi sistemov za obveščanje, vendar mora biti uporabnik kritičen do podatkov, ki jih umetna inteligenca pripravi. Vsekakor nam olajša prikaz hitrih poročil, predvsem kakšne medletne primerjave, vendar je za kompleksna poročila bolje, da jih pripravi uporabnik sam ali pa mu umetna inteligenca le do določene mere pomaga.
Ključne besede: Ključne besede: umetna inteligenca, poslovna inteligenca, poslovno obveščanje, kontroling
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

3.
Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primera
Oskar Lah, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom "Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primera" se osredotoča na analizo informacijskih sistemov in tehnologij, ki podpirajo proces prodaje v poslovnem okolju podjetja AJM, specializiranega za stavbno pohištvo po meri. Naloga raziskuje obstoječe prakse in tehnologije ter ocenjuje njihove učinke pri izboljšanju prodajnih dejavnosti in doseganju poslovnih ciljev. Poseben poudarek je na primerjavi med klasičnim prodajnim podjetjem in proizvodnim podjetjem, ki vključuje inženiring izdelkov, ki so prilagojeni željam strank. V okviru raziskave se analizira trenutni sistem zbiranja, shranjevanja in uporabe prodajnih informacij v podjetju AJM ter ocenjuje učinke obstoječih poslovnih procesov in orodij, zlasti CRM sistema HubSpot in ERP sistema Cantor. Metodologija vključuje deskriptivni pristop v teoretičnem delu ter metodo analize primera v empiričnem delu, kjer se preučuje dejanska uporaba CRM in ERP sistema v podjetju AJM. V magistrskem delu je bilo s pomočjo uporabljenih metod ugotovljeno, da informacijska podpora pozitivno vpliva na prodajne rezultate, da CRM sistemi z avtomatizacijo izboljšujejo učinkovitost prodaje, in da poslovni uporabniki ocenjujejo informacijsko podporo kot pozitivno komponento na njihovo zadovoljstvo pri delu. Raziskava identificira ključne izzive in prednosti obstoječega sistema ter predlaga izboljšave, ki bi lahko prispevale k boljšemu razumevanju kupcev, učinkovitejši komunikaciji, upravljanju prodajnih podatkov in povečanju stopnje konverzij.
Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, informacijska podpora, prodajne informacije, proizvodno podjetje, poslovni procesi, informacijsko orodje.
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (4,05 MB)

4.
Vključevanje orodij umetne inteligence v celovite informacijske rešitve: primer napovedovanja prodaje in zalog
Garvin Gajšek, 2024, magistrsko delo

Opis: Izziv dela predstavlja integracijo celovitih informacijskih rešitev s tehnologijami umetne inteligence za napovedovanje prodaje in upravljanje zalog v podjetjih, s posebnim poudarkom na platformi Microsoft Dynamics 365 Business Central. V sodobnem poslovnem okolju predstavlja napovedovanje prodaje in zalog enega izmed ključnih elementov za ohranjanje konkurenčne prednosti podjetij. Zaradi naraščajočega pomena teh dejavnikov se vse pogosteje poslužujemo orodij umetne inteligence in strojnega učenja, ki omogočajo bolj natančne in pravočasne napovedi ter optimizacijo zalog. Ena izmed glavnih prednosti strojnega učenja je sposobnost obravnave kompleksnih podatkovnih nizov, ki vključujejo več dejavnikov ali značilk. S tem lahko izboljšamo model in natančnost napovedi, saj lahko algoritmi strojnega učenja učinkoviteje izkoristijo informacije, ki jih vsebujejo podatki. Ta pristop nam daje pomembno prednost nad konkurenco in nam omogoča, da ostajamo korak pred njo v dinamičnem poslovnem okolju. Seveda pa je ključnega pomena pravilna izbira dejavnikov, ustrezna obdelava podatkov ter izbira ustrezne metode strojnega učenja, da lahko dosežemo najboljše rezultate pri napovedovanju. Velik izziv na področju na tem področju je zato vprašanje, katere podatke in zgodovino podatkov umetna inteligenca uporablja in potrebuje za izvajanje kvalitetnih napovedi. V magistrskem delu predstavimo osnovne paradigme strojnega učenja (angl. machine learning, v nadaljevanju ML), ki so uporabljene v našem eksperimentu napovedovanja prodaje iz zalog. Opisani so elementi poteka dela ML, okvir regresijsko temelječih metod ML in ocenjevalne matrike ML. Pomemben del naloge je posvečen analizi in opisu programske kode jezika R, s katero poglobimo razumevanje delovanja modela strojnega učenja v okolju Azure Machine Learning (v nadaljevanju AML) Studio. Model strojnega učenja v AML Studio je nato objavljen kot spletna storitev, do katere dostopamo preko REST (prenos predstavitvenega stanja, angl. REpresentational State Transfer, v nadaljevanju REST) API (aplikacijski programski vmesnik, angl. Application Programming Interface, v nadaljevanju API) protokola. V nadaljevanju je opisan razvoj razširitve Business Centrala, ki predstavlja jedro izvedbe napovedovanja in integracije vtičnika strojenega učenja. Razširitev služi kot neposredni komunikator med uporabnikom in modelom strojnega učenja. Končnemu uporabniku Business centrala omogoča izvajanje funkcij učenja, ocenjevanja in napovedovanja. Magistrsko delo zaključimo z interpretacijo kvantitativnih rezultatov napovedi. Kvantitativna primerjava rezultatov različnih modelov strojenega učenja nam pokaže, da eksperiment strojnega učenja sicer izpolnjuje osnovne pogoje in procese napovedovanja, a se sooča z določenimi pomanjkljivostmi.
Ključne besede: umetna inteligenca, strojno učenje, celovite informacijske rešitve, napovedovanje prodaje in zalog, nadzorovano učenje.
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

5.
Vpliv prodajnega procesa poslovne programske opreme na uporabniško izkušnjo končnega poslovnega uporabnika
Nino Kaučič, 2024, magistrsko delo

Opis: V raziskavi smo se osredotočili na preučevanje vpliva osebnega svetovanja, jasnosti komunikacije in strokovnosti prodajnega osebja na uporabniško izkušnjo poslovnih uporabnikov programske opreme. Naš glavni namen je bil ugotoviti, kako ti dejavniki vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov in njihove odločitve za nakup ter nadaljnjo uporabo programske opreme. Raziskavo smo izvedli s kvalitativno metodologijo, pri čemer smo analizirali transkripte poglobljenih intervjujev s poslovnimi uporabniki iz različnih industrijskih sektorjev. Cilj intervjujev je bil pridobiti vpogled v njihove resnične izkušnje, potrebe, pričakovanja in dojemanja, ki oblikujejo njihovo zadovoljstvo ali nezadovoljstvo s poslovno programsko opremo. Ugotovili smo, da je osebno svetovanje s strani prodajnih predstavnikov ključno za pozitivno uporabniško izkušnjo. Uporabniki so izrazili visoko stopnjo zadovoljstva z jasnostjo in transparentnostjo komunikacije ter strokovnostjo prodajnega osebja. Njihovo znanje in sposobnost prilagoditve informacij specifičnim potrebam uporabnikov sta bistveno prispevala k odločitvi za nakup in kasnejši uporabi programske opreme. Rezultati naše raziskave bodo imeli pomemben vpliv na strategije podjetij, ki razvijajo in tržijo poslovno programsko opremo. Poudarjajo potrebo po vlaganju v usposabljanje prodajnega osebja, da bi izboljšali njihovo tehnično znanje in komunikacijske veščine. Prav tako priporočamo vzpostavitev sistemov za zbiranje in upoštevanje povratnih informacij uporabnikov, kar lahko vodi k večjemu zadovoljstvu strank in izboljšanju produktov ter storitev. Z implementacijo teh ukrepov lahko podjetja izboljšajo svojo konkurenčnost na trgu, povečajo zvestobo strank in dosežejo boljše poslovne rezultate. Naša raziskava tako ponuja dragocene uvide za podjetja, ki želijo izboljšati svojo uporabniško izkušnjo in s tem dolgoročno uspešnost na trgu.
Ključne besede: uporabniška izkušnja, osebno svetovanje, jasnost komunikacije, strokovnost prodajnega osebja, poslovna programska oprema, zadovoljstvo strank, kvalitativna raziskava, poglobljeni intervjuji, prodajni proces, povratne informacije uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

6.
Digitalne platforme za plačilni promet: vpliv na učinkovitost računovodstva
Teja Šinkovec, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se raziskuje digitalizacija plačilnih procesov, pri čemer so primerjane tradicionalne metode plačevanja s sodobnimi digitalnimi rešitvami. Poseben poudarek je namenjen analizi informacijskih sistemov, ki jih uporabljajo slovenska podjetja za upravljanje plačilnega prometa, in digitalnim platformam, ki omogočajo izvedbo teh procesov. V delu se obravnavajo prednosti in slabosti digitalizacije plačilnih procesov, pri čemer je poudarek namenjen varnostnim ukrepom, ki so ključnega pomena za zaščito finančnih transakcij. Teoretični del je dopolnjen s študijo primera podjetja X d. o. o., kjer je analizirano, kako digitalizacija vpliva na poslovanje podjetja. Na osnovi te analize so preverjene zastavljene hipoteze. Ugotovljeno je, kako dobro se teorija ujema s prakso.
Ključne besede: digitalne platforme, e-računovodstvo, elektronsko fakturiranje
Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (747,15 KB)

7.
Uporaba umetne inteligence pri promociji izdelkov: analiza primera
Filip Ivanović, 2024, diplomsko delo

Opis: Raziskali smo različne vrste digitalnih promocijskih pripomočkov, ki jih podjetja ustvarjajo za svoje stranke. Ključna gradiva vključujejo promocijske videoposnetke, grafične oglase, animirane vsebine, prilagojene spletne strani in vsebine za družbene medije. Ta digitalna orodja podjetjem omogočajo učinkovito komunikacijo s ciljnim občinstvom in večjo prepoznavnost blagovne znamke na spletu. Diplomska naloga se osredotoča na raziskovanje vloge umetne inteligence v digitalni promociji. Opisuje, kako umetna inteligenca olajša avtomatizacijo ustvarjanja promocijskih vsebin in optimizira poslovne procese. Opazovali smo procese, kot je razvoj scenarijev za promocijske videe, in ugotovili, da orodje, ki temelji na umetni inteligenci, bistveno poveča učinkovitost in kakovost končnih izdelkov. Potrdili smo, da vključitev klepetalnih robotov na spletna mesta izboljša odzivni čas na poizvedbe strank in s tem izboljša uporabniško izkušnjo. Na podlagi analize podatkov je bilo ugotovljeno, da je uvedba klepetalnega robota privedla do bistvenega skrajšanja odzivnega časa, povečanja zadovoljstva strank in zmanjšanja delovne obremenitve zaposlenih. Opravili smo tudi intervju z Nejcem Gergičem, vodjo projektov v podjetju Futuristica, ki je zagotovil dodaten vpogled v procese dela z umetno inteligenco. Zaključek diplomskega dela potrjuje, da umetna inteligenca ne le optimizira poslovne procese, temveč tudi pomembno prispeva k izboljšanju uporabniške izkušnje, kar podjetjem omogoča pridobitev konkurenčne prednosti na trgu. Diplomsko delo tako ponuja celovit pregled uporabe umetne inteligence v sodobnem digitalnem svetu.
Ključne besede: umetna inteligenca, digitalni promocijski materiali, tehnološke inovacije, avtomatizacija procesov, ustvarjanje vsebin.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

8.
Načrtovanje implementacije logističnega informacijskega sistema: analiza primera
Aljoša Števanec, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavana analiza primera implementacije novega logističnega informacijskega sistema. V teoretičnem delu smo preučili logistične procese, kjer je poudarek na logistiki oz. prevozu gastronomskih izdelkov s tovornjaki in na informacijskih sistemih za podporo logistiki. Drugi del teoretičnega dela vsebuje opis implementacije informacijskega sistema in različne pristope. Naredili smo tudi primerjavo med Big Bang sistemom, vzporednim, faznim, pilotnim in hibridnim postopom. Praktični del vsebuje analizo notranje dokumentacijo za izbiro pravilne metode implementacije informacijskega sistema. Logistika s svojimi procesi omogoča, da je svetovno blago takoj na dosegu roke. Gastronomski izdelki v logističnih procesih potrebujejo posebno oskrbo, še posebej pri transportu in skladiščenju glede na pravilno razvrščanje na ustrezne temperaturne režime za ohranjanje ustrezne kakovosti izdelka. Logistični informacijski sistemi so se avtomatizirali in pospešili izvajanje logističnih procesov, pri tem pa so se razvili v logistične sisteme za upravljanje skladišča in transporta blaga. Načrtovanje implementacije informacijskega sistema vključuje proces vzpostavitve novega informacijskega sistema bodisi namesto starega sistema bodisi z vzpostavitvijo že obstoječim informacijskim okoljem. Sistemska integracija omogoča, da podjetja svoje sisteme vzpostavijo tako, da učinkujejo skupaj z enotno bazo podatkov, avtomatskim prenosom in prevajanjem podatkov. Sklep diplomskega dela zajema izbiro ustrezne metodologije implementacije novega informacijskega sistema na podlagi interne dokumentacije podjetja. S pomočjo zahtevkov iz dokumentacije podjetja smo določili, da je najboljši pristop za projekt implementacije novega logističnega sistema za podporo šoferjev hibridni pristop, ki služi kot kombinacija pilotnega in faznega pristopa.
Ključne besede: implementacija, logistični procesi, integracija, pristopi, načrtovanje, informacijski sistemi, gastronomski izdelki.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

9.
Analiza dokumentarnega poslovanja odvetniške pisarne
Rok Poš, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga opisuje dokumentarno poslovanje, ki se uporablja v odvetniški pisarni. Opisan je tudi portal e-Sodstvo in njegova uporaba, povezana s poslovanjem odvetniške pisarne. Mnoge odvetniške pisarne še vedno uporabljajo tradicionalne metode upravljanja dokumentacije. Ker imajo le-te ogromno dokumentacije, upravljanje z njo vzame veliko časa. Zato pri upravljanju z dokumentacijo in arhiviranjem dokumentov vključitev digitalizacije in avtomatizacije prinese velike prednosti. Z digitalizacijo in avtomatizacijo delovnih procesov si zadeve drastično olajšamo in s tem prihranimo veliko pomembnega časa. Čas je za odvetniško pisarno še posebej pomemben, saj pomeni, da lahko odvetniki opravijo z več primeri v krajšem času, kar prinese večji dobiček podjetju. Na podlagi analize izbrane odvetniške pisarne je predstavljen in opisan način poslovanja odvetniške pisarne, ki ima v svoj proces upravljanja dokumentacije vključeno digitalizacijo in avtomatizacijo. Intervju z ključnimi zaposlenimi, ki imajo največji vpliv na digitalizacijo v odvetniški pisarni, pa nam da globlji vpogled v trenutno stanje digitalizacije ter stopnjo digitalizacije odvetniške pisarne v prihodnjih letih. Uporaba spletnega portala e-Sodstvo poslovanju odvetniške pisarne prinese velike prednosti. Zaradi raznovrstnosti pri oddajanju vlog in dostopnosti do pravosodnega sistema, ki jih ponuja portal e-Sodstvo, lahko odvetniška pisarna uporabi portal za vse vrste pravnih storitev, ki jih ponuja. Kljub vsem prednostim, ki jih portal e-Sodstvo prinese, pa obstajajo tudi izzivi, s katerim se soočajo uporabniki portala. V diplomski nalogi so predstavljene ideje za nadgradnjo in razvoj portala, ki bi uporabnikom prinesle nove funkcije in dodatne možnosti pri uporabi portala e-Sodstvo.
Ključne besede: Odvetniška pisarna, dokumentarno poslovanje, digitalizacija, portal e-Sodstvo.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

10.
Mobilna aplikacija za montažo oken: analiza uporabe
Til Murkovič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo mobilne aplikacije "AJM Montaža" v procesu montaže oken, vrat in senčil. Osrednji problem, ki ga naslavlja naloga, je potreba po izboljšanju učinkovitosti in organizacije montažnih procesov, kar je mogoče doseči z digitalizacijo in uporabo mobilnih tehnologij. Predmet obdelave je analiza uporabe mobilne aplikacije, ocena njene učinkovitosti pri podpori montažnih del ter preučevanje uporabniške izkušnje poslovnih uporabnikov. Raziskava je pokazala, da aplikacija pomembno prispeva k večji učinkovitosti, boljši organizaciji dela in zmanjšanju napak, kar potrjuje hipoteze o njeni koristnosti. Kljub temu so bili identificirani nekateri izzivi, kot je odvisnost od internetne povezave, kar nakazuje na možnosti za nadaljnje izboljšave. Na koncu so podani predlogi za optimizacijo aplikacije in priporočila za nadaljnje raziskave na tem področju.
Ključne besede: Mobilna aplikacija, montaža oken, analiza uporabe, poslovni uporabniki, uporabniška izkušnja, digitalizacija.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici